De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?
zoeken in:
0
geplaatst: 9 januari 2012, 18:10 uur
Hij doet het ook als hobby. Ik zelf heb met paar grote artiesten gewerkt, niet als hoofdproducent, maar had wel grote invloed
.
.
0
geplaatst: 9 januari 2012, 18:19 uur
Welke artiesten zijn dat dan, als ik vragen mag?
Je maakt me benieuwd...!
Je maakt me benieuwd...!
0
geplaatst: 9 januari 2012, 18:30 uur
ThePrinceOfPop schreef:
Heey,
Ik produceer muziek bekend, onbekend en aankomend talent.
Ik ben nu bezig met me neefje van 17, ik zou graag willen weten wat jullie van hem vinden, alvast bedankt.
We zijn klaar met 2 nummers.
YouTube - SC - Sweet Love
YouTube - SC - Oxygen
Heey,
Ik produceer muziek bekend, onbekend en aankomend talent.
Ik ben nu bezig met me neefje van 17, ik zou graag willen weten wat jullie van hem vinden, alvast bedankt.

We zijn klaar met 2 nummers.
YouTube - SC - Sweet Love
YouTube - SC - Oxygen
Ik hoop maar dat dit grappig bedoeld is...
0
Jocharo-T
geplaatst: 9 januari 2012, 22:52 uur
ThePrinceOfPop schreef:
Hij doet het ook als hobby. Ik zelf heb met paar grote artiesten gewerkt, niet als hoofdproducent, maar had wel grote invloed .
Als ik jouw productie op die twee nummers van je neefje hoor, kan ik mij er weinig bij voorstellen dat er grote artiesten staan te springen om jouw input. De productie is niet best te noemen. Ik zou het met alle respect enkel en alleen als hobby blijven doen. Daar is niets mis mee overigens. Echter blijkt hier wel uit dat produceren echt een vak is waar je talent voor moet hebben, en misschien heb je dat ook wel, maar op deze tracks komt dat er niet echt uit.Hij doet het ook als hobby. Ik zelf heb met paar grote artiesten gewerkt, niet als hoofdproducent, maar had wel grote invloed .
0
geplaatst: 9 januari 2012, 23:52 uur
Twee vrienden van mij zijn beginnende producers, maar wel allebei boven de 1m90. Je kan dus best een groot artiest zijn zonder iets voor te stellen.
0
geplaatst: 10 januari 2012, 06:37 uur
0
geplaatst: 10 januari 2012, 06:39 uur
Jocharo-T schreef:
(quote)
Als ik jouw productie op die twee nummers van je neefje hoor, kan ik mij er weinig bij voorstellen dat er grote artiesten staan te springen om jouw input. De productie is niet best te noemen. Ik zou het met alle respect enkel en alleen als hobby blijven doen. Daar is niets mis mee overigens. Echter blijkt hier wel uit dat produceren echt een vak is waar je talent voor moet hebben, en misschien heb je dat ook wel, maar op deze tracks komt dat er niet echt uit. Dit was ook niet echt ´mijn´ producer werk, ik vroeg aan hem wat voor iets wil je en met dat gingen we verder en dit hebben we gemaakt bij hem thuis, dus niet de beste spullen
.
0
geplaatst: 10 januari 2012, 06:47 uur
Natuurlijk mag je dat vragen, ik zet dan even de namen op van de ´grote´ artiesten met wie ik samen heb gewerkt. Hopelijk kom ik niet arrogant over, dat is echt niet mijn bedoeling
.Sezen Aksu, Emir, Bulent Ersoy, Ibrahim Tatlises, Ismail Yk, Hadise, Manga, Dima Bilan, Jason Malachi, Partysquad.
En mijn 2 grootste jobs: Tarkan en Pitbull´s Rain Over Me, maar daar moest ik aan Marc Anthony´s stukken werken gelukkig

