De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?
zoeken in:
0
geplaatst: 17 december 2013, 20:17 uur
Je hebt alvast je eerste volger! 
Ik vind het wel een fijn nummertje, al heb ik toch nog wel wat kritiek.
Allereerst wil ik zeggen dat dit soort Folk sowieso veel sterke wordt als hij goed geproduceerd is (zie For Emma Forever Ago van Bon Iver of The Glow Pt 2 van The Microphones, bij beiden is de productie één van de troeven).
Verder mooi getokkel, al mocht het na het refrein - dat ik minder vind dan de verzen - wel overgaan in wat slaggitaar. Mooi gezongen ook enkel het refrein vind ik wat inspiratieloos en nietszeggend.
Verder ben ik ook niet echt voor die herhaling van woorden in het couplet, maar dat is een keuze die je maakt natuurlijk.
Maar ga zo verder!

Ik vind het wel een fijn nummertje, al heb ik toch nog wel wat kritiek.
Allereerst wil ik zeggen dat dit soort Folk sowieso veel sterke wordt als hij goed geproduceerd is (zie For Emma Forever Ago van Bon Iver of The Glow Pt 2 van The Microphones, bij beiden is de productie één van de troeven).
Verder mooi getokkel, al mocht het na het refrein - dat ik minder vind dan de verzen - wel overgaan in wat slaggitaar. Mooi gezongen ook enkel het refrein vind ik wat inspiratieloos en nietszeggend.
Verder ben ik ook niet echt voor die herhaling van woorden in het couplet, maar dat is een keuze die je maakt natuurlijk.
Maar ga zo verder!

0
geplaatst: 17 december 2013, 20:21 uur
Jup, productie zou ik als het aan mij lag veel beter laten verlopen, heb alleen simpelweg de middelen nog niet. Er komt ooit nog wel een tijd waarin ik het kan betalen, in de tussentijd zijn dit dus echt de ruwe ideetjes (die ik tegen die tijd ook weer zal vervangen door de beter gespeelde en opgenomen versies). Leuk dat je die viool of cello opbracht, ik ben inderdaad (hoewel niet voor dit nummer - ben bang dat het dan te sentimenteel wordt) op zoek naar iemand met een strijker die me op sommige nummers kan vergezellen.
Voor de rest erg bedankt voor je kritiek, erg fijn om de mening van een onafhankelijkere persoon dan een vriend of familielid te horen. Zal er proberen wat mee te doen!
edit: is het normaal als het liedje dat ik erop heb gezet meteen daarna wordt geliket door een of andere "Tha Official Green Raver" met 56.000 followers??
edit2: oh ja, hij heeft al 600.000 andere liedjes geliket. Je zal het maar leuk vinden.
Voor de rest erg bedankt voor je kritiek, erg fijn om de mening van een onafhankelijkere persoon dan een vriend of familielid te horen. Zal er proberen wat mee te doen!
edit: is het normaal als het liedje dat ik erop heb gezet meteen daarna wordt geliket door een of andere "Tha Official Green Raver" met 56.000 followers??
edit2: oh ja, hij heeft al 600.000 andere liedjes geliket. Je zal het maar leuk vinden.
0
geplaatst: 17 december 2013, 20:34 uur
Haha dat kom je wel vaker tegen inderdaad, of nummers met meer likes dan plays. 
Aan de opnamekwaliteit stoorde ik me overigens niet echt hoor, past wel bij het genre met een goede producer doelde ik meer iemand in een studio of met redelijk wat apparatuur thuis. Maar zulke mensen kosten heel wat (tenzij je een vriend hebt die het toevallig doet?) was ook maar aan te tonen dat het met zoiets nog beter zou zijn.

