De Site / Gebruikers / Worden er nog elpees gekocht of gedraaid?
zoeken in:
0
pretfrit
geplaatst: 18 februari 2009, 16:21 uur
Kronos schreef:
@pretfrit
Is iets tastbaars willen niet altijd gedreven door nostalgie? Het verlangen naar het ongrijpbare verleden.
@pretfrit
Is iets tastbaars willen niet altijd gedreven door nostalgie? Het verlangen naar het ongrijpbare verleden.
denk daar nu nog eens even over na..dan zet ik hier even een lompe grap neer.
[lompe grap]: ik ben blij dat ik mijn vriendin lekker vast kan pakken, dat brengt me helemaal in het heden. als jij tevreden bent met een digitale/virtuele variant dan is dat natuurlijk jouw keuze
maar je bent in ieder geval niet nostalgisch bezig....[/lompe grap]
0
geplaatst: 18 februari 2009, 16:23 uur
Nicci schreef:
Goh. Echt waar?
En ik maar denken dat ik mijn computer de deur uit kan doen en dat die bestanden vanzelf wel laten horen hoe ze klinken.
78 toeren platen alleen zijn ook geen oplossing. Je zal er een platenspeler bij moeten hebben.
(quote)
Goh. Echt waar?
En ik maar denken dat ik mijn computer de deur uit kan doen en dat die bestanden vanzelf wel laten horen hoe ze klinken.
78 toeren platen alleen zijn ook geen oplossing. Je zal er een platenspeler bij moeten hebben.
78-toeren platen zij al meer dan 70 jaar oud en nog steeds draaibaar (met accessoires) met de meeste systemen - in antwoord op één van je eerdere vragen. Welke databestanden van meer dan 70 jaar oud kan een huidige computer nog aan. Sterker nog: hoe oud is het oudste databestand dat je computer aankan?
Overigens ben ik het met Pretfrit eens dat de discussie nu (ok, mede door mijn eigen inbreng) een heel ander kant uitgaat.
De overheid investeert zo'n 450 miljoen in de digitalisering van ons culturele erfgoed (hoofdzakelijk Hilversum); dan kan je wel veronderstellen dat het niet een kwestie is van "even digitaliseren".
Opslag is een onderdeel; modellering (metadata), procedures, systemen, mensen en kennis zijn andere aspecten.
Veel historsiche content is lang onontcijferd gebleven omdat de kennis om die content te ontsluiten niet beschikbaar was evenmin als het systeem ervoor. Voor mij stopt hier de deze discussie.
0
geplaatst: 18 februari 2009, 16:24 uur
pretfrit schreef:
een platenspeler is in de basis een erg simpel apparaat..en erg duurzaam Komen ook nieuwe fabrikanten bij die prachtige platenspelers maken.
een platenspeler is in de basis een erg simpel apparaat..en erg duurzaam Komen ook nieuwe fabrikanten bij die prachtige platenspelers maken.
Daar gaat het in eerste instantie niet over, maar over de geluidsdrager zelf. Die verliest onherroepelijk elke dag een beetje kwaliteit. De digitale eentjes en nulletjes die ik vandaag vastleg zijn morgen nog even fris als vandaag en altijd zonder verlies aan kwaliteit overdraagbaar naar de nieuwere technologie.
0
geplaatst: 18 februari 2009, 16:29 uur
Kronos schreef:
Daar gaat het in eerste instantie niet over, maar over de geluidsdrager zelf. Die verliest onherroepelijk elke dag een beetje kwaliteit. De digitale eentjes en nulletjes die ik vandaag vastleg zijn morgen nog even fris als vandaag en altijd zonder verlies aan kwaliteit overdraagbaar naar de nieuwere technologie.
(quote)
Totdat je schijf crasht een dag voor je de back-up zou maken. Of Microsoft besluit dat het gebruik van de Mediaplayer voortaan per speelbeurt betaald moet worden en Windows Mediaplayer - en passant - even alle digitale muziek op je systeem scant - als service aan MS-partners.
