MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
Sietse
En nu ook een nieuwe EP uit.

Dream Sequence #1
Dream Sequence #1 | Orphax - orphax.bandcamp.com

21 minuten durende minimale drone gemaakt met 40 jaar oude DIY Synth, AudioMulch en Reaper.

Cured
Ik bespeel een paar echte instrumenten.

Misterfool
Cured schreef:

Geen neppe instrumenten?

Cured
Nee, maar ieder zijn voorkeur uiteraard. Ik heb thuis ook een handvol albums gemaakt door nep instrumenten, dus de muziek kan ik soms wel waarderen.

Sietse
neppe instrumenten...zijn dat instrumenten waar geen geluid uit komt?

Net zoiets als een decor in een film niet the real deal is?

https://plabbe.files.wordpress.com/2012/02/magritte-ceci-n-est-pas-une-pipe.jpg

Cured
...... leuk hoor, Sietse. Nee, mooi gedaan. Ik heb er een stuk van beluisterd en vind het feit dat je dat zo in elkaar zet erg knap.

Sietse
Dank je Cured

(ps. ik speel toetsen/piano (niet zo heel erg goed, maar genoeg om te redden voor wat ik er mee doe), ik speel gitaar (niet heel erg goed, maar genoeg om me te redden voor wat ik er mee doe) en ik kan een aardige pot drummen al doe ik dat nooit meer, en ik doe aan keel- en boventoonzang waar ik beide redelijk goed in ben).

Ik drum en 'zing' sinds gisteravond in een sludgeband. En ik speel ook nog wat gitaar. En ik wil heel graag een synthesizer, maar daar heb ik geen geld voor.

Sietse
nice madmadder. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren...een sludge band

Heel benieuwd naar!

Fantastisch! Wel jammer dat ik geen idee heb wat dat inhoudt, een sludge band.

of de nettere versie daarvan:

Ik zal me dan ook eens voorstellen: ik speel basgitaar, gitaar, ukelele, banjo, en een beetje keyboard. Ah, en niet te vergeten tamboerijn....

Sietse en bennerd, verwacht er niet te veel van, hoor

Waarom staat meth drinker trouwens niet op de site?! Ken toch nie!

Ponty Mython
Sludge... Weer wat geleerd.

madmadder schreef:
Sietse en bennerd, verwacht er niet te veel van, hoor

Bij sludge doe ik dat nooit, hehe.

Waarom staat meth drinker trouwens niet op de site?! Ken toch nie!

Luiheid

Geschreven voor De Wereld Alzheimerdag. En samen met Guus voorgedragen aan een aantal echtparen die met deze ziekte kampen.

Robertus
Ik ben gitarist, zanger en toetsenist. Kan ook redelijk overweg met drums en basgitaar. Alles zelf aangeleerd. Momenteel zanger/gitarist in een coverband die voornamelijk 70' muziek speelt, o.a. America, David Bowie, Pink Floyd.

Ik sta wel eens op het podium in het zuiden van Nederland en het noorden van België.

Robertus
Cured schreef:

Waarom zouden de instrumenten die Sietsenoemt géén echte instrumenten zijn?

Ponty Mython
Stond laatst nog zo'n pipo in de Plato (Utrecht) te verkondigen tegen de verkoper dat alles wat je met de computer/samples/keyboards maakt geen ziel heeft. Kreeg zin om de discussie aan te gaan, maar zo'n figuur overtuig je toch nooit.

Hey allemaal, heb al toffe dingen voorbij zien komen hier. Zelf ben ik met een muziekproject bezig waar we van iedere song een apart project maken en verschillende genres aan doen en vaak experimenteren. Het gaat werkelijk waar alle kanten op. Tot nu toe hebben we vooral elektronische muziek met live instrumenten gecombineerd en een flauwe kul zomerhitje gemaakt. Ons meest recente project is een rauwe blues track geworden en tot nu toe ons meest conventionele werk.

We zijn pas net begonnen en willen dat onze projectjes wat verder rijken dan onze vriendenkring. Dus even wat promotie: we zijn te vinden op Facebook, Youtube en Soundcloud onder de naam Rydacross.

Zelf speel ik gitaar maar helaas nog niet goed genoeg om live los te kunnen gaan tijdens het jammen. Ik ben vooral bezig met schrijven, componeren en producen.

