MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
buizen
Voor de hardrockgitarisen die graag als Ritchie Blackmore willen klinken: een uitleg over RB Stratocaster mods.

Is dit hier zo'n impliciet platform om onbeschaamd reclame te maken voor je band, ja?
Ik speel sinds een jaar of 11 gitaar. Akoestisch begonnen met een simpel Cool-gitaartje om me na een half jaar van datzelfde merk een gloedrode 'Gibson' SG aan te schaffen. Twee jaar later overgeschakeld op de iets kwalitatievere Fender Telecaster Sunburst, paste ook wel beter in het kader van mijn toenmalig pop/rock bandje Medley Motion. Tiental nummers opgenomen, enkele louter live gespeeld zonder bestaande studio-opnames. Was een leuke periode zolang het duurde (januari 2007- september 2010, als ik het me goed herinner). De nummers ontstonden door een idee'tje van één der bandleden, waarna we er op repetitie een song rond bouwden. De initiële ideeën ontstonden nooit echt op repetitie zelf. Een riff of flard van een melodie werd van thuis meegenomen, voorgesteld aan de rest en dan werd daar verder rond gebreid. Ikzelf ben verantwoordelijk voor (de muziek van; nooit teksten) Window Frame Imagination, Smart, Pictures Diptych, Kill My Cheer. En ik wenste dat ik Broadcast Berlin had geschreven

Medley Motion eindigde met een heerlijk end-of-an-era optreden op een privéfestivalletje waar toch 200 man stond te kijken ongezien! (er stond wel 300 man in de dj-tent naast ons...)
Combo van eigen nummers en Engelse en Franstalige (jep) covers en ik meen me te herinneren dat we Feel Good Inc van Gorillaz speelden, maar de rap daarin niet echt meester waren. Voor we dat lied aanvatten, vroegen we dan gewoon aan het publiek wie dat wel kon en daar was toch iemand bij die die verzen foutloos aframmelde, heerlijk onvoorbereid en impulsief was dat!