MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / 3 minder fijne gebeurtenissen

zoeken in:
Onweerwolf
PEN15 schreef:
wellicht dat hierom gelachen kan worden: die sportfiets die ik aan het begin van de chinese griep had aangeschaft en ruim onder de 24u al een lekke achterband kreeg (zie post historie) heb ik vlak voor de herfst eindelijk gerepareerd. Ik had er om begrijpelijke redenen een lange tijd geen zin meer om er nog naar te kijken. Een rit van onder de eerste tweehonderd meter en de band klapt weer. Doordat er een spleet naast het ventiel zit kon ik weer van voor af aan beginnen, inmiddels opnieuw gefixt tevens sexy felgekleurde buitenbanden erop gezet alleen durf ik nog even geen testronde meer te maken. Alle benodigde maten kloppen, daar ligt het niet aan. Hoe kom ik van deze pech af?

Daar moet iets mis zijn. Is het een splinternieuwe fiets met dus ook splinternieuwe velgen? Heb je de velgen wel nagelopen om te controleren of er iets stekeligs in zit?

Met de huidige buitenbanden van tegenwoordig is lek fietsen een uitdaging. Ik heb ook een sportfiets gekocht aan het begin van de Corona periode en heb er 10.000 kilometer verder nog geen enkele lekke band mee gehad. Sterker nog: ik heb ze misschien 10x een beetje bijgepompt. Vorig jaar uiteindelijk maar eens de binnenbanden vervangen. Was niet nodig maar ik ging toch de buitenbanden vervangen dus kon het net zo goed even meenemen. Als je fatsoenlijke anti-lek buitenbanden hebt en er is niets mis met je velgen dan moet je wel echt door opstaande spijkers of grote doornen fietsen wil het misgaan.

Onweerwolf
Marzipaintree schreef:
Eigenlijk zijn mijn minder fijne gebeurtenissen al in augustus 2022 begonnen maar ze hebben maanden voortgesleept en ik ben ook daardoor weken afwezig geweest op musicmeter.

1) Ik kon financieel niet meer rondkomen door exorbitant hoge voorschotten die de energiemaatschappij er bij mij afhaalde. Ze waren nergens op gebaseerd en naar beneden bijstellen bleek niet onderhandelbaar. Andere energiemaatschappijen wilde mij niet meer hebben want ze vertrouwde mijn verbruik niet en ik moest eerst maar eens bewijzen dat ik aan het bezuinigen was. Ik voelde mij in de kou gezet, speelde mee in een soort Kafkaiaans filmscenario en heb mij en mijn gezin toen maar in de kou gezet. Ondertussen begon mijn dak ook nog te lekken.

Ik weet niet of het voor jou relevant is maar inmiddels is er een noodfonds ingegaan voor mensen die een te hoog percentage van hun inkomen kwijt zijn aan energie. Wellicht loont het om je er in te verdiepen.

Ik hoor trouwens veel meer klachten van mensen die correct hebben berekend dat hun voorschot te hoog is maar dat niet kunnen wijzigen omdat de energieboer dat niet wil.

Mijn moeder kreeg in januari een brief dat ze haar voorschot niet gingen aanpassen omdat zogenaamd de invoering van het prijsfplafond enerzijds en de verhoging terug naar normaal niveau van de energieheffing en de gestegen netbeheerkosten elkaar zouden compenseren.

Hahahaha.

Ga even heel snel weg met die onzin.

We konden haar maandbedrag zelf ook niet aanpassen maar als ik op haar adres een nieuw energiecontract zou afsluiten met de exact zelfde verbruiksgegevens dan zou het bedrag volgens hun eigen website 40% lager uitvallen.

Via de chatroom van de Energieboer heb ik het uiteindelijk voor elkaar gekregen door de medewerker voor het blok te zetten en zelf de berekening te laten doen op hun eigen website. Toen kon het opeens wel met 40% naar beneden. Geregeld dus mar wat een stress levert dat op joh en er zijn vast heel mensen die niet iemand hebben die dat voor ze kan en wil fixen. Op mijn vraag waarom zij zelf niet het bedrag hadden verlaagd kon ze geen antwoord verzinnen buiten "sorry, dat had wel gemoeten".

