MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
Nanne-1995 schreef:
Demo 5.1 Half a Heart by Elijahs on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

Een nieuw New Wave nummer die ik laatst heb gemaakt. Deze keer met analoge 80's synths.:D

CD zei het eigenlijk al: zang is op zich niks mis mee. Moest meteen denken aan Stephen Emmer - Vogue Estate. Synths klinken tof, hi-hat gaat irriteren; misschien moet je er iets vervorming overheen gooien. Vwb: zang: iets meer rust nemen, iets beter fraseren, krijg je een meer gedragen (afstandelijke) toon en dat kan de muziek zeker hebben - krijg je een tweespalt muziek vs zang en dat creëert een spanningsveld.

Rizz
@Nanne-1995

Goed nummer! Fijne stem. Hoewel ik niet zo van de new wave ben, heb ik er van genoten.
Zoals al gezegd; de hi-hat is niet helemaal fijn gemixt. Valt veel te veel op en mist daardoor haar functie. Maar muzikaal zit het goed in elkaar!

@Nanne-1995: Zeker leuk gedaan. Over die hi-hat: die mag er wel in (volume is ook goed) maar gewoon iets gedoseerder (minder aanslagen) lijkt me, hij klinkt nu te onnatuurlijk. Dat synthgeluid doet me aan OMD denken.

Iemand iets te zeggen over "Escapism"?

Musicboy,

Ik durf het niet te zeggen, maar zo zonder Protonos klinkt het een stuk levendiger.
En ik vind het best goed, al is het soms wat cliché maar je moet soms ook niet bang zijn om naar de cliché toe te werken...
Buiten dat zullen er wel wat bandjes willen dat zij dit hadden gerecorded...!

Klinkt prima!

Rizz
musicboy2602 schreef:
Iemand iets te zeggen over "Escapism"?

Net klaar met luisteren.
Het klinkt als filmmuziek. Ik weet niet of dat een compliment voor je is of juist niet, maar ik denk dat je dit heel goed kunt combineren met beelden.

Daarnaast vind ik de piano erg mooi en zit er genoeg dynamiek in. Alleen in vergelijking met de piano vind ik de gitaarsolo aan het einde teleurstellend.

2:14 t/m 2:53 klinkt wat cliché naar mijn mening.

Voor de rest vind ik het goed gedaan, ik weet hoe moeilijk het is om een compositie zoals deze boeiend te houden, mijn complimenten daarvoor want ik heb me niet verveeld.

Wat een fijne reacties meteen! En filmmuziek is wel ongeveer waar ik voor ga, dus dat is helemaal goed! En als ik weer eens iets leuks in elkaar geknutseld krijg, zal ik blij zijn het weer te laten horen.

2MY schreef:
ik heb ook een liedje gemaakt!

Het klinkt als vet overstuurde shit, maar toch heeft het zeker iets! Het wekt nieuwsgierigheid op vanaf het begin. De productie zou gewoon wat beter kunnen. De zang wat serieuzer opnemen en niet door een paar kinderen wat in laten brabbelen. Dan zou het echt wel wat kunnen worden. Gewoon doorgaan.

musicboy2602 schreef:
Dit is een solowerkje, ik noem het Escapism.

Allereerst mijn complimenten, alleen al om zo'n project te durven beginnen. Als ik het in een hokje moet stoppen dan zou het ergens bij post-rock belanden gezien de wisselingen e.d. Voor goede uitgebreide feedback zou ik wat meer de tijd moeten nemen maar ik kan wel al zeggen dat ik sommige overgangen werkelijk ijzersterk vind! Als je hier mee doorgaat en in de tussentijd goed naar andere post-rock luistert ga jij nog meesterlijke nummers opnemen, denk ik zo.

2MY
reptile71 schreef:
(quote)

Het klinkt als vet overstuurde shit, maar toch heeft het zeker iets! Het wekt nieuwsgierigheid op vanaf het begin. De productie zou gewoon wat beter kunnen. De zang wat serieuzer opnemen en niet door een paar kinderen wat in laten brabbelen. Dan zou het echt wel wat kunnen worden. Gewoon doorgaan.

Iemand die weet wat opbouwende kritiek is

Jah, die vocals... ik ben er niet helemaal uit wat ik daarmee moet en of er eigenlijk zoiets wel bij hoort... Leuk dat ge het hebt uitgezeten, reptile71. Merci voor de reactie!

Graag gedaan en ik meen het, weet ook zeker dat er een markt voor is. Ga er serieus mee bezig. Probeer gewoon zelf eens wat te zingen. Gewoon een tekst in het Engels, al is het maar wat woorden die je lekker vind klinken en dan melodieën uitproberen en je eigen stem ontdekken. Zingen kan raar zijn in het begin. Als je het opneemt klink je anders dan wanneer je jezelf direct hoort. Kwestie van wennen en niet te snel zeggen dat het toch niks is. Desnoods probeer je praatzang, kan ook erg cool zijn.

Ben nu al nieuwsgierig naar je volgende project. Plaats dat ook maar hier!

Improvision
Collabo beat.

Eerste keer dat ik een beat maak met iemand anders over het internet.

Voor wie zich afvraagt hoe het in zijn werk is gegaan: ik had eerst een track gemaakt en vervolgens de stems naar nice nate doorgestuurd. Die heeft deze gebruikt naar eigen goeddunken (geremixt eigenlijk) en er nog die gedetunede synth aan toegevoegd, vervolgens heeft die weer al zijn stems naar mij gestuurd, en toen heb ik vanaf 1:12 nog wat dingen veranderd (nieuwe synths en geluiden). Feedback is welkom.

