MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen

zoeken in:
Als kind zaten we elke zomer op camping Campman in Petten, liep dan vaak met mijn vader over de Hondsbossche Zeewering naar Camperduin toe, onderweg ook zeeschuim verzamelen om die later te verkopen aan een boer.

Mssr Renard
Poek schreef:
(quote)

Camperduin toevallig?

Geen idee welk hotel. Een Fletcher bij het klimduin. Maar we willen natuurlijk met name de hoogste duin beklimmen en daar op 01/01 00:00 het nieuwe jaar belinken.

1. Vanmorgen de laatste drie Steeleye Span-recensies geplaatst. Daarmee is een (voorlopig) einde gekomen aan een projectje waar de nodige tijd in gezeten heeft - 24 albums meerdere keren beluisteren - maar dat weer veel herwaardering voor deze band heeft opgeleverd.
Binnenkort als bonus in ieder geval nog een live-album en vier solo-albums en misschien in het nieuwe jaar nog eens een soortgelijk project voor een andere artiest waarvan het oeuvre wel wat meer berichten op deze site verdient.
2. Eindelijk begonnen met de biografie over Gerard Reve die al jaren in de kast stond. Tussenstand na lezing van deel 1 (van de drie): ik vind hem een nog grotere kl* dan voorheen, ik voel wel weer een behoefte om zijn oudste werk te herlezen, ik heb inmiddels de verzamelde gedichten van Hanny Michaelis besteld
3. Blij dat de vakantie maandag weer voorbij is

Mssr Renard
Brunniepoo schreef:

3. Blij dat de vakantie maandag weer voorbij is

Dat vind ik nou ook. Een vakantie is pas leuk als je hem zelf kan/mag plannen. Die verplichte dagen, waar je niet zo veel mee doet, voelen zo leeg.

Gelukkig gaan wij nog eerst twee dagen naar Schoorlse duinen.

En complimenten met het reviewen van de gehele Steeleye Span discografie. Reviews, daar heeft deze site wat aan.

1. Nog steeds aan het nagenieten van Oud & Nieuw. Was echt heerlijk twee dagen lang met m'n twee beste vrienden en hun twee kindjes.
2. Heb een maand geen zin gehad om nieuwe muziek te ontdekken en na deze pauze is het heerlijk om weer iets nieuws/onbekends te horen.
3. Ik heb mijn vijftien jaar oude router vervangen en ben lichtelijk geschokt hoe snel internet kan gaan in het jaar 2022 haha.

1. Zo'n 10 km gewandeld in de regen, met een vriendin die ik al een tijdje niet gezien had. Het was behoorlijk modderig bij de Duivelsberg...
2. Na afloop wat inkopen gedaan in Duitsland.
3. Derde dag op rij gezond gekookt, dit keer bloemkoolcurry.

1. Mijn Mekboek noch mijn dure hoofdtelefoon blijken stuk te zijn, het lag aan de balansknop (ik heb het niet gedaan, want ik moest zoeken waar die zat) - pheeew.
2. Ook ik heb een leuk oud en nieuw gehad met familie (hoogtepunt: midgetgolf met de neefjes) - voelde me wel wat ontworteld, omdat ik in geen twintig jaar buiten de deur heb gelogeerd.
3. Boosterprik ingepland - uit de goedheid van mijn hart, want zelf heb ik er geen behoefte of nood aan.

Net thuis van 2 weken Lanzarote met gezin. Prachtig weer gehad en iedere dag lekker uiteten. Veel spelletjes gespeeld en geluierd.

1. Als het meelopen volgende week bevalt (maar het enthousiasme was bij het gesprek al wederzijds) heb ik vanaf 1 maart een nieuwe baan. En alles aan deze baan is goed.
2. Een maand geen suiker gegeten. Raar hoe, als je eenmaal 'afgekickt' bent, je ook helemaal geen cravings meer hebt. Intussen voel ik me ook beter en ben ik een paar kilo afgevallen.
3. Ik heb de moed gevonden om de mensen van mijn favoriete ramenshop te vragen of ik misschien een keertje mee mag kijken in de keuken.

Rijbewijs gehaald na 3.5 jaar.
Geen natuurlijke compententie van mij, maar blij dat het uiteindelijk is gelukt.

Dim
1. Vrijdag: Een geslaagde eerste uitzending vanuit eigen huis op Orinoco Radio.
2. Zaterdag: Een gezellige Franse bierproeverij gehad met goed gezelschap, met muziek van Feu! Chatterton, Laurent Bardainne en Zaz
3. Zonovergoten weekend én een vakantieweek in het verschiet.