1. Dacht eindelijk weer even aan muziekwerk toe te komen. Had in m'n hoofd al helemaal uitgedacht hoe ik een oude track tot iets heel vets had kunnen verwerken, maar blijkbaar is uitgerekend van die track het source materiaal verloren gegaan (crash van vorig jaar). De andere 17 tracks uit die folder waren wél in orde, maar dat voelt nu eerder als extra tergend!

2. Koken ging ook fout. Blijkbaar beschermt de ene pan beter tegen aanbranden dan de ander. Twee uur werk de kliko in.
Blegh, waarom word ik zo emotioneel van keuken-ellende? Instinct is om dan maar iets te bestellen, maar eigenlijk zou ik het zsm opnieuw moeten proberen om deze culinaire nederlaag weg te spoelen.

3. Ehh.. ik weet zo gauw geen derde. Keuken-ellende telt dubbel ok?

voskat schreef:
eigenlijk zou ik het zsm opnieuw moeten proberen om deze culinaire nederlaag weg te spoelen.

Ik zou voor een tempranillo gaan.

voskat schreef:

3. Keuken-ellende telt dubbel ok?

Dat is dan weer een meevaller.

voskat schreef:
...2. Koken ging ook fout. Blijkbaar beschermt de ene pan beter tegen aanbranden dan de ander. Twee uur werk de kliko in.
Dan ben ik nog benieuwd welk gerecht het moest worden...?

ZAP! schreef:
(quote)
Dan ben ik nog benieuwd welk gerecht het moest worden...?

Een soort sayur/sambal goreng hybride die ik twee weken geleden nog tot een goed eind heb gebracht!

De tempeh was trouwens op, dus ik had hoe dan ook niet opnieuw kunnen beginnen.

voskat schreef:
Een soort sayur/sambal goreng hybride die ik twee weken geleden nog tot een goed eind heb gebracht!
Ken ik niet, maar Google toont smakelijke plaatjes.

Zoals McManus in 'The Usual Suspects' al eens de wijze woorden sprak: "Bad day, fuck it."

ZAP! schreef:
(quote)
Ken ik niet, maar Google toont smakelijke plaatjes.

Zoals McManus in 'The Usual Suspects' al eens de wijze woorden sprak: "Bad day, fuck it."

Ja, ik heb goed opgelet bij mijn indonesische oma.

En advies is danig opgevolgd.

Vandaag is ie wel gelukt.

De balans is terug.

voskat schreef:
Vandaag is ie wel gelukt.

De balans is terug.

Niet om me erin te mengen - maar de combinatie van te hoge warmte, pan met verkeerde bodem en niet genoeg roeren kan voor ongelukken zorgen.

Met dat soort recepten, net als met een fijne rendang ben je beter af met een slowcooker (vanaf ca 45,-), en dan urenlang op de laagste stand.

Mjuman schreef:
(quote)

Niet om me erin te mengen - maar de combinatie van te hoge warmte, pan met verkeerde bodem en niet genoeg roeren kan voor ongelukken zorgen.

Met dat soort recepten, net als met een fijne rendang ben je beter af met een slowcooker (vanaf ca 45,-), en dan urenlang op de laagste stand.

Ja, het was een kwestie van een andere, iets oudere pan.
Er was ook niks heel dramatisch misgegaan, maar het was onderin net genoeg aangebrand dat de rest van de inhoud ook naar rook smaakte. :/

Misschien halen we wel zo'n sloomkoker in huis, ja..

3 Minder fijne gebeurtenissen:

1. Mijn broer is afgelopen zomer overleden door een kansloos en onnodig ongeluk.

2. Tevens ben ik rond die tijd door mijn huurbaas mijn woning uit getreiterd, na bijna drie jaar van pesterijen. Waardoor ik nu bij vrienden in huis woon.

3. En mijn collega (we zijn maar met zijn tweeën, de enige twee werknemers) heeft alvleesklierkanker en het ziet er niet goed uit voor haar.

Ik heb het leven eerlijk gezegd weleens leuker gevonden dan het afgelopen jaar.

Excuus voor dit deprimerende bericht beste MuMe mensen, maar soms wil je weleens iets uiten.

