De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?
zoeken in:
0
Ponty Mython
geplaatst: 8 mei 2014, 06:28 uur
Gaaf, doet me denken aan de S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl soundtrack van MoozE.
0
Sietse
geplaatst: 12 mei 2014, 21:20 uur
Huppa, video van mijn optreden afgelopen vrijdag
Eerste paar minuten zijn niet scherp, maar na minuut of 4 zijn de visuals bij mijn optreden goed te zien.
Eerste paar minuten zijn niet scherp, maar na minuut of 4 zijn de visuals bij mijn optreden goed te zien.
0
geplaatst: 26 mei 2014, 22:24 uur
Nieuw minimaal drone nummer.
Feedback is welkom! (Titel is een quote van La Dispute btw)
0
geplaatst: 26 mei 2014, 22:59 uur
Niet om te zwampelen, maar durf 'ns kritisch naar die van Sietse (6/5) te luisteren en vraag jezelf eens af of jij in staat bent zo'n spanningsboog te creëren? Tracks blijven uitpoepen is niet the way to go - durf kritisch op je output te zijn - er zit geen enkele spanning in.
Vraag jezelf af - wat wil ik en hoe maak ik dat - wees kritisch! Alleen bij echte artiesten hebben de 'scrapbooks' later nog waarde, hoofdzakelijk omdat ze inzicht geven in big things to come.
Vraag jezelf af - wat wil ik en hoe maak ik dat - wees kritisch! Alleen bij echte artiesten hebben de 'scrapbooks' later nog waarde, hoofdzakelijk omdat ze inzicht geven in big things to come.
0
Sietse
geplaatst: 26 mei 2014, 23:20 uur
Doet me qua gevoel een beetje aan Christian Vasseur denken Jazper.
0
Sietse
geplaatst: 26 mei 2014, 23:27 uur
Mjuman schreef:
vraag jezelf eens af of jij in staat bent zo'n spanningsboog te creëren?
vraag jezelf eens af of jij in staat bent zo'n spanningsboog te creëren?
Dat kan ie zeker, al is dit stuk wat mij betreft een echt wel minder dan andere stukken die ik van hem heb gehoord. Te etherisch voor mij, iets wat je tegenwoordig gewoon heel veel in de ambient drones terug hoort.
0
geplaatst: 26 mei 2014, 23:46 uur
Met minimale verschuivingen kan je ook een spanning creëren - of door er een 'tegendraadse' sample in te vlechten. Maar wellicht is de etherische ambient drone dan NMD.
Van sommige drones kan ik onrustig worden - heel anders dan bijv Basinski.
Van sommige drones kan ik onrustig worden - heel anders dan bijv Basinski.
0
Ponty Mython
geplaatst: 27 mei 2014, 02:36 uur
kobe bryant fan schreef:
(embed)
(embed)
Ik vind het niet echt drone, meer ambient. Zoals al gezegd ontbeert het aan spanning en directie. Luister eens naar Martin Stig Andersen's muziek voor de indie game Limbo.
0
geplaatst: 27 mei 2014, 17:17 uur
@Mjuman & Ponty Mython
Mijn bedoeling was dan ook helemaal niet om ook maar enige spanning of opbouw in het nummer te brengen. Het is misschien niet bijster origineel of spannend. Maar ik wou eerder een beeld schetsen, zeg maar haast onderhoudende muziek voor een stuk film, ergens diep in een donker bos of wat je er ook maar van beelden bijkrijgt.
Mijn bedoeling was dan ook helemaal niet om ook maar enige spanning of opbouw in het nummer te brengen. Het is misschien niet bijster origineel of spannend. Maar ik wou eerder een beeld schetsen, zeg maar haast onderhoudende muziek voor een stuk film, ergens diep in een donker bos of wat je er ook maar van beelden bijkrijgt.
0
geplaatst: 27 mei 2014, 23:03 uur
kobe bryant fan schreef:
@Mjuman & Ponty Mython
@Mjuman & Ponty Mython
Als het niet origineel of spannend is, waarom maak je het dan? Verder - no offense intended - maakt het mij (en dat zal menig artiest niet leuk vinden) geen bal uit hoe een artiest zijn werk bedoeld heeft, dat maak ik, de luisteraar, zelf wel uit. De bedoeling achterhalen is één van de grootste misconcepties - the intentional fallacy noemen Wellek en Warren dat - van de westerse kunstbeoordeling.
En ook een bos - A Forest van The Cure - kan heel spannend zijn in al zijn minimaliteit. Luister maar eens wat Basinski teweeg kan brengen met zijn loops. Zoals gezegd probeer er een tegendraad in te vlechten, maar da's mijn idee (zie dat ook in het licht van de opmerkingen van Sietse); je vroeg immers om feedback - bij dezen dus

