MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
Ponty Mython
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in mastering. Welk programma kan ik hier het beste voor gebruiken? Op het internet lijken de meest gebruikte programma's T-Rex en Ozone te zijn?

Wat gebruik jij, Sietse? Of laat je het professioneel doen in een studio?

Ponty Mython
Sietse schreef:
Vind het eigenlijk niet zo heel bijzonder klinken. Inderdaad zijn de eerste paar minuten wel aardig. Maar die beat die in komt is veel te hard (of niet subtiel genoeg) en het wordt inderdaad nogal rommelig. Of zoals ik wel vaker zeg "modder".
Maar vooral, het gaat niet echt ergens heen voor mijn gevoel. Het blijft maar ergens hangen zonder echt spannend te worden.

Hier kan ik mij wel in vinden. De eerste paar minuten klonken inderdaad lekker dromerig, maar daarna veranderde de track in een regelrechte nachtmerrie.

Ponty Mython
Ik denk dat je dit beter in het 'eigen bandjes en nuttige kritiek' topic kunt dumpen, aangezien jij kennelijk niet bij deze band hoort (name check).

ah oke

Sietse
Ponty Mython schreef:
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in mastering. Welk programma kan ik hier het beste voor gebruiken? Op het internet lijken de meest gebruikte programma's T-Rex en Ozone te zijn?

Wat gebruik jij, Sietse? Of laat je het professioneel doen in een studio?

Mastering laat ik tegenwoordig aan anderen over, maar ik hoor veel goede dingen over de izotope pakketten. Dus dan kom je inderdaad bij Ozone uit.

Ponty Mython
Ik heb ook weer wat avonden doorgebracht achter de computer. Dit nummer is zwaar geinspireerd door mijn muzikale helden 'Orbital' en met name hun onheilspellende soundtrack voor de film Octane.

Commentaar is altijd welkom!

Erg sterk gedaan! Ook een pak beter dan die drum & bass kant.
Door die pad ben ik qua sound minder gecharmeerd, maar dat is dan ook het enige.
Welke drums gebruik je hier trouwens? Vind de sound erg vet!

Sietse
hmm, ook hier ben ik niet al te positief over. Qua klankkleur en productie zit het wel goed, maar er gebeurd helemaal niets spannends. Ik was het aan het luisteren en snel door MuMe aan het klikken en opeens dacht hey, ik hoor geen muziek meer...
Das geen goed teken in mijn optiek, want dat houdt in dat, althans voor mij, dat het niet beklijft.
De beat vind ik ook niet echt heel erg boeiend.

Maar goed voor een 2e nummer (is dit je 2e nu) is het zeker niet slecht hoor, maar probeer vooral te werken aan de spanningsboog.

Ponty Mython
kobe bryant fan schreef:
Erg sterk gedaan! Ook een pak beter dan die drum & bass kant.
Door die pad ben ik qua sound minder gecharmeerd, maar dat is dan ook het enige.
Welke drums gebruik je hier trouwens? Vind de sound erg vet!

Bedankt! De pads, strings en synths komen uit een programma genaamd Absynth en de drums en percussie zijn opgebouwd uit one shots.

Sietse schreef:
hmm, ook hier ben ik niet al te positief over. Qua klankkleur en productie zit het wel goed, maar er gebeurd helemaal niets spannends. Ik was het aan het luisteren en snel door MuMe aan het klikken en opeens dacht hey, ik hoor geen muziek meer...
Das geen goed teken in mijn optiek, want dat houdt in dat, althans voor mij, dat het niet beklijft.
De beat vind ik ook niet echt heel erg boeiend.

Maar goed voor een 2e nummer (is dit je 2e nu) is het zeker niet slecht hoor, maar probeer vooral te werken aan de spanningsboog.

