De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?
zoeken in:
0
Sietse
geplaatst: 12 april 2012, 00:07 uur
Alweer een tijdje terug ben ik gevraagd om voor een kunstproject van de Nederlandse kunstenaar Katrien Ligt een compositie te maken met door haar gemaakte veldopnames.
Het project was voor een audio tour door Berlijn voor blinde mensen. In plaats van mooie uitzichten en plekken foto's was er gekozen voor specifieke plekken waar bijzondere geluiden te horen waren.
Bij de tour zat ook een aandenken, maar omdat voor blinden een ansichtkaart nou niet bepaald boeiend is, is er gekozen voor een geluidsdocument, een CD (in bijzonder fraai vormgegeven hoes kan ik wel zeggen). Op deze staan 6 stukken door 6 verschillende opdrachten die bij een specifieke plek muziek moesten maken, gebruikmakend van de op die plekken gemaakte veldopnames. Mijn opdracht was om met opnames van, de toch wel zeer bijzondere plek, Denkmal fur die ermordeten Juden Europas aan de slag te gaan (dat zijn die betonnen blokken waar je tussen door kunt lopen, heel bijzonder).
Bij deze, omdat de CD volgens mij al lang niet meer te krijgen is, mijn compositie waarin ik zowel het beladen thema van de plek als de luchtigheid van de gesprekken die er door mensen worden gevoerd heb proberen terug te laten keren (en dan heb ik maar geen gebruik gemaakt van de jongeren die het hadden over de vrij-partijen die je hier stiekem zou kunnen hebben
).
Het is weer eens wat anders dacht ik zo (komt ook niet echt in de buurt van mijn andere werk, dat is veel minder ingetogen).
Meer over het project: Katrien Ligt - katrienligt.nl
Het project was voor een audio tour door Berlijn voor blinde mensen. In plaats van mooie uitzichten en plekken foto's was er gekozen voor specifieke plekken waar bijzondere geluiden te horen waren.
Bij de tour zat ook een aandenken, maar omdat voor blinden een ansichtkaart nou niet bepaald boeiend is, is er gekozen voor een geluidsdocument, een CD (in bijzonder fraai vormgegeven hoes kan ik wel zeggen). Op deze staan 6 stukken door 6 verschillende opdrachten die bij een specifieke plek muziek moesten maken, gebruikmakend van de op die plekken gemaakte veldopnames. Mijn opdracht was om met opnames van, de toch wel zeer bijzondere plek, Denkmal fur die ermordeten Juden Europas aan de slag te gaan (dat zijn die betonnen blokken waar je tussen door kunt lopen, heel bijzonder).
Bij deze, omdat de CD volgens mij al lang niet meer te krijgen is, mijn compositie waarin ik zowel het beladen thema van de plek als de luchtigheid van de gesprekken die er door mensen worden gevoerd heb proberen terug te laten keren (en dan heb ik maar geen gebruik gemaakt van de jongeren die het hadden over de vrij-partijen die je hier stiekem zou kunnen hebben
).Het is weer eens wat anders dacht ik zo (komt ook niet echt in de buurt van mijn andere werk, dat is veel minder ingetogen).
Meer over het project: Katrien Ligt - katrienligt.nl
0
geplaatst: 20 april 2012, 12:07 uur
Dit zijn live-beelden van mijn band. Wat vinden jullie van de zang, instrumenten en songs?
YouTube - Blackbird live: 1843 / City Gospel
YouTube - Blackbird live: 1843 / City Gospel
0
geplaatst: 20 april 2012, 12:27 uur

Ik mis toch een bassist (mss electrische contrabas) en wellicht een koperklazer o.i.d. Meer variatie in de instrumentatie zou goed passen.
Verder niets dan lof.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 6 mei 2012, 13:58 uur
Ik schrijf geen muziek, maar speel in mijn vrije tijd graag akoestische gitaar. Dat vind ik een fijne hobby en een goeie creatieve uitlaatklep. Ik heb al een paar jaar geen les meer (te duur), toen ik dat nog had richtte ik me op klassieke (tokkel)stukken, zoals deze:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 mei 2012, 14:02 uur
Dat is geen eenvoudig stuk. Zou dat ook wel willen kunnen, maar verschillende stijlen overtuigend beheersen is maar voor weinigen weggelegd.
0
geplaatst: 6 mei 2012, 14:08 uur
Zo, lastig! Netjes, hoor! Zwoele blik in de camera ook, rond 1.10! Je weet 't publiek in te pakken. 
Nee, netjes, klinkt goed.
Dus, wanneer kunnen we jouw geluid via dit topic aanschouwen?

Nee, netjes, klinkt goed.
Stijn_Slayer schreef:
Dat is geen eenvoudig stuk. Zou dat ook wel willen kunnen, maar verschillende stijlen overtuigend beheersen is maar voor weinigen weggelegd.
Dus, wanneer kunnen we jouw geluid via dit topic aanschouwen?