0
geplaatst: 10 januari 2012, 06:50 uur
Ik wil wel erbij zeggen ik was bijna bij geen een de hoofdproducent, maar ik mocht wel veel van mijn keuzes gebruiken als de artiest het ook goed vond
.
.
0
geplaatst: 10 januari 2012, 06:55 uur
Omdat Emir ook niet een echte grote ster is maar een aankomend talent in handen van Tarkan, kon ik bij zijn 1e single het meest beslissen. Het werd best een groot hit in Turkije:
YouTube - Ben Sen Olamam (Emir) Op 2.46 komt Tarkan
Hopelijk vinden jullie deze wel goed
.
YouTube - Ben Sen Olamam (Emir) Op 2.46 komt Tarkan
Hopelijk vinden jullie deze wel goed
.
0
geplaatst: 10 januari 2012, 17:27 uur
Ik ben altijd passief met muziek bezig geweest, stom natuurlijk, want er is niks leukers dan zelf muziek maken! Snap ook niet waarom ik nooit eerder ben begonnen.
Anyway, nu heb ik 3 jaar geleden van mijn vrouw een gitaar gehad, en toen moest ik wel
Ben er zo blij mee! Volg nog steeds lessen, en heb ook noten leren lezen (dacht dat ik met akkoorden wel genoeg zou weten)
Ben dus nog steeds een beginner, maar heb inmiddels een elektrische en een semi akoustische gitaar (beide Ibanez) in bezit, en vind het heerlijk om te spelen, en af en toe met een maat van me lekker wat nummers te "jammen"
Anyway, nu heb ik 3 jaar geleden van mijn vrouw een gitaar gehad, en toen moest ik wel

Ben er zo blij mee! Volg nog steeds lessen, en heb ook noten leren lezen (dacht dat ik met akkoorden wel genoeg zou weten)
Ben dus nog steeds een beginner, maar heb inmiddels een elektrische en een semi akoustische gitaar (beide Ibanez) in bezit, en vind het heerlijk om te spelen, en af en toe met een maat van me lekker wat nummers te "jammen"
0
geplaatst: 10 januari 2012, 21:17 uur
Als je er om vraagt. 
Behalve dat de klank niet best is klinkt het bijzonder amateuristisch. Stuntelig gespeeld en vals gezongen. Als compositie gaat het snel vervelen. Vooral dat gitaartje klinkt inspiratieloos. De verandering naar het einde toe maakt het nog een klein beetje goed.
En verder, wat sfeer betreft is het wel oké. In het idee achter de zangpartijen zit wel wat in maar dat moet nog veel beter uitgewerkt en uitgevoerd worden.
Nog heel veel oefenen, bijschaven en eventueel schrappen dus en dan valt er wel iets van te maken naar mijn mening.

Behalve dat de klank niet best is klinkt het bijzonder amateuristisch. Stuntelig gespeeld en vals gezongen. Als compositie gaat het snel vervelen. Vooral dat gitaartje klinkt inspiratieloos. De verandering naar het einde toe maakt het nog een klein beetje goed.
En verder, wat sfeer betreft is het wel oké. In het idee achter de zangpartijen zit wel wat in maar dat moet nog veel beter uitgewerkt en uitgevoerd worden.
Nog heel veel oefenen, bijschaven en eventueel schrappen dus en dan valt er wel iets van te maken naar mijn mening.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 januari 2012, 21:31 uur
De leadgitaar in het intro doet wel wat aan Jerry Garcia denken, maar de klank is inderdaad niet best. Ik weet niet of het bewust staccato is gespeeld, maar zo klinkt het eerlijk gezegd niet. Het komt meer over als onkunde (alsof de gitarist het niet legato kan spelen). Zeker in combinatie met de matige, vlakke opname. Op wat voor gitaar en versterker is dit gespeeld? Ik neem aan dat de leadpartij clean is ingespeeld?
De zang is te mompelend en eentonig. Ik kan eigenlijk niet echt verstaan wat er wordt gezongen en merk dat ik het ga negeren/filteren.
Die zwakke wisselingen rond 2:20 en 4:04 zou ik vervangen. Ik begrijp niet zo goed wat je er mee wilt. Het is nogal eenvoudig en komt eerder als een 'moetje' over om de eentonige lijn (die ik nog wel aardig vind) even te doorbreken. De overgang rond 4:10 vind ik wel sterk en er wordt een lekkere onheilspellende sfeer opgebouwd.
Ik hoor wel echt potentie (en dat meen ik serieus), maar ik zou zelf in ieder geval een wat betere opname proberen te regelen en eens kijken naar de aangestipte punten.
De zang is te mompelend en eentonig. Ik kan eigenlijk niet echt verstaan wat er wordt gezongen en merk dat ik het ga negeren/filteren.
Die zwakke wisselingen rond 2:20 en 4:04 zou ik vervangen. Ik begrijp niet zo goed wat je er mee wilt. Het is nogal eenvoudig en komt eerder als een 'moetje' over om de eentonige lijn (die ik nog wel aardig vind) even te doorbreken. De overgang rond 4:10 vind ik wel sterk en er wordt een lekkere onheilspellende sfeer opgebouwd.
Ik hoor wel echt potentie (en dat meen ik serieus), maar ik zou zelf in ieder geval een wat betere opname proberen te regelen en eens kijken naar de aangestipte punten.
0
geplaatst: 11 januari 2012, 12:04 uur
Dank voor de tijd die jullie hebben genomen om er iets over te zeggen!
Op een aantal punten ben ik het met jullie eens. Aan de zang moet nog een hoop gebeuren, en de opname is niet ideaal.
Verder vind ik de compositie prima. vind het niet eentonig, maar juist wel sfeervol en de gitaar vind ik verre van inspiratieloos klinken, maar dat is denk ik slechts een verschil in persoonlijke voorkeur.
Op een aantal punten ben ik het met jullie eens. Aan de zang moet nog een hoop gebeuren, en de opname is niet ideaal.
Verder vind ik de compositie prima. vind het niet eentonig, maar juist wel sfeervol en de gitaar vind ik verre van inspiratieloos klinken, maar dat is denk ik slechts een verschil in persoonlijke voorkeur.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 11 januari 2012, 12:34 uur
Ik vind de eentonigheid van de achtergrondgitaar in dit geval niet storend. Misschien valt er nog iets aan te schaven, maar daar heb ik zo snel eigenlijk geen suggesties voor.
Misschien dat je eens naar wat dingetjes van Jerry Garcia/Grateful Dead kan luisteren? De lead doet me er aan denken, misschien levert het iets van inspiratie op.
Succes in ieder geval.
Misschien dat je eens naar wat dingetjes van Jerry Garcia/Grateful Dead kan luisteren? De lead doet me er aan denken, misschien levert het iets van inspiratie op.
Succes in ieder geval.

