MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
Ja, knap gedaan! Lang geleden dat ik dat nummer nog gehoord had.

Bedankt, ik ben er zelf ook ontzettend blij mee! De handschoenen zullen bij dit soort snelle en strakke songs vaker tevoorschijn komen, bij de subtielere dingen (die er ook nog gaan komen) niet.

Hoi, mijn eerste nieuw nummer na de plaat is af. Ik moet eerlijk bekennen dat er niet zoveel werk inzit, zie het eerder als een teken van leven om te tonen dat ik qua productie heb geluisterd. Althans vind ik deze toch al wat beter afgemixt dan het gros op 'Darkness Overwhelms'.
Feedback is meer dan welkom uiteraard!

SoundCloud - Hear the world?s sounds

Sietse
Het begin is vrij sterk, maar rond de drie minuten verlies je hem. Hier kunnen de geluiden veel beter afgewogen worden en die terug keer naar precies dezelfde beat als in het eerste deel is erg zwak. Ik zou een nieuwe beat maken met elementen uit het eerste deel, maar niet de exacte kopie (of in ieder geval meer variatie in de basis aanbrengen).

Dus meer variatie in dat midden deel waar de eerste beat terug komt en de dynamiek tussen de verschillende geluiden wat beter uitwerken.

(het idee achter de polyritmiek vind ik leuk maar mag ook nog wat bijgeschaafd worden, maar door met de dynamiek van de geluiden te spelen zou dat vanzelf goed moeten komen).

Thanks!
Het midden blijft misschien wat te lang duren op hetzelfde, en hadden de vocalen sneller kunnen inkomen idd. Wat vind je van de mix? Beter dan de plaat?

Ik hoor hier zeker weer een aantal stappen vooruit in je proces Glenn.
Drums en ritmes zijn een stuk beter uitgebalanceerd. Lekker donkere sfeer alsof ik me door de donkere steegjes van een verlaten stad begeef. En hiermee is een vergelijking met Burial natuurlijk onvermijdelijk Met name het gebruik van een aantal samples in het tweede gedeelte die zo typerend zijn. Ook hoor ik lichtelijk wat industrial invloeden er in terug, waar ik uiteraard wel vrolijk van wordt. Wat kleine puntjes van kritiek. Ik vind het jammer dat het gekraak vrijwel het hele nummer aanhoudt. Ik zou deze wat meer doseren. Ook zou ik nog wat experimenten uithalen met de beats op een aantal plekken in het nummer, een aantal breaks zeg maar. Dit breekt het geheel een beetje. Maar verder heb ik er weinig op aan te merken. Chapeau!

Thanks!
Industrial en Burial waren inderdaad mijn voornaamste invloeden deze keer.

Sietse
De mix vind ik dus nog niet goed in balans. Het geheel is nog steeds vrij vlak. En dat zit hem vooral in de dynamiek van alle geluiden...

Wat je zou kunnen doen is alles heel erg zacht zetten en dan langzaam een geluid het volume van laten toenemen tot op het punt waar je denkt de rest niet meer te horen en dan al deze geluiden op mute te zetten.
Daarmee leer je heel erg goed naar de balans in de mix te luisteren.

(ook een methode is om alle drum geluiden terug te brengen tot tikjes en glitches, dus echt minimale geluiden, met verschillende frequenties)

Zeker een vooruitgang vergeleken met het werk op Darkness Overwhelms. Je kan goed horen dat je geïnspireerd was door Burial. Dat gekraak is zoals Bart al zegt soms te overheersend en lang aanwezig. De opbouw is beter gedoseerd en je hebt de beats wat minder druk gemaakt, dat komt deze track echt wel ten goede.

Hier zijn fragmenten van een jamsessie met mijn vader:

Haha, nice!

Sietse
Huppa, zo nog ff een release voor dit jaar...het moet niet gekker worden.

Live in Venlo | Orphax - orphax.bandcamp.com

(en een volgende ligt al klaar, maar was ik uiteraard eerder dit jaar weer vergeten terwijl ik er op mijn site, soundcloud en facebook al een aankondiging voor had gedaan...nou ja, januari dan maar ofzo).

Ik maak ook wel eens muziek. Hoor maar. Op mijn gitaar. Voor de vuist weg...

Sietse
goed bezig Jasper

Had wel wat meer Jandek invloeden verwacht met jouw luisteractiviteiten de laatste tijd

Het schijnt erg te lijken op Jandek's volgende plaat

2MY
Jazper schreef:
Het schijnt erg te lijken op Jandek's volgende plaat

kobe bryant fan schreef:
Hoi, mijn eerste nieuw nummer na de plaat is af.

Gij zit echt niet stil he.
Goeie beat, cool strak geluid, anders dan de tracks op de LP, maar nog wel met de donkere sfeer. Ik ken te weinig van het genre om echt invloeden te gaan herkennen, maar 't klinkt wel fascinerend, benieuwd hoe het nummer verder gaat evolueren!

Haha, ik produceer iedere dag wel ja. Heb hier dan ook nog wat Demo's en DJ sets liggen.
Maar Empty is voor 3/4e live opgenomen (gewoon vanuit mijn kamer) dus kostte me niet veel meer dan een dik half uur.