1. Rondleiding door de kazematten van Maastricht.
2. Naar Venlo geweest om Sounds voor de 1e keer te bezoeken.
3. Archeon gedaan met de Kids.

Mssr Renard
1. Nieuwe fiets gekocht. Een loei-stoere Cortina Blau met rollerbrakes, naafdynamo, beltdrive, usb-poort en een powerbank!

2. Tijdens het nadenken of ik deze fiets wel zou moeten kopen bij de buren een overheerlijke cappucino met havermelk en ditto overheerlijk bananencake gegeten.

3. In die koffietent draaiden ze blues, oude Fleetwood Mac en Robert Cray, enzo. Helemasl mijn muziek. Fantastisch.

En hij rijdt ontzettend licht en supersnel. Goed voor mijn 30km+ woon-werk-trips per dag.

Mssr Renard schreef:
1. Nieuwe fiets gekocht. Een loei-stoere Cortina Blau met rollerbrajes, naafdynamo, beltdrive, usb-poort en een powerbank!

2. Tijdens het nadenken of ik deze fiets wel zou moeten kopen bij de buren een overheerlijke cappucino met havermelk en ditto overheerlijk bananencake gegeten.

3. In die koffietent draaiden ze blues, oude Fleetwood Mac en Robert Cray, enzo. Helemasl mijn muziek. Fantastisch.

En hij rijdt ontzettend licht en supersnel. Goed voor mijn 30km+ woon-werk-trips per dag.

Yep. Met beltdrive. Scheelt heel veel kettinggeouwehoer.
Wat is een e-bike beltdrive of riemaandrijving? | Cortinafietsen.nl

Mssr Renard
Michiel Cohen schreef:
(quote)

Yep. Met beltdrive. Scheelt heel veel kettinggeouwehoer.
Wat is een e-bike beltdrive of riemaandrijving? | Cortinafietsen.nl

Dat was ook één van de redenen waarom ik deze wel erg graag wilde. Plus de rollerbrakes, want die remmen nog beter, en soepeler dan trommelremmen en hebben net als de beltdrive geen tot nauwelijks onderhoud nodig. Lang leve de voortuitgang. Nu nog mijn oude fiets laten recyclen.

Ik heb alleen geen e-bike hoor. Ik wil wel gewoon klimaatneutraal fietsen. Ik denk dat voetafdruk van de productie van de fiets al enorm is.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Dat was ook één van de redenen waarom ik deze wel erg graag wilde. Plus de rollerbrakes, want die remmen nog beter, en soepeler dan trommelremmen en hebben net als de beltdrive geen tot nauwelijks onderhoud nodig. Lang leve de voortuitgang. Nu nog mijn oude fiets laten recyclen.

Ik heb alleen geen e-bike hoor. Ik wil wel gewoon klimaatneutraal fietsen. Ik denk dat voetafdruk van de productie van de fiets al enorm is.

Ik heb een e-bike, gewone fiets en een mountainbike. Rijd zelf geen auto, motor,scooter etc. Die e bike gebruik ik voor langere afstanden of als ik ergens moet zijn zonder dat ik bezweet wil aankomen.
Nog even over die beltdrive en milieu. Uit ervaring met mijn mountainbike weet ik hoe snel metalen kettingen, tandwielen kunnen slijten. Ook ooit een kettingbreuk gehad.
Voordat ik over stapte op waxsmering was de hele handel na 3 a 5000 km totaal versleten. 12 tot 15 maanden. Mijn vorige KMC ketting heeft met waxsmering ergens tussen de 10 a 15.000 km gedraaid. Ik ben heel nieuwsgierig hoe lang een beltdrive meegaat.

1. Ik heb een fiets
2. Ik heb een auto
3. Ik heb daar geen schuldgevoel over

1. Domweg via een mail in mijn spamfolder gezien dat Jethro Tull naar België komt
2. De prijzen vallen best nog goed mee (duurste ticket is 65 euro)
3. Meteen maar een ticket gekocht voor het concert van 14 november 2022

Zin in!

Mssr Renard
metalfist schreef:
1. Domweg via een mail in mijn spamfolder gezien dat Jethro Tull naar België komt
2. De prijzen vallen best nog goed mee (duurste ticket is 65 euro)
3. Meteen maar een ticket gekocht voor het concert van 14 november 2022

Zin in!

Ik twijfel nog. Ik zal dan naar Tivoli gaan, maar misschien valt het tegen.