0
geplaatst: 11 januari 2012, 15:50 uur
Ik heb er eens doorheen zitten klikken(na 1 keer te hebben geluisterd) en de 1e gitaar speelt toch zo goed als iedere klik het zelfde, voor 5 minuten is dat voor mij te lang en haak ik na een keer af.
Sowieso zit er niet echt spanning in, maar ik hoor wel degelijk dat het nog niet is uitgekristalliseerd. Er kan wel wat uit komen, maar dan zal er nog flink wat moeten gebeuren.
Ik zou bijna denken dat de lead word gespeeld door iemand met te korte vingers/kleine handen(klinkt gek), maar dat kan uiteraard aan het moment liggen(of misschien speelt die gene nog niet zo lang)
Sowieso zit er niet echt spanning in, maar ik hoor wel degelijk dat het nog niet is uitgekristalliseerd. Er kan wel wat uit komen, maar dan zal er nog flink wat moeten gebeuren.
Ik zou bijna denken dat de lead word gespeeld door iemand met te korte vingers/kleine handen(klinkt gek), maar dat kan uiteraard aan het moment liggen(of misschien speelt die gene nog niet zo lang)
0
geplaatst: 11 januari 2012, 16:34 uur
Er zitten 4 verschillende Gitaarmotiefjes in, maar 3 daarvan zijn wel overeenkomstig. Ik kan goed begrijpen dat je het als eentonig ervaart, maar persoonlijk vind ik juist wel mooi. Misschien is het voor sommige mensen ook een bezwaar bij artiesten als Marissa Nadler en Mariee Sioux, maar voor mij zelf vind het 'eentonige' hier goed passen.
0
geplaatst: 11 januari 2012, 16:44 uur
Het hoeft ook niet direct iets slechts te zijn!
In veel gevallen zeg ik ook less is more, en zelf speel ik ook niet met al te veel afwisseling.
Maar het mist net iets, voor de rest is het niet echt slecht ofzo
In veel gevallen zeg ik ook less is more, en zelf speel ik ook niet met al te veel afwisseling.
Maar het mist net iets, voor de rest is het niet echt slecht ofzo
0
geplaatst: 11 januari 2012, 16:55 uur
't Gitaartje die twee tonen speelt telkens, een soort kwinkslagje, had van mij inderdaad ook niet gehoeven. Wellicht geeft dat 't amateuristische sound waar Kronos op wijst. Al laat je die weg, of vervang je die voor een ander valt dat niet zo meer op. 't Themaatje; ofwel 't motiefje daarvan vind ik leuk. Voor de zang volstaat een extra opname, maar de zangpartijen zijn interessant genoeg. Leuk N.Drake-trommeltje(?), zo af en toe. Naar mate het nummer vordert, vind ik de themaatjes wel al beter gespeeld, meer inleving denk ik, misschien dat dat ook te realiseren valt in het begin(?)
De sfeer is er in ieder geval, en dan vooral aan het einde. 'k Vind het een goed werkje, misschien nog een extra opname of twee, en dan heb je een leuk en prima nummer liggen.
In ieder geval: feedback is er!
De sfeer is er in ieder geval, en dan vooral aan het einde. 'k Vind het een goed werkje, misschien nog een extra opname of twee, en dan heb je een leuk en prima nummer liggen.

