De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?
zoeken in:
0
geplaatst: 2 februari 2014, 15:36 uur
Een paar van de andere youtube-filmpjes ook eens bekeken, en hoewel ik de originelen niet ken - en ook niet echt veel zin had om ze op te zoeken
- zal niemand kunnen ontkennen dat dit strak drumwerk is, Don 
Heb je zelf ook al eigen ritmes bij elkaar gedrumd? Geen covers, bedoel ik dan?
- zal niemand kunnen ontkennen dat dit strak drumwerk is, Don 
Heb je zelf ook al eigen ritmes bij elkaar gedrumd? Geen covers, bedoel ik dan?
0
geplaatst: 2 februari 2014, 15:47 uur
Alhoewel er iets mis is gelopen met de commuinicatie waardoor mijn 'B-Sides EP' ipv. Darkness Overwhelms is gereviewed, ben ik toch blij dat er een mooi artikel over B-Sides is verschenen.
January Netaudio Revue 2 | Make Your Own Taste - makeyourowntaste.wordpress.com
Verder mag je de recensie van Darkness Overwhelms op Darage Bang binnen ong. 2 weken verwachten, evenals een interview/recensie op Belgian Music en in maart worden er een paar van mijn nummers in de Luisteravond van Bakerman gedraaid http://luisterpost.blogspot.be/
January Netaudio Revue 2 | Make Your Own Taste - makeyourowntaste.wordpress.com
Verder mag je de recensie van Darkness Overwhelms op Darage Bang binnen ong. 2 weken verwachten, evenals een interview/recensie op Belgian Music en in maart worden er een paar van mijn nummers in de Luisteravond van Bakerman gedraaid http://luisterpost.blogspot.be/
0
geplaatst: 2 februari 2014, 16:46 uur
Ik ben wel bezig met eigen werk maar dat heeft tijd nodig. Het lijkt op akoestische post-metal met folkinvloeden.

Dus dan gaat het meer richting percussie.
0
geplaatst: 4 februari 2014, 23:28 uur
2MY schreef:
Hier is de volledige versie - het is een echte clip geworden!
YouTube - Koning Filip? De plannen zijn gewijzigd... Leve KONING SANDER!
Hier is de volledige versie - het is een echte clip geworden!
YouTube - Koning Filip? De plannen zijn gewijzigd... Leve KONING SANDER!
Sinds gisteren 1000 views, toch wel een kleine mijlpaal!
0
geplaatst: 4 februari 2014, 23:40 uur
Wauw, dat heb ik helemaal gemist. Wat een tof filmpje, 2MY! Erg leuk gedaan.
0
geplaatst: 4 februari 2014, 23:43 uur
Don Cappuccino schreef:
Er is weer een nieuw drumfilmpje!
(embed)
Het is een drum cover van Opale van Alcest, na drie filmpjes vol met hard en snel drumwerk iets wat meer subtiel is. Ook nog een introductie in het Engels, internationaal enzo. Het nieuwe album van Alcest is namelijk "amazing".
Er is weer een nieuw drumfilmpje!

(embed)
Het is een drum cover van Opale van Alcest, na drie filmpjes vol met hard en snel drumwerk iets wat meer subtiel is. Ook nog een introductie in het Engels, internationaal enzo. Het nieuwe album van Alcest is namelijk "amazing".
Leuk, Mike! Lekker Nederlands accentje ook.
maar spreek je die titel echt uit als Opalé?
0
geplaatst: 5 februari 2014, 09:46 uur
Ik heb echt geen idee. Maar ja, die Neige spreekt ook de helft van de zinnen niet uit als ik de teksten zie. 

0
geplaatst: 5 februari 2014, 15:08 uur
Nouja, het is Frans, toch? Dan zou ik het uitspreken als opaal.
0
geplaatst: 9 februari 2014, 14:55 uur
Mooie review op Belgian Music.
Review: Find Hope in Darkness – Darkness Overwhelms | Belgian Music - belgian-music.net
Review: Find Hope in Darkness – Darkness Overwhelms | Belgian Music - belgian-music.net
0
geplaatst: 9 februari 2014, 16:49 uur
Voor de geïnteresseerden in het interview over mij, met toch wel ene muzikale primeur.
Interview Glenn Dick (Find Hope in Darkness) | Belgian Music - belgian-music.net
Interview Glenn Dick (Find Hope in Darkness) | Belgian Music - belgian-music.net
0
Ponty Mython
geplaatst: 20 februari 2014, 08:31 uur
Ik ben van Magix overgestapt naar ACID Pro. Qua looks wat plezanter voor de ogen. Ik heb nog een tijdje met Ableton Live zitten klooien maar ook daar kon ik niet aan wennen.
0
geplaatst: 7 maart 2014, 09:43 uur
Ondertussen al 2 tracks afgwerkt voor de EP met SoulSeeker. Worden Hip-Hop tracks van meestal ruim 6 min, donker en experimenteel.
Ook één of misschien zelfs het tweede en laatste ruim 20 min durende Drone nummer afgwerkt - één is een extended version van Last Breath - voor mijn full-length plaat die deze keer dankzij Sietse (Orphax) fysiek uitkomt. Releasedatum: onbekend.
Verder heb ik nog een mooie samenwerkingstrack die net op Soundcloud staat.
Het is een remix van Between Friends met Londense MC, Tharizon:
Deze enorm lovende review kwam ook een tijdje geleden uit op Darage Bang: Review
Ook één of misschien zelfs het tweede en laatste ruim 20 min durende Drone nummer afgwerkt - één is een extended version van Last Breath - voor mijn full-length plaat die deze keer dankzij Sietse (Orphax) fysiek uitkomt. Releasedatum: onbekend.
Deze enorm lovende review kwam ook een tijdje geleden uit op Darage Bang: Review
0
geplaatst: 7 maart 2014, 14:11 uur
Het is weer tijd voor een nieuwe drumcover! Metalcore is al een hele tijd niet meer echt mijn ding, maar Alive Or Just Breathing van Killswitch Engage beluister ik nog steeds vaak. Daarom een drum cover van My Last Serenade. 