Ook bedankt voor je commentaar. Dit is mijn vierde nummer. De derde kreeg ik niet goed geupload op SoundCloud. Het klonk alsof het nummer door de wasmachine was gehaald, doordat SC je nummer converteert naar een 128 kbps mp3. Wellicht omdat er (te?) veel lage tonen in zitten. De tweede is slechts een probeerseltje van ongeveer 2 minuten en het uploaden niet waard.

Running Out Of Time is voornamelijk geinspireerd door dit nummer:

Nieuwe week, nieuw nummer. Een toevallige gewoonte zo ook nu.
Al is voor het nieuwe 'nummer' The Mist, nummer met zijn 34 minuten misschien wat misplaatst. Lange en vermoeiende hap waarschijnlijk aangezien veel live is ingespeeld, al zou ik het toch erg tof vinden moesten jullie de moeite nemen om hem volledig te beluisteren (ivm met climax ed. ) en dan ook een berichtje na te laten.
Wat mag je verwachten? Zelfgemaakte drones, drums, bassen, synths waarbij drones de basis vormen voor een verhaal/concept die ik in mijn hoofd had. Waarschijnlijk klinkt het daarom vrij 'filmisch'.
De gitaar die je op het einde hoort is Mike Klaassen (Don Cappuccino) het is zijn demo van een eigen nummer die ik er wel lekker invond.

The Mist (Feat. Mike Klaassen)

Overigens moet ik na het horen van mijn drones op Soundcloud Monthy toch wel gelijk geven, de kwaliteit op Soundcloud laat toch wat te wensen over ivm met het gewoon spelen op je pc.

Hoi!
Even een vraagje, zijn er hier op Musicmeter cellisten/violisten die aardig melancholisch kunnen spelen. Dus vrij traag, donker beetje a la Gybe! zo ja, wie ook de opnamemogelijkheden heeft (wat ruis is niet erg) mag als hij wilt mij zeker PM-en voor een samenwerkingsnummer.
Op Soundcloud krijg je dan ook zeker een vermelding.

Ponty Mython
Ik zou je oproep ook in het bandjestopic plaatsen. Daar heb je denk ik meer kans om een violist/cellist te vinden.

Ponty Mython schreef:
Ik zou je oproep ook in het bandjestopic plaatsen. Daar heb je denk ik meer kans om een violist/cellist te vinden.

Thanks!
Btw The Mist al gehoord?

Sietse
Ik heb geluisterd, maar een aantal keer echt de neiging gehad om het af te zetten...Begint goed, dan komt er een ritme in die mij na een halve minuut begint te irriteren omdat ie gewoon erg mat is. Dan gaat het weer ff goed en komt er wat gitaar geprul in wat aardig is...maar daarna gaat het weer mis en verzand je in rommelige zooi. Nu hou ik wel van rommelige zooi, maar de mensen waar ik dat goed bij vindt weten ook echt wat ze doen.
Daarbij is het gewoon te lang, niet goed uitgewerkt en blijft het weer heel erg veel in middelmaat hangen (dat terwijl je met een paar nummers hebt laten horen echt veel meer te kunnen).

Mijn tip deze keer:
Als je dit soort dingen wilt doen ga dan eerst korte stukken maken en daar niet een week, niet twee weken, niet een maand, maar langer over te doen (je kunt best door elkaar werken aan bepaalde stukken). Als je namelijk iets soms een weekje of wat laat liggen hoor je op eens allemaal dingen die anders moeten.

En de herhaal tip:
Ga eens werken vanuit een zacht punt. Zetten bepaalde lagen zo zacht dat je ze niet meer denkt te horen en zet ze dan eens uit. Hierdoor ga je veel meer op de details letten en op een andere manier je mix afmaken. Hard is leuk, zacht is beter (of je moet noise artiest worden )

Dus vooral doorgaan, maar vooral ook meer tijd nemen.

Cured
Ik speel op en houd van gitaren, al zou je dat je dat niet zeggen gezien mijn avatar . Ook mag ik graag drummen en bassen. Speel zelf in een top 40 band, dus ben van alle markten wel wat thuis.

Ponty Mython
kobe bryant fan schreef:
(quote)

Thanks!
Btw The Mist al gehoord?