0
pretfrit
geplaatst: 18 februari 2009, 16:40 uur
Kronos schreef:
(quote)
was een reactie op een opmerking van jou..het gaat inderdaad niet over platenspelers...dat is mij ook duidelijk.
to the point: muziekbeleving!!!
Alle personen (die muziekverslaafden) hier op mume zijn toch niet met een historisch onderzoek bezig? die leggen hun verzameling toch niet voor het nageslacht aan?
kwaliteitsverlies 1: ik heb nogal wat oude jazz en dan hebben we het over lp's die 55 jaar oud zijn....Geloof me of niet maar die klinken geweldig. De muziek knalt uit je speakers en bevat een levendigheid en detail en vooral echtheid waar een cd moeilijk aan kan tippen. houd hier even rekening met 5 decennia ontwikkeling...die de cd nog steeds niet helemaal ingehaald heeft.
...en dat voor 5 euro op de Deventer boekenmarkt. Platenspelertje van 100 euro, versterkertje 100 euro en boxen 100euro (marktplaats) en het grote muziek beleven kan beginnen
als ik de hele rommel morgen weer op marktplaats zet krijg ik er weer hetzelfde geld voor.
kwaliteitsverlies 2: ja een digitaal bestand is lang houdbaar en overdraagbaar naar nieuwe systemen....(wauw
)Wat is nu in de reeele wereld qua muziekbeleving (in het hier en nu) het grote voordeel van een digitaal bestand
gebruiksgemak...volgens mij (wauw)
op alle andere gebieden (vooral de emotionele en muziek is toch emotie mensen...EMOTIE!!!!
) wint de lp..bovendien is het in tijden van crisis een betere investering dan aandelen 
tot zover mijn bijdrage aan deze discussie
0
pretfrit
geplaatst: 18 februari 2009, 16:44 uur
Mjuman schreef:
Totdat je schijf crasht een dag voor je de back-up zou maken. Of Microsoft besluit dat het gebruik van de Mediaplayer voortaan per speelbeurt betaald moet worden en Windows Mediaplayer - en passant - even alle digitale muziek op je systeem scant - als service aan MS-partners.
(quote)
het is ver gezocht maar niet geheel ondenkbaar...
0
geplaatst: 18 februari 2009, 17:02 uur
@pretfrit,
Muziekbeleving, inderdaad. Daar schreef ik gisteren en vandaag ook al over. Vinyl is heel erg leuk.
Mijn argumentatie hier is er ook niet om vinyl maar eens voor goed af te schrijven, maar ging over muziekbewaring.
Muziekbeleving, inderdaad. Daar schreef ik gisteren en vandaag ook al over. Vinyl is heel erg leuk.
Mijn argumentatie hier is er ook niet om vinyl maar eens voor goed af te schrijven, maar ging over muziekbewaring.
0
geplaatst: 18 februari 2009, 17:12 uur
Mjuman schreef:
Opnieuw hetzelfde non-argument. Je vinyl schijfjes gaan ook maar mee tot je huis afbrandt. Je hebt er niks meer aan als je geen platendraaier meer hebt en deze niet meer te koop zijn. Als als als...
Overigens mag mijn harde schijf crashen, ik kan nog steeds mijn CD's gewoon afspelen, ongeacht welk besluit van Microsoft ook.
Mjuman schreef:
Voor mij stopt hier de deze discussie.
Voor mij stopt hier de deze discussie.
En je was er nog niet eens aan begonnen.
0
pretfrit
geplaatst: 18 februari 2009, 17:17 uur
Kronos schreef:
@pretfrit,
@pretfrit,
hier zijn we het eens

de discussie over de voor en nadelen van vinyl is moeilijk op rationele argumenten te bepalen ..of te winnen.
