De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?
zoeken in:
0
geplaatst: 29 maart 2014, 18:55 uur
0
geplaatst: 29 maart 2014, 19:04 uur
Nice! Wat conventioneler dan normaal naar mijn idee, maar het hoort bij het betere spul dat ik van je heb gehoord!
Feedback: iets toffere tracktitel?
Feedback: iets toffere tracktitel?

0
geplaatst: 29 maart 2014, 22:02 uur
Bedankt! 
Nja, is ook niet echt mijn mooiste titel inderdaad. Ik had eerst Locked, maar die vond ik dan weer te weinig zeggen. En 'Locked In A Cave' is nou eenmaal hetgene wat in me opkomt bij het horen van het nummer.

Nja, is ook niet echt mijn mooiste titel inderdaad. Ik had eerst Locked, maar die vond ik dan weer te weinig zeggen. En 'Locked In A Cave' is nou eenmaal hetgene wat in me opkomt bij het horen van het nummer.
0
Ponty Mython
geplaatst: 30 maart 2014, 03:04 uur
Hmm, een beetje jammer dat je die melodie er op 1:18 ingooit. Die verpest het nummer mijns inziens. De percussie klinkt erg ingebikt: was dit de bedoeling? Sorry, maar ik ben beter van je gewend.
0
geplaatst: 30 maart 2014, 18:58 uur
De nieuwe track van Glenn is niet echt mijn ding maar ik hoor wel iemand die veel meer gefocust en vooral bondiger bezig is. Het begin vind ik met zijn opzwepende en mysterieuze ritmes erg gaaf, wanneer de synths er in komen vind ik het niks meer, het klinkt niet echt lekker bij elkaar.
0
geplaatst: 30 maart 2014, 19:07 uur
Bedankt beiden! 
Ik hoor idd erg uiteenlopende meningen over die hoge synths, sommige vinden dat het de track afmaakt en anderen vinden dat vanaf dan het niveau keldert.

Ik hoor idd erg uiteenlopende meningen over die hoge synths, sommige vinden dat het de track afmaakt en anderen vinden dat vanaf dan het niveau keldert.
0
geplaatst: 5 april 2014, 09:16 uur
Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat betreft die synths. Mijn eerste indruk was negatief, maar het heeft wel wat. In elk geval, best een vette track!
Ik heb ook wat in elkaar lopen draaien, gisteravond: een liedje over atoomijsbrekers! Want atoomijsbrekers zijn vet!
Ik heb ook wat in elkaar lopen draaien, gisteravond: een liedje over atoomijsbrekers! Want atoomijsbrekers zijn vet!
0
Dikkop
geplaatst: 6 april 2014, 16:41 uur
Heel het Wikipedia artikel over atoomijsbrekers wordt afgelopen in die video. 
Ik heb trouwens deze week zelf ook eens een muziekprogramma gedownload.
Enkele uurtjes mee zitten prutsen en dit is het resultaat.

Ik heb trouwens deze week zelf ook eens een muziekprogramma gedownload.
Enkele uurtjes mee zitten prutsen en dit is het resultaat.
0
geplaatst: 6 april 2014, 18:16 uur
Bedankt Karl! 
Atoomijsbrekers is vet btw!
Heb ook wel moeten lachen doordat hij zo droog is qua humor!
Ik ben alleen niet zo'n fan van de sound van je drums. Maar da's een detail.
Dikkop erg knap, je hoort niet eens dat je een beginner bent. Het tempo ligt me tijdens de drums misschien wat te lag om los te komen en ik ben ook niet zo'n fan van de sound van de piano. Welke gebruik je? En welke DAW? Verder keep it up!

