MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
Ponty Mython schreef:
(quote)

Grappig, ik ben ook bijna klaar met een hip-hop/idm nummer. Geinspireerd door artiesten zoals Funkstorung en Dave Tipper.

En wat vind je van de track?
Ik ben nu overigens bezig aan een futuristische IDM/Breakcore track zoals Xanopticon, geen idee of ik het uitbreng.

Bezig met remix

Vette remix! Snare mocht wat meer punch hebben vind ik, maar voor de rest niks op aan te merken, mooie mix ook!

Sietse
kobe bryant fan
Volgende keer als je een nummer "af vindt" het laten liggen, niets mee doen. En vooral niet online plaatsen. Maar gewoon verder gaan werken aan andere muziek. En dan na een lange periode terug gaan het nummer en er dan weer aan gaan knutselen. En als je dan echt tevreden bent het online zetten (of het ergens apart plaatsen tot dat je denkt voldoende materiaal te hebben voor een album).
Je wilt nu te snel dingen maken en mensen laten horen, waardoor je niet het volle potentieel uit de muziek en jezelf haalt.

Ponty Mython
kobe bryant fan schreef:
En wat vind je van de track?
Ik ben nu overigens bezig aan een futuristische IDM/Breakcore track zoals Xanopticon, geen idee of ik het uitbreng.

Daar ben ik nog niet helemaal over uit. De beat doet i.i.g. een beetje goedkoop aan.

TonyT schreef:
(embed)
Bezig met remix

Klinkt goed, alleen de beat mag wel van mij wat meer rollen. De flow hapert nu en dat is bij d&b meestal niet niet de bedoeling.

Sietse schreef:
kobe bryant fan
Volgende keer als je een nummer "af vindt" het laten liggen, niets mee doen. En vooral niet online plaatsen. Maar gewoon verder gaan werken aan andere muziek. En dan na een lange periode terug gaan het nummer en er dan weer aan gaan knutselen. En als je dan echt tevreden bent het online zetten (of het ergens apart plaatsen tot dat je denkt voldoende materiaal te hebben voor een album).
Je wilt nu te snel dingen maken en mensen laten horen, waardoor je niet het volle potentieel uit de muziek en jezelf haalt.

Zal ik doen!

kobe bryant fan schreef:
Vette remix! Snare mocht wat meer punch hebben vind ik, maar voor de rest niks op aan te merken, mooie mix ook!

Ponty Mython schreef:
Klinkt goed, alleen de beat mag wel van mij wat meer rollen. De flow hapert nu en dat is bij d&b meestal niet niet de bedoeling.

Thanks! Ga zeker wat met de feedback doen.

Beat zal ook nog veel naar gekeken moeten worden, al zal het wel in deze 'hoek' blijven hangen (niet de standaard d&b beat, zoals in het origineel bijv.). Zo begon deze track overigens wel, een beetje ''conventioneler'', maar vond het niet spannend blijven. Behoorlijk lang aan het schuiven geweest ermee dus ik zal hem even links laten liggen en later weer op zoek gaan naar de flow!

Heb ook eens een 'beat' gemaakt en zou wel eens willen weten wat iemand ervan vind.
Is zeker nog niet af, moet nog hier en daar aan gesleuteld worden. Sample van Julien Donkey-Boy.
edit: ik kan het niet delen via soundcloud?

Zeker dat er niks mis ging met het uploaden (gaat vaak bij ge-embde links), want er staat dat het al 6 jaar oud is.

Ja, daarom. Werkt de tweede link niet? Vreemd. Bij mij doet ie 't nu, bij het bericht van 15:25.

Erg vet voor een eerste, ik geraakte er na een tijd haast van in een trance van.
Jammeer dan ook dat naar het eind toe wordt gewerkt met andere kick en bass ritmes die voor mij de flow eruit halen. Vocalen zijn ook leuk gedaan, keep it up!

Het is niet mijn allereerste, hoor, maar wil er wel wat meer aan werken zodat ik 'beter wordt.' Bedankt, ja misschien zoek ik een betere overgang naar het einde toe. De vocalen zijn Werner Herzog, weet niet of je hem kent? Is een bekende regisseur/acteur uit Duitsland.

Ken ik niet nee. Verder zou ik niet voor een overgang gaan maar de vocalen gewoon plaatsen door de beat (zoals nu eigenlijk) maar dan in het eerste deel ipv het deel waar je meer met de kicks en bass speelt.

Oki, bedankt voor de tip.

Ponty Mython
Ik krijg een foutmelding als ik die track probeer te beluisteren.