Heb je geen radio edit?

Bedankt! Sietse

En sorry Ponthy maar dat heb ik niet.

Mjuman maakt al sinds de 80s geen muziek meer, afgezien van een een spontane rap op het Smurfenlied (van Vader A), in da 90s. Vanuit mijn netwerk kreeg ik een mail met onderstaande link erin. Lijkt me een aardige voor de DIY/knutsel-folks hier- een competitie:

My Music MasterPeace

Een nieuwe drum cover. Het gaat om DNA van Touché Amoré. Na talloze keren beluisteren en luchtdrummen was het gisteren tijd om hem op te nemen:

Het is een erg moeilijk nummer met veel veranderingen in dynamiek en snelheid, maar ik denk dat het wel gelukt is.

Zalig gedaan, zonder de track op de achtergrond zou je nog perfect kunnen horen dat het om DNA gaat. Fantastische drumpartij ook sowieso.

kobe bryant fan schreef:
zonder de track op de achtergrond zou je nog perfect kunnen horen dat het om DNA gaat.

Inderdaad! Erg knap, Mike!

Vet

Geweldige band ook, sowieso. Op het nummer Art Official zitten ook geweldige drums.

Je bedoelt op ieder nummer.
Ik zie een cover van Is Survived By wel zitten Mike! Met dat heerlijke marcheergetrommel.

Sietse
Omdat er volgens mij niet echt een topic voor dit is (bij mijn weten) dan maar ff hier.

In het verleden heb ik wel eens radio gemaakt, en deze afleveringen die ik nog heb ben ik momenteel op Mixcloud aan het uploaden.

Om te beginnen (niet de eerste upload, maar wel mijn eerste radio show in 2001 of 2002)
The Owls Are Not What They Seem (aflevering 1)
Hierin draai ik indie rock, singer/songwriter, math rock, post rock enzo.
The Owls Are Not What They Seem (Episode 1) (2001) by Moving Furniture Records | Mixcloud

(er zullen nog verschillende andere shows langs komen waarin ik ook experimentele muziek draai).

ps. mocht er een topic zijn waar dit past hoor ik het graag. Vond het net wat te veel om zelf een topic te maken hiervoor.

The Owls Are Not What They Seem, komt dat niet uit Twin Peaks?
Maar leuk! Ik ga zo eens luisteren!

Sietse
Yep, de radio show zit vol met twin peaks samples

Sietse
heb nu een topic aangemaakt voor "eigen radio shows". De Site >> Gebruikers >> Mixcloud (Eigen radio shows)
Mijn post hierboven zou dus eventueel verplaatst kunnen worden naar deze (maar alleen handig als die dan boven mijn net geplaatste show zou kunnen)

SoundCloud - Hear the world?s sounds

Heb een soundcloudaccount aangemaakt, zeker (nog) niet uit ambitieuze overwegingen, maar eerder omdat het de makkelijkste manier was om m'n muziek ergens centraal te hebben. Meteen een onlangs geschreven liedje erop gezet, dat ik betrekkelijk snel had geschreven, vooral in vergelijking met hoe tergend lang ik er normaal gesproken over doe. Is ook het enige complete liedje waar ik nog enigszins tevreden over ben, maar ik realiseer me prima dat het nog verre van perfect is en zou daarom heel erg blij zijn met feedback van jullie (Ik ben me al mentaal aan het voorbereiden op de hardste kritieken ). Het is met telefoonkwaliteit opgenomen, want heb geen opnameapparatuur en ik denk dat ik de tekst in het tweede couplet toch nog ga veranderen, maar eerst maar even horen wat ik voor de rest nog beter kan doen.

(oh ja, de tekst van het refrein is niet "I Love You," hoe erg het er ook naar kan klinken; vond liefdesverklaringen in het refrein het liedje toch wat te klef maken)

Gast
geplaatst: vandaag om 18:41 uur

geplaatst: vandaag om 18:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.