MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / 3 minder fijne gebeurtenissen

zoeken in:
Dim
Wat een nare situatie, Arrie. Neem de tijd en hopelijk zien we je daarna weer hier terug.

Mssr Renard
Arrie schreef:
Ik ga voor nu dus even niet meer actief zijn.

Gelukkig is het weer weer wat beter, buddy.
Want ik (her)ken je situatie, en dan hielp bij mij altijd flinke stukken fietsen.
Wat bij mij ook altijd hielp is de duinen ingaan, een hoge top beklimmen en dan neerkijken op de wereld en bedenken dat alles toch allemaal maar best wel relatief is. Maar goed, bij iedereen is het verwerken natuurlijk anders.

1. Gisteren in Antwerpen deed m'n telefoon opeens problematisch (lees: alles op zwart en reageerde nergens op). Was dus bijna een uur te laat op de MuMe-meeting want geen telefoon is geen Google Maps, en aangezien ik m'n treinkaartje alleen digitaal op m'n telefoon had moest ik ook nog een extra enkeltje Antwerpen - Rotterdam kopen voor ik weer naar huis ging. Ondertussen is de telefoon overigens weer gereanimeerd, geen idee waar ie gisteren last van had. Heimwee wellicht.

2. Wasmachine is vandaag kapot gegaan na 9 jaar trouwe dienst. Was geen hele dure dus dat is best een nette levensduur, maar het blijft vervelend.

3. Gelukkig maar 2 punten om over te klagen, vind ik al meer dan zat

GrafGantz schreef:

2. Wasmachine is vandaag kapot gegaan na 9 jaar trouwe dienst. Was geen hele dure dus dat is best een nette levensduur, maar het blijft vervelend.

Een paar maanden geleden ook hier de wasmachine defect , 12 jaar oud dus ook niet meer naar reparatie oid , nieuwe gekocht.
2 weken geleden koelde de koelkast niet meer ook 12 jaar en ook vervangen.
Ach ja dat hoort bij de levensduur en is eigenlijk wel prima zo.
Dat met die telefoon is een stuk erger

Ik heb een wasmachine én een koelkast die al meer dan 20 jaar aan het meegaan zijn, wat doen jullie toch verkeerd? (knock on wood)

Rudi S schreef:
2 weken geleden koelde de koelkast niet meer ook 12 jaar en ook vervangen.

Oei, koelkast hier is al 15 jaar oud. Zelfde overigens als het gasfornuis en de magnetron.

ZAP! schreef:
Ik heb een wasmachine én een koelkast die al meer dan 20 jaar aan het meegaan zijn

Ik ook. Kwestie van de juiste instellingen.

Bauknecht en Liebehrr.
Die Bauknecht was om te wassen.

Onweerwolf
ZAP! schreef:
Ik heb een wasmachine én een koelkast die al meer dan 20 jaar aan het meegaan zijn, wat doen jullie toch verkeerd? (knock on wood)

Een koelkast van 20 jaar oud kost je de komende 5 jaar vermoedelijk meer geld aan stroom dan nu een splinternieuwe kopen.

Correct:

"Je hebt een apparaat dat kapot is of gewoon best oud. Wat nu? Zo lang mogelijk met je spullen doen en apparaten repareren is bijna altijd het beste voor het milieu. Behalve bij oudere koelkasten, vriezers en wasdrogers: die kan je beter wel vervangen."

Repareren, afdanken of vervangen? | Milieu Centraal - milieucentraal.nl

Onweerwolf
Ik heb het destijds (5 jaar geleden) precies berekend met een goede verbruiksmeter en mijn splinternieuwe koelkast heeft zichzelf in iets minder dan 4 jaar volledig terugverdiend tov de oude (500 Euro). Met de gestegen energieprijzen zal het nog lucratiever zijn. Mijn oude koelkast deed het overigens nog wel maar had wel eenmalig zichzelf ontdooid tijdens de kerstdagen toen ik bij mijn moeder was dus ik vertrouwde hem niet meer.

Ik heb bij wijze van experiment mijn koelkast uitgezet. Kijken of ik een beetje zonder kan. Ik heb nog gezocht naar een energiezuinige, lage koelkast, maar die vond ik niet. Wordt vervolgd, ergens, niet hier, het mag weer ontopic. Maar toch bedankt voor de tip(s)!

Bedankt voor de reacties. Gaat iets beter. Ups and downs.

Ik ben nogal slecht in emotieregulatie dus het kan zomaar best wel misgaan in m'n hoofd. En dat gebeurde dus ook.

Meer dan twee weken geen muziek beluisterd, het is haast absurd.

Maandag ben ik helemaal ingestort, nu is het redelijk gekalmeerd.

Mssr Renard
Sinds een maandje woon ik praktisch (weer) naast de duinen. Terug verhuisd naar waar ik opgegroeid ben. Misschien maak ik zaterdag de wandeling wel.