1. Er stond een koude wind, maar vanochtend wel lekker 18 kilometer hardgelopen. Voel me daarmee ook voldoende getraind om mee te doen aan een halve marathon over twee weken.
2. In het onvolprezen Rietveldtheater naar een concert van Michael Varekamp en The Legends geweest, die anderhalf uur lang muziek van Miles Davis speelden.
3. Na afloop gehoord van Varekamp gehoord dat de release van de nieuwe Elektra-cd over twee weken in de Melkweg wordt gepartyed. Zijn dat dezelfde twee weken als bij punt 1? Yup, het wordt een enerverende dag...

1. Flinke financiële meevaller, komt in deze periode extra goed uit.
2. Vrijwilligerswerk weer opgepakt: gezellig een uurtje met een mevrouw van 87 liedjes geluisterd, gekletst en gezongen.
3. Lekker gewandeld met het hondje van de buren.

1. Voor het eerst sinds oktober weer bij een liveshow geweest! Caribou trapte m'n concertseizoen af en in het gezelschap van liefies Gretzie en Dance Lover werd het sowieso een memorabele avond want:
2. Vandaag iemand blij kunnen maken met mn portemonnee! De nieuwe eigenaar was in elk geval erg dankbaar en heeft meteen de inhoud goed gebruikt bij de KFC lol. Nadat ie in totaal zo'n zeventig euro had kunnen pinnen vond ik het echter wel welletjes. Hebben ook meteen een mooie speurtocht gedaan langs politiebureaus en stationsloketten, voelde me net een detective, helemaal cool.
3. Nieuwe Froukje

1. MIjn nieuwe baan is echt ongelooflijk leuk. Wat een fijne organisatie met toffe mensen en het werk zelf is geweldig. Het is fysiek heel zwaar, maar de sfeer is heel relaxed. Ik slaap stukken beter en ben veel sneller uitgerust dan bij mijn vorige baan.
2. Ik ben gevraagd of ik ook stukjes wil gaan schrijven voor een grote boekenwebsite. Gratis boeken en lekker hobbyen.
3. Er staat een leesweekendje op de planning. Geen sociale afspraken e.d., gewoon heel veel boekjes lezen (en ok, ik ga ter afwisseling ook formule 1 kijken, dat eindelijk weer gaat beginnen).

Mssr Renard
1. Vijf fantastische dagen op en onder de Veluwe achter de rug.

2. Een heel weekend vol verjaardag van mijn vrouw in hwt verschiet.

3. Morfen daarom uit eten en naar een avondullende Marimba-muziek, beiden in het Bimhuis aan het IJ.

Nu Allman Brothers luisteren én lezen.

1. De laatste tijd bezig om gitaarpartijen in GarageBand vast te leggen, meer voldoening ga ik niet krijgen denk ik. En ik heb er nog heel wat te gaan.
2. De tuin van m'n vader zit vol met leuke vogeltjes; heggenmusjes (die telkens bij het raam komen fladderen), kool- en pimpelmezen, merels, een roodborstje, een boomklever, fitissen (of tjiftjafs), duiven, het stikt ervan. Eergisteren zaten er ook nog twee witte kwikstaarten een zwaluwnest te checken, maar die hebben we nog niet weer gezien.
3. Mijn vodka is weer in de aanbieding.

Dim
1. Een geweldige, eigentijdse uitvoering van Mama Mia gezien, uitgevoerd door "mijn" studenten (toekomstige docenten), inclusief zelf herschreven dialogen en solo-zangpartijen.
2. Op Goede Vrijdag in de zon de krant lezen met de nieuwe Kurt Vile op de oortjes.
3. Een heel weekend de Album Top 200 op Orinoco Radio.

1. Teamuitje was echt heel tof. Speurtocht door het centrum van Nimma was heerlijk (gelukkig had ik teamgenoten die het allemaal net zo serieus namen als ik haha). Daarna heerlijk sushi gegeten en weer heel veel kennis gemaakt met leuke mensen.
2. Verschillende albums waar ik echt wel verliefd op ben op het moment. Sowieso heel veel mooie muziek ontdekt de laatste weken.
3. X-Files voor de zoveelste keer aan het herkijken en ik kan me niet herinneren dat ik het ooit zo leuk gevonden heb. Zelfs de slechte afleveringen kan ik nu wel van genieten.
4. Volgende week maar een dag werken en daarna bijna een week vakantie.

Mssr Renard
Nimma = Nijmegen?

Mssr Renard schreef:
Nimma = Nijmegen?

Yes, inderdaad.

Mssr Renard
madmadder schreef:
(quote)

Yes, inderdaad.

Nijmegen vind ik echt prachtig.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:07 uur

geplaatst: vandaag om 21:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.