Aan de opnamekwaliteit stoorde ik me overigens niet echt hoor, past wel bij het genre met een goede producer doelde ik meer iemand in een studio of met redelijk wat apparatuur thuis. Maar zulke mensen kosten heel wat (tenzij je een vriend hebt die het toevallig doet?) was ook maar aan te tonen dat het met zoiets nog beter zou zijn.
0
geplaatst: 17 december 2013, 21:12 uur
Maar dat is kritiek waar je natuurlijk geen ene drol aan hebt, en überhaupt vind ik dat ook niet eens zo nodig ook. Kaal en zolderkamerachtig: hoera! Als je je ergens nu nog geen zorgen over hoeft te maken, dan is het wel de productie of een producer. Ekt niet.
Je hebt een mooie, zachte stem, Roeland, en dat past bij het kabbelen van je muziek. Het herhalen van woorden, met dan aan het einde een ander woord in een couplet vind ik geen probleem, misschien zelfs wel charmant. Past bij het kabbelen, nietwaar? Wel ben ik het met Glenn over het refrein: alhoewel het natuurlijk jouw gevoelens zijn die je uit (neem ik aan) kan het misschien net op een wat subtielere manier. Althans, dat is dan natuurlijk weer net naar mijn smaak, en moet je op den duur zelf maar invullen. Maar toch.
Enneh, ga spelen met Lotte, of Sophie, ik weet niet meer hoe ze heet, maar jullie stemmen passen bij elkaar, en cello is natuurlijk altijd een toevoeging.
(Oh, en ga vooral door!)
Je hebt een mooie, zachte stem, Roeland, en dat past bij het kabbelen van je muziek. Het herhalen van woorden, met dan aan het einde een ander woord in een couplet vind ik geen probleem, misschien zelfs wel charmant. Past bij het kabbelen, nietwaar? Wel ben ik het met Glenn over het refrein: alhoewel het natuurlijk jouw gevoelens zijn die je uit (neem ik aan) kan het misschien net op een wat subtielere manier. Althans, dat is dan natuurlijk weer net naar mijn smaak, en moet je op den duur zelf maar invullen. Maar toch.
Enneh, ga spelen met Lotte, of Sophie, ik weet niet meer hoe ze heet, maar jullie stemmen passen bij elkaar, en cello is natuurlijk altijd een toevoeging.
(Oh, en ga vooral door!)
0
Sietse
geplaatst: 17 december 2013, 21:37 uur
Masimo schreef:
Maar dat is kritiek waar je natuurlijk geen ene drol aan hebt, en überhaupt vind ik dat ook niet eens zo nodig ook. Kaal en zolderkamerachtig: hoera! Als je je ergens nu nog geen zorgen over hoeft te maken, dan is het wel de productie of een producer. Ekt niet.
Precies, echt gewoon onzin eerste klas.
Sommige van de beste singer/songwriter dingen zijn in een zolderkamer achter af opgenomen met de meeste belabberde apparatuur die je maar kunt bedenken om daarna alleen simpel te zijn gemasterd voor vinyl/cd zonder enige verdere productie.
(kobe bryant fan verder valt de productie bij The Glow Pt.2 van the microphones wel mee hoor...die lui nemen vrij puur op zonder al te veel hoempapa, en dan doen ze dat ook nog eens allemaal zelf)
0
geplaatst: 19 december 2013, 14:46 uur
Momenteel ben ik met me band druk bezig met onze eerste echt, professionele EP. Rond Februari zal die klaar zijn, ben benieuwd wat jullie er dan van vinden!
https://www.facebook.com/pages/Stoer/162517720534609?fref=ts
Momenteel hebben we alleen opnames met slechte kwaliteit, maar die wel enigszins een indruk geven van onze muziek al zijn het vrij oude opnames en is het deels geïmproviseerd. Ik snap alleen niet hoe ik ze hier kan plaatsen, ik heb ze enkel op me gmail en Itunes maar wil ze niet op Soundcloud of iets zetten aangezien het gewoon geen goede kwaliteit is.
https://www.facebook.com/pages/Stoer/162517720534609?fref=ts
Momenteel hebben we alleen opnames met slechte kwaliteit, maar die wel enigszins een indruk geven van onze muziek al zijn het vrij oude opnames en is het deels geïmproviseerd. Ik snap alleen niet hoe ik ze hier kan plaatsen, ik heb ze enkel op me gmail en Itunes maar wil ze niet op Soundcloud of iets zetten aangezien het gewoon geen goede kwaliteit is.
0
geplaatst: 19 december 2013, 16:12 uur
In mijn oren klinkt me logischer dan mijn maar Nederlands is dan ook niet MIJN geboortetaal. Zelf vind ik in deze zin bijvoorbeeld 'me' geboortetaal mooier klinken, net als ik heb gister avond geoefend met me band ipv ik heb gister avond geoefend met mijn band maar dat ligt natuurlijk aan mij 

0
Sietse
geplaatst: 19 december 2013, 16:32 uur
Dat ligt inderdaad aan jou 
Ook een van mijn grootste taal ergernissen is het gebruik van "me" ipv van "mijn" of "m'n".
Net zoals "hun doen" (en aanverwante fouten).

Ook een van mijn grootste taal ergernissen is het gebruik van "me" ipv van "mijn" of "m'n".
0
geplaatst: 19 december 2013, 20:37 uur
Sietse schreef:
Er is geen houden aan. Taalwetenschappers hebben vastgesteld dat het Cruyffiaanse "hun hebben/zijn/doen" (et cetera) zo ingeburgerd is bij een dusdanig groot gedeelte van het "plebs" (excusez) dat deze "taalfout" over een jaar of vijftig tot het ABN behoort. Taal leeft!!
0
geplaatst: 19 december 2013, 21:02 uur
Ik hept chisteruh geoehfunt met muh benht klinkt maaij dan wir looghiescher.
Alhoewel, taal en logica don't go well together.
"Geboortetaal" is dan wel een aardige - zij het enigszins prolaptisch - neologisering.
Maar goed musici die geen teksten schrijven - Sietse uitgezonderd - zijn wellicht allen wat dyslectischer en -grafischer dan een mensch die zijn schrale penningen al schrijvende verdient, edoch zonder het zweet zijns aanschijns in de inkt op zijn schrijfselen te laten druppelen.
@CD: de zekerheid waarmee hier ons voortbestaan voor 50 jaar wordt gegarandeerd is strijdig met vele bewegingen die dat lijken te gaan ondermijnen.
Alhoewel, taal en logica don't go well together.
"Geboortetaal" is dan wel een aardige - zij het enigszins prolaptisch - neologisering.
Maar goed musici die geen teksten schrijven - Sietse uitgezonderd - zijn wellicht allen wat dyslectischer en -grafischer dan een mensch die zijn schrale penningen al schrijvende verdient, edoch zonder het zweet zijns aanschijns in de inkt op zijn schrijfselen te laten druppelen.