In ieder geval: feedback is er!

0
geplaatst: 21 januari 2012, 20:46 uur
Demo 5.1 Half a Heart by Elijahs on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Een nieuw New Wave nummer die ik laatst heb gemaakt. Deze keer met analoge 80's synths.:D
Een nieuw New Wave nummer die ik laatst heb gemaakt. Deze keer met analoge 80's synths.:D
0
geplaatst: 21 januari 2012, 22:33 uur
Niet mijn muziek maar ik vind het best goed Nanne. De zang is vaak het moeilijkst. Die klinkt naar mijn mening toch wat te vlak en met het effect erop gaat het teveel lijken alsof je in een diepe put staat te zingen, wat al snel gaat tegensteken. Verder niets dan lof.
0
geplaatst: 21 januari 2012, 23:51 uur
De vocalen zitten inderdaad nog niet zo goed in de mix. Zelfs vind ik dat ook het lastigste om goed op te kunnen nemen en een accent erop leggen. Gelukkig is het een demo.
0
geplaatst: 22 januari 2012, 21:12 uur
Leuk, Nanne-1995, dit vind ik wel lekker. Zang kan een stuk beter (ik moet niet zeiken
), maar die synths zijn echt verdomdes lekker, heb je die allemaal bij jullie in de kast staan :O?
Vind de hi-hats wat overheersend en eentonig, maar dat dat het enige is wat ik erover aan te merken heb, is een goed teken!
), maar die synths zijn echt verdomdes lekker, heb je die allemaal bij jullie in de kast staan :O?Vind de hi-hats wat overheersend en eentonig, maar dat dat het enige is wat ik erover aan te merken heb, is een goed teken!
0
geplaatst: 22 januari 2012, 21:26 uur
Nog maar eentje dan (dat nummer Icarus een stukje terug is van Protonos en mij):
Dit is een solowerkje, ik noem het Escapism. De gitaar, keyboards en (het kleine beetje) percussie zijn in mijn slaapkamer opgenomen, de elektronische drums komen uit de computer, voor een echt drumstel heb ik jammer genoeg geen ruimte hierboven. Qua productie en mix valt er nog enorm veel te leren, dus kijk liever naar techniek, overgangen en compositie.
Feedback graag!
Dit is een solowerkje, ik noem het Escapism. De gitaar, keyboards en (het kleine beetje) percussie zijn in mijn slaapkamer opgenomen, de elektronische drums komen uit de computer, voor een echt drumstel heb ik jammer genoeg geen ruimte hierboven. Qua productie en mix valt er nog enorm veel te leren, dus kijk liever naar techniek, overgangen en compositie.
Feedback graag!
0
geplaatst: 9 februari 2012, 16:19 uur
Dit is niet door mij gemaakt, maar door een (ex)vriendin van van mij.. 
Ze begint behoorlijk profi te klinken, zeker geen slechte cover!

0
geplaatst: 17 februari 2012, 00:00 uur
ik heb ook een liedje gemaakt!Samen met mijn neefje (10) en mijn nichtje (8) die de vocals doen op onze eerste track!
Het is een beetje experimenteel en ik kan er niet echt een genre op plakken, maar volgens mij klinkt het wel vet ofzo...
Enkel voor de durvers:
0
Improvision
geplaatst: 17 februari 2012, 01:27 uur
Ducoz schreef:
(embed)

(embed)

Mooi!
0
geplaatst: 17 februari 2012, 09:39 uur
Kronos schreef:
Niet mijn muziek maar ik vind het best goed Nanne. De zang is vaak het moeilijkst. Die klinkt naar mijn mening toch wat te vlak en met het effect erop gaat het teveel lijken alsof je in een diepe put staat te zingen, wat al snel gaat tegensteken.
Niet mijn muziek maar ik vind het best goed Nanne. De zang is vaak het moeilijkst. Die klinkt naar mijn mening toch wat te vlak en met het effect erop gaat het teveel lijken alsof je in een diepe put staat te zingen, wat al snel gaat tegensteken.
Niks mis met deze zang. Althans in een post-punk context. Zo klonken al die zangers begin jaren 80. Past dus helemaal in het retrosfeertje! Luister bv. maar eens naar de zang van Bernard Sumner op 'Movement' of een van de vroege 7"/12" van New Order. Ook vlak en bleek.
* denotes required fields.