MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
Darkness Overwhelms is een feit!
Bandcamp
Met gastbijdragen door Don Cappuccino
Artwork door Silky & Smooth

(afbeelding)

Mag ik ook even vragen om hem allemaal op 1 te zetten in je rotatielijst, ik wil namelijk graag de lijst even binnekomen.

Ponty Mython
Gefeliciteerd!

Hoe heb je je album op de site gekregen? Heb je eerder via een officieel label een release gehad?

Nee, maar Musicmeter accepteert ook Eigen Beheer mits het op: Last.fm, Bandcamp, ... staat. Last.fm volgt morgen of overmorgen.
Ben benieuwd wat je ervan vindt Ponty

Ponty Mython
Ik zal er eens goed naar luisteren en een recensie optypen!

Heb je je album ook zelf afgemixt en gemasterd?

Ja, buiten de drums van Mike op 3 nummers heb ik alles zelf gedaan (met samples bij natuurlijk ).
Kijk al uit naar je recensie.

Voor de Soundcloud liefhebber: Miss You & Stay Here staan nu ook op Souncloud.

Om ook eens effe wat te laten horen (op de cellopartij in de laatste minuut na niet zelf geschreven, maar hey), een cover van The Moon van The Microphones samen met een meisje uit mijn muziekcluster voor een muziekavond op school, gefilmd door weer iemand anders uit mijn cluster. Het is nog niet bepaald perfect, maar met nogal wat dooroefenen de komende jaren hoop ik een beetje een respectabel niveau te krijgen.

Tips hoor ik natuurlijk erg graag!

Prachtig gedaan beiden! Heerlijk ook hoe die blazers zijn omgezet naar de cello!
Probeer misschien wel wat meer emotie te leggen in de zang tijdens de verzen, het refrein vind ik wel knap gezongen. Voor de rest doe zo voort!

Zal erop letten, dank je wel!

sxesven
tof gedaan hoor hier en daar is je zang wel degelijk uitstekend, in de verzen mist het inderdaad iets van de fluisterige kwaliteit die Phil erin legt, maar ja, da's ook maar weer een manier om het te zingen, natuurlijk. Verder alle lof voor de instrumentatie. Van genoten! En wat een mooi liedje blijft het toch

Super, Roeland! Klinkt mooi. Moeilijk om iets van Phil Elverum te coveren, maar je bent er zeker in geslaagd, ik stoorde me eigenlijk niet zo aan de verzen, dat past wel bij het lied, en laat het refrein mooier uitkomen. Oh, en geef maar aan Lotte door dat ik de cello geslaagd vond.

En nu doorgaan!

Ja, ben ik zeker van plan, haha.

Erg bedankt voor de reacties meneren.

Ponty Mython
Na een maand van klungelen, knippen, plakken, schaven, weggooien en weer opnieuw beginnen kan ik eindelijk mijn eerste song presenteren! Ik moet er wel bij bekennen dat ik hulp heb gehad één van mijn vrienden die drums in verschillende (rock)bands heeft gespeeld en die me heeft geholpen met het arrangement (vnl. de bruggetjes en de breaks) en het afmixen, want daar heb ik me nog niet echt in verdiept. Feedback, positief en negatief, is welkom! Ik denk dat de muziek onder drum & bass valt...

Lang niet slecht, zeker niet voor een eerste track.
Al zou ik toch overstappen naar een volwaardige DAW, want de synths klinken vrij goedkoop, de drums konden af en toe ook iets soepeler/smoother is altijd leuk bij drum & bass een vocal sampletje had ook leuk geweest. Voor de rest keep it up!

Het maken van elektronische muziek is blijkbaar hip, want ook ik hou me tegenwoordig meer bezig met Ableton dan met mijn gitaar. Niet dat ik er momenteel iets van bak, maar dat komt omdat ik het programma nog moet leren kennen en dat is niet zo simpel als sommigen beweren. Gelukkig dat de motivatie er is.

Ik werk ook met Ableton Live, geniaal programma inderdaad!

Ik hou het op dit moment lekker nog op coveren. Volgende week ga ik een drum cover van The Pretender van Foo Fighters opnemen.