Het emotionele aspect geeft vinyl bestaansrecht...en dat zal nog wel even zo blijven lijkt mij
qua muziekbewaring over vele decennia/eeuwen(niet het topiconderwerp) heeft het beiden zo zijn voor en nadelen....ik heb te weinig kennis om daar een oordeel over te vellen. ik denk dat dat voor iedereen koffiedik kijken is
0
pretfrit
geplaatst: 18 februari 2009, 17:19 uur
Kronos schreef:
Je vinyl schijfjes gaan ook maar mee tot je huis afbrandt.
Je vinyl schijfjes gaan ook maar mee tot je huis afbrandt.
Kronos schreef:
ik kan nog steeds mijn CD's gewoon afspelen, ongeacht welk besluit van Microsoft ook.
en als je huis dan afbr.... ik kan nog steeds mijn CD's gewoon afspelen, ongeacht welk besluit van Microsoft ook.

0
geplaatst: 18 februari 2009, 17:31 uur
Ik zal geen olie meer op het vuur gooien - maar toen ik 15 jaar geleden na ampele overwegingen - vergelijking met mini-disk o.a. - een Philips DCC (ik meen 660) kocht, in 93/94 (?) met een 30-tal DCC dingetjes, was ik blij dat ik die 2-3 jaar later kwijt kon voor de somma van pak 'em beet 225 hollandse foppen.
En die 'D' stond echt voor digitaal hoor! Ter info: overigens ben ik wel een relatieve early adopter (zo heet dat) van de cd-speler (eind '82 reeds in bezit).
En die 'D' stond echt voor digitaal hoor! Ter info: overigens ben ik wel een relatieve early adopter (zo heet dat) van de cd-speler (eind '82 reeds in bezit).
0
Nicci
geplaatst: 18 februari 2009, 18:26 uur
Maar wat is nu je punt? Doet die minidisc het niet meer? Je blijft maar herhalen dat je een opslagmedium en een afspeelapparaat moet hebben. Dat snapt iedereen en het geldt ook voor een LP. Als jij net als je pickup ook je minidisspeler had bewaard, had je geen probleem gehad.
Daarom ben ik zo blij met al m'n muziek op de harde schijf. Sommige bestanden komen van een LP; de meeste van een CD; een toenemend aantal van de iTunesStore en een bescheiden aantal komen van andermans harde schijven . . . . . De eerste muziek is er een jaar of 10 geleden opgezet en doet het nog steeds zonder ook maar een hint van kwaliteitsverlies. En nu jij met je 78 toerenplaatjes.
Daarom ben ik zo blij met al m'n muziek op de harde schijf. Sommige bestanden komen van een LP; de meeste van een CD; een toenemend aantal van de iTunesStore en een bescheiden aantal komen van andermans harde schijven . . . . . De eerste muziek is er een jaar of 10 geleden opgezet en doet het nog steeds zonder ook maar een hint van kwaliteitsverlies. En nu jij met je 78 toerenplaatjes.
0
geplaatst: 18 februari 2009, 18:36 uur
Het punt is dat Mjuman geen punt heeft. Maar er werd wat olie op zijn vuurtje gegooid toen Grindpad met zijn uitspraak iets onfatsoenlijks over vinyl impliceerde. En zo is dit discussietje waarin vooral ontwijkend rond de hete brij heen gedraaid werd ontstaan.
Mijn standpunt blijft hetzelfde; CD en LP vullen elkaar aan. Daarom dat ik het zo mooi vind zoals ik Watershed van Opeth heb kunnen kopen. De voordelen van de twee verschillende geluidsdragers in 1 eerlijk geprijsd pakketje.
Een echt koopje, maar dan niet uit de bak met tweedehands.
Mijn standpunt blijft hetzelfde; CD en LP vullen elkaar aan. Daarom dat ik het zo mooi vind zoals ik Watershed van Opeth heb kunnen kopen. De voordelen van de twee verschillende geluidsdragers in 1 eerlijk geprijsd pakketje.