0
geplaatst: 7 maart 2014, 14:14 uur
kobe bryant fan schreef:
Ondertussen al 2 tracks afgwerkt voor de EP met SoulSeeker. Worden Hip-Hop tracks van meestal ruim 6 min, donker en experimenteel.
(embed)
(embed)
Leuk. Doet me wel héél erg sterk hier aan denken

En Mike: jouw drumvideo's zijn altijd erg tof om te zien/horen vind ik.
0
geplaatst: 7 maart 2014, 15:10 uur
Bedankt!
Het origineel benaderen is onmogelijk maar opzich vind ik het zelf ook best leuk klinken.
Ik kan ook al zeggen dat er waarschijnlijk binnen een aantal weken er een nog een standaard Hip-Hop nummer komt met een Canadese rapper.
En voor wie het vermoed dat ik nu enkel in de Hip-Hop ga. Absoluut niet, droneplaat zal het bewijs worden dat ik nu net nog experimenteler ben dan op Darkness Overwhelms maar dat neemt niet weg dat zo'n experimentele en donkere Hip-Hop plaat wel erg leuk is om te maken.
Het origineel benaderen is onmogelijk maar opzich vind ik het zelf ook best leuk klinken.
Ik kan ook al zeggen dat er waarschijnlijk binnen een aantal weken er een nog een standaard Hip-Hop nummer komt met een Canadese rapper.
En voor wie het vermoed dat ik nu enkel in de Hip-Hop ga. Absoluut niet, droneplaat zal het bewijs worden dat ik nu net nog experimenteler ben dan op Darkness Overwhelms maar dat neemt niet weg dat zo'n experimentele en donkere Hip-Hop plaat wel erg leuk is om te maken.
0
geplaatst: 7 maart 2014, 15:11 uur
En Niels, zoals ik ook schreef is het dan ook een "remix" van dat nummer. 

0
geplaatst: 7 maart 2014, 15:22 uur
Don Cappuccino schreef:
Het is weer tijd voor een nieuwe drumcover! Metalcore is al een hele tijd niet meer echt mijn ding, maar Alive Or Just Breathing van Killswitch Engage beluister ik nog steeds vaak. Daarom een drum cover van My Last Serenade.
(embed)

(embed)
Erg knappe drumcover weer! Telt weer als een uurtje sport zeker?

0
geplaatst: 7 maart 2014, 15:50 uur
Ja joh, op zijn aanvraag, zag het eerst wel niet erg zitten maar ik gunde die knul het uiteindelijk wel.
0
geplaatst: 11 maart 2014, 15:30 uur
When You Sleep (MBV Acoustic)
Weer eens lekker aangeklooid op de akoestische gitaar met zingen erbij. Deze ging goed wat mij betreft (om op SoundCloud te zetten), echt een fantastisch liedje, ik heb hem iets korter gemaakt.
Weer eens lekker aangeklooid op de akoestische gitaar met zingen erbij. Deze ging goed wat mij betreft (om op SoundCloud te zetten), echt een fantastisch liedje, ik heb hem iets korter gemaakt.
0
Sietse
geplaatst: 11 maart 2014, 17:09 uur
Cool Mike 
Je zou zelf lo-fi liedjes moeten gaan schrijven en zingen zo naast een drum carrière
(volgende keer wel iets zachter opnemen, dat komt de kwaliteit ten goede)

Je zou zelf lo-fi liedjes moeten gaan schrijven en zingen zo naast een drum carrière

(volgende keer wel iets zachter opnemen, dat komt de kwaliteit ten goede)
0
Sietse
geplaatst: 12 maart 2014, 23:48 uur
Afgelopen zaterdag speelde ik als voorprogramma voor Ab Baars Trio in De Groote Weiver te Wormerveer.
De opname van het optreden is nu gratis te downloaden (in 24bit/96khz FLAC bijv.)
Live at De Groote Weiver | Orphax - orphax.bandcamp.com
De opname van het optreden is nu gratis te downloaden (in 24bit/96khz FLAC bijv.)
Live at De Groote Weiver | Orphax - orphax.bandcamp.com
0
geplaatst: 16 maart 2014, 21:38 uur
Sinds vandaag heb ik ook Reason aan mijn 'set-up' toegevoegd, enkel en alleen om te verbinden aan mijn Ableton voor de mooie drums en synths.
Uit wat spelen en experimenteren kreeg ik dit piano/ambient nummer getiteld: 'A Night Walk In December' Feedback is meer dan welkom!
Uit wat spelen en experimenteren kreeg ik dit piano/ambient nummer getiteld: 'A Night Walk In December' Feedback is meer dan welkom!

0
geplaatst: 28 maart 2014, 19:49 uur
Eigenlijk is het maar een beetje heen en weer gekloot en bedacht ik de tekst en de muziek op het moment van zingen en spelen, maar ik dacht laat ik hier weer eens iets posten.. dat is al zo lang terug..
One Day (zo juist opgenomen)
En twee andere nummers..
The Messenger
Kitchen Session (akoestisch)
One Day (zo juist opgenomen)
En twee andere nummers..
The Messenger
Kitchen Session (akoestisch)
* denotes required fields.