MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
Ponty Mython
Ik heb magix music maker gedownload en ben nu mijn eerste song aan het maken. Het is toch wel iets moeilijker dan ik in eerste instantie had gedacht. En het lijkt zo makkelijk op Youtube...

Ponty Mython schreef:
Ik heb magix music maker gedownload en ben nu mijn eerste song aan het maken. Het is toch wel iets moeilijker dan ik in eerste instantie had gedacht. En het lijkt zo makkelijk op Youtube...

Magix?
Sorry hoor maar dat is geen muziek maken, haast geen mogelijkheden en doordat alles in reuzeloops wordt meegeleverd kan je al beats maken door 2 passende loops bij elkaar te plaatsen.
(Tenzij het programma opeens veranderd is naar een waardige DAW wat 2 jaar geleden zeker niet het geval was) Denk dat je als je wat creatief en proffesioneel wilt zijn toch best eens: Reason, Ableton (gebruik ik), Cubase of desnoods zelfs FL Studio gebruikt.

Ponty Mython
Ik weet niets van muziek maken dus dit is een prima kennismaking met zo'n programma voor een leek als ik. Het werd me aangeraden door iemand die al jaren professioneel met muziek bezig is. Ik heb filmpjes bekeken van Reason en Cubase op Youtube en daar kon ik geen wijs uit worden. Daarbij heb ik ook totaal geen sjoege om er professioneel mee bezig te gaan; het is nu een leuk tijdverdrijf voor me.

Je moet natuurlijk doen wat je wilt doen, al kan je me niet beletten je nog een tip mee te geven uiteraard. Namelijk dat als je ooit wil overstappen dat je met Magix geen basis hebt, dus het is niethetzelfde als bv. overstappen van Ableton naar Cubase.

Ponty Mython
Bedankt, maar ik moet er eerst maar eens mijn eerste song uit zien te persen en daar heb ik momenteel al mijn handen vol aan.

Geen probleem, laat hem zeker eens horen als hij af is ik ben benieuwd.

Ponty Mython
Ik zal hem hier zeker plaatsen!

2MY
Ponty Mython schreef:

Het nummer dat ik eerder plaatste dat ik met mijn neefje heb gemaakt is volledig met MusicMaker opgenomen en gemixt (zowel muziek als beeld)! Behoorlijk basic programma, maar kheb me er al enorm mee kunnen bezighouden.

Leuk programma, die bijgeleverde loops zijn amuzant om eerst mee te spelen en te proberen, maar ze klinken nogal plastiek en het wordt pas echt interessant om zelfopgenomen dingen te gaan gebruiken.

Ja en volgens mij (al kan ik me vergissen) is er geen mogelijkheid om drum en melodiepatronen met een piano roll te programmeren.

Ponty Mython
Wat is dat precies: een piano roll?

Een venster waar je je drum en andere instrumenten kunt uitteken dus simpelweg door middel van lijnen je melodie in lengte en hoogte van de toon programmeren.
Piano roll in Ableton voor drums:

(afbeelding)

Overige:

(afbeelding)

Don Cappuccino schreef:
Weer een nieuw filmpje, nu een gedeeltelijke cover van A Forest van The Cure. Ik heb de gitaar, bas en drums ingespeeld. Het sfeervolle beeldmateriaal is door mijn vader gefilmd en geknipt.

(embed)

Je delay is niet goed ingesteld. De echo gaat uit de maat.

Ik had hem eigenlijk zonder delay moeten inspelen, maar dit past ook wel bij het filmpje. Vaag, net als de muziek.

Ik vind het heel erg vet gedaan! Zowel beeld als muziek zijn erg goed, delay is misschien niet perfect in de maat, maar wat maakt het uit? Zolang het maar lekker klinkt is het goed!

Maar het klinkt dus niet lekker, imo. Al weet ik hoe lastig het kan zijn de juiste instelling te vinden. In het origineel wordt, als ik me niet vergis, vooral de flanger gebruikt.

Vet is het niet, al doet Don zijn best. Drums ok, delay anders, reverb erin - timing strakker. Drums strakkere timing dan rest - langer tonen aanhouden en bas meer melodie laten meelopen (som accent op off-beat, da's leuk)

Stijn_Slayer
Wat is dat voor delaypedaal?

Wat bedoel je? Merk, type?

Stijn_Slayer
Ja

Even opgezocht - wist dat ie wel eens baste oa op een Fender VI

A Forest
■A Boss BF-2 Flanger (now replaced by the BF-3 but easy to find on the second hand market). The settings were manual 60%, Depth 75%, Rate 50% and Res 25%.

A Boss DD-3 Delay: all knobs more or less at 50% (I love the DD-5, personally).
■A Boss RV-3 Reverb (discontinued too and replaced by the RV-5): balance 25%, tone 30%, r.time

Zie ook: The Cure's Robert Smith - Secrets of his guitar sound - memoirs-of-addiction.com

Vind zelf de 'rig' van Noko (Norman Fisher Jones) vervanger van the late great John McGeogh een stuk mooier, van de wiki:

"touring with Magazine in 2009, Noko used a pair of green Yamaha SG1500 guitars with an MXR dyna comp, MXR flanger, Boss DM-3 and Boss PS-5. The flanger was stand-mounted as per John McGeoch and Robin Simon's setup with the band in the late 1970s."

Ponty Mython
Op welke sites kan ik mij gratis registreren om zo mijn muziek ten gehore te brengen?

Soundcloud lijkt me het best, want daarop kun je ook reactie's krijgen. Je kan wel maar maximum 2 uur uploaden zonder te betalen.
Bandcamp lijkt me alleen interessant voor een hele EP of LP (zoals ik volgende week ga doen) erop te zetten.

Sietse
Soundcloud inderdaad

Als voorproefje op de plaat die komende week (of de week daarna) uitkomt heb ik nog een laatste nummer gemaakt, met dezelfde drums van Don Cappuccino die ook op de plaat zullen te horen zijn. Het is een mix tussen post-rock en ambient.
Feedback is welkom!

2MY
Ideale soundtrack voor een cult-horror-movienight

Maakt het wachten op de volledige EP alleen maar moeilijker...

Thanks!
Btw: gaat 42 minuten klokken dus 'Darkness Overwhelms' wordt een LP.

Nou, ik heb me dan toch maar eens aan een "Astral weeks"-nummer gewaagd. Er zitten een paar instrumentale slippertjes in en minstens één heftige vocale miskleun (ca. 1:30) maar ik had geen zin om het te perfectioneren. Het is wat het is.

Playing Sweet Thing (Van Morrison cover) by Teun - picosong

Hoi!
Mijn nieuwe remix van Ashtray Wasp en, Rough Sleeper (samen gemixt) is het laatste tussendoortje geworden voor de plaat die ten laatste zondag uitkomt!
De remix klokt een kleine 11 minuten, feedback is welkom!

2MY
Chill tune yo, kno' wha'm sayin'?

Die 'ten laatste zondag' is dat nog een zondag van deze september?

Gast
geplaatst: vandaag om 04:23 uur

geplaatst: vandaag om 04:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.