Sietse
kobe bryant fan schreef:

Al zou ik toch overstappen naar een volwaardige DAW, want de synths klinken vrij goedkoop,

Dat heeft niets te maken het met gebruik van een DAW of niet...maar goed, dat wat hij heeft gebruikt is zeer waarschijnlijk ook een D(igital) A(udio) W(orkstation). Of het moet zijn dat het laag voor laag instrumenten heeft ingespeeld op een viersporenrecorder.

Ohh, en ik zou geen Ableton LIVE (de naam zegt het al) gebruiken voor componeren van muziek. Zeer goed programma om je muziek live mee te spelen, maar voor composities toch wat beperkt...

Ponty Mython
Sietse schreef:
(quote)

Dat heeft niets te maken het met gebruik van een DAW of niet...maar goed, dat wat hij heeft gebruikt is zeer waarschijnlijk ook een D(igital) A(udio) W(orkstation). Of het moet zijn dat het laag voor laag instrumenten heeft ingespeeld op een viersporenrecorder.

Ohh, en ik zou geen Ableton LIVE (de naam zegt het al) gebruiken voor componeren van muziek. Zeer goed programma om je muziek live mee te spelen, maar voor composities toch wat beperkt...

Magix is toch ook een DAW? Het werd mij in ieder geval aangeraden door diverse producers omdat het een prima instapprogramma zou zijn, als je niets wist van muziekproductie. De vriend de me heeft geholpen bij het maken van de track gebruikt zelf Cubase en Pro-Tools. De muziek zelf is voornamelijk opgebouwd uit one shots. Hij heeft me de tip gegeven om zo weinig gebruik te maken van kant en klare loops, omdat je met one shots alsnog wordt gepusht tot het creëren van eigen ritmes en melodieën.

Ik meen mij te herinneren dat The Prodigy hun album 'Always Outnumbered, Never Outgunned' volledig met Reason hebben gemaakt en Laidback Luke werkt met Fruity Loops (volgens een recent interview werkt hij nu met Ableton 9).

Het gaat mij volgens mij dan ook niet om het muziekprogramma wat je gebruikt, maar om wat je er zelf allemaal mee kunt en hoe creatief je bent ingesteld. Kijk maar naar The Prodigy. Liam Howlett had een hele studio vol met apparatuur en toch heeft hij ervoor gekozen om AONO te maken op Reason.

Sietse
Ponty Mython schreef:
(quote)

Magix is toch ook een DAW?

Precies, vandaar ook mijn opmerking.

Het werd mij in ieder geval aangeraden door diverse producers omdat het een prima instapprogramma zou zijn, als je niets wist van muziekproductie. De vriend de me heeft geholpen bij het maken van de track gebruikt zelf Cubase en Pro-Tools. De muziek zelf is voornamelijk opgebouwd uit one shots. Hij heeft me de tip gegeven om zo weinig gebruik te maken van kant en klare loops, omdat je met one shots alsnog wordt gepusht tot het creëren van eigen ritmes en melodieën.

Inderdaad een goede instap, daar leer je de eeste stappen en vanuit daar kun je doorgroeien naar betere programma's zoals inderdaad cubase, pro-tools of het door mij geliefde Reaper.

En die tips van die vriend van je zijn ook goed. Als je met one-shots werkt kun je zelf veel meer knutselen dan met langere samples. Zou ik ook aanraden...is tevens, imho, leuker.

Het gaat mij volgens mij dan ook niet om het muziekprogramma wat je gebruikt, maar om wat je er zelf allemaal mee kunt en hoe creatief je bent ingesteld.

Precies, al is het vaak als je een beter geluid wilt krijgen wel van belang om de wat meer professionele programma's te gaan gebruiken. Reason en FruityLoops kan ook erg goed, maar dan moet je wel het volledige potentieel van de programma's gebruiken...ik hoor bijv. heel erg snel als iets met FL is gemaakt, en sommige synths van Reason zijn ook wel heel erg herkenbaar.

Maar goed, nu eerst maar eens verder gaan knutselen met Magix. En dan later gaan zoeken naar wat er bij jou past voor om je verder te ontwikkelen.

Don Cappuccino schreef:
Ik hou het op dit moment lekker nog op coveren. Volgende week ga ik een drum cover van The Pretender van Foo Fighters opnemen.

En hij staat nu online!

