De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?
zoeken in:
1
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 augustus 2011, 11:14 uur
Je stem heeft zeker potentie. Als ik toch een puntje van opbouwende kritiek mag geven, let erop dat je de articulatie niet verslonst. Niet dat je dat zoveel doet, maar soms kruipt het er naar mijn gevoel een klein beetje in.
0
geplaatst: 31 augustus 2011, 12:08 uur
Dat gevoel heb ik ook maar vind ik juist prettig icm je stem. Mooi nummer hoor!
0
geplaatst: 31 augustus 2011, 12:49 uur
Ha Massimo! Klinkt goed!
Stem doet een beetje denken aan die van Marcus Mumford, alleen dan met meer ballen
Stem doet een beetje denken aan die van Marcus Mumford, alleen dan met meer ballen

0
geplaatst: 31 augustus 2011, 12:54 uur
Ja, Masimo, jij bent gezegend met een erg mooie stem. Dat vond ik ook al bij het vorige filmpje. Toch vond ik die ietwat beter, en dat heeft er mee te maken dat ik dit nummer eigenlijk wat aan de saaie kant vind. Je hebt wel goed sfeer weten neer te zetten, en je legt ook emotie in je zang, dat kan ik zeer waarderen. Het nummer zelf weet me echter niet de hele lengte te boeien, en eigenlijk dwalen mijn gedachten al snel af.
0
geplaatst: 31 augustus 2011, 17:58 uur
Dank voor alle reacties! En inderdaad, kritiek is ook meer dan welkom! Zo kan ik me weer proberen te verbeteren! 

Merci allen!

Stijn_Slayer schreef:
Als ik toch een puntje van opbouwende kritiek mag geven, let erop dat je de articulatie niet verslonst. Niet dat je dat zoveel doet, maar soms kruipt het er naar mijn gevoel een klein beetje in.
Zelf had ik dat niet in de gaten, gaat wellicht wat automatisch.. Had 't zelf nog niet zo door, maar ik zal er 'ns op gaan letten! Dankje, Stijn! Als ik toch een puntje van opbouwende kritiek mag geven, let erop dat je de articulatie niet verslonst. Niet dat je dat zoveel doet, maar soms kruipt het er naar mijn gevoel een klein beetje in.

Arrie schreef:
Toch vond ik die ietwat beter, en dat heeft er mee te maken dat ik dit nummer eigenlijk wat aan de saaie kant vind. (...) Het nummer zelf weet me echter niet de hele lengte te boeien, en eigenlijk dwalen mijn gedachten al snel af.
Zelf zit ik met deze 'schets' met een rijkere instrumentatie in mijn gedachten. Misschien dat meerdere instrumenten (en variatie/afwisseling daarin) het nummer interessanter kunnen maken en de luisteraar beter zouden kunnen binden. Maar, daar hoeft het ook niet perse aan te liggen, natuurlijk, het kan ook zijn dat het je gewoon niet lang kan boeien. Ik zal me best doen je een eventuele volgende keer wel te binden! Toch vond ik die ietwat beter, en dat heeft er mee te maken dat ik dit nummer eigenlijk wat aan de saaie kant vind. (...) Het nummer zelf weet me echter niet de hele lengte te boeien, en eigenlijk dwalen mijn gedachten al snel af.

Merci allen!
0
Sectumsempra
geplaatst: 31 augustus 2011, 21:29 uur
Ik speel saxofoon, heb het mezelf aangeleerd en nog steeds kan ik geen noten leren. Gewoon spelen op gehoor vind ik prettig.
0
geplaatst: 2 september 2011, 17:27 uur
Heb hier wat, haha...
Een erg goedkope recording, maar ik dacht laat ik ook eens wat plaatsen
Niet mijn beste werk, zit een hoop valse stukken in x]
het gaat over het eind van afgelopen jaar, toen alles een beetje op een dood spoor leek te komen en ik me daar vanaf moest zien te halen
Dit is van een ander moment, betere recording, maar ach.. nog steeds niet erg goed xD
Dit is weer heel iets anders, denk: laat ik het ook maar plaatsen
Een erg goedkope recording, maar ik dacht laat ik ook eens wat plaatsen
Niet mijn beste werk, zit een hoop valse stukken in x]
het gaat over het eind van afgelopen jaar, toen alles een beetje op een dood spoor leek te komen en ik me daar vanaf moest zien te halen
Dit is van een ander moment, betere recording, maar ach.. nog steeds niet erg goed xD
Dit is weer heel iets anders, denk: laat ik het ook maar plaatsen
0
geplaatst: 7 september 2011, 17:03 uur
Ligt al een tijdje op de plank, maar nu eens opnieuw opgenomen.
0
geplaatst: 7 september 2011, 17:31 uur
Is dat nou een fagot/hobo die ik hoor? 
Tof! Die zou je eigenlijk ergens terug moeten laten komen.. In ieder geval, goed lied, Ron! Leuk werk met de meerdere gietertjes, weer!
@Ducoz: Die laatste is 't leukst! Hoe kom je trouwens aan die prachtige plaatjes? Zelf ook een hobby in de fotografie?

