De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?
zoeken in:
0
spit.tsvnami
geplaatst: 26 augustus 2012, 18:06 uur
Lowerpug schreef:
In De Site > Gebruikers > Lowerpug joins the crew:
Hoi iedereen,
Mijn naam is Robbie aka Lowerpug. Ik gebruik de Moviemeter en Musicmeter sites nu al een tijd en heb maar besloten mij te registeren. Ik ben sinds kort begonnen met mijn eigen muziek producer bedrijfje en heb al een eerste song gemaakt.
Mijn eerste song: Acrylic - Lowerpug by Lowerpug on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Mijn website: http://www.lowerpug.nl/
Regards,
Lowerpug
In De Site > Gebruikers > Lowerpug joins the crew:
Hoi iedereen,
Mijn naam is Robbie aka Lowerpug. Ik gebruik de Moviemeter en Musicmeter sites nu al een tijd en heb maar besloten mij te registeren. Ik ben sinds kort begonnen met mijn eigen muziek producer bedrijfje en heb al een eerste song gemaakt.
Mijn eerste song: Acrylic - Lowerpug by Lowerpug on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
Mijn website: http://www.lowerpug.nl/
Regards,
Lowerpug
Je artiestennaam bevalt me wel, Robbie.
0
Hendrik68
geplaatst: 1 november 2012, 14:44 uur
Weet eigenlijk niet waar ik het plaatsen moet, maar het lijkt erop dat mijn dochtertje van 7 ambities heeft op drumgebied en aangezien ik dat eigenlijk best een goed idee vind, ben ik me enigszins aan het orienteren. Ik kom genoeg sites tegen met drumstellen, maar is er iemand die mij kan zeggen: voor zo iemand is dit het perfecte drumstel. Ik zoek uiteraard het beste voor het minste geld. Staan ook genoeg apparaten op marktplaats.
0
geplaatst: 1 november 2012, 14:49 uur
Ik was 8 toen ik begon met drummen en ik had toen een Tama Stagestar. Prima drumstel als je net begint met spelen en is altijd ook voor een prima prijs te krijgen!
0
geplaatst: 1 november 2012, 14:51 uur
Ik ben begonnen met drummen toen ik 8 was, ik had toen een drumset van Basix. Dat is een drumstel voor beginners. Later ben ik overgestapt op de Ludwig 100th Anniversary Drumset, wat een verschil! Dat is dan ook een aantal klasses hoger, echt een feest om op te drummen.
0
Hendrik68
geplaatst: 1 november 2012, 14:56 uur
Dank voor de tips. Mijn dochter is overigens redelijk groot voor haar leeftijd. Er zijn genoeg meiden van 9 die kleiner zijn. Is dat een reden om alvast wat groter te beginnen? Of heeft lengte i.v.m. verstelbare krukjes er niks mee te maken?
0
geplaatst: 1 november 2012, 15:00 uur
Je hebt kinderdrumsets maar daar zou ik niet aan beginnen. Het drumstel kan ook zo hoog of zo laag als je zelf wilt en de kruk is inderdaad verstelbaar. Ik heb zelf mijn kruk vrij laag staan, dat is beter voor je rug.
0
geplaatst: 1 november 2012, 15:09 uur
Lengte maakt volgens mij niet erg veel uit. Het drumstel en de kruk zijn altijd te verstellen. Ik ben op mijn 11e overgestapt naar een grotere Pearl Forum. Even wennen, maar ook een fantastische set!
0
geplaatst: 25 november 2012, 08:45 uur
Leuk topic! Mijn eigen muziek je...Tja, het is een niet afgemaakte demo, en de mix is niet je van het, maar heb het destijds, zo'n 10 jaar geleden, met veel plezier gemaakt:
04 Nummer 4 Glenn Rock by glenn on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
04 Nummer 4 Glenn Rock by glenn on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free
0
Improvision
geplaatst: 29 januari 2013, 18:48 uur
Een hiphopbeat. Zelf gebrouwen. Proef het! Proef het!
0
geplaatst: 29 januari 2013, 19:41 uur
Ik volg nu mijn eerste jaar AMV (Algemene Muzikale Vorming), waarna ik daarna gitaar ga spelen aan de academie.
Opmezelf speel ik de gitaar nu al ruim een jaar, en dat werkt wel goed, maar verdere lessen zullen me wel ten goede komen. Ik speel akoestische gitaar, maar binnen een week (max. 2) ga ik mijn Epiphone SG 400 Pro ophalen. De versterker wordt waarschijnlijk een Orange.
Ook maak ik (op een niet zo'n goed niveau) beats.
Met Ableton Live, ik ben nog volop aan het leren maar al een aantal van m'n Ableton en FL Studio beats zijn te beluisteren op Soundcloud. (Alleen de laatste twee beats zijn met Ableton gemaakt, een geweldig programma waar ik na ong. 2 weken vol lof over ben).
Mijn profiel!
Opmezelf speel ik de gitaar nu al ruim een jaar, en dat werkt wel goed, maar verdere lessen zullen me wel ten goede komen. Ik speel akoestische gitaar, maar binnen een week (max. 2) ga ik mijn Epiphone SG 400 Pro ophalen. De versterker wordt waarschijnlijk een Orange.
Ook maak ik (op een niet zo'n goed niveau) beats.
Met Ableton Live, ik ben nog volop aan het leren maar al een aantal van m'n Ableton en FL Studio beats zijn te beluisteren op Soundcloud. (Alleen de laatste twee beats zijn met Ableton gemaakt, een geweldig programma waar ik na ong. 2 weken vol lof over ben).
Mijn profiel!
0
geplaatst: 29 januari 2013, 20:40 uur
En wat moet ik me voorstellen bij een academie? Is dat echt een speciale muziekopleiding of gewoon een muziekschool? Ik heb alle beats gehoord en je gaat echt vooruit.
In ieder geval een zeer goede gitaar- en versterkerkeuze!
In ieder geval een zeer goede gitaar- en versterkerkeuze!

