MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
Sietse
Zet die mic eens wat dichterbij!!!

EDIT: die eerste is wel goed te horen. Klinkt niet slecht Teun

Nice, klinkt goed! Op het eerste nummer vind ik de zang inderdaad ook mooi, beste Teun, ekt ekt woar; geen verbazing nodig. Fijn geluid, op de tweede is dat iet wat weg, wellicht omdat je daar te laag zingt(?) - vielleicht, vielleicht. Afijn. Mooie songkeuze, ook.

Je dompelt je flink onder, da's leuk - binnenkort zelfgeschreven liedjes op je zelfgebouwde gieter? Aye?

die zang (in het eerste lied toch)

Strakke artiestennaam, btw.

Klopt die van Cohen is eigenlijk te laag voor me. Capootje d'r bij pakken volgende keer want dit klinkt nergens naar.

O en wat betreft die mic: ja sorry ik doe dit nooit. Heb nog met wat instellingen lopen klooien maar die van Cohen is te zachtjes inderdaad. Even wennen nog. Ik zal er de volgende keer beter op letten.

Bedankt voor de feedback.

Ik ben laatst begonnen met het aanrommelen met een muziekprogrammaatje. Freeloader is een uptempo electronicanummertje dat met name leunt op de synthbas en een of ander ander gek geluidje. Take It Easy is wat relaxter. Dat, en ze zijn lekker kort

Aangezien je nog niet lang bezig bent is dit al erg goed.
Probeer nog wat je eigen stijl te ontwikkelen, en misschien eens er een sampletje in verwerken.
Freeloader is tof, maar klinkt een beetje amateuristisch, een sample had hier kunnen helpen. Verder wel tof.
Take It Easy klinkt al beter, opnieuw: het klinkt in m'n oren wat amateuristisch, maar heb je altijd met die DAW synths. Verder wel een mooie mix, mocht misschien iets rauwer, maar klinkt wel goed. Met welk programma werk je?

Ik werk met Ableton Live 9. M'n Soundcloud profiel: Klik! (Ik volg je nu overigens).
Ik maak een soort van donkere IDM/ Breakcore, vaak apocalyptisch getint, donker en triestig.
Feedback is welkom!

Overigens speel ik ook: akoestische en elektrische gitaar. Mijn akoestische is een gewone klassieke dus merkloos. M'n elektrische is een Epiphone SG400 Pro. Speelt erg lekker snap de haat tegen Epiphone dan ook niet zo. Ik speel met een kleine Orange versterker, die ik aansluit op m'n stereo. Maar ga me waarschijlijk binnekort een iets grotere Orange Crush kopen.

kobe bryant fan schreef:
Overigens speel ik ook: akoestische en elektrische gitaar. Mijn akoestische is een gewone klassieke dus merkloos.

Merkloos? Zit er aan de binnenkant van de kast geen label met tekst tegen het achterblad geplakt? En wat is een gewone klassieke? Ook klassieke gitaren zijn volgens mij nooit merkloos. Anders heb je echt een stuk brandhout te pakken volgens mij.

Het is ook gewoon een stuk brandhout.
Was een oud stuk dat hier nog lag, maar met Martin snaren gaat hij nog.
Maar ik speel bijna nooit akoestisch, elektrisch ligt me toch meer.

panjoe (moderator)
Dope sound hoor Glenn! Als ik dit hoor krijg ik haast zin om ook met muziekprogramma's aan de slag te gaan, maar ik weet van de vorige keer dat ik daar enthousiast mee begon dat je erg makkelijk verstrikt kan raken in de mogelijkheden...

Die covers van Paalhaas klinken ook nice trouwens, zeker die van Iron & Wine. Ik moet ook maar weer eens aan de slag gaan met covers, ik heb er al een tijdje geen meer gedaan - mijn gitaarspel zit sowieso even in het slop. Overigens vind ik m'n eigen stem lang niet zo mooi als die van jou. Voorbeeldje (op mijn YouTube-account staan er nog wat): YouTube - Mark Lanegan - Bombed Cover.

Bedankt!
Gewoon blijven proberen met de programma's, wat tutorials bekijken en ik ben er zeker van dat je er iets moois kunt uithalen.

panjoe schreef:
Die covers van Paalhaas klinken ook nice trouwens, zeker die van Iron & Wine. Ik moet ook maar weer eens aan de slag gaan met covers, ik heb er al een tijdje geen meer gedaan - mijn gitaarspel zit sowieso even in het slop. Overigens vind ik m'n eigen stem lang niet zo mooi als die van jou. Voorbeeldje (op mijn YouTube-account staan er nog wat): YouTube - Mark Lanegan - Bombed Cover.

Dank je. Coole Lanegan cover. Mooie diepe stem ook hoor, niks mis mee! Lang niet zo mooi als die van mij? Ga toch weg man.
Waarmee neem je die youtubefilmpjes op trouwens? Ben nog even op zoek naar een handig programmaatje daarvoor.

panjoe (moderator)
Ik deed het altijd met één of ander gratis recorderprogrammaatje waar ik de naam helaas van vergeten ben... Ik heb op mijn huidige laptop eentje die YouCam heet en die is lang niet zo fijn - maar goed, de ingebouwde webcam en microfoon zijn toch bagger dus ik heb hier nog niks mee opgenomen.

Ik vind allebei jullie stemmen fijn om naar te luisteren, Joe en Teun! Niks mis mee hoor! Technisch kan het vast wel beter, maar qua stemgeluid zit het wel goed.

Die van Red House Painters was speciaal voor jou Arnout.

