De Site / Gebruikers / Ik ben geslaagd/afgestudeerd/bevallen/getrouwd!!!
zoeken in:
0
geplaatst: 12 maart 2008, 02:14 uur
Een paar weken. Ik sluit me trouwens aan bij Aero en kan nog wel toevoegen dat Friek er zelf ook absoluut niet op zit te wachten dat er over de redenen van zijn ban wordt gesproken.
0
geplaatst: 12 maart 2008, 03:12 uur
Komaan, zeg, het lijkt wel een kleuterklasje waar iemand die zijn vinger niet opsteekt even in de hoek moet staan. 
Of krijg ik nou ook een ban?

Of krijg ik nou ook een ban?

0
geplaatst: 12 maart 2008, 07:36 uur
Titmeister schreef:
Het hoeft verder ook geen uitgebreide uitleg te zijn, gewoon een korte beschrijving als: spammen, uitlokking aggressief gedrag, belediging van andere users o.i.d.
Zodat mensen, zoals ik, die nieuwsgierig zijn waarom een alom aanwezige user als musicfriek hier opeens weg is.
Het hoeft verder ook geen uitgebreide uitleg te zijn, gewoon een korte beschrijving als: spammen, uitlokking aggressief gedrag, belediging van andere users o.i.d.
Zodat mensen, zoals ik, die nieuwsgierig zijn waarom een alom aanwezige user als musicfriek hier opeens weg is.
Sorry maar dit vind ik echt te ver gaan...jij vindt het dus ook prettig en geen probleem als jij het lijdend voorwerp bent en heel Mume weet wat je uitgespookt hebt en waarom je dus geband bent... flauwekul...krijg ook niet het idee dat mensen dat uit interesse zouden willen willen, komt meer over als sensatie zoeken... als je de gebande user echt zo leuk vindt en waardeert dan zou je hier niet eens om vragen denk ik...
Ik zou er niet aan moeten denken in ieder geval, lekker om je daarna weer te vertonen zoals aERo al zei...

En of friek nou alom aanwezig was of niet, leuk was of niet, gewaardeerd of niet, geband word je hier niet zo gek snel, zal wel een reden achter zitten en als friek die reden met jou of andere mume-ers wil delen dan hoor je t vast wel...
Vraag me af of we hier over blijven praten tot zijn ban voorbij is, of dat we nog andere dingen gaan doen, als stemmen op albums, recensies schrijven, spelletjes spelen en praten over de nieuwe cd van piet puk enzo..misschien een idee

0
geplaatst: 12 maart 2008, 09:33 uur
herman schreef:
Een paar weken. Ik sluit me trouwens aan bij Aero en kan nog wel toevoegen dat Friek er zelf ook absoluut niet op zit te wachten dat er over de redenen van zijn ban wordt gesproken.
Had hij daar niet eerst beter over moeten nadenken voordat hij "zich niet zo netjes gedroeg tegenover andere users"?
0
geplaatst: 12 maart 2008, 09:34 uur
niet netjes gedragen tegenover users hoeft nog niet te betekenen dat het allemaal aan de grote klok gehangen hoeft te worden, waarschijnlijk zal het gewoon rechtgezet worden met de betreffende users en daar heeft de rest van Mume niets mee te maken vind ik...
0
geplaatst: 12 maart 2008, 10:33 uur
Ik ben heel blij dat de crew dit oppakt zoals ze het oppakken. Dat geeft aan dat privacy bepalingen serieus genomen worden en dat doet me deugd.
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat iemand van de crew mededelingen over mij gaat doen, ongeacht het onderwerp, zonder daar vooraf toestemming over gegeven te hebben of in gekend te zijn. Dat zou hoogst onbehoorlijk zijn.
Als je op je werk een standje van je baas krijgt, wil je toch ook niet dat dat, met details en al, op het prikbord komt...ook al heb je het er zelf naar gemaakt.
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat iemand van de crew mededelingen over mij gaat doen, ongeacht het onderwerp, zonder daar vooraf toestemming over gegeven te hebben of in gekend te zijn. Dat zou hoogst onbehoorlijk zijn.
Als je op je werk een standje van je baas krijgt, wil je toch ook niet dat dat, met details en al, op het prikbord komt...ook al heb je het er zelf naar gemaakt.
0
geplaatst: 12 maart 2008, 13:24 uur
Mja als je mij vraagt, weet ik niet wat erger is: dat iedereen weet wat de reden is dat je een ban krijgt, of dat, op het moment dat je weer op de site verschijnt, niemand precies weet wat je gedaan hebt en je vervolgens bestookt met vragen waarom je precies ook al weer geband was. Persoonlijk zou ik dat laatste een stuk vervelender vinden. Daarnaast neem ik aan dat een ban niet voor niets is, dus zo bekeken is je rentree nooit 'smetteloos'. Maar goed zoals ik al zei, hij heeft iets gedaan wat niet door de beugel kon, daar is hij voor gestraft en daarmee is de kous af. Wel vind ik het jammer dat als ik ergens een gefundeerde mening over geef, dat het als belachelijk afgedaan wordt. Verder gaat de vergelijking met werk natuurlijk niet op: dit is geen werkvloer waarop mensen moeten functioneren, maar een intersite waar mensen uit interesse en voor vermaak komen, dus je moet jezelf ook niet te serieus nemen.
0
geplaatst: 12 maart 2008, 13:27 uur
en juist je laatste stukje zin, na de laatste komma kan ik het mee eens zijn, dus als friek terug is kunnen we weer gewoon met hem dollen en lachen en hoeven we geen serieuze uitleg over hoe en wat en waarom