MDV
Ik vond daarnet ergens diep op mijn harde schijf een demonummer van mijn band die inmiddels al ruim een jaar of anderhalf op pauze is toen ik erop Last Fm achterkwam dat wij daar een pagina hadden. Er staat zelfs bij dat we van plan zijn om in 2010 een EP uit te brengen. Ik voel een goed voornemen voor 2014 aankomen: afstoffen die LTD Viper afstoffen, weer leren spelen en de band tot leven wekken.

Best wel beschamend om aan het einde van de track het praatje te horen over hoe ik Kyo en Jonathan Davis na probeer te doen, maar ach.

Ponty Mython schreef:
Ik krijg een foutmelding als ik die track probeer te beluisteren.

SoundCloud - Hear the world?s sounds
Werkt deze link?

De meesten kennen mij als drummer, maar ik speel ook graag gitaar en je kan meekijken via de live stream.

Het is nog testen, dus er kan iets misgaan.

Sietse
Don Cappuccino schreef:
De meesten kennen mij als drummer, maar ik speel ook graag gitaar en je kan meekijken via de live stream.

Het is nog testen, dus er kan iets misgaan.

Als het nu nog live is dan hulde voor je uithoudingsvermogen

En de metal is bijna traag genoeg voor mij

Kunnen we over een tijdje zo'n "solo black metal" project van je verwachten waar je alles zelf inspeelt?
Zoiets dus: One Man Metal | VICE United States

Ik heb 1 uur en 12 minuten gespeeld, dus het was toen nog live.

Arctic Monkeys, Refused en Secrets Of The Moon stonden op het programma, daarna aanklooien. En zo'n eenmansproject, wie weet. Ik probeer wel muziek te schrijven, al ben ik gelukkig niet zo schrikbarend depressief en negatief als die eenmans blackmetalprojecten in de trouwens erg goede documentaire.

De sessie is op dit moment trouwens nog terug te kijken, voor degene die te laat waren.

Sietse
Don Cappuccino schreef:
al ben ik gelukkig niet zo schrikbarend depressief en negatief als die eenmans blackmetalprojecten in de trouwens erg goede documentaire.

Een nieuwe drum video:

Deze video is voor de Slipknot Drum Contest van Sick Drummer Magazine. Slipknot was een van mijn favoriete bands toen ik 7/8 jaar oud was en Joey Jordison was echt mijn idool. Zijn drumpartijen zijn ingewikkelder dan je denkt, zo ook op de track (Eyeless) die ik gekozen heb. Snelheid, groove, timing, het zit er allemaal in!

Mocht je het nummer niet kennen, hier kun je het eerst beluisteren. Deze is zonder de track eronder, omdat hij zo beter klonk en het is een drum contest.

MDV
Proberen ze zo een nieuwe drummer te vinden nu Joey weg is? Je klinkt in ieder geval goed!

Er zit een gast tussen die zo de nieuwe drummer van Slipknot kan worden.

Deze contest is meer om het metaldrummen aandacht te gegeven, alle video's worden wel naar het management van Slipknot gestuurd.

MDV
Wat mij betreft kunnen metalnummers vaak wel wat dynamiek gebruiken. Vijf minuten lang iedere maat volstoppen met zoveel mogelijk trappen tegen de basdrum(s) klinkt in mijn oren juist traag en suf. Zo te horen heeft Slipknot dat probleem in ieder geval niet.

Het snelle metaldrummen is goed voor het verbeteren van het uithoudingsvermogen, maar vooral op de eerste plaat (waar Eyeless op staat) van Slipknot staan hele interessante drumpartijen.

Dag Mume-ers!
Omdat ik inmiddels toch al met een aantal B-kantjes- zie naar mijn mening niet goed geneog voor op Soundcloud of een latere serieuze release - zit die of wel niet goed genoeg zijn, of te veel van mijn genre afwijken enz.... Heb ik besloten om morgen een paar B-kantjes als EP op Bandcamp te gooien. Niks serieus of geen Mume release, tenzij het goed in de smaak valt en iemand het echt wil toevoegen, wat ik er niet echt in zie
Maar ik wil die tracks toch eens te horen brengen, want je weet nooit of iemand het wel iets vindt natuurlijk!

Sietse
kobe bryant fan als je ze aan mensen wil laten horen, maar er niets serieus over bent gooi ze dan op soundcloud en niet op bandcamp.

Juist Soundcloud is bedoeld voor "probeersels", bandcamp is bedoeld als tool om muzikanten (en labels) te helpen om muziek te verkopen....

Maar omdat ik graag feedback krijg op mijn echte nummers zet ik ze net op Soundcloud want als ik ze op Bandcamp post kan ik buiten van enkele Mume-ers niet weten wat mensen ervan vinden. Verder is het ook verspilling van mijn 2uur uploadtijd op Soundcloud - die nu eigenlijk al op is -

Gast
geplaatst: vandaag om 11:43 uur

geplaatst: vandaag om 11:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.