Een echt koopje, maar dan niet uit de bak met tweedehands.
0
geplaatst: 18 februari 2009, 18:45 uur
Nicci schreef:
Maar wat is nu je punt? Je blijft maar herhalen dat je een opslagmedium en een afspeelapparaat moet hebben. Dat snapt iedereen en het geldt ook voor een LP.
Maar wat is nu je punt? Je blijft maar herhalen dat je een opslagmedium en een afspeelapparaat moet hebben. Dat snapt iedereen en het geldt ook voor een LP.
Fijn heb je dat tenminste gesnapt na die hele discussie; en beide moeten op elkaar afgestemd zijn: (backward) compatibility. -Nee 78-toeren heb ik niet wel cd's en inderdaad ook wat mp3's. Die DCC heb ik weggedaan toen ik zag dat dat systeem het niet ging redden (technologie-subsitutie) en service daarop en bandjes een onzekerheid werden.
Maar goed vergeet niet op tijd bij je computer een back-up te draaien (ik spreek uit ervaring).

0
Nicci
geplaatst: 18 februari 2009, 19:11 uur
Mjuman schreef:
Fijn heb je dat tenminste gesnapt na die hele discussie . . .
Fijn heb je dat tenminste gesnapt na die hele discussie . . .
Ik wil niet onbescheiden overkomen, maar ik begreep het al direct. Alleen jammer dat jij dit post na post bleef herhalen.
En nog steeds niet uitgelegd waarom ik relatief naïef ben.
0
geplaatst: 18 februari 2009, 21:30 uur
Ik geloof in het goede in de mens en daarom kom ik er nog even op terug - ik heb zelf ertoe bijgedragen e.e.a. complexer te maken. Dus mag ik nog effe?
Het gaat om de volgende zaken:
a. digitaal versus analoog
b. digital duurzaamheid op 2 vlakken: 1. micro (persoonlijk) en 2.
macro (nationaal/europees - noem het maar op).
a. daarover hebben we genoeg gebakkeleid: da's een pure smaakzaak - alleen als iemand ongenuanceerd/ongefundeerd op vinyl gaat lopen zeiken, kan ie een reactie verwachten.
b. Digitale duurzaamheid - digitalisering brengt echt niet de heilstaat dichterbij; geen enkele oplossing redt het zonder goede implementatie, procedures voor toepassing en corresponderend gedrag en expertise.
ad 1: het zal mij compleet worst wezen hoe iemand denkt zijn eigen digitale muzikale collectie te borgen - safety first zou ik denken (en daarnaar verwees ik m.b.t. hardware crash.
Verder de rol van Microsoft vind ik toch een heel vreemde: hoe kun je het als bedrijf maken dat je aan de ene kant DRM-toepassingen (Digital Rights Managements) levert om "rights infringement" tegen te gaan en aan de andere kant een Windows Mediaplayer meelevert waarmee het kinderlijk eenvoudig is om cd's te rippen.
ad: 2: de overheid spendeert honderden miljoenen voor digitale duurzaamheid, alleen investeren in technologie is zinloos. Zie mijn opmerking aan het begin van b. Denk vooraf na wat je wilt bewaren, in welke vorm en hoe je het 't beste kunt terughalen, en ook hoe je het (eventueel tegen betaling) beschikbaar kunt stellen. En daar zou nou net vaak de crux - daar is/wordt onvoldoende over nagedacht. Ik spreek uit ervaring.
Zo goed? 
Het gaat om de volgende zaken:
a. digitaal versus analoog
b. digital duurzaamheid op 2 vlakken: 1. micro (persoonlijk) en 2.
macro (nationaal/europees - noem het maar op).
a. daarover hebben we genoeg gebakkeleid: da's een pure smaakzaak - alleen als iemand ongenuanceerd/ongefundeerd op vinyl gaat lopen zeiken, kan ie een reactie verwachten.
b. Digitale duurzaamheid - digitalisering brengt echt niet de heilstaat dichterbij; geen enkele oplossing redt het zonder goede implementatie, procedures voor toepassing en corresponderend gedrag en expertise.
ad 1: het zal mij compleet worst wezen hoe iemand denkt zijn eigen digitale muzikale collectie te borgen - safety first zou ik denken (en daarnaar verwees ik m.b.t. hardware crash.
