MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
Deranged
Ik zal jullie allen eens een hele nieuwe flavour leveren.

Maar eerst nog een beetje bangen.

Ik zat vandaag (zoals ik wel vaker doe) een beetje te klooien met reason en mijn keyboard en tot mijn verrassing kwam er een redelijk goede track uit. Heb hem dus maar op soundcloud gezet. Feedback stel ik zeer op prijs!

Een nieuw drumfilmpje op mijn nieuwe Roland TD15-K electronic drum kit:

Rizz

Sietse
Don Cappuccino schreef:
Een nieuw drumfilmpje op mijn nieuwe Roland TD15-K electronic drum kit:

(embed)

Klinkt goed dat drumstel (en ook hoe je er op speelt).

Misschien nog wat leuke inspiratie door mijn grote held

Han Bennink

Zijn drumwerk op Machine Gun van Peter Brötzmann is echt fantastisch.

Sietse
Zijn drumwerk is hoe dan ook fantastisch

Echt heel vet, Don!

Stijn_Slayer
Zo'n elektrisch drumstel vind ik echt helemaal niets, maar je kan wel goed drummen.

7744leon schreef:
Ik zat vandaag (zoals ik wel vaker doe) een beetje te klooien met reason en mijn keyboard en tot mijn verrassing kwam er een redelijk goede track uit. Heb hem dus maar op soundcloud gezet. Feedback stel ik zeer op prijs!
(embed)

Vanaf dat de synth erin komt wordt het wel mooi, maar de songstructuur vind ik eerlijk gezegd niks, vooral de eerste 2 minuten is het niets meer dan laagje per laagje erover leggen en loopen. Maar de synth en die xylofoon vanaf minuut 2 zijn erg mooi!
Probeer misschien ook nog wat meer je effecten te spelen, wat nu klinkt het buiten de xylofoon wel heel clean. Al kan dat jouw keuze zijn ook natuurlijk! Anyways, keep up the good work!

kobe bryant fan schreef:
(quote)

Vanaf dat de synth erin komt wordt het wel mooi, maar de songstructuur vind ik eerlijk gezegd niks, vooral de eerste 2 minuten is het niets meer dan laagje per laagje erover leggen en loopen. Maar de synth en die xylofoon vanaf minuut 2 zijn erg mooi!
Probeer misschien ook nog wat meer je effecten te spelen, wat nu klinkt het buiten de xylofoon wel heel clean. Al kan dat jouw keuze zijn ook natuurlijk! Anyways, keep up the good work!

Haha, ik ben natuurlijk ook maar een beginner...
Ik zal je kritiek onthouden, en als ik weer eens een beter nummer maak, gooi ik hem hier wel weer op
Bedankt voor je kritiek

7744leon schreef:
(quote)

Haha, ik ben natuurlijk ook maar een beginner...
Ik zal je kritiek onthouden, en als ik weer eens een beter nummer maak, gooi ik hem hier wel weer op
Bedankt voor je kritiek

Je moet ergens beginnen hé!
En als je nog niet zo lang bezig bent is dit wel erg knap gemaakt, in mijn beginperiode was het veel slechter bij mij.
Zeker doen, ben benieuwd naar meer! Ooit al gedacht om je live synths, drums, ... te vermengen met samples? Als je geen muzieksamples wilt gebruiken, zijn filmsamples ook aan te raden.

kobe bryant fan schreef:
(quote)

Je moet ergens beginnen hé!
En als je nog niet zo lang bezig bent is dit wel erg knap gemaakt, in mijn beginperiode was het veel slechter bij mij.
Zeker doen, ben benieuwd naar meer! Ooit al gedacht om je live synths, drums, ... te vermengen met samples? Als je geen muzieksamples wilt gebruiken, zijn filmsamples ook aan te raden.

Samples lijken mij heel cool, maar helaas is dat bijna niet te doen met reason
Misschien toch overstappen naar ableton...

7744leon schreef:
(quote)

Samples lijken mij heel cool, maar helaas is dat bijna niet te doen met reason
Misschien toch overstappen naar ableton...

Van Reason heb ik enkel nog maar met een Demo van een oude versie gewerkt, weet er verder niet erg veel van. Vind hun synths en drums wel erg vet! Maar overstappen naar Ableton Live Suite 9 kan ik je sowieso aanraden. Dj stes, effecten, produceren, samplen, ... in Ableton gaat het echt als niks. Het oog krijgt misschien ook wat minder, want de synths met kabels op Reason zien erg geweldig uit, al is Live Suite 9 van Ableton ook wel erg strak en knap.

7744leon schreef:
(embed)

Mooie nummer hoor, enkel de laatste 15 seconden hadden voor mij niet gehoeven. Maar voor de rest

Ik heb ook nog een kleine mededeling: mijn eerste LP: 'Darkness Overwhelms' komt volgende week uit op: Bandcamp, Musicmeter, Last.fm en Soundcloud. Hij gaat zo'n ruim 35 minuten duren.
Het wordt een gratis te downloaden album.
Het is ook een soort van Musicmeter project geworden, want op de opener speelt: Don Cappuccino drums en de hoes wordt gemaakt door: Silky & Smooth
Ik hoop dat er toch wat users zijn die hem gaan beluisteren, scrobblen en stemmen!