Ik ben alleen niet zo'n fan van de sound van je drums. Maar da's een detail.Dikkop erg knap, je hoort niet eens dat je een beginner bent. Het tempo ligt me tijdens de drums misschien wat te lag om los te komen en ik ben ook niet zo'n fan van de sound van de piano. Welke gebruik je? En welke DAW? Verder keep it up!
0
Dikkop
geplaatst: 6 april 2014, 19:13 uur
Bedankt!
Ik heb gwn standaard piano's gebruikt van het programma (FL studio) zelf aangezien ik nog geen samplepacks had. Zelf vind ik het geluid van de Piano's ook niet mooi maar ik weet niet goed waar ik goede kan halen. Echt een beginneling dus. Tips?
Ik heb gwn standaard piano's gebruikt van het programma (FL studio) zelf aangezien ik nog geen samplepacks had. Zelf vind ik het geluid van de Piano's ook niet mooi maar ik weet niet goed waar ik goede kan halen. Echt een beginneling dus. Tips?
0
geplaatst: 6 april 2014, 21:44 uur
De Grand Piano van Ableton Live klinkt erg mooi, maar als je met FL Studio wilt blijven werken (wat ik niet aanbeveel, als je in die UK Bass stijl verder wilt en Ableton Live vind ik sowieso het beste op de markt ) kan je natuurlijk de Giant piano van Native Instruments ergens pindakazen.
Native Instruments Battery 4 (allemaal prachtige drumkits), NI Reaktor, NI Absynth, NI FM8 en NI Massive zijn ook stuk per stuk fantastische synths. Stuur me anders maar een PM met al je vragen over plug-ins, FL en Ableton. Zodat het hier wat on-topic blijft.
Native Instruments Battery 4 (allemaal prachtige drumkits), NI Reaktor, NI Absynth, NI FM8 en NI Massive zijn ook stuk per stuk fantastische synths. Stuur me anders maar een PM met al je vragen over plug-ins, FL en Ableton. Zodat het hier wat on-topic blijft.
0
Ponty Mython
geplaatst: 7 april 2014, 04:16 uur
FL wordt o.a. gebruikt door Laidback Luke en Avicii, dus zo'n slecht programma zal het wel niet zijn. Ableton Live is vooral ingericht als een DAW voor live performances. Reaper schijnt wel goed te zijn.
0
geplaatst: 7 april 2014, 09:35 uur
Avicii heeft voor zijn nieuwste plaat volgens mij met Logic gewerkt, Reaper is idd ook goed maar ik blijf Ableton nog een trede hoger vinden. Daarbij kun je als je met FL werkt vaak horen dat het ook met dat is gemaakt zie bv. Levels van Avicii.
0
geplaatst: 7 april 2014, 20:49 uur
kobe bryant fan schreef:
Bedankt Karl!
Ik ben alleen niet zo'n fan van de sound van je drums. Maar da's een detail.
Bedankt Karl!

Ik ben alleen niet zo'n fan van de sound van je drums. Maar da's een detail. Dankjewel man! Ik ben het met je eens dat de drums niet zo heel goed klinken, maar gezien dat liedje meer een grapje is dan wat anders, maak ik me er niet zo'n zorgen om. Ik heb gewoon de standaarddrums gebruikt bij Fruityloops.
Ik ben het wel met je eens dat, als je FL Studio eenmaal zelf gebruikt, je vrij snel oppikt als andere muzikanten het ook doen. Ergens is dat wel een beetje jammer, tenminste als je er echt serieus iets eigens mee wil maken. Het is een hartstikke leuk programmaatje als je begint, maar er zullen heus betere alternatieven zijn. Voor wat ik ermee doe, vind ik het echter meer dan prima.
Trouwens, wat Locked in a Cave betreft: als je eenmaal weet dat die synths eraan zitten te komen, valt alles gewoon goed op zijn plek. Toptrack, twee dikke duimen! Wel een piepklein puntje aftrek omdat - zoals gezegd - de titel nogal mwah is

0
geplaatst: 7 april 2014, 22:40 uur
niels94 Klopt idd dat beiden het gebruikten. Maar dat doet bv. Mount Kimbie ook maar die maken hun geluiden live met hardware en bewerken het dan in FL, dit kan bij deze 2 heren ook het geval zijn. En in dat geval maakt het al wat minder uit wat je gebruikt, al blijf ik dan natuurlijk voorstander van Ableton doordat de effecten toch uitgebreider zijn mede doordat het oorspronkelijk enkel een live programma was.
Karl FL is idd erg goed als programma om mee te starten, je leert alle begrippen, effecten e.d. kennen maar ik denk dat je net zoals ik wel na een tijd het gevoel zult krijgen dat er meer - zoals je zelf zegt - te vinden. En enorm bedankt trouwens, doet deugd om te horen!
Karl FL is idd erg goed als programma om mee te starten, je leert alle begrippen, effecten e.d. kennen maar ik denk dat je net zoals ik wel na een tijd het gevoel zult krijgen dat er meer - zoals je zelf zegt - te vinden. En enorm bedankt trouwens, doet deugd om te horen!

0
geplaatst: 9 april 2014, 22:00 uur
Haunting Souls
Feedback is welkom!
Wederom geen samples - buiten de field recording van de metro - btw.
Feedback is welkom!