Tof! Die zou je eigenlijk ergens terug moeten laten komen.. In ieder geval, goed lied, Ron! Leuk werk met de meerdere gietertjes, weer!
@Ducoz: Die laatste is 't leukst! Hoe kom je trouwens aan die prachtige plaatjes? Zelf ook een hobby in de fotografie?

0
geplaatst: 7 september 2011, 17:33 uur
De eerste foto is een nieuwsfoto van een of ander oorlogsgebied, maar bij de rest schiet ik de foto's inderdaad zelf 

0
geplaatst: 14 september 2011, 05:42 uur
Deze had ik een paar dagen geleden ge-upload. Ben toch weer benieuwd of er mensen zijn die het luisteren en een mening willen geven. Want daar leer je weer van. Ook leuk om te zien hier in de buurt hoe mensen ermee omgaan...mijn oneindige inspiratie-flow valt hen het meest op. 

0
geplaatst: 19 oktober 2011, 21:58 uur
Ik drum en zing in een indiebandje, waar ik ook de teksten voor schrijf.
Verder kan ik aardig overweg met gitaar, piano en bas.
Ik zal hier snel eens wat posten
Verder kan ik aardig overweg met gitaar, piano en bas.
Ik zal hier snel eens wat posten
0
geplaatst: 21 oktober 2011, 17:49 uur
DEMO 3 by Elijahs on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Een demo die ik vanmiddag heb gemaakt voor mijn band. Kan nu eindelijk echte synths gebruiken omdat ik net een Roland Juno heb gekocht. Het is New Wave met een klein Shoegaze randje eraan. Feedback is altijd welkom.
Een demo die ik vanmiddag heb gemaakt voor mijn band. Kan nu eindelijk echte synths gebruiken omdat ik net een Roland Juno heb gekocht. Het is New Wave met een klein Shoegaze randje eraan. Feedback is altijd welkom.
0
geplaatst: 6 november 2011, 00:28 uur
Nanne-1995 schreef:
er ontbreekt nog zo'n Gary Numan-stem

Ge zijt 25 jaar telaat met uw nummer, mits een goeie vocal erop had het een hit kunnen worden

0
geplaatst: 28 november 2011, 02:22 uur
Heey,
Ik produceer muziek bekend, onbekend en aankomend talent.
Ik ben nu bezig met me neefje van 17, ik zou graag willen weten wat jullie van hem vinden, alvast bedankt.
We zijn klaar met 2 nummers.
YouTube - SC - Sweet Love
YouTube - SC - Oxygen
Ik produceer muziek bekend, onbekend en aankomend talent.
Ik ben nu bezig met me neefje van 17, ik zou graag willen weten wat jullie van hem vinden, alvast bedankt.

We zijn klaar met 2 nummers.
YouTube - SC - Sweet Love
YouTube - SC - Oxygen
0
magic spells
geplaatst: 28 november 2011, 17:18 uur
Uh... Echt goed zingen kan ie niet maar keep on trying zou ik zeggen 

0
magic spells
geplaatst: 28 november 2011, 17:22 uur
Zelf bespeel ik drumstel en heb ook een tijd piano gedaan. Ik maak ook electronische/ambient muziek met Logic Pro 9 en een midi keyboard.
0
geplaatst: 28 november 2011, 17:23 uur
Hmmm ik sluit mij aan op Magic Spells.
Ik vind de productie nogal druk, en heeft vrij weinig te maken met het nummer denk ik.
Persoonlijk.
De zang/rap, ik ben er niet over uit wat het moet zijn.. is erg uit het ritme en de zangert heeft last van een accent(denk ik).
Autotunes zijn je dood he
Dat plus dat de stem nogal voorop de nummers ligt(het is niet 1 geheel)maakt er een brij van. Maar ik zou zeggen, vooral door gaan.
Het klinkt misschien gek, maar misschien zou je een een akoestische gitaar moeten opnemen en dan deze dude er bij laten zingen, dat bied wellicht uitkomst.
Maar de persoon past helemaal niet bij die drukke producties die je hebt gemaakt.
Over Oxygen zal ik niet veel zeggen, dat is gewoon erg slecht. Erg vals, vooral en geen gevoel voor het gespeelde ritme.
Sorry als ik ene beetje zeikerig overkom
Ik vind de productie nogal druk, en heeft vrij weinig te maken met het nummer denk ik.
Persoonlijk.
De zang/rap, ik ben er niet over uit wat het moet zijn.. is erg uit het ritme en de zangert heeft last van een accent(denk ik).
Autotunes zijn je dood he
Dat plus dat de stem nogal voorop de nummers ligt(het is niet 1 geheel)maakt er een brij van. Maar ik zou zeggen, vooral door gaan.Het klinkt misschien gek, maar misschien zou je een een akoestische gitaar moeten opnemen en dan deze dude er bij laten zingen, dat bied wellicht uitkomst.
Maar de persoon past helemaal niet bij die drukke producties die je hebt gemaakt.
Over Oxygen zal ik niet veel zeggen, dat is gewoon erg slecht. Erg vals, vooral en geen gevoel voor het gespeelde ritme.
Sorry als ik ene beetje zeikerig overkom

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 november 2011, 17:37 uur
Niet lullig bedoeld, maar z'n uitspraak is gewoon niet goed. Door de autotune klinkt het ook alsof hij met z'n mond onder water zingt. 

