De Site / Gebruikers / Ik ben geslaagd/afgestudeerd/bevallen/getrouwd!!!
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2016, 17:19 uur
Franck Maudit schreef:
Voortaan ga ik door het leven als een Doctor in de Wijsbegeerte.
Wat betekent dat ik heel binnenkort verhuis naar de VS.
Voortaan ga ik door het leven als een Doctor in de Wijsbegeerte.
Wat betekent dat ik heel binnenkort verhuis naar de VS.
Oei.
Betekent dat ook dat je je T-shirt en je spijkerbroek nu toch moet verruilen voor iets statusbevestigends?
0
Franck Maudit
geplaatst: 15 mei 2016, 18:34 uur
dix schreef:
Betekent dat ook dat je je T-shirt en je spijkerbroek nu toch moet verruilen voor iets statusbevestigends?
Ik zat te denken aan een stijl à la Diogenes van Sinope.
Toevallig nog iemand een regenton op voorraad?
0
Franck Maudit
geplaatst: 15 mei 2016, 18:35 uur
Jammer dat usernamen niet kunnen gewijzigd worden op MuMe hé

0
Misterfool
geplaatst: 15 mei 2016, 18:45 uur
Haha
, inderdaad. Al moet ik ook wel zeggen dat mijn username, zeker voor +- 2010, nog wel eens adequaat bleek.
, inderdaad. Al moet ik ook wel zeggen dat mijn username, zeker voor +- 2010, nog wel eens adequaat bleek.
1
geplaatst: 30 juni 2016, 15:14 uur
Ik kan trots melden dat ik afgestudeerd ben als Master in de Bedrijfspsychologie en Personeelsbeleid!
Nu nog een geschikte baan vinden.
0
geplaatst: 30 juni 2016, 15:36 uur
dumb_helicopter schreef:
Ik kan trots melden dat ik afgestudeerd ben als Master in de Bedrijfspsychologie en Personeelsbeleid!
Van harte!! Ik heb van de week mijn baan opgezegd dus als je hem over wilt nemen...Ik kan trots melden dat ik afgestudeerd ben als Master in de Bedrijfspsychologie en Personeelsbeleid!
0
geplaatst: 30 juni 2016, 15:45 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Van harte!! Ik heb van de week mijn baan opgezegd dus als je hem over wilt nemen... Ga je reizen of ga je weer studeren?

1
geplaatst: 30 juni 2016, 15:58 uur
Mjuman schreef:
Ga je reizen of ga je weer studeren?
Ik ga weer studeren, daar leek het me op mijn dertigste wel weer eens tijd voor Ga je reizen of ga je weer studeren?
.Maar, naast het studeren heb ik ook direct weer een nieuwe baan. De afgelopen jaren heb ik in de consultancy gewerkt. Overheid en bedrijfsleven duurbetaalde adviezen geven die een paar maanden later weer onderin een la verdwijnen, dat idee. Hoewel het werk me niet eens tegenstaat merk ik dat ik er (veel) te weinig voldoening uithaal. Dat ik nu tijd heb om dit bericht te typen zegt daarover wellicht genoeg
.Omdat ik mijn werkende leven graag iets zinvoller invulling wil geven en ik al jaren denk dat 'een andere tak van sport' mij veel beter past heb ik besloten hier nu serieus werk van te maken. De leasebak en attachékoffer eruit, het stalen ros en de rugzak erin. Ik ga hetzelfde beroep uitoefenen als muziekvriend aERodynamIC. Ik word meester!
Deze week heb ik officieel mijn ontslag ingediend en vanaf 22 augustus sta ik voor de klas.
0
geplaatst: 30 juni 2016, 16:03 uur
Leuk!
Misschien sluit ik me over enkele jaren aan.
En gefeliciteerd Gertjan!
Misschien sluit ik me over enkele jaren aan.En gefeliciteerd Gertjan!
1
geplaatst: 30 juni 2016, 16:15 uur
Super! Iets wat ik waarschijnlijk later ook wil doen. Veel succes!
En proficiat dumb_helicopter!
Wil ik ook even melden. De carrièreswitch hier wilt lukken. Drie jaar geleden afgestudeerd als journalist, geen werk daarin kunnen vinden. Mezelf gedurende een half jaar met een intense opleiding omgeschoold tot system administrator, nu de eerste maand aan het werk als consultant. Heel drukke tijden, maar het is genieten.
En proficiat dumb_helicopter!
Wil ik ook even melden. De carrièreswitch hier wilt lukken. Drie jaar geleden afgestudeerd als journalist, geen werk daarin kunnen vinden. Mezelf gedurende een half jaar met een intense opleiding omgeschoold tot system administrator, nu de eerste maand aan het werk als consultant. Heel drukke tijden, maar het is genieten.
0
geplaatst: 30 juni 2016, 16:23 uur
Fijn dat het is gelukt je succesvol om te scholen! Welk reuze jammer dat het in de journalistiek niet gelukt is een baan te vinden. De journalistiek is een 'bedrijfstak' die mij altijd erg aantrekkelijk heeft geleken. Onderzoeken, schrijven, wijsneuzen en er nog voor betaald krijgen ook. Mocht de mogelijkheid er zijn, zou je dan alsnog instappen of blijf je voorlopig in de IT hoek?
0
geplaatst: 30 juni 2016, 16:50 uur
0
geplaatst: 30 juni 2016, 18:18 uur
Edgar18 schreef:
Ik ga hetzelfde beroep uitoefenen als muziekvriend aERodynamIC. Ik word meester!
Deze week heb ik officieel mijn ontslag ingediend en vanaf 22 augustus sta ik voor de klas.
Ik ga hetzelfde beroep uitoefenen als muziekvriend aERodynamIC. Ik word meester!
Volgens mij moet Charlotte nog eens goed met je praten... weet waar je aan begint.......

1
geplaatst: 30 juni 2016, 20:31 uur
Edgar18 schreef:
Ik word meester!
Ik word meester!
Van harte Ed!
Heel goed dat jij je dromen volgt, 2016 is nogal een jaar voor je/jullie zeg

0
geplaatst: 30 juni 2016, 21:47 uur
Edgar18 schreef:
Weet waar je aan begint (maar dat weet je inmiddels), mijn vrouw is meesteres....euhm onderwijzeres. Als ik zie wat een (digitale) paperassen er allemaal moeten worden ingevuld, naast het lesgeven op zich. Petje af!
Maar verder uiteraard gefeliciteerd met de switch. Hopelijk een succesvolle.
Verder ook dumb_helicopter en bennerd uiteraard nog gefeliciteerd.
Goed bezig mannen!
0
geplaatst: 30 juni 2016, 22:13 uur
dumb_helicopter schreef:
Nu nog een geschikte baan vinden. Ik wist helemaal niet dat bedrijven een psyche hadden! Evengoed succes bij het vinden van een leuke baan.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 10:09 uur
Dank voor de aardige woorden allemaal!!
Het zal best pittig gaan worden en soms zal ik echt nog wel eens terugverlangen naar de rustige vrijdagochtenden waarop ik tijd had dit soort berichtjes te schrijven maar ik heb er alle vertrouwen in dat ik een juiste keuze maak.
En zo niet, dan zien we dat tegen die tijd wel weer...
Het zal best pittig gaan worden en soms zal ik echt nog wel eens terugverlangen naar de rustige vrijdagochtenden waarop ik tijd had dit soort berichtjes te schrijven maar ik heb er alle vertrouwen in dat ik een juiste keuze maak.
En zo niet, dan zien we dat tegen die tijd wel weer...

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 juli 2016, 10:20 uur
Succes met de carrièrestap Edgar! Het deel over het schrijven van nutteloos voelende consultancy(-achtige) stukken herken ik bij tijd en wijle wel. Gelukkig ben ik bewezen ongeschikt voor het docentschap, dus ik zal je daarin niet volgen. 

0
geplaatst: 1 juli 2016, 15:51 uur
Succes allemaal, leuk om te lezen. Het einde van een baan kan weer een nieuw begin zijn.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 16:57 uur
Leraar zijn is inderdaad een klus die veel administratief werk vereist
Dat heb ik de afgelopen 6 maanden ondervonden.
Succes Gertjan, Ben en Edgar!
Dat heb ik de afgelopen 6 maanden ondervonden.Succes Gertjan, Ben en Edgar!
0
geplaatst: 2 juli 2016, 13:19 uur
Van januari tot en met juni was ik (op twee verschillende scholen) onderwijzer Nederlands en Engels, inderdaad.
0
geplaatst: 2 juli 2016, 13:25 uur
Ploppesteksel schreef:
Dat heb ik de afgelopen 6 maanden ondervonden.
Dat heb ik de afgelopen 6 maanden ondervonden. Dat klopt... maar het begint toch weer te kriebelen bij me, vandaar dat ik weer terug verhuis naar Nederland om aan de slag te gaan als docent Engels op een mbo school. Zin in!

0
geplaatst: 2 juli 2016, 16:19 uur
Poeha schreef:
Weet waar je aan begint (maar dat weet je inmiddels), mijn vrouw is meesteres....euhm onderwijzeres. Als ik zie wat een (digitale) paperassen er allemaal moeten worden ingevuld, naast het lesgeven op zich. Petje af!
Goed bezig mannen!
(quote)
Goed bezig mannen!
Mijn vrouw werkt in het voortgezet onderwijs en is soms ook nog laat bezig. Aan de andere kant, als ik haar salaris en vakantie zie heb ik niet echt medelijden met haar.
* denotes required fields.