menu

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
avatar van Don Cappuccino
Er is weer een nieuwe drumvideo! Een cover van een van mijn favoriete metalnummers aller tijden: Davidian van Machine Head.



avatar van niels94
Ik zie nu pas je cover van Birds, van Death Grips. Enorm tof!

Deze is trouwens ook lekker.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik heb een instrument gekregen van een getalenteerde en zeer muzikale vriend. Hij kan wel 20 instrumenten bespelen en dan overdrijf ik zeker niet. Maar goed, ik kreeg zijn oude mondharmonica. Een prachtige gift, ben zelf niet muzikaal dus gebruik ik het als pronkstuk. Of nou ja, toch stiekem even geoefend...

MuMe doet helaas niet aan instagramlinkjes, maar klik...

avatar van JLjuju
Davidian Nice doublebass skills trouwens. Al eens overwogen om je snare lekker hoog te stemmen zoals hier?



avatar van Don Cappuccino
JLjuju schreef:
Davidian Nice doublebass skills trouwens. Al eens overwogen om je snare lekker hoog te stemmen zoals hier?


Thanks! Nee, eigenlijk nooit mijn snare zo hoog gestemd, ik ben daar niet zo'n fan van. Bij John Stanier van Helmet en Chris Adler bij Lamb of God vind ik wel gaaf, maar dan ga je richting een piccolo snaredrum die van zichzelf al heel hoog klinken. Op de Dynamo-opname van Machine Head vind ik de hoog gestemde snaredrum ook niet zo gaaf, van mij mag er wel wat meer body in.

Dikkop
Nieuw nummertje.



Dikkop
4 December

Feedback?

Sietse
Twee korte shots van aankomende release op Barreuh Records


Over Hoe De Regte Heide (soundcloud mix) by Orphax | Free Listening on SoundCloud

avatar van Don Cappuccino
Het is een regenachtige dag, dus ik heb een nieuwe drumvideo opgenomen. Nu speel ik mee met de lekkere retro rock van het Zweedse Graveyard!



avatar van Don Cappuccino
Weer een nieuwe drumvideo!



avatar van Ducoz
Ik heb voor de gein wat zitten klooien met mijn prullenbak en verschillende sporen en fuzz..

My Baby Left2 by D.R.Coldsteel II | Free Listening on SoundCloud

avatar van kobe bryant fan
Ducoz schreef:
Ik heb voor de gein wat zitten klooien met mijn prullenbak en verschillende sporen en fuzz..

My Baby Left2 by D.R.Coldsteel II | Free Listening on SoundCloud


Klinkt best lekker, ja!

Ponty Mython
Ik had wat gemaakt, maar het is door Soundcloud verwijderd en ik heb nu een strike te pakken.

avatar van kobe bryant fan
Door het samplegebruik?

Ponty Mython
Yup, ik had er een sample van The Chemical Brothers in verwerkt. Soundcloud is de laatste tijd sowieso een beetje de hand aan het bijten die ze voor een groot deel heeft gevoed.

What the hell is going on with SoundCloud? - factmag.com

avatar van kobe bryant fan
Ponty Mython schreef:
Yup, ik had er een sample van The Chemical Brothers in verwerkt. Soundcloud is de laatste tijd sowieso een beetje de hand aan het bijten die ze voor een groot deel heeft gevoed.

What the hell is going on with SoundCloud? - factmag.com


Yep, heb er ook over gehoord.
Het begon al met die dj sets weg te halen en nu dit, spijtig.
Soundcloud is/was een prachtig platform voor de beginnende/onbekende producer/band maar degene die samplen mogen het dus al vergeten blijkbaar. :/

Sietse
Tsja, ik zou dit niet al te snel soundcloud verwijten.
Heeft vooral te maken met alle major labels die aan het piepen zijn over rechten.

avatar van Cellulord
Tja, die "major labels" zeggen niet snel wat ze verdienen maar klagen steeds over hoeveel ze verliezen.

Ponty Mython
Ik verwijt het Soundcloud wel dat ze alle regie over hun site uit handen hebben gegeven aan de major labels en daarbij zijn vergeten wie het platform in de eerste plaats zo groot heeft gemaakt. Ik denk dat de website snel de richting opgaat van Myspace en Grooveshark. Tijd voor een alternatief.

Sietse
Bandcamp?

Dat is echt artiest / label gericht maar voor luisteraars wordt het steeds beter.

avatar van kobe bryant fan
Goh, dan zou ik toch de feedback mogelijkheid missen, bij Bandcamp weet je uiteindelijk niet echt hoe je werk het doet.

Sietse
Dat is waar, ook wel iets dat ik daar mis.


Ponty Mython
Volgens velen is dit de nieuwe Soundcloud: https://hearthis.at/

Sietse
hmm, de layout vind ik echt verschrikkelijk en afgaande op wat ik zo snel op de site zie...
Eerst zullen er dan toch wat meer boeiende artiesten over moeten stappen...

Sietse
Vandaag een compilatie samengesteld met alle remixes en vrijwel alle tracks die op andere compilaties zijn uitgekomen.
Totaal 25 tracks gratis te downloaden (of voor pay what you want), van ambient techno naar wazige noisy stukken naar drones naar abstract werk naar chill out. Van alles wat.
Het geheel toont een vrij aardig overzicht van de ontwikkeling die ik over de jaren heb doorgemaakt. Het bevat muziek die tussen 1998 en nu is gemaakt dus een mooi overzicht (al zeg ik het zelf).

Blended: compilation tracks and remixes | Orphax - orphax.bandcamp.com

avatar van kobe bryant fan
Sietse schreef:
Vandaag een compilatie samengesteld met alle remixes en vrijwel alle tracks die op andere compilaties zijn uitgekomen.
Totaal 25 tracks gratis te downloaden (of voor pay what you want), van ambient techno naar wazige noisy stukken naar drones naar abstract werk naar chill out. Van alles wat.
Het geheel toont een vrij aardig overzicht van de ontwikkeling die ik over de jaren heb doorgemaakt. Het bevat muziek die tussen 1998 en nu is gemaakt dus een mooi overzicht (al zeg ik het zelf).

Blended: compilation tracks and remixes | Orphax - orphax.bandcamp.com


Cool!

Sietse

Sietse
Oops, een nummer was de verkeerde versie (de korte versie).
19. Optimus Prime Noise Fest 2014 Live Set (2014) is over ongeveer 10 minute vervangen met een de juiste versie van 10:56 lang.

Sietse
En nu ook een nieuwe EP uit.

Dream Sequence #1
Dream Sequence #1 | Orphax - orphax.bandcamp.com

21 minuten durende minimale drone gemaakt met 40 jaar oude DIY Synth, AudioMulch en Reaper.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:11 uur

geplaatst: vandaag om 13:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.