Verder de rol van Microsoft vind ik toch een heel vreemde: hoe kun je het als bedrijf maken dat je aan de ene kant DRM-toepassingen (Digital Rights Managements) levert om "rights infringement" tegen te gaan en aan de andere kant een Windows Mediaplayer meelevert waarmee het kinderlijk eenvoudig is om cd's te rippen.
ad: 2: de overheid spendeert honderden miljoenen voor digitale duurzaamheid, alleen investeren in technologie is zinloos. Zie mijn opmerking aan het begin van b. Denk vooraf na wat je wilt bewaren, in welke vorm en hoe je het 't beste kunt terughalen, en ook hoe je het (eventueel tegen betaling) beschikbaar kunt stellen. En daar zou nou net vaak de crux - daar is/wordt onvoldoende over nagedacht. Ik spreek uit ervaring.
Zo goed? 
0
geplaatst: 18 februari 2009, 22:52 uur
Totaal niet ter zake .... of toch wel?
Ik heb CDtjes van Living Era (label dat ondertussen genekt werd
door de grote labels) waarop muziek uit de jaren 20, 30 en 40 (meestal
geperst op de voorouders van het vinyl of zelfs op wassen rollen) heel mooi
digitaal werd opgepoetst en weer bijzonder helder beluisterbaar is.
Ben heel blij met deze CDtjes.
Ik heb honderden platen en duizendens singles op vinyl
omdat ik dan de muziek kan voelen, ruiken en "lezen" in de groeven,
iets wat me met CDs nog nooit zo erg is gelukt ... plastic rozen zijn het.
Maar als ik luister, wil ik vooral meezingen met het lied,
mijn luchtgitaar omgorden of nerveus met mijn voeten zitten tappen.
Kan mij weinig schelen hoe superieur of inferieur de kwaliteit is.
Een lied op de gammele autoradio kan me even zeer in vervoering
brengen als een lied in dolby surround (waar ik nooit geld voor zou leggen).
Ik heb mijn lievelingsplaten steevast op mp3 (voor achter de pc),
op CD (om in de huiskamer te beluisteren) en op vinyl om uren en dagen
verliefd naar te zitten kijken en op mijn oude dag (als ik ooit weer eens
een deftigere platenspeler heb dan de huidige ... en die zal nog steeds
bestaan, wees daar maar zeker van ... zalig naar te luisteren.
Ik luister gek genoeg zelden of nooit door de hoofdtelefoon.
Dan kruipt de muziek mij te zeer in de oren, ik wil met mijn hele lijf,
mijn hele wezen proeven van de plaat ... muziek moet immers om me
heen dansen en zich niet aan mijn trommelvliezen opdringen.
Zo jammer van die "oortjes"generatie ... vindt de ouwe zak in mij.
Ik heb CDtjes van Living Era (label dat ondertussen genekt werd
door de grote labels) waarop muziek uit de jaren 20, 30 en 40 (meestal
geperst op de voorouders van het vinyl of zelfs op wassen rollen) heel mooi
digitaal werd opgepoetst en weer bijzonder helder beluisterbaar is.
Ben heel blij met deze CDtjes.
Ik heb honderden platen en duizendens singles op vinyl
omdat ik dan de muziek kan voelen, ruiken en "lezen" in de groeven,
iets wat me met CDs nog nooit zo erg is gelukt ... plastic rozen zijn het.
Maar als ik luister, wil ik vooral meezingen met het lied,
mijn luchtgitaar omgorden of nerveus met mijn voeten zitten tappen.
Kan mij weinig schelen hoe superieur