0
geplaatst: 27 mei 2014, 23:13 uur
Mooi zeg! Voor mij wel duidelijk ander gevoel trouwens. Maar dat zal ook wel komen omdat ik dit niet zelf gemaakt heb. (of gewoon jaloers ben...)
0
geplaatst: 28 mei 2014, 16:30 uur
Mjuman schreef:
Verder - no offense intended - maakt het mij (en dat zal menig artiest niet leuk vinden) geen bal uit hoe een artiest zijn werk bedoeld heeft, dat maak ik, de luisteraar, zelf wel uit. De bedoeling achterhalen is één van de grootste misconcepties - the intentional fallacy noemen Wellek en Warren dat - van de westerse kunstbeoordeling.
Verder - no offense intended - maakt het mij (en dat zal menig artiest niet leuk vinden) geen bal uit hoe een artiest zijn werk bedoeld heeft, dat maak ik, de luisteraar, zelf wel uit. De bedoeling achterhalen is één van de grootste misconcepties - the intentional fallacy noemen Wellek en Warren dat - van de westerse kunstbeoordeling.
Speciaal voor Mju:
http://i58.tinypic.com/69047r.jpg
0
geplaatst: 28 mei 2014, 20:31 uur
Van alle tinten blauw is de tint "fucking blue" toch wel heel erg lastig te vinden - kijk zelf maar:
http://www.crea-art.com/catalogus/Tekenen/Markers/Promarkers/Promarker+blauwtinten/product.aspx
En nou ben ik als gecertificeerd Airfix-modellenbouwer echt wel wat gewend - how 'bout duck egg green - de kleur van de onderzijde van de fameuze Spitfire.
Grappig dat er in de Graf-wereld maar twee soorten mensen zijn authors (zijn dat ook musici) en teachers. Vind - eerlijk gezegd - Sietse veel meer een teacher/mentor
http://www.crea-art.com/catalogus/Tekenen/Markers/Promarkers/Promarker+blauwtinten/product.aspx
En nou ben ik als gecertificeerd Airfix-modellenbouwer echt wel wat gewend - how 'bout duck egg green - de kleur van de onderzijde van de fameuze Spitfire.
Grappig dat er in de Graf-wereld maar twee soorten mensen zijn authors (zijn dat ook musici) en teachers. Vind - eerlijk gezegd - Sietse veel meer een teacher/mentor

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 29 mei 2014, 10:50 uur
Zijn er in 2014 nog steeds slaven van de auteurs?
Iedereen met ideeën en een actieve houding is auteur.
Iedereen met ideeën en een actieve houding is auteur.
0
geplaatst: 29 mei 2014, 12:09 uur
De vraag is niet: wie is een auter? De vraag is: wat is een auteur? De auteur is natuurlijk een discours, bitchez.
0
geplaatst: 29 mei 2014, 12:25 uur
Luidt de vraag niet: wat wil de schrijver dezes wanneer hij de vraag poneert "wat is een auteur?" met daarachter de associatie/connotatie - waarom is ie een auteur? De grote Harry Mulisch heeft ooit in een lezing gezegd: "een schrijver heeft een gat" - in de zin van tekortkoming/gebrek, voor de slimme jongetjes onder ons.
En waarom is een auteur opeens een author in de UK, die "h" wat doet ie daar - een halve haha?
En waarom is een auteur opeens een author in de UK, die "h" wat doet ie daar - een halve haha?
0
geplaatst: 29 mei 2014, 16:35 uur
Mjuman schreef:
Luidt de vraag niet: wat wil de schrijver dezes wanneer hij de vraag poneert "wat is een auteur?" met daarachter de associatie/connotatie - waarom is ie een auteur? De grote Harry Mulisch heeft ooit in een lezing gezegd: "een schrijver heeft een gat" - in de zin van tekortkoming/gebrek, voor de slimme jongetjes onder ons.
http://www.michel-foucault.com/gallery/pictures/foucault08.jpg
0
Dikkop
geplaatst: 29 mei 2014, 17:09 uur
Tips of feedback?
SoundCloud - Hear the world?s sounds
Daarnet had ik perongeluk iets totaal verkeerd gepost.
Daarnet had ik perongeluk iets totaal verkeerd gepost.