Ach, zal ik dan ook maar. Ik ben al zo'n 27 jaar drummer / backgroundvocalist en heb in die tijd verschillende bands gehad.....ook veel verschillende stijlen.
Van bruiloften en partijen tot progrock.
Nu al 12 jaar in de band Zanph ( mosterd, maar dan op zijn zaans
Voornamelijk eigen geschreven nummers in het Nederlands. In stijl worden we wel eens vergeleken met De Dijk - waar we tevens 2x het voorprogramma hebben mogen doen.
In 2010 hebben we de competitie "Schrijf het nieuwe havenlied van Amsterdam" gewonnen.
Met 8 andere deelnemers in de Melkweg en dat was echt kicken.
Nog enige publiciteit gekregen ( radio en tv) en geopend op Sail 2010 voor Ellen ten Damme.
Leuke optredens gedaan en we zijn nog steeds lekker bezig.
Wel wat eigenzinniger, maar we willen dan ook niet stilstaan.
In 1992 heb ik wijlen Rob Hoeke nog een keer mogen begeleiden. Leuke ervaring.

Robertus
Ponty Mython schreef:
Stond laatst nog zo'n pipo in de Plato (Utrecht) te verkondigen tegen de verkoper dat alles wat je met de computer/samples/keyboards maakt geen ziel heeft. Kreeg zin om de discussie aan te gaan, maar zo'n figuur overtuig je toch nooit.

Ik heb dat inderdaad altijd zo'n kolder gevonden. Als muzikant leg jij zelf in feite de ziel in je instrument, welke dat ook is. Of dat nu een sampler, gitaar, piano of wat dan ook is. Dat men vervolgens een voorkeur heeft voor gitaar boven electronisch kan ik ook nog wel begrijpen, alhoewel ik dat zelf niet heb. Maar om resoluut te zeggen dat een bepaald geluid of instrument per definitie geen ziel heeft, ja, dan haak ik ook af.....

Op dit moment ben ik vooral gitarist en zanger, maar in een vorig leven heb ik ook composities gemaakt met mijn goede oude Korg Poly 800. Beestje is helaas al lang overleden, dus nu ben ik even "noodgedwongen" in de weer met traditionele instrumenten, totdat ik weer wat geld heb om mij nieuwe electronische speeltjes te veroorloven.

@bikkel2: Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat je drummer was, gezien sommige commentaren die je bij Pink Floyd (Nick Mason) had geschreven. Grappig...

Leuk topic dit.

Goed opgemerkt Robertus.

Stijn_Slayer
Al vind ik een 'echt' instrument vaak wel directer. Beetje vergelijkbaar met een lithografie vs. een schilderij. Veel is ook weer afhankelijk van andere factoren, zoals klankkleur.

Robertus
Ja, daar kan ik wel in meegaan. Beetje idee analoog versus digitaal.

Als we de eighties er even bijhalen krijg je zo aan de ene kant van het spectrum Depeche Mode, volledig electronisch, subtiel en stijlvol. Dan The Cure, meer "echte" instrumenten, maar af en toe een electronische touch met ook een veel directere voordracht.
En helemaal aan de andere kant van het spectrum The Smiths: Enkel traditionele instrumenten en directer kan je het haast niet hebben.

Maar het is niet voor niets dat ik ook deze drie bands noem, om aan te geven dat ze voor mij in elk geval evenveel "soul" hebben, maar gewoon op een andere manier binnenkomen. Het gaat van rustig onder je huid kruipen en aldaar een afdruk op je ziel maken (DM) tot kietelen en prikkelen (The Cure) tot een regelrechte slag in je gezicht (The Smiths).

Toch weet je het nooit zeker, want dit kan wellicht meer te maken hebben met de intenties van de tekstschrijvers van deze bands dan met het wel of niet gebruiken van "echte" instrumenten. Dat is het raadsel dat muziek heet, denk ik zo maar...

Eerste nummer van mijn bandje, Paper Cuts Hurt. Ik sla op de trommels, en die andere twee doen iets anders. Nummer en clip zijn nog niet in al te beste kwalitiet, maar toch maar even delen.

Oi Oi Oi!

buizen
Vet cool, Gloeilamp
Lekker rebels. En warempel een metal-wall of death in jullie clip.
Wachten is nu op beelden van live concerten, zal er ook wel weer ruig aan toe gaan.

buizen schreef:
Vet cool, Gloeilamp
Lekker rebels. En warempel een metal-wall of death in jullie clip.
Wachten is nu op beelden van live concerten, zal er ook wel weer ruig aan toe gaan.

Thanks! We zijn al bezig met het regelen van nieuwe optredens, dat is uiteindelijk wat we het leukste vinden.

Ponty Mython schreef:

Maar elektrische gitaar dat mag wel? En ga maar eens kijken wat voor effectpedaaltjes die mannen bij hebben. En hoe zit het met de "studio" waar die zogenaamde echte instrumenten worden opgenomen?
Moet echt lachen met zulke mensen.
Eigenlijk is bijna alle muziek waar men naar luistert elektronisch want het wordt (door middel van elektriciteit) afgespeeld van Cd's en ten gehoor gebracht door "speakers".

Gast
geplaatst: vandaag om 09:40 uur

geplaatst: vandaag om 09:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.