De Site / Gebruikers / 3 minder fijne gebeurtenissen
zoeken in:
1
Tidalwave
geplaatst: 3 juni 2023, 03:20 uur
MarkS73, ik ben géén arts of deskundige. Maar wat je beschrijft lijkt imo op hypermobiliteit, al dan niet icm een van de vele (lastig te diagnosticeren) bindweefsel-aandoeningen... Een zoon van mij heeft bovengenoemde, behalve de klapvoet en de hernia, hij is nu 17.
Verder veel sterkte & rust vinden & herstel!
Verder veel sterkte & rust vinden & herstel!
2
geplaatst: 3 juni 2023, 08:11 uur
MarkS73, Wat misschien kan helpen is een fietstraining op een klein verzet. 90 tot 100rpm. Geen intervaltraining of spinning! De fiets/trainer zo afstellen dat je goed rechtop zit ivm je hernia.
2
geplaatst: 3 juni 2023, 11:20 uur
Tidalwave schreef:
MarkS73, ik ben géén arts of deskundige. Maar wat je beschrijft lijkt imo op hypermobiliteit, al dan niet icm een van de vele (lastig te diagnosticeren) bindweefsel-aandoeningen...
MarkS73, ik ben géén arts of deskundige. Maar wat je beschrijft lijkt imo op hypermobiliteit, al dan niet icm een van de vele (lastig te diagnosticeren) bindweefsel-aandoeningen...
In mijn schouder heeft het inderdaad met een bindweefselaandoening te maken, de linkerschouder heeft een tekort daar aan. In de andere schouder mist de schouderkop een randje dat hem op zijn plaats houdt waardoor hij makkelijker uit de kom schiet. Door de hernia zit een zenuw bekneld die voor de klapvoet zorgt.
Michiel, fietsen is inderdaad een van de weinige activiteiten die nu goed lukt, ik fiets wat af de afgelopen weken:)
1
geplaatst: 3 juni 2023, 15:14 uur
MarkS73,
Ik heb op mijn 23e een hernia gehad. Dat was in 1987, een kleine twee maanden nadat ik was afgezwaaid uit militaire dienst.
De hernia knelde de Ischiaszenuw af waardoor ik een helse pijn vanuit onderrug had, over mijn bil naar mijn kuit. Dat been kon ik ook niet meer recht krijgen. Ik liep erbij als de klokkenluider van de Notre Dame.