Wederom geen samples - buiten de field recording van de metro - btw.
0
Ponty Mython
geplaatst: 9 april 2014, 23:22 uur
Dit klinkt best okee, helemaal niet gek.
De drums/percussie ligt ietwat zacht in de mix, moet imo meer naar de voorgrond. Ook is het iets te repetitief. Er zit te weinig ontwikkeling in, bouwt nergens naartoe.
De drums/percussie ligt ietwat zacht in de mix, moet imo meer naar de voorgrond. Ook is het iets te repetitief. Er zit te weinig ontwikkeling in, bouwt nergens naartoe.
0
geplaatst: 10 april 2014, 20:19 uur
Klinkt goed Glenn. Erg vette ritme sectie. Ik ben het met Ponty Mython eens dat het meer ergens naartoe zou kunnen werken, hoewel je ook gewoon voor de experimentele kant kan gaan en het juist meer zou moeten uitbreiden. Zelfs dan zou een opbouw nog fijn zijn. Anders zou je er best wel een vet popnummer van kunnen maken, als je wat melodieën en zang er in gooit.
Wat ik zelf bijvoorbeeld heb gedaan met mijn drum, ik heb er een heel popnummer van gemaakt met zang en al. Wel behoorlijk anders verder:
SoundCloud - Hear the world?s sounds
Hoe doe je dat trouwens zo je track in een afspeelvorm zetten in plaats van een link?
Wat ik zelf bijvoorbeeld heb gedaan met mijn drum, ik heb er een heel popnummer van gemaakt met zang en al. Wel behoorlijk anders verder:
Hoe doe je dat trouwens zo je track in een afspeelvorm zetten in plaats van een link?
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 10 april 2014, 20:32 uur
Jean Renault schreef:
[embed] URL van de soundcloudtrack [/embed]
0
Sietse
geplaatst: 11 april 2014, 19:07 uur
Voor hen die zich afvragen welke kant ik op aan het bewegen ben hier een stuk uit een werk waar ik momenteel mee bezig ben.
Het is een zeer minimaal stuk waarin ik met fase verschillen patronen creëer die niet direct te voorspellen zijn. Het uiteindelijke stuk zal een lang werk worden waarin binnen de patronen geen herhaling terug zal keren.
Het is "work in progress" dus uiteindelijke resultaat zal zeker wel anders worden. Maar in ieder geval een idee voor hen die graag eens wat nieuw werk van mij willen horen.
Het is een zeer minimaal stuk waarin ik met fase verschillen patronen creëer die niet direct te voorspellen zijn. Het uiteindelijke stuk zal een lang werk worden waarin binnen de patronen geen herhaling terug zal keren.
Het is "work in progress" dus uiteindelijke resultaat zal zeker wel anders worden. Maar in ieder geval een idee voor hen die graag eens wat nieuw werk van mij willen horen.
0
geplaatst: 12 april 2014, 16:40 uur
Ik vind het wel mooi! Alleen vind ik dat het na een tijd wat op m'n oren begint te werken doordat de toon zo hoog is en de mix luid is. Dus hier zou ik wat aan fixen, want op de koptelefoon gaat me dit denk ik wel vervelen zo. Voor een lang stuk hoop ik wel op nog een field recording op de achtergrond? Allesinds, vet begin!
0
Sietse
geplaatst: 13 april 2014, 13:08 uur
Harde mix? Het is juist een hele zachte mix... Dat het op de oren gaat werken kan wel kloppen. Als het stil zou vallen blijft het lekker door suizen
Gaan geen field-recordings in dit keer, dat past niet bij het concept achter het stuk. Het breekt nl. de fysieke ervaring af (die druk op je oren en op lange termijn ook psychische ervaringen)
Gaan geen field-recordings in dit keer, dat past niet bij het concept achter het stuk. Het breekt nl. de fysieke ervaring af (die druk op je oren en op lange termijn ook psychische ervaringen)
0
geplaatst: 14 april 2014, 20:51 uur
Tja, het is bijna geen muziek te noemen. Geen popmuziek iig. Soort ambient- achtige audio kunst. Ik weet niet wat ik er mee aanmoet, maar het klinkt intrigerend.
0
Sietse
geplaatst: 14 april 2014, 21:26 uur
Het ligt inderdaad veel dichter bij geluidskunst dan bij pop en eigenlijk ook ambient.
Maar muziek is het natuurlijk wel. Om precies te zijn zou je dit in kunnen scharen bij minimalism en drone, of ook wel microtonale muziek. En dat kan inderdaad heel intrigerend zijn.
Zijn vele voorbeelden van microtonale stukken die, als je er de tijd voor neemt, ontzettend aangrijpend kunnen werken en je helemaal in de muziek zuigen, op zo'n manier dat je enig besef van tijd volledig verliest.
