MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
Een nieuwe drumcover! Hier gaan een aantal users sowieso blij mee zijn...

Concubine van Converge! Tachtig seconden pure razernij met heel veel muzikaliteit en valkuilen. Ik ben meer dan een jaar bezig geweest met het oefenen van deze drumpartij en ik ben heel erg blij met het eindresultaat!

sxesven
Netjes man heel tof!

Echt gruwelijk, ja! Dat einde ook. Baasje

Sowieso een geweldig nummer.

Vet man! Strak gedaan!

Dikkop
Sterk Don Cappuccino!

Dit zijn 3 nummers die ik gemaakt heb in dezelfde stijl.
Ik ben zeer benieuwd naar wat feedback.
Het geluid gaat van UK Bass tot Ambient achtige toestanden.

In Motion

Leave

Evenings

Ponty Mython
In Motion:
Jammer van de stemmen. Iets meer variatie kan geen kwaad. En waarom 7 seconden stilte aan het begin?

Leave:
Geen idee wat UK Bass precies is, maar 't klinkt nogal ambient-achtig. Ook hier weer: meer variatie. Voor de rest wel aardig. Er kan meer gedaan worden met de vocal. Needs more cowbell.

Evenings:
Begin is een beetje Moby-achtig. Hier moet ook weer meer variatie in. Twee minuten hetzelfde loopje voordat er iets verandert is echt te lang. Gooi er wat percussie bij, of wat strings en pads als je 't beatloos wilt houden.

Dus... meer variatie aanbrengen in je nummers en vooral niet te veel oprekken. Beter een goed kort nummer waar genoeg te beleven valt dan een saaie lange.

Dikkop
Ok! Nog veel werk dus.
Bedankt!

In Motion: Hmm, die piano vind ik alweer niet erg mooi. Klinkt vrij goedkoop en vind ik verder ook niet bij de rest passen. Bassje is lekker en bij de drums had ik eerst wel het gevoel dat het lekker zat. Maar je patroon lijkt het begin van de drumpartij te zijn en er nog iets moet volgen, dus ik zou er dan nog een ander patroon hebben ingestoken. Ik vond ook dat er wel een compressor op de drums mochten. Vocalen vind ik dan weer wel lekker!

Leave heb ik al eens besproken.

Evenings: dit is al weer wat beter. Eerste 2 minuten zijn erg mooi, jammer weer van die lelijke pianoklank maar de melodie is erg mooi en die synth die af en toe speelt mag er ook best zijn. Tot de 3 minuten vind ik het ook allemaal nog mooi, knappe wissel. Vanaf 3 minuten vind ik het dan weer minder, vocalen zijn best knap maar de piano lijkt nu nog lelijker doordat de melodie nu vrij zwak is.

Conclusie: ik merk dat je graag met een piano wilt werken, je melodieën zitten altijd erg goed. De klank dan weer helemaal niet. Mooi gebruik van vocalen en je bassen zitten ook goed!

Dikkop
Opnieuw bedankt voor de feedback Glenn!
Ik ben nog van plan om die Piano's opnieuw te maken met nieuwe piano samples.
Ik moet alleen eerst nog goede vinden oftewel moet ik eens proberen met die Grand Piano van Ableton.

Het is trouwens niet dat ik altijd per sé met piano's wil blijven werken.
Ik wou gewoon enkele nummers maken in dezelfde stijl. Het is nu 3 weken sinds ik Fl studio heb gedownload en nu kan ik er al wat beter mee werken. Het volgende nummer zal normaal gezien anders klinken. De vocalen zal ik wel ongeveer hetzelfde laten.

Erg knap wat je al op 3 weken kan, belooft voor later!
The Giant van Native Instruments is ook een erg goede, is een aparte plug-in of als .dll voor in je DAW te openen. Wordt gebruikt door verscheidene proffesionals. Of de Grand Piano van Ableton is idd ook goed. Wat reverb op je piano doet ook sowieso al wonderen.

Improvision

Zo, eindelijk weer iets kunnen maken. Was weer even geleden.

Maak een album dan koop ik het.

Ponty Mython
Ook eindelijk weer eens wat geupload naar mijn SoundCloud. Feedback is welkom.

Track heet 'Blueprint', genre: House

Sietse
track is currently not available...

Ponty Mython
Wat vreemd, ik kan hem gewoon afspelen hier?

Hier de directe link: Ponty Music - Blueprint

Heb er weinig tot geen verstand van, maar het klinkt imo prima. Althans over de boxjes van een iPad. Alleen het slot had ik niet zo gedaan.

Waar heb je dit mee gemaakt en hoe lang ben je er mee bezig geweest? Is dit het eindresultaat of werk je er nog aan?