Geveranderd?
Die detuned synth klinkt voor geen meter vind ik. Doet me teveel denken aan carnaval-muziek qua toonhoogte. Domineert ook direct de volledige track waardoor het verder nogal leeg klinkt.
Ik ken niet je volledige oeuvre maar ik heb al betere tracks van jouw hand gehoord.

Heb daarnet weer iets op you tube gezet, wilde weer iets lekker experimenteels doen. Dit is het resultaat. Hoipenlijk bevalt dit nummer.

Improvision
Nieuwe: Grey

Zelf gezongen, maar stem omhoog gesmurft. Feedback is welkom!

Ik speel ook elektrische en klassieke gitaar en ik maak zelf ook dingen die je (met een beetje fantasie) wel muziek kunt noemen. Ik definieer het zelf liever als lawijt.

Sinds vandaag staat onze self-released EP online als free download. We hebben vijf nummers opgenomen begin dit jaar en dit als resultaat. Het genre kunnen we het beste omschrijven als Dreampunk. The Homesick - thehomesick.bandcamp.com

Ik ben onlangs begonnen met geld opzij te zetten om een elektrische gitaar te kunnen kopen, dus ik hoop binnenkort zelf wat liedjes te kunnen voortbrengen.

Ik heb zelf wel eens geprobeerd om wat teksten te schrijven, maar het resultaat was nogal melig. Hopelijk komt het goed wanneer ik gitaarles heb.

Sectumsempra
Ik denk er al een tijdje aan om een basgitaar aan te schaffen, maar aangezien ik alleen ervaring heb met de aanschaf van saxofoons, weet ik niet welk merk ik het beste zou kunnen nemen. Ibanez wordt me wel aangeraden, maar ergens anders kan ik van een vriendin een Mavery kopen, die toch tweehonderd euro scheelt. Beiden zijn met versterker en accesoires inbegrepen.
Dus, als hier ervaren basgitaristen zijn die me zouden willen helpen, kunnen jullie me dan een PM sturen o.i.d.? Als hier een ander topic voor is; excuses.

Stijn_Slayer
Ik ben geen bassist, maar heb er wel een klein beetje ervaring mee. In wat voor prijsklasse zoek je? Goedkoop = vaak duurkoop. Van die setjes voor 150 euro met amp en alles erbij stellen meestal weinig voor.

Ik heb een Yamaha basgitaar en die is heel erg goed:

(afbeelding)

Dat is de RBX 374, die is rond de 250 euro aan te schaffen. Ik had hem goedkoper. Mijn akoestische basgitaar was iets duurder want dat is een Greg Bennett:

(afbeelding)

Sectumsempra
Ik ben bereid om er ongeveer 400-500 euro aan uit te geven. Die dingen ben ik wel tegengekomen, maar qua muziekinstrumenten heb ik toch niet graag bagger in huis.

Sectumsempra
O, even een toevoeging; goedkoper is altijd fijn. Als het maar een beetje een redelijk merk is. En qua versterkers? (ik zoek namelijk naar een elektrische)

Stijn_Slayer
400-500 is incl. versterker? Qua versterkers durf ik verder niets aan te raden (want die verschillen van gitaarversterkers). Ik zou niet te veel geld besteden aan het aantal wattages (tenzij je 'm ook nodig hebt in oefenruimtes of met optredens). In die prijsklasse betekent meer watt eigenlijk vooral dat je 100 a 200 euro extra kwijt bent, terwijl je 'm in huis toch niet zo hard wil hebben.

Qua beginnerssets is de P-bass van Squier ook best redelijk. Die kun je volgens mij ook in combinatie met amp en kabels krijgen (zal denk ik wel een iets mindere amp zijn). Een vriend van me had deze: http://www.thomann.de/nl/hoefner_ignition_beatles_bass_vsb.htm Dat is best een goede bas voor dat geld, maar niet iedereen wil zo'n imitatie hebben. Ibanez is over 't algemeen altijd goed.

Als me nog iets te binnen schiet, post ik 't wel.

Voor (bas)gitaren vind ik het toch wel een tip om ook tweedehands te kijken. Als je koopt van iemand die zuinig is geweest op zijn instrument koop je voor de helft van de nieuwprijs iets dat vrijwel evengoed is als nieuw. Het is ook handig om uit te zoeken welke merken goede kwaliteit leveren voor gunstige prijzen (check bijv. reviews op ultimate-guitar.com). Als het om akoestische gitaren gaat vind ik bijv. (uit eigen ervaring) Crafter een heel goed merk.

Stijn_Slayer
Ga in ieder geval niet voor een Fender in de prijsklasse €500. Zijn wel goede gitaren, maar dan betaal je een groot deel puur voor de naam. Neem dan een tweedehands Fender of een duurdere. Maar als 't incl. versterker was, kun je deze opmerking negeren.

Sectumsempra
Haha, ik ken het wel dat er mensen zijn die instrumenten kopen puur op de naam. Ik heb nu eigenlijk nog geen idee over de merken waar ik naar zou moeten kijken, heb het wel aan mijn muziekleraar gevraagd maar die komt er meer mee: "Tja, hier op school hebben we alleen ZWARE B-merken. En voor versterkers hebben we bijna uitsluitend Peavy. 'T Is geen Marshall maar het is betrouwbaar."
Zo dus. En nu heb ik er nog geen idee over, ik wil ook best doorsparen voor iets waar ik meer aan heb.

Ik zou voor een Ibanez gaan. Kijk bijv. eens naar deze. Rond de 200 euro en een heel behoorlijke beoordeling. Of koop een prima tweedehands zoals deze.

Improvision
Heb eens wat nieuws geprobeerd:

Beatronome - For You (Battle 266 @ STMB) by Beatronome on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

Commentaar is welkom! Alles is gemaakt met Fruity Loops, Audacity en een Korg nanopad.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:24 uur

geplaatst: vandaag om 07:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.