Ikzelf speel veel gitaar en ik zing, de band waar ik het meest actief in ben de laatste tijd heet 'Stoer'. We mixen Punkrock met Funk en ska, zijn deze zomer op Europese Tour geweest (of naja, enkel Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Italië) en hebben vaak optredens in kleine zaaltjes of festivals. Binnenkort komt onze eerste echte EP eindelijk uit, die zal ik hier dan opgooien. Hier is onze facebookpage maar daar wordt eigenlijk nooit echt iets mee gedaan..

https://www.facebook.com/pages/Stoer/162517720534609?fref=ts

Na veelvuldig aansporen van kobe bryant fan, heb ik me maar eens aan de vocale sample gewaagd. Meer specifiek: het Wikipedia-artikel over taartscheppen. Hopelijk veel plezier

Trouwens, Monty Python, ik zit naar nu je nummer te luisteren; klinkt verdomd goed, man!

Ponty Mython
Karl schreef:
Trouwens, Monty Python, ik zit naar nu je nummer te luisteren; klinkt verdomd goed, man!

Bedankt! Mijn nieuwe nummer is alweer bijna klaar.

beatcluster
Nu de herstvakantie is begonnen heb ik eindelijk tijd om weer aan muziek te werken, dus ik dacht, laat ik een nieuw project starten. Voorheen maakte ik eigenlijk zowat alleen maar remixen en mashups, nu vind ik dat het tijd wordt voor eigen nummers en een serieuzere insteek.
Vanmiddag heb ik dan mijn eerste echte eigen nummer gemaakt.

Het zou leuk zijn om feedback te krijgen, alvast bedankt!

Zeker niet slecht voor een eerste track!
Mooie synths, leuke melodie, gaat misschien iets te lang door voor de drums inkomen maar geeft anderzijds het toch wel een leuke spanningsboog. Maar vanaf dat je drums binnenkomen gaat het bergafwaarts met de track, je bouwt zowel verwachtingen als je track 2 minuten lang op tot (ik zeg het niet graag) drop. En dan kom je met een toch wel matig en slecht klinkend drumritme. Ook de sound van de drums klinkt vrij goedkoop (al kan dit ook aan FL studio liggen )
Ik zou zeggen als je zulke tracks wilt maken met dan toch een soort van climax met drums check de track Break Well van Mount Kimbie. Daarin wordt dit ook gedaan en hoor je hoe je drums toch wel voor een positief keerpunt kunnen zorgen. Maar anyways, mooi gedaan!

beatcluster
Thanks voor je feedback!
Aan de drums zal ik gaan werken, dat nummer laat dat idd wel goed zien
Maar nogmaals bedankt

Als ik even mag spammen!
Opin/Thom Smith (Septua) is onlangs zijn eigen netlabel gestart: Forbidden Word.
(Waar ik ook deel van uitmaak )
Hij zoekt nog heel wat producers die Electronic, Ambient of Hip-Hop maken. Verdere voorwaarden zie je hier onder.

The official site is almost ready to go online, but it wouldn't mean much if there is no music on it to represent it.

This is where I want you to help me, I want to release a compilation tape as a celebration for the label.

A fun way to make the beat connect to the label is the Forbidden Word part, you could sample people that say "sssssh", or someone cussing but gets silenced.
There are no rules on the music I need, it just needs to be dope! There is no certain music genre connected to the label, "Hip Hop / Electronic / Ambient" are all accepted.

The only rule is, the beat you have made and send in for the compilation must remain hidden from the public audience untill I set it up to release it.

What do you get out of this?
Your name will be mentioned on the project which will be spread across the internet. If interested and with a great talk via mail you can be selected to join the label.

Mail [email protected] with your beat to submit your participation, music needs to be in .WAV.
Also mail the same adress for any questions or ideas!

I can't wait what you got for me!

Thank you for reading!

Ik heb vandaag weer een nieuwe drumvideo opgenomen. Na het overbekende The Pretender van Foo Fighters ben ik weer terug gedaan naar een band die veel meer erkenning en bekendheid verdient. Ignite is een geweldige melodieuze punk-/hardcoreband die in 2006 een van mijn favoriete platen in dat genre uitbracht, Our Darkest Days. Daarvan drum ik Bleeding, een track met ontzettend veel valkuilen waar ik lang op heb moeten oefenen. Veel kijkplezier!

Zalig gedrumt Mike!
Handschoenen zijn sowieso +1

Gast
geplaatst: vandaag om 17:01 uur

geplaatst: vandaag om 17:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.