0
geplaatst: 30 mei 2014, 18:32 uur
Sietse schreef:
Geen nieuw stuk, maar wel een remaster van een oude track die deel is van een van mijn eerste releases Oniscus Asellus.
Zeer binnenkort uit op gelimiteerde CD-R in A5 formaat hoes.
(embed)
Geen nieuw stuk, maar wel een remaster van een oude track die deel is van een van mijn eerste releases Oniscus Asellus.
Zeer binnenkort uit op gelimiteerde CD-R in A5 formaat hoes.
(embed)
Potverdorie, wat een nare ervaring om naar te moeten luisteren... mijn complimenten! Je wordt er gewoon bang van. Zeer, zeer cool.
Trouwens, ik heb ook iets gemaakt, een tijdje terug. Het gaat over tuinstoelen.
0
Sietse
geplaatst: 30 mei 2014, 18:39 uur
Karl schreef:
Potverdorie, wat een nare ervaring om naar te moeten luisteren... mijn complimenten! Je wordt er gewoon bang van. Zeer, zeer cool.
(quote)
Hahaha, dank je voor het compliment (denk ik
)
0
geplaatst: 5 juni 2014, 19:42 uur
Gisteravond maakte ik een liefdeslied voor een parkiet. Mijn vriendin en ik hebben namelijk een parkiet. Hij heet Noetie Noetie.
0
geplaatst: 5 juni 2014, 23:37 uur
kobe bryant fan schreef:
(embed)
Niet bijster origineel, zoals je zelf zegt, maar op zich leuk als basis. Als je echt een bos op zou willen roepen, zou ik er wat (subtiele) samples in gooien. Vooralsnog klinkt het (te) simpel. Even een vergelijking trekken met een bekend (niet voor niets 90s Nieuw minimaal drone nummer.
(embed)
) voorbeeld: Poa Alpina van Biosphere. Neem zo'n simpel gitaarloopje. Feitelijk is dat wat het nummer draagt. Zoiets zou je denk ik moeten vinden voor jouw stukje. Als je het hebt over een bos oproepen... denk ik zelf ook meteen aan Empyrium - Weiland (2002).
Empyrium - Heimwärts - YouTube
0
Sietse
geplaatst: 6 juni 2014, 21:26 uur
Karl schreef:
Gisteravond maakte ik een liefdeslied voor een parkiet. Mijn vriendin en ik hebben namelijk een parkiet. Hij heet Noetie Noetie.
(embed)
(embed)
in korten en beltoon van maken, of als wekker gebruiken. Word je iedere dag vrolijk wakker

0
geplaatst: 11 juni 2014, 20:04 uur
Een remix-achtige track van Ultraviolence (Lana del Rey)
Commentaar is hééél erg welkom, ben nog namelijk niet heel lang bezig, vooral niet met produceren, dus zeg aub wat je ervan vind.
Alvast bedankt voor het luisteren

0
Ponty Mython
geplaatst: 23 juni 2014, 09:35 uur
Probeer wat meer te focussen op het geluid van het origineel. Een remix is jouw herinterpretatie van een ander's nummer. Als je teveel afwijkt dan kan de essentie van het nummer verloren gaan.
0
geplaatst: 23 juni 2014, 18:35 uur
Ik vind het net vet als je van de essentie afwijkt en soms zelfs als het origineel amper te herkennen is maar er enkel met bestaand materiaal iets nieuws wordt opgebouwd.
Ik vind hem vet!
Ik vind hem vet!

* denotes required fields.