Een indrukwekkend rijtje, Gert1980. Ik wilde eerst een druk op de 'vind ik leuk' knop geven maar dat voelde niet goed.
Kennelijk is dit voor jou zo'n periode dat alle ellende zich in één keer aandient en heb je er maar mee te dealen.
Veel sterkte toegewenst, en ook je collega. Ik heb in 2016 een vriendin verloren aan alvleesklierkanker, een bitch van een ziekte. Hooguit 5% leeft nog vijf jaar nadat de diagnose is gesteld, ondanks ingrepen.

nlkink schreef:
Een indrukwekkend rijtje, Gert1980. Ik wilde eerst een druk op de 'vind ik leuk' knop geven maar dat voelde niet goed.
Kennelijk is dit voor jou zo'n periode dat alle ellende zich in één keer aandient en heb je er maar mee te dealen.
Veel sterkte toegewenst, en ook je collega. Ik heb in 2016 een vriendin verloren aan alvleesklierkanker, een bitch van een ziekte. Hooguit 5% leeft nog vijf jaar nadat de diagnose is gesteld, ondanks ingrepen.

Dank voor je reactie en sterkte wens. En zo'n bericht een like geven zou ik iig nooit verkeerd opvatten.

Veel sterkte in deze zware periode, Gert.

Wauw, rot om te lezen gert.
Als ik dit lees moet ik zelf soms niet zo zeuren om kleine dingetjes.
Veel sterke! En hoe moeilijk ook voor nu, na regen komt zonneschijn

Gert1980 schreef:
3 Minder fijne gebeurtenissen:

1. Mijn broer is afgelopen zomer overleden door een kansloos en onnodig ongeluk.

2. Tevens ben ik rond die tijd door mijn huurbaas mijn woning uit getreiterd, na bijna drie jaar van pesterijen. Waardoor ik nu bij vrienden in huis woon.

3. En mijn collega (we zijn maar met zijn tweeën, de enige twee werknemers) heeft alvleesklierkanker en het ziet er niet goed uit voor haar.

Excuus voor dit deprimerende bericht beste MuMe mensen, maar soms wil je weleens iets uiten.

Sterkte. Ik ben ooit door een terminale zieke huurbaas het huis uit getreiterd ( 1994). Was ook nog mijn buurman. Een week na de verhuizing is mijn vader toen overleden. Had me nog geholpen met de verhuizing.

Dat is wel een hele hoop dat nu op je bordje ligt. Je komt hier doorheen, maar volstrekt begrijpelijk als dat nu nog niet zo voelt. Sterkte Gert!

Gert1980 schreef:

Begrijpelijk. Heel veel sterkte! En volkomen terecht dat je dit even wilt uiten.

Glitch
Slechts één van die drie dingen is al erg genoeg om mee te maken, laat staan alle drie kort na elkaar. Veel sterkte.

nlkink schreef:
Ik wilde eerst een druk op de 'vind ik leuk' knop geven maar dat voelde niet goed.
Heb ik net wel gedaan, natuurlijk met de bedoeling sterkte te wensen - bij deze.

Lief de reacties hier. En extra fijn omdat deze site toch wel tot die dingen behoort waar ik fijne afleiding vind.

Gert1980 schreef:
Lief de reacties hier. En extra fijn omdat deze site toch wel tot die dingen behoort waar ik fijne afleiding vind.

Indachtig het motto when the going gets tough, the tough go shopping mag je wel een troostcadeau voor jezelf kopen. Omdat we op een muzieksite zitten, zou ik denken de 4-cdbox van U2 - maar die schijnt niet zo best te zijn.

D'r zijn wat albums van George Michael onlangs herperst. Verder, tijd heelt menige wond, maar de littekens blijven - sterkte!

Sterkte gewenst!

Heel veel sterkte, Gert1980.

Sterkte Gert!

Dim
Gert1980 Ook ik heb overwogen op het hartje te klikken, maar toch maar zo: heel veel sterkte met alles wat je voor je kiezen krijgt. Zelfs muziek is af en toe bijzaak en het mooie van MuMe is dat voor deze persoonlijke boodschappen óók een plek is.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:23 uur

geplaatst: vandaag om 16:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.