Ponty Mython
Wat een schijtsite is SoundCloud. Je kunt je tracks uploaden als wave, maar Soundcloud converteert het zelf naar een 128kbps mp3, waardoor er een hoop lagen verloren gaan of je muziek gewoon als het ware zijn identiteit verliest. Zijn er andere muzieksites waar je track niet wordt vernaggeld?

Ponty Mython schreef:
Wat een schijtsite is SoundCloud. Je kunt je tracks uploaden als wave, maar Soundcloud converteert het zelf naar een 128kbps mp3, waardoor er een hoop lagen verloren gaan of je muziek gewoon als het ware zijn identiteit verliest. Zijn er andere muzieksites waar je track niet wordt vernaggeld?

Soundcloud laat je audio juist het beste als stream. Bandcamp streamt in veel lagere kwaliteit en over YouTube wil ik het al helemaal niet hebben.

Ponty Mython
Don Cappuccino schreef:
(quote)

Soundcloud laat je audio juist het beste als stream. Bandcamp streamt in veel lagere kwaliteit en over YouTube wil ik het al helemaal niet hebben.

Van de hulppagina van SoundCloud:

Just uploaded and my track is distorted

Sometimes our transcoding system can create audio artifacts, as we transcode all tracks to 128 kbps mp3 for streaming playback. Uploading a lossless or high-quality lossy file will usually reduce these to a minimum, but unfortunately there's not much we can do for the handful of individual tracks that are still affected.

Ik vraag me juist af hoe je erbij komt dat Youtube lage kwaliteit speelt, want je kunt je videos (en je geluid) gewoon in HD laten streamen, gratis en voor niets. De video's staan alleen standaard op 360p. Bij SC daarentegen valt er niets te kiezen, of je nu een wave of een flac upload; je bestand zal altijd naar een magere 128kbps mp3 stream worden geconverteerd, wat funest is voor songs met veel lage/hoge tonen.

Ik heb sommige tracks op YouTube, Bandcamp en Soundcloud gehoord en Soundcloud was met afstand het beste. Dan zullen het waarschijnlijk al lagere kwaliteit files zijn geweest die niet te erg getranscodeerd zijn.

Sietse
Soundcloud staat er inderdaad om bekend dat de kwaliteit van de streams nog wel eens te wensen overlaat.
Ik plaats vaak bij mijn eigen uploads als deze niet klinken zoals ze horen een disclaimer.
Bandcamp gaat daar beter mee om, misschien een lagere bitrate (betwijfel ik, lijkt me hetzelfde) maar een betere compressie methode in ieder geval.

Ik heb niks te klagen over Soundcloud, mijn wav. files converteerd die erg lekker en blijven gewoon goed klinken.

Nieuwe track!
Voor de liefhebbers van mijn meer atmosferische kant is dit goed nieuws want nu eens een ambient nummer. Met maar een minuutje drums schat ik, ook eens een niet donkere track.
Feedback is meer dan welkom!

Dream

Ik vind het een beetje langdradig. De eerste vier minuten zijn sfeervol maar daarna wordt het een beetje chaotisch met die verschillende lagen over elkaar heen. Een goede ambienttrack maken en die boeiend maken is erg moeilijk. Het is wat mij betreft mooier om in een climax in harmonie te gaan werken waardoor je een geluidsmuur krijgt die wel ontzettend dromerig en melodieus is. Nu voel ik na vijf minuten dat verschillende delen eigenlijk in het rond zweven zonder een echte functie. Maar die eerste vier minuten waren sterk.

Bedankt!
Het is inderdaad wel een mengelmoes aan sounds.

Sietse
Vind het eigenlijk niet zo heel bijzonder klinken. Inderdaad zijn de eerste paar minuten wel aardig. Maar die beat die in komt is veel te hard (of niet subtiel genoeg) en het wordt inderdaad nogal rommelig. Of zoals ik wel vaker zeg "modder".
Maar vooral, het gaat niet echt ergens heen voor mijn gevoel. Het blijft maar ergens hangen zonder echt spannend te worden.

En ff al die tags aanpassen. BoC? Warp? Stars of the Lid? etc. Heeft er volgens mij allemaal geen drol mee te maken. Is voor mij hetzelfde als al die aandachttrekkers op Instragram die om maar veel views te krijgen de hashtag #cat of #catsofinstragram gebruiken. Als je daar naar gaat kijken zie je 100 foto's van aandachttrekkers en 1 foto van een kat.

Wat je zegt is ook juist die tags staan er ook gewoon om wat luisteraars aan te trekken.
Bedankt voor je feedback btw!

Ik ben positief verrast en ook teleurgesteld. De eerste 4 minuten vind ik heerlijk klinken, eigenlijk vind ik het fijner om naar deze wat dromerige ambient te luisteren dan naar de donkere electronic die op jouw album staat. De beat vind ik ook wel lekker.
Ik vind het alleen heel jammer dat de track na 4 minuten (zoals gezegd) compleet inzakt . Ik had het een veel beter nummer gevonden als je alleen de melodie van de eerste 4 minuten en de beat had gebruikt om het nummer te maken. Maar in ieder geval leuk om te zien dat je ook eens een andere stijl uitprobeert!

Gast
geplaatst: vandaag om 13:37 uur

geplaatst: vandaag om 13:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.