Wow, impressive! Ik ga 'm zeker eens luisteren!

ArthurDZ schreef:
Wow, impressive! Ik ga 'm zeker eens luisteren!

Thanks!

De muziek die ik doorgestuurd kreeg voor de drumpartij was in ieder geval erg goed. Glenn, je hebt echt veel vooruitgang gemaakt in een jaar. Ik ben zeer benieuwd naar Darkness Overwhelms.

Don Cappuccino schreef:
De muziek die ik doorgestuurd kreeg voor de drumpartij was in ieder geval erg goed. Glenn, je hebt echt veel vooruitgang gemaakt in een jaar. Ik ben zeer benieuwd naar Darkness Overwhelms.

Bedankt! Ik kan wel al verklappen dat er ook heel wat oud werk zal opstaan.

arcade monkeys schreef:
(quote)

Mooie nummer hoor, enkel de laatste 15 seconden hadden voor mij niet gehoeven. Maar voor de rest

Thanks

sxesven
Ik zag dat ik nog niet echt een degelijk lijstje met mijn projectjes hier had neergezet, dus bij deze

Natuurlijk mijn uberallereerste HN-projectje horsing, waarvan alles op de bandcamp te vinden is. Verdere bestaande noisezooi te vinden op plekken als Panic/Plague en Instruments Disorder , en freakdom/experiment op WOW WAR TECHNO - wowwartechno.bandcamp.com .

Daarnaast old school in een hele primitieve midisequencer bezig met een soundtrack voor een fictieve video game genaamd Legend of Ouroboros, op een paar uitzonderingen na loops, zodanig geconstrueerd dus dat je ze in een game in een bepaalde area oneindig kunt laten spelen. Een paar voorbeelden (work in painstaking progress) alhier uit te checken: Michiru Tanaguchi . Nog een beetje zoeken naar leuke soundfonts verder, soms zijn de conversies niet helemaal 'true' aan de midi, vooral toms komen er vaak niet zo mooi uit.

Wat andere dingen waar ik mee bezig ben:

2MY
kobe bryant fan schreef:
Ik heb ook nog een kleine mededeling: mijn eerste LP: 'Darkness Overwhelms' komt volgende week uit op: Bandcamp, Musicmeter, Last.fm en Soundcloud. Hij gaat zo'n ruim 35 minuten duren.

Wat vreselijk spannend! kBen echt heel benieuwd

Improvision
Georgia Tech organiseert gratis een 6 weken durende serie lessen via Coursera.com.
Ik dacht dat sommigen het hier misschien wel interessant zouden vinden. Ik heb me alvast ingeschreven.

Klik.

Module 1: The Basics of Sound
acoustics, psychoacoustics, timbre, digital representation of sound, spectral representation of sound
Module 2: Digital Audio Workstations
DAW history and key features, music representation, recording and editing audio in a DAW, effects and automations, aesthetic context
Module 3: Working with MIDI
MIDI specification (history, structure, limitations), real and virtual MIDI devices, MIDI sequencing in the DAW
Module 4: Synthesis and Signal Processing
additive, subtractive, modulation, and granular techniques, programming synthesis and signal processing with EarSketch, Python, and Reaper
Module 5: Algorithmic Composition
key API functions in EarSketch, stochastic composition, chance music, process music, modeling, history and practice of algorithmic composition
Module 6: Future directions
music information retrieval, live coding, machine musicianship, new musical interfaces, mobile music, networked music

Sietse
Improvision schreef:
Georgia Tech organiseert gratis een 6 weken durende serie lessen via Coursera.com.
Ik dacht dat sommigen het hier misschien wel interessant zouden vinden. Ik heb me alvast ingeschreven.

Klik.

(quote)

Klinkt wel interessant al zou ik pas aanhaken bij Module 4, ben nl. wel erg benieuwd naar wat met Python kan.
Maar echt heel erg boeiend voor mij zijn modules 5 en 6. Daar komt het meer in de categorieën waar ik zelf al meer mee bezig ben.

Net besloten mijn Angel Echoes Remix toch niet op de EP te plaatsen wegens: niet goed genoeg. Dus mocht hij nu al op Soundcloud:

Sietse
Paar dagen terug deze improvisatie opgenomen, welke ik komend weekend of begin volgende week ga bewerken tot een stuk voor de bonus cd van mijn aankomende album.

Deranged
Ben daarnaast ook erg actief bezig met mijn zang.

Dus daar gaan jullie het ook nog moeilijk mee krijgen.

Weer een nieuw filmpje, nu een gedeeltelijke cover van A Forest van The Cure. Ik heb de gitaar, bas en drums ingespeeld. Het sfeervolle beeldmateriaal is door mijn vader gefilmd en geknipt.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:07 uur

geplaatst: vandaag om 22:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.