0
geplaatst: 6 mei 2012, 14:16 uur
Ik ben nu 'serieus' (
) begonnen met gitaar spelen. Proberen. Ben nu een week op 3 bezig en het gaat best aardig (elke dag oefenen, kijken hoe lang ik het deze keer volhoud). Kan tenminste van akkoorden wisselen binnen de benodigde tijd. De nieuwe Paco de Lucia zal ik echter niet worden waarschijnlijk 
) begonnen met gitaar spelen. Proberen. Ben nu een week op 3 bezig en het gaat best aardig (elke dag oefenen, kijken hoe lang ik het deze keer volhoud). Kan tenminste van akkoorden wisselen binnen de benodigde tijd. De nieuwe Paco de Lucia zal ik echter niet worden waarschijnlijk 
0
geplaatst: 6 mei 2012, 14:21 uur
Knap werk Panjoe. Klinkt goed. Misschien niet direct heel erg straat, maar goed: er zal toch brood op de plank moeten komen. Dit is een toffe hossel. 

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 6 mei 2012, 15:09 uur
Bedankt jongens
.
En Stijn, dat is inderdaad helaas niet te doen. Ik zou ook graag goed kunnen soleren, met een plectrum spelen of slappen, maar het is te veel om allemaal tegelijk te kunnen - het blijft een hobby natuurlijk. Het is natuurlijk wel leuk om nieuwe gebieden te exploreren, sinds ik geen les meer heb ben ik meer akkoorden gaan spelen met zang erbij. Overigens is dit wel veruit het moeilijkste stuk dat ik ken, en heeft het me heel lang gekost om het zo vloeiend te spelen (en dan is dit nog lang niet foutloos, zeker ritmisch gezien)... Nu ben ik ook wel benieuwd wat jij speelt trouwens!
.En Stijn, dat is inderdaad helaas niet te doen. Ik zou ook graag goed kunnen soleren, met een plectrum spelen of slappen, maar het is te veel om allemaal tegelijk te kunnen - het blijft een hobby natuurlijk. Het is natuurlijk wel leuk om nieuwe gebieden te exploreren, sinds ik geen les meer heb ben ik meer akkoorden gaan spelen met zang erbij. Overigens is dit wel veruit het moeilijkste stuk dat ik ken, en heeft het me heel lang gekost om het zo vloeiend te spelen (en dan is dit nog lang niet foutloos, zeker ritmisch gezien)... Nu ben ik ook wel benieuwd wat jij speelt trouwens!
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 mei 2012, 15:12 uur
Hm, geen idee. Ik heb al jaren niets meer opgenomen. Vind 't altijd zo'n gedoe om alles op de pc aan te sluiten en helemaal goed in te stellen. Komt er meestal op neer dat ik uiteindelijk toch niets met een opname doe. En voor die vijftien mensen die mij dan even blues zien spelen, ach..
Misschien als iemand toevallig een keer een opname maakt, maar anders zie ik 't er niet echt van komen.
Maar ik speel dus bluesrock. Vooral leadgitaar, al probeer ik af en toe ook wat aan akoestisch fingerpicken te verbeteren. Heb wel eens klassieke en jazz stukken geprobeerd en met veel oefenen lukt dat me denk ik wel, maar ik had al snel in de gaten dat ik beter één stijl goed kan beheersen dan vijf een klein beetje. Om diezelfde reden steek ik niet zo heel veel tijd in piano spelen. Ik kan dat wel een beetje, maar ik investeer liever in de gitaar.
0
kanjedateten
geplaatst: 6 mei 2012, 16:36 uur
Ik speel gitaar en piano. In een bandje. Maar een lui bandje want we doen niet zoveel.
0
geplaatst: 6 mei 2012, 16:57 uur
Stijn_Slayer schreef:
Misschien als iemand toevallig een keer een opname maakt, maar anders zie ik 't er niet echt van komen.
Wees gerust, ik zal je niet dwingen. Ik ben echter wel nieuwsgierig en benieuwd, maar je bent niets verplicht hoor..

Vandaag, na de kleine opleving in dit topic, ook maar iets opgenomen. Zonet klaar, zitten nog wat slordigheden in, dus vergeef me die. En 't is wat zacht, maar dat valt natuurlijk te verhelpen door 'm gewoon minder zacht te zetten. Also, ach so, hier issie, benieuwd of jullie er wat van vinden:
doei
0
kanjedateten
geplaatst: 6 mei 2012, 17:01 uur
Mooie stem! En wat een gevoel stop je in het liedje.
0
geplaatst: 6 mei 2012, 17:12 uur
Tomas mag van mij wel een EP/album maken. Prachtig nummer en vooral de stem is geweldig! Ga zo door! 
Edit: En net ook het filmpje van panjoe bekeken. Die heeft skills op de gitaar!

Edit: En net ook het filmpje van panjoe bekeken. Die heeft skills op de gitaar!