0
geplaatst: 28 november 2011, 17:43 uur
Er is niet heel veel autotune, alleen bij Sweet Love een beetje omdat het dan ook bij de beat past, verder is het volkomen zijn eigen stem. En accentprobleempje kan ik wel begrijpen, hij is niet Engels/Amerikaans
.
Ducoz, leuk dat je over akoestische gitaar praat want in zijn album gaat er ook zo´n nummer zitten, een beetje Spaans achtig
.
Toch bedankt voor jullie mening
.
.Ducoz, leuk dat je over akoestische gitaar praat want in zijn album gaat er ook zo´n nummer zitten, een beetje Spaans achtig
.Toch bedankt voor jullie mening
.
0
magic spells
geplaatst: 2 december 2011, 18:30 uur
Hoor je stem niet zo goed maar klinkt wel goed 
Of gaat het vooral om de gitaar die je bespeelt?

Of gaat het vooral om de gitaar die je bespeelt?
0
geplaatst: 26 december 2011, 12:45 uur
ThePrinceOfPop schreef:
YouTube - SC - Oxygen

YouTube - SC - Oxygen
Mijn onderbouwde mening na het nummer een 10-tal keren gehoord te hebben (jazeker).

Ge hoort wel dat ge u gigantisch geamuzeerd hebt, en ik eerlijk gezegd ook. Eerst gecheckt of ik niet toevallig 2 youtubes tegelijk aan het afspelen was (bleek niet het geval) en daarna op een rollercoaster van geluiden meegevoerd... Laten we die metafoor van een rollercoaster maar even aanhouden.
Eerst en vooral ivm de architectuur van het nummer: het is gewoonweg teveel: teveel keer de stem over elkaar, door elkaar, hoog-laag-falsetto, er worden teveel belevenissen op een track van nog geen 2,5 minuut geperst... Een rollercoaster is leuk, maar teveel loops achter elkaar bederft de pret.
De instrumentale track zit eigenlijk wel goed, behalve dat wtf-geluidje op seconde 11 (en daarna nog een paar keer). Die instrumentale track zou je kunnen vergelijken met het spoor waarover het karretje rijdt, het ritme waarop het karretje moet meedeinen, spanningen en rustpunten...: dat spoor valt dus goed mee in mijn opinie.
Alleen moet je karretje nog even nagekeken worden, en misschien een beetje fijngetuned (of vervangen, als hij total loss blijkt...). Je hebt niets aan een stevig spoor als de inzittenden zodanig door elkaar geshaked worden door een defect karretje dat ze halverwege al lichtgroen beginnen zien.
...en als je niet zo van metaforen houdt, dan denk ik dat je best op zoek gaat naar een andere zanger, of nog even wacht to zijn stem verder gerijpt is...
0
geplaatst: 9 januari 2012, 10:28 uur
ik speel een jaartje of 2 gitaar nu en ben best tevreden over mn vorderingen. ik speel ook in een bandje. we coveren nummers nu omdat we nog geen teksten hebben voor onze zanger, maar dat willen we later vervangen door eigen materiaal(dat niet door mij geschreven is.
ik probeer wel af en toe wel nummers te schrijven (zowel muziek als tekst), maar hoewel ik vooruit ga ben ik nog niet echt tevreden over mijn kwaliteiten. dat wordt dus nog een hoop oefenen
ik probeer wel af en toe wel nummers te schrijven (zowel muziek als tekst), maar hoewel ik vooruit ga ben ik nog niet echt tevreden over mijn kwaliteiten. dat wordt dus nog een hoop oefenen

0
geplaatst: 9 januari 2012, 16:03 uur
Veel succes 
Wat voor nummers coveren jullie of van welke artiesten etc?

Wat voor nummers coveren jullie of van welke artiesten etc?
0
Jocharo-T
geplaatst: 9 januari 2012, 16:25 uur
ThePrinceOfPop schreef:
Met alle respect, maar je neefje zingt kneitervals. Met name op het nummer Oxygen. Zijn stem klinkt als een autotune. De productie is ook niet best te noemen. Ik zou het vooral als hobby blijven doen, maar een album uitbrengen raad ik je zwaar af, en als je het toch doet, dan zal je het naar alle waarschijnlijkheid in eigen beheer moeten doen.Ik ben nu bezig met me neefje van 17, ik zou graag willen weten wat jullie van hem vinden, alvast bedankt.
* denotes required fields.