Arrie schreef:
Bedankt voor de reacties. Gaat iets beter. Ups and downs.

Ik ben nogal slecht in emotieregulatie dus het kan zomaar best wel misgaan in m'n hoofd. En dat gebeurde dus ook.

Meer dan twee weken geen muziek beluisterd, het is haast absurd.

Maandag ben ik helemaal ingestort, nu is het redelijk gekalmeerd.

Mssr Renard
Sinds een maandje woon ik praktisch (weer) naast de duinen. Terug verhuisd naar waar ik opgegroeid ben. Misschien maak ik zaterdag de wandeling wel.

Lees het nu pas. Zorg goed voor jezelf lieve Arrie,

Second that, wat een klotesituatie. Sterkte Arnout.

Wandelen helpt mij altijd wel 'uit mijn hoofd' te raken.

Mssr Renard
3 minder fijne, wat egoïstische gebeurtenissen:

1. Van het weekend, tijdens ons weekend weg op de veluwe ineens heel erg ziek geworden, waardoor we het moesten afbreken, en naar huis moesten.

2. Nu al een flink aantal dagen enorm ziek. Heb me nog nooit eerder zo ziek gevoeld (griep).

3. We zouden naar een optreden gaan van Eric Vloeimans vrijdag, maar dat gaat dan natuurlijk niet door.

Hopelijk ben ik vanaf volgende week weer het mannetje, want ik heb naast bandrepetitie ook een trip naar België waar we heel veel zin in hebben.

Beterschap Michiel!

Mssr Renard schreef:

2. Nu al een flink aantal dagen enorm ziek. Heb me nog nooit eerder zo ziek gevoeld (griep).

Beterschap! Hopelijk is het niet die variant die na een week of twee nog eens langskomt

Mssr Renard
Poles Apart schreef:
(quote)

Beterschap! Hopelijk is het niet die variant die na een week of twee nog eens langskomt

Misschien heb ik die, want niet lang geleden was ik ook een week uit de roulatie. Hoe heet die variant? Want dan ga ik die voortaan uit de weg.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Misschien heb ik die, want niet lang geleden was ik ook een week uit de roulatie. Hoe heet die variant? Want dan ga ik die voortaan uit de weg.

Vitamine d3 bloedwaarde maar eens laten controleren.Wil nog wel eens voor problemen zorgen.

Ookal leef je nog zo gezond, iedereen pakt wel ooit een griepje hoor.
Maar ik merk wel dat als ik meer sport en gezonder eet minder vaak ziek ben. Stress is ook een boosdoener.
Beterschap Mssr Renard !

Mssr Renard
Michiel Cohen schreef:
(quote)

Vitamine d3 bloedwaarde maar eens laten controleren.Wil nog wel eens voor problemen zorgen.

Met mijn instellingen is verder niets mis hoor.

Vandaag lag het treinverkeer stil, enkele belangrijke verbindingen werden afgelast naar aanleiding van een "aanrijding" en het veroorzaakte ongemak en abnormale drukte op de wegen in de wijde omgeving. Op sociale media las je veel ergernis en (vaak bedenkelijke) uitspraken hieromtrent. Ook over datgene wat daadwerkelijk de oorzaak was.

Een paar uur later krijgen we telefoon. Het was mijn nonkel. (oom) Een wanhoopsdaad, zo blijkt. Het typische verhaal waarbij niemand iets van die aard zag aankomen. In tegendeel zelfs. Je leest dit in de krant, ziet dit op het nieuws, ... maar plots is het dichtbij. Naast de immens zware emotionele klap voor mijn tante en de kinderen en kleinkinderen, werd meteen ook duidelijk dat deze gebeurtenis gi-gan-tisch veel miserie gaat veroorzaken op finnancieel vlak. En dat dit ongelooflijk lang gaat aanslepen.

Nog steeds op zoek naar de juiste woorden om steun te bieden en medeleven op een waardevolle manier over te brengen ... Hoe doe je dat in dergelijke situatie?

Geen vraag, gewoon even van me af geschreven. Plots lijken de verhitte debatten her en der zo triviaal.

Wees lief voor elkaar mannekes, stel niets uit, praat.

Mssr Renard
Ik heb moeite om zo'n bericht te 'liken'. Sterkte esteban, voor jou en je naasten.

Heftige gebeurtenis esteban. Moeilijk inderdaad wat dam te doen/zeggen. In ieder geval sterkte gewenst aan jou en je familie.

Wat heftig, esteban. Veel sterkte.

Heftig of te lezen esteban, heel veel sterkte.

Heel veel sterkte voor jou en je familie, esteban.

Verdrietig verhaal, heel veel sterkte esteban en familie.

cosmic kid (moderator)
Heftig en heel verdrietig verhaal, Esteban. Veel sterkte!

Gast
geplaatst: vandaag om 09:02 uur

geplaatst: vandaag om 09:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.