0
geplaatst: 6 mei 2012, 19:33 uur
Ik heb wel een recording van Stijn die Danger Bird speelt en zingt, wat ik overigens een geweldige cover vind.. zal ik hem uploaden Stijn 
Btw, Thomas.
Ik vind je nummer best wel speciaal.
Vooral je stem weet me vaste houden, de gitaar is wat zacht helaas.
Ik moet een beetje denken aan Midlake, wat zeker geen verkeerde vergelijking is.
Hoop dat we meer van je gaan horen!

Btw, Thomas.
Ik vind je nummer best wel speciaal.
Vooral je stem weet me vaste houden, de gitaar is wat zacht helaas.
Ik moet een beetje denken aan Midlake, wat zeker geen verkeerde vergelijking is.
Hoop dat we meer van je gaan horen!
0
geplaatst: 6 mei 2012, 20:45 uur
0
geplaatst: 6 mei 2012, 20:47 uur
Sinds 2 jaar elke week drumles + electrisch drumstel thuis. Doel: meedrummen met vette nummers die met mijn bescheiden niveau ook haalbaar zijn. Ik heb totaal geen ambitie om in een band te zitten, dus meedrummen met muziek is voldoende als uitlaatklep 
Nummers die ik zoal meespeel:
Queens of the stone age - Avon (nu mee bezig)
Queens of the stone age - No one knows
Queens of the stone age - Monsters in the parasol
Queens of the stone age - Gonna leave you
Muse - Starlight
Muse - Bliss
Muse - Time is running out
Muse - Map of the problematique
Arctic Monkeys - Crying lightning
Arctic Monkeys - Old yellow bricks
Triggerfinger - Is it
Franz Ferdinand - Take me out
Them Crooked Vultures - Gunman
White lies -- To loose my life
White lies - Farewell to the fairground

Nummers die ik zoal meespeel:
Queens of the stone age - Avon (nu mee bezig)
Queens of the stone age - No one knows
Queens of the stone age - Monsters in the parasol
Queens of the stone age - Gonna leave you
Muse - Starlight
Muse - Bliss
Muse - Time is running out
Muse - Map of the problematique
Arctic Monkeys - Crying lightning
Arctic Monkeys - Old yellow bricks
Triggerfinger - Is it
Franz Ferdinand - Take me out
Them Crooked Vultures - Gunman
White lies -- To loose my life
White lies - Farewell to the fairground
0
geplaatst: 7 mei 2012, 02:27 uur
Klinkt erg goed Tomas, mooie stem. En wat an jij gitaar spelen zeg, panjoe
.
Ikzelf speel gitaar. Ben al een jaar of drie bezig. Ik kan het niet erg goed hoor, maar vind het fijn te doen en probeer wel echt dingen te schrijven.
.Ikzelf speel gitaar. Ben al een jaar of drie bezig. Ik kan het niet erg goed hoor, maar vind het fijn te doen en probeer wel echt dingen te schrijven.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 7 mei 2012, 11:35 uur
Ducoz schreef:
Ik heb wel een recording van Stijn die Danger Bird speelt en zingt, wat ik overigens een geweldige cover vind.. zal ik hem uploaden Stijn
Nee, want mijn stem begeeft het halverwege. Ik ben geen zanger en op gitaar speel ik daar alleen de akkoorden, dat kan iedereen.
0
geplaatst: 7 mei 2012, 11:47 uur
Heb ook maar eens da zeit genomen om jullie nummers te beluisteren. Panjoe racet echt als een malle over die gitaarhals heen
Mooi hoor
Masimo klinkt echt volkomen kut. Maar dan op een positieve manier. Ook jij
voor die strate stem. Die eigenlijk wel serieus inderdaad erg mooi is
Ik zeg, begin een screamoband. Met Don Cappuccino op drums, Panjoe op gitaar en mij op triangel 
Mooi hoor
Masimo klinkt echt volkomen kut. Maar dan op een positieve manier. Ook jij
voor die strate stem. Die eigenlijk wel serieus inderdaad erg mooi is
Ik zeg, begin een screamoband. Met Don Cappuccino op drums, Panjoe op gitaar en mij op triangel 
0
geplaatst: 7 mei 2012, 16:01 uur
Ik drum wel eens met Converge mee. Dat is snel en druk drumwerk. Vooral Axe To Fall is favoriet!
0
geplaatst: 7 mei 2012, 16:31 uur
panjoe schreef:
Ik schrijf geen muziek, maar speel in mijn vrije tijd graag akoestische gitaar. Dat vind ik een fijne hobby en een goeie creatieve uitlaatklep. Ik heb al een paar jaar geen les meer (te duur), toen ik dat nog had richtte ik me op klassieke (tokkel)stukken, zoals deze:
(embed)
(embed)
Ik ben door je post benieuwd geworden naar deze muziek, en heb dit plaatje eens beluisterd. Erg fraai, waarvoor bedankt!

* denotes required fields.