0
geplaatst: 12 maart 2008, 13:50 uur
VanDeGriend schreef:
Ik heb deze zomer vakantiewerk gedaan bij DHL. Daar werd iemand ontslagen en er werd ook heel erg duidelijk aan de werknemers (zelfs aan mij) uitgelegd waarom dat was.
Maar goed, de mededeling dat hij zich niet netjes gedroeg tegenover bepaalde users lijkt me meer dan voldoende.
0
geplaatst: 12 maart 2008, 14:23 uur
Titmeister schreef:
dit is geen werkvloer waarop mensen moeten functioneren.
dit is geen werkvloer waarop mensen moeten functioneren.
Nee klopt maar de zorgvuldigehioed waarmee omgegaan dient te worden met persoonlijke informatie is hier niet anders dan op het werk of waar dan ook. That's my point.
En ik ben heel blij dat ik niet bij DHL werk.
0
geplaatst: 12 maart 2008, 14:30 uur
Is toch vrij gebruikelijk om ontslag toe te lichten lijkt me. Aan al het geroddel dat erdoor zal ontstaan heeft niemand wat, zoals hier nu ook het geval is.
0
geplaatst: 12 maart 2008, 14:33 uur
mensen kunnen dan ook gewoon hand in eigen boezem steken, denk niet dat het de schuld van de crew is dat mensen gaan roddelen en speculeren, niemand zet een mes op je keel en zegt je te gaan roddelen...je kan ook gewoon denken dat in dit geval friek zelf wel met opheldering zal komen als hij dat wil...probeer je gewoon eens te verplaatsen in die ander...het wordt nu allemaal vreselijk opgeblazen, laten we weer gewoon gaan doen waar deze site voor is, ouwehoeren over muziek, en niet als een oude plaat blijven hangen bij dit ene onderwerp... 
(vind ik
)