@CD: de zekerheid waarmee hier ons voortbestaan voor 50 jaar wordt gegarandeerd is strijdig met vele bewegingen die dat lijken te gaan ondermijnen.
0
geplaatst: 20 december 2013, 10:58 uur
De "taalfout" "hun doen" zal in ieder geval in het Groot Dictee van 2065 niet behoeven te worden onderstreept; "zij doen" daarentegen wel. Dat onderzoek waarnaar ik refereerde was, dacht ik, van een zekere Prof. dr. Kipping.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 december 2013, 11:39 uur
Sietse schreef:
Of mensen die systematisch 'is' schrijven in plaats van 'eens'. 'Zoiezo' en 'per sé' vind ik de meest onnozele fouten, omdat die woorden zo vaak gebruikt worden..
0
Ponty Mython
geplaatst: 21 december 2013, 02:12 uur
Kunnen de taalnazi's a.u.b. terug naar het daarvoor bedoelde taaltopic?
http://i.imgur.com/0iY9OVq.jpg
http://i.imgur.com/0iY9OVq.jpg
0
geplaatst: 22 december 2013, 18:37 uur
Hoi! 
Mijn nieuw nummer is alweer eens af! Deze keer wat toegankelijker qua geluiden, drums zitten wat tussen de IDM en Hip-Hop, met een toegankelijke live ingespeelde bass en cello.
De songstructuur is dan misschien weer wat experimenteler. Anyways, ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

Mijn nieuw nummer is alweer eens af! Deze keer wat toegankelijker qua geluiden, drums zitten wat tussen de IDM en Hip-Hop, met een toegankelijke live ingespeelde bass en cello.
De songstructuur is dan misschien weer wat experimenteler. Anyways, ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

0
geplaatst: 22 december 2013, 22:17 uur
De live ingespeelde bas- en cellopartijen zijn in ieder geval mooi. De beat vind ik niet zo spannend maar hij ondersteunt de boel wel in de maat, iets wat ik bij ander werk van je miste. Het experimenteren in songstructuur (stop/start) vind ik niet zo werken, zorgt ervoor dat het nergens echt op gang komt.
0
geplaatst: 23 december 2013, 08:38 uur
Thanks voor je feeback! 
Ja, ik dacht wel dat de songstructuur niet bij iedereen in de smaak zou vallen.

Ja, ik dacht wel dat de songstructuur niet bij iedereen in de smaak zou vallen.

0
geplaatst: 23 december 2013, 10:56 uur
Ponty Mython schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Ik vind het uitermate onbehoorlijk om mensen die voor de Nederlandse taal opkomen gelijk nazi's te noemen! Dat slaat werkelijk nergens op en is mijns inziens krenkend voor hen die met echte nazi's geconfronteerd zijn. Denk na voor je zoiets schrijft.
0
geplaatst: 23 december 2013, 11:07 uur
Best gaaf kobe bryant fan. Vind alleen het beatje in het begin niet passend bij het geheel, of je had er wat reverb bij kunnen zetten ofzo. Verder best leuk 

0
geplaatst: 23 december 2013, 11:11 uur
Thanks!
Er zit wel reverb onder hoor, onder iedere sound die je hoort trouwens, maar ik heb het eerder bij de drums er subiel ingestoken anders krijg je zo'n - nog minder passende - galm na iedere slag.
Er zit wel reverb onder hoor, onder iedere sound die je hoort trouwens, maar ik heb het eerder bij de drums er subiel ingestoken anders krijg je zo'n - nog minder passende - galm na iedere slag.
0
Ponty Mython
geplaatst: 23 december 2013, 12:28 uur
Ceasar schreef:
Ik vind het uitermate onbehoorlijk om mensen die voor de Nederlandse taal opkomen gelijk nazi's te noemen! Dat slaat werkelijk nergens op en is mijns inziens krenkend voor hen die met echte nazi's geconfronteerd zijn. Denk na voor je zoiets schrijft.
(quote)
Er is nogal een verschil tussen een taalnazi en een nazi. Het lijkt me handig om eerst de betekenis ervan op te zoeken voordat je daar opmerkingen over gaat maken. Maar als het je niet zint dan kun je altijd nog de NSB-knop [ ! ] indrukken bij mijn bericht. Daarbij ben ik van mening dat mensen die zich snel gekrenkt voelen door dit soort internettaal beter een boek kunnen gaan lezen dan op internetfora rond te hangen.
0
Ponty Mython
geplaatst: 23 december 2013, 12:54 uur
kobe bryant fan schreef:
Hoi!
(embed)
Hoi!

(embed)
Grappig, ik ben ook bijna klaar met een hip-hop/idm nummer. Geinspireerd door artiesten zoals Funkstorung en Dave Tipper.
* denotes required fields.