0
geplaatst: 29 januari 2013, 20:42 uur
@Ducoz: Valt wel mee. 
Al probeer ik zo origineel mogelijk te samplen.
@Don: Gewoon een muziekschool. Maar in de naam van de school zit er 'Academie' verwerkt. Vandaar dat ik het zo meestal noem. Heerlijk trouwens zo'n school, het gevoel dat 300 mensen of meer op dat moment aan het werken zijn aan een passie die iedereen daar deelt.

Al probeer ik zo origineel mogelijk te samplen.
@Don: Gewoon een muziekschool. Maar in de naam van de school zit er 'Academie' verwerkt. Vandaar dat ik het zo meestal noem. Heerlijk trouwens zo'n school, het gevoel dat 300 mensen of meer op dat moment aan het werken zijn aan een passie die iedereen daar deelt.
0
geplaatst: 29 januari 2013, 20:47 uur
Ik vroeg me dat af omdat we in Nederland de Rock- en Popacademie hebben, dit zijn echt speciale opleidingen.
0
geplaatst: 29 januari 2013, 20:50 uur
Nee, is dat dan een school waar je voltijds voor muzikant studeert?
Ik heb voorlopig gewoon de woensdagnamiddag, ruim 3 uren les.
Al komt daar volgend jaar nog een instrument + AMC bij.
Ik heb voorlopig gewoon de woensdagnamiddag, ruim 3 uren les.
Al komt daar volgend jaar nog een instrument + AMC bij.
0
geplaatst: 29 januari 2013, 20:53 uur
Ja, dat is een school waar je voltijds voor muzikant studeert. 3 uur les op woensdag is trouwens best serieus. Ik heb namelijk maar 1 uur les per week op een muziekschool en 2 uur muziekles op school waarvan 1 uur praktijk is. Wordt in België het maken van muziek ook meer gestimuleerd?
0
geplaatst: 29 januari 2013, 20:57 uur
Goh, ik denk niet overdreven veel.
De meeste klasgenoten van mij doen het gewoon omdat ze om muziek geven.
Al zitten er altijd wel een paar bij, die het vooral door het vele aandringen en aanmeodigen van de ouders doen.
De meeste klasgenoten van mij doen het gewoon omdat ze om muziek geven.
Al zitten er altijd wel een paar bij, die het vooral door het vele aandringen en aanmeodigen van de ouders doen.
0
geplaatst: 2 februari 2013, 10:57 uur
Ik heb gisteren een nieuwe drumcover opgenomen. Ik speel Kluskap O'Kom, een nummer van het nieuwe album van Voivod:
0
geplaatst: 14 februari 2013, 12:09 uur
Ik speel ook drums, maar nog niet zo goed als Don Cappuccino natuurlijk
Momenteel bespeel ik het liefst elektrische drums en neem ik die op met Logic Pro, dan speel ik er wat over met mijn analoge synth/MIDI keyboard en zet er immens veel distortion op. Het resultaat is wel vet, dus denk dat ik binnekort ook eens mijn Soundcloud ga updaten. Ik hield me ook een tijdje bezig met een noise/Rap achtig project, maar dat is ondertussen wat verouderd.
Momenteel bespeel ik het liefst elektrische drums en neem ik die op met Logic Pro, dan speel ik er wat over met mijn analoge synth/MIDI keyboard en zet er immens veel distortion op. Het resultaat is wel vet, dus denk dat ik binnekort ook eens mijn Soundcloud ga updaten. Ik hield me ook een tijdje bezig met een noise/Rap achtig project, maar dat is ondertussen wat verouderd.
0
geplaatst: 31 maart 2013, 16:57 uur
Paalhaas deelt voor het eerst zijn brakke gitaar- en zangkunsten met de wereld. Be gentle!
The Trapeze Swinger by Iron & Wine (Covered by Teun)
The Trapeze Swinger by Iron & Wine (Covered by Teun)
0
geplaatst: 31 maart 2013, 17:25 uur
Ik vind dat je gitaar best een lekker geluid heeft. Ik heb 1 album van Iron and Wine en ken dit nummer nog niet, dus ik kan niet vergelijken met het origineel.
Nu iets anders, ik hoor wel wat in je stem
Klinkt best lekker! Hoe staat het met eigen liedjes schrijven? Want ik zou best meer willen horen.. 
Nu iets anders, ik hoor wel wat in je stem
Klinkt best lekker! Hoe staat het met eigen liedjes schrijven? Want ik zou best meer willen horen.. 
0
geplaatst: 31 maart 2013, 17:39 uur
Eigen liedjes ben ik nog nooit aan begonnen eigenlijk, misschien maar eens proberen de komende tijd. Je opmerking over mijn stem verbaast me wel (in positieve zin), ik vind mezelf echt een hele matige zanger namelijk. Daar valt in ieder geval nog veel winst te halen wat betreft toonvastheid en juiste toonhoogte. De gitaar is een Eastman AC320 trouwens, en ja die klinkt best lekker. 

0
geplaatst: 31 maart 2013, 18:29 uur
Op het gebied van singersongwriter/folk/roots/americana heb je met je stem wel wat hoor
Ik weet niet of je erg thuis bent in die scene(s) maar je stem past daar perfecto bij
Ik weet niet of je erg thuis bent in die scene(s) maar je stem past daar perfecto bij
0
geplaatst: 31 maart 2013, 18:59 uur
* denotes required fields.