Nog eentje van Cohen, deze ligt wat beter in mijn stembereik:

Stories of the Street by Leonard Cohen (Covered by Teun)

Inderdaad. Twee mooie stemmen.

kobe bryant fan schreef:
Aangezien je nog niet lang bezig bent is dit al erg goed.
Probeer nog wat je eigen stijl te ontwikkelen, en misschien eens er een sampletje in verwerken.
Freeloader is tof, maar klinkt een beetje amateuristisch, een sample had hier kunnen helpen. Verder wel tof.
Take It Easy klinkt al beter, opnieuw: het klinkt in m'n oren wat amateuristisch, maar heb je altijd met die DAW synths. Verder wel een mooie mix, mocht misschien iets rauwer, maar klinkt wel goed. Met welk programma werk je?

Ik werk met Ableton Live 9. M'n Soundcloud profiel: Klik! (Ik volg je nu overigens).
Ik maak een soort van donkere IDM/ Breakcore, vaak apocalyptisch getint, donker en triestig.
Feedback is welkom!

Overigens speel ik ook: akoestische en elektrische gitaar. Mijn akoestische is een gewone klassieke dus merkloos. M'n elektrische is een Epiphone SG400 Pro. Speelt erg lekker snap de haat tegen Epiphone dan ook niet zo. Ik speel met een kleine Orange versterker, die ik aansluit op m'n stereo. Maar ga me waarschijlijk binnekort een iets grotere Orange Crush kopen.

Dankjewel voor je feedback! Ik werk met FL Studio, nu. Omdat ik een klein beetje blut ben, moet ik het voorlopig nog met de demoversie doen. Da's lastig, want dat betekent dat ik alles in één keer moet doen; ik mag niks opslaan om er later aan verder te werken Lastig, maar gezien ik eigenlijk nog bezig ben het programma helemaal te leren kennen, niet zo heel erg. Ik heb trouwens nog een nieuw nummertje, meer richting ambient deze keer: Hyde.

Heb ook een paar nummertjes van jou geluisterd, klinkt vet! Lekker donker en vreemd, ga zo door!

Thanks!
Je kan het wel goed wegsteken dat je met FL Studio werkt, bij m'n ouder Hip-Hop FL Studio werk hoor je dat vrij duidelijk.
Ik heb ook lang met een Demo versie gewerkt, daarna de echte versie gedownload. Zal vanavond naar Hyde eens luisteren, nu moet ik bijna weg.

Naar aanleiding van de (terechte) opmerking dat ik maar eens een beetje meer mijn eigen stijl moest gaan zoeken, dit nummer:

Coffee Beans Won't Scream (When You Crush Them To Death)

Het gaat over de hulpeloosheid van koffiebonen in de momenten voordat ze tot koffie vermalen worden.

Wauw, dat met die eigen stijl is zeker gelukt Goeie titel ook. Ga er denk ik niet vaak meer naar luisteren.

Het verhaal erachter is in ieder geval al geniaal!
Verder is het inderdaad al een pak origineler.
Je eerste beats klinken beter dan mijn eerste beats, dus als je zo blijft groeien zie ik je nog enrom vette beats maken.
Leuke ideeën zitten erin maar ik mis een soort van opbouw of verbintenis in de geluiden ipv. ze te verbinden door gewoon stiltes met ene jammer genoeg vlak en goedkoop klinkende piano.
Dit kan je verhelpen door er effecten op te zetten denk aan: reverb, EQ, ... of een betere piano VST te downloaden (denk aan Native Instruments kan je wel ergens pindakazen denk ik., Nexus 2, ... want hoe goed je ideeën ook zijn de ingebouwde synths/instrumenten van FL Studio klinken gewoon zwak.

Daarom zou je eens Ableton Live binnekort moeten proberen, werkt proffesioneler en zitten gewoon ook vette geluiden al in. Zo zijn de instrumenten bv. Grand Piano Live opgenomen in Studio's. Probeer ook nog wat met samples te werken, denk aan Soundscapes, vocals, ...
En zet wat Reverb op je geluiden draagt altijd mee aan de sfeer vind ik.
Ook je geluiden onder een Dynamic zetten (zit ook wel in FL denk ik) is een aanrader zodat alles voller gaat klinken.

Maar je maakt op een korte tijd heel wat progressie, je hebt goede ideeën, ...
Dus blijf zeker verder beats maken, ik kijk uit naar meer werk.

Stijn_Slayer
Onder de pakweg 700 euro is het sowieso al lastig om een écht goed pianogeluid te krijgen (uit keyboard, piano of digitale piano). Instrumentgeluiden uit software, brrr.

Zeker niet waar vind ik.
Er zijn heel wat goede VST's tegenwoordig te vinden die gesampled zijn uit echte piano's. Denk aan The Giant van Native Instruments. En die klinken enorm realistisch en erg goed.

Sietse
Stijn, veel piano die je tegenwoordig op albums hoort komt uit software en is in de studio met een midi piano (met gewogen toetsen en alles) die aan een PC is gekoppeld opgenomen. Hier is ontzettende goede (maar dure) software voor (al zijn er inderdaad tegenwoordig ook al goedkopere pakketten te krijgen die zeer goed klinken).

Mochten er mensen zijn die mijn vorige liedje leuk vonden, ik heb er nog eentje gemaakt. Hij heet The Condom Broke

Gisteren m'n reactie geplaatst bij de beat.

2MY
M'n 11-jarige neefje logeert een weekendje hier, en we hebben grootse plannen!
We gaan namelijk samen een liedje maken... Hij maakt geluiden met alles wat hij vindt, en dan plak ik dat samen toch het min of meer op iets trekt

Hij speelt dus elk instrument dat je ziet en veroorzaakt elk geluid dat je hoort.

Vandaag hebben we de 'instrumentale track' afgewerkt, morgen wil hij gaan rappen...

Wat vinden jullie van onze voorlopige inspanningen?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:16 uur

geplaatst: vandaag om 15:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.