(vind ik
)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 maart 2008, 14:41 uur
Op de werkvloer kan ik me ook voorstellen dat er een soort afschrikwekkende werking uitgaat van het uitmeten van het ongewenste gedrag.
Wat de parallel met MuMe betreft: ik kan me de ban van een andere prominente user herinneren, die zijn rentree begon met uit te leggen waarom hij geband was en zijn excuses over het onderliggende gedrag te maken. Dan is de lei daarna toch zo schoon als hij weer worden kan, dunkt me.
Wat de parallel met MuMe betreft: ik kan me de ban van een andere prominente user herinneren, die zijn rentree begon met uit te leggen waarom hij geband was en zijn excuses over het onderliggende gedrag te maken. Dan is de lei daarna toch zo schoon als hij weer worden kan, dunkt me.
0
geplaatst: 12 maart 2008, 14:43 uur
ja, en ook al doet die user dat niet, dan is de lei nog schoon wat mij betreft, het gaat er toch om dat degene waar de user onenigheid (of dat nou een andere user is of de crew) mee heeft gehad en de user zelf het uitgepraat hebben? Wij hebben daar allemaal geen drol mee te maken en ik vind dan ook niet dat ons enige uitleg verschuldigd is.
0
wcs
geplaatst: 12 maart 2008, 15:21 uur
Vraagje, er wordt hier gesproken over ' wanneer friek terugkeert'.
Ik dacht altijd al dat een ban definitief was maar blijkbaar wordt er hier nog een 2de kans gegeven (
) , maar ik vroeg me nu dus af hoe lang zo'n ban dan duurt.
Ik dacht altijd al dat een ban definitief was maar blijkbaar wordt er hier nog een 2de kans gegeven (
) , maar ik vroeg me nu dus af hoe lang zo'n ban dan duurt.
0
geplaatst: 12 maart 2008, 15:26 uur
Soms is een ban inderdaad definitief, maar meestal wordt er een tweede kans gegeven. Hoe lang Friek's ban duurt staat hier een paar posts boven.
0
DonDijk
geplaatst: 12 maart 2008, 15:30 uur
Ach, ik vind de ''crew'' af en toe ook wat kinderachtig maar mischien ligt dat ook wel weer aan mij. Kan me herinneren dat er laatst nog iemand van de ''crew''' mijn inbox vervuilde met een verheffend mailtje wat eigenlijk helemaal nergens over ging.
0
geplaatst: 12 maart 2008, 15:33 uur
Titmeister schreef:
Wel vind ik het jammer dat als ik ergens een gefundeerde mening over geef, dat het als belachelijk afgedaan wordt.
Wel vind ik het jammer dat als ik ergens een gefundeerde mening over geef, dat het als belachelijk afgedaan wordt.
Ach, zo'n kreet moest kunnen na jouw 'grapje' over de crew, dat was ook 'jammer' te noemen.
Wat dat aan gaat vond ik de terugkeer van die andere grote user indertijd zeer correct vanuit hem zelf en niemand die hem nog iets kwalijk neemt. Blaas het allemaal niet zo op.
Mag het zoals Lin zegt dan nu afgesloten worden? De reden is duidelijk en de nieuwsgierige aagjes onder ons vragen maar door aan friek zelf als hij terug is.
0
Marcel²
geplaatst: 12 maart 2008, 15:37 uur
DonDijk schreef:
Ach, ik vind de ''crew'' af en toe ook wat kinderachtig maar mischien ligt dat ook wel weer aan mij.
Ach, ik vind de ''crew'' af en toe ook wat kinderachtig maar mischien ligt dat ook wel weer aan mij.
Dat zal wel aan jezelf liggen inderdaad.
0
DonDijk
geplaatst: 12 maart 2008, 15:41 uur
Dit is....dit is je reinste belediging van een andere user!
0
geplaatst: 12 maart 2008, 15:43 uur
Ik kreeg net via MuMe om een bericht van Musicfriek en hij vroeg me dit namens hem te posten, dus bij deze. Hij kan hier nog wel lezen en hoopt dat de storm snel weer gaat liggen. Verdere reacties mogen via PM.
Beste MuMe'rs,
Over het hoe en wat en met wie waarom ik de ban heb gekregen wil ik verder niks kwijt. Waarom niet? Omdat ik de kwestie met die user uitgesproken heb. Zelfs op de dag voordat ik geband werd. Rest mij te zeggen dat de ban wel terecht is (als ik mij in een moderator verplaats dan had ik het ook gedaan). Ik heb fouten gemaakt en daardoor heb ik er ook van geleerd. En geloof mij, niks meer kunnen posten op de site is een enorme straf voor me
Bij mijn terugkeer hoop ik dan ook geen PM's te ontvangen waar om details gevraagd worden simpelweg omdat het totaal de moeite niet is. Ik hoop dat ik mezelf op deze manier een beetje duidelijk uitgedrukt heb en dat jullie allemaal weer lekker verder gaan waar de site voor bedoeld is: ontdekken / discussieren over muziek. Hoop dat dit bericht iedereen genoeg voldoening geeft.
Groetjes musicfriek
Over het hoe en wat en met wie waarom ik de ban heb gekregen wil ik verder niks kwijt. Waarom niet? Omdat ik de kwestie met die user uitgesproken heb. Zelfs op de dag voordat ik geband werd. Rest mij te zeggen dat de ban wel terecht is (als ik mij in een moderator verplaats dan had ik het ook gedaan). Ik heb fouten gemaakt en daardoor heb ik er ook van geleerd. En geloof mij, niks meer kunnen posten op de site is een enorme straf voor me
Bij mijn terugkeer hoop ik dan ook geen PM's te ontvangen waar om details gevraagd worden simpelweg omdat het totaal de moeite niet is. Ik hoop dat ik mezelf op deze manier een beetje duidelijk uitgedrukt heb en dat jullie allemaal weer lekker verder gaan waar de site voor bedoeld is: ontdekken / discussieren over muziek. Hoop dat dit bericht iedereen genoeg voldoening geeft.Groetjes musicfriek
0
geplaatst: 12 maart 2008, 15:45 uur
Heel duidelijk, goed dat ie dit nu doet want om nog 4 weken over gebande users te babbelen hier... 
Iemand nog iets anders mee te delen?

Iemand nog iets anders mee te delen?

0
geplaatst: 12 maart 2008, 15:46 uur
Mooi bericht, ik had niet anders verwacht (vandaar ook mijn scherpe reacties) en een duidelijke streep onder dit verhaal.
We zien friek vanzelf wel weer verschijnen op de site
Nu weer door over waar het echt om draait hier...
We zien friek vanzelf wel weer verschijnen op de site

Nu weer door over waar het echt om draait hier...
0
geplaatst: 12 maart 2008, 23:14 uur
Wat berichten opgeveegd.. ik denk dat over deze kwestie niks meer gezegd hoeft te worden.
0
Bobiej
geplaatst: 14 maart 2008, 00:06 uur
Dit is mijn 2000e bericht op de site!
Begin ik nu toch langzamerhand tot de hardcore Mume-ers door te dringen
?
Begin ik nu toch langzamerhand tot de hardcore Mume-ers door te dringen
?* denotes required fields.