Goede voorbeelden daarvan zijn de deep listening sessies van Kim Cascone of de uren lange optredens van Catherine Christer Hennix & Chora(s)san Time-Court Mirage.
Dit is wel weer anders dan het werk van hen, maar heeft er deels, al is het door inspiratie, wel raakvlakken mee.
Maar muziek is het natuurlijk wel. Om precies te zijn zou je dit in kunnen scharen bij minimalism en drone, of ook wel microtonale muziek. En dat kan inderdaad heel intrigerend zijn.
Zijn vele voorbeelden van microtonale stukken die, als je er de tijd voor neemt, ontzettend aangrijpend kunnen werken en je helemaal in de muziek zuigen, op zo'n manier dat je enig besef van tijd volledig verliest.
Goede voorbeelden daarvan zijn de deep listening sessies van Kim Cascone of de uren lange optredens van Catherine Christer Hennix & Chora(s)san Time-Court Mirage.
Dit is wel weer anders dan het werk van hen, maar heeft er deels, al is het door inspiratie, wel raakvlakken mee.
0
geplaatst: 14 april 2014, 21:31 uur
Hoort dit dus nog bij drone?
Ik dacht dat dit weer wat apart was. Intregerend is het wel net zoals Jacob Kirkegaard die je me tipte, 38 minuten is wat te lang en na een tijd pijnigen die hoge tonen mijn oren maar ik kan het wel waarderen! Al beviel Thomas Köner (Nuuk) die ik later die avond draaide me veel beter.
Ik dacht dat dit weer wat apart was. Intregerend is het wel net zoals Jacob Kirkegaard die je me tipte, 38 minuten is wat te lang en na een tijd pijnigen die hoge tonen mijn oren maar ik kan het wel waarderen! Al beviel Thomas Köner (Nuuk) die ik later die avond draaide me veel beter.
0
Sietse
geplaatst: 14 april 2014, 22:01 uur
Ja, juist dit zijn drones. Heel veel muziek die mensen hier (en elders) drone noemen zijn dat juist eigenlijk helemaal niet, althans niet in de pure vorm. Zoiets als Stars of the Lid bijv. noemen veel mensen drone, terwijl het dat niet is. Ze maken wel gebruik van drones, maar dat doen doedelzakspelers ook. Stars of the Lid is ambient.
Thomas Köner en Jacob Kirkegaard daarentegen zijn dan weer wel drone muzikanten. Daar draait het om die drone en de microtonale veranderingen in het geluid.
Wellicht dat je trouwens van Jacob Kirkegaard zijn plaat "Conversions" beter kunt hebben. Daar zijn twee van zijn werken, waaronder het Labyrinthitis onderhanden genomen en omgezet naar stukken voor een klein klassiek ensemble.
Thomas Köner en Jacob Kirkegaard daarentegen zijn dan weer wel drone muzikanten. Daar draait het om die drone en de microtonale veranderingen in het geluid.
Wellicht dat je trouwens van Jacob Kirkegaard zijn plaat "Conversions" beter kunt hebben. Daar zijn twee van zijn werken, waaronder het Labyrinthitis onderhanden genomen en omgezet naar stukken voor een klein klassiek ensemble.
0
geplaatst: 15 april 2014, 18:32 uur
Hai, dit is een van de dingen die ik in de afgelopen maanden heb gemaakt - de gestripte versie met alleen akoestische gitaar zeg maar, want ik ga dit waarschijnlijk nog wel uitwerken met een band en zo. Nu nog enigszins zelfvertrouwen over, maar dat kan snel veranderen.
In verdere nieuwtjes mag ik binnenkort de studio van m´n stiefbroer Dotan (zoek maar op in die zoekbalk daarboven) gebruiken om nummers met professionele kwaliteit op te nemen. Best leuk.
Oh ja, ik ben heel erg benieuwd naar jullie kritiek natuurlijk, dus als jullie dit zouden willen luisteren zijn jullie erg lief.
Hai, dit is een van de dingen die ik in de afgelopen maanden heb gemaakt - de gestripte versie met alleen akoestische gitaar zeg maar, want ik ga dit waarschijnlijk nog wel uitwerken met een band en zo. Nu nog enigszins zelfvertrouwen over, maar dat kan snel veranderen.

In verdere nieuwtjes mag ik binnenkort de studio van m´n stiefbroer Dotan (zoek maar op in die zoekbalk daarboven) gebruiken om nummers met professionele kwaliteit op te nemen. Best leuk.
Oh ja, ik ben heel erg benieuwd naar jullie kritiek natuurlijk, dus als jullie dit zouden willen luisteren zijn jullie erg lief.
* denotes required fields.