Ponty Mython
Ik heb het gearrangeerd in Acid Pro 7, de percussie, beats en bas zijn one shots en de pads en synths komen uit AbSynth. Ik heb het afgemixt met behulp van Sound Forge en Ozone 5 Advanced. Ik ben er ongeveer een week mee bezig geweest.

Sietse
nu doet ie het idd wel.

Het is totaal niet mijn soort muziek, maar er zit wel potentie in. Mag alleen wel wat meer variatie in komen. Nu ontbreekt er voor mij de spanning.

Ook niet echt mijn soort muziek, zit wel netjes inelkaar al vind ik 6:24 min toch weer wat teveel van het goede.
En Improvision sick as always!

Dikkop
Improvision je track is "currently not available".
Ponty Mython; Misschien wat meer variatie maar verder weinig opmerkingen. Niet slecht!
Ik zou er zeker op kunnen dansen.

Ponty Mython
Bedankt allen voor het commentaar.

Improvision
Dikkop schreef:
Improvision je track is "currently not available".
Ponty Mython; Misschien wat meer variatie maar verder weinig opmerkingen. Niet slecht!
Ik zou er zeker op kunnen dansen.

Ja excuses, heb hem inmiddels weer verwijderd, was niet zo tevreden van de phaser op de snares.

Hey iedereen, ik had al naar sommigen een bericht gestuurd, maar hier kun je mijn eerste release beluisteren/downloaden. Tot nu toe is het niet relevant ofzo, dus dat suckt, en daarom heb ik mensen nodig die het beluisteren en me zeggen wat ze vinden (daar kan ik namelijk als beginnend producer/rapper veel van leren enzo.)
Dus doen alsjeblieft! Eeuwig dankbaar

Improvision
Ik ben aangenaam verrast door de producties! ...Maar de raps vallen me erg tegen.

Je rapt alsof je uit Amerika komt (shout outs naar Brooklyn in meerdere nummers, waar gaat dat over?), en dat tast voor mij je geloofwaardigheid wel aan waardoor ik er ook toe neig te geloven dat je ook andere dingen zegt die niet 'echt' zijn ("gelukkig!" zou ik zeggen, 16 jaar is geen leeftijd om aan de heroïne te zitten), alsof je het voor de vorm er maar wat hebt op gerapt, omdat het zo hoort. In die zin ben je niet echt in staat om jezelf los te maken van je invloeden (Kanye West, ASAP Rocky,...) en er zelf iets origineels mee te doen. Kortom, je bent nog niet rijp genoeg. Dat is in de eerste plaats gewoon een kwestie van leeftijd, naarmate je meer meemaakt, kan je ook over meer schrijven.

Over m'n lyrics; some of it is irony, some of it is fantasy, some reality.
Is wel degelijk een bewuste keuze, hoor. Maar snap ook wel dat het je ding niet is.

Beats zijn tof, raps doen me denken aan Mac Miller/Yung Lean Gezien je leeftijd genoeg potentie.

Als er twee rappers zijn naar wie hun muziek ik nooit luister zijn het die twee. De enige lyrics waar ik inspiratie uit haalde was deze freestyle. Maar teksten vind ik niet belangrijk in rapmuziek, dat is gewoon mijn keuze. Maar bedankt voor de reacties alvast Als ik moest kiezen zou ik ook liever producer zijn dan rapper ofzo.

Wellicht kom het door je stemgeluid en articulatie dat ik op deze vergelijking uitkwam. Niet lyrics per sé. Sterker nog, niet echt op gelet op je tracks. Was verder niet negatief bedoeld; af en toe Yung Lean/Mac Miller is best tof, alleen moet je nog duidelijk een soort eigenheid vinden zoals Impro al aangaf.

En je mag gewoon kiezen hoor.

Eens met Improvision over de teksten, voor de rest ben ik nou net enorm blij dat er nog eens een enorm originele act is. De mix tussen ambient, hiphop en soms een vleugje IDM maakt het instrumentaal geniaal. Vocaal vind ik het ook erg netjes, alleen de teksten liggen me ook niet enorm.
Maar voorlopig ben ik toch meer gecharmeerd door dit project dan door de singles (Camera Thief buitengelaten) van Atmosphere om een misschien niet echt relevante maar toch 'Hip-Hop vergelijking' te maken.

Sietse
Geen nieuw stuk, maar wel een remaster van een oude track die deel is van een van mijn eerste releases Oniscus Asellus.
Zeer binnenkort uit op gelimiteerde CD-R in A5 formaat hoes.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:02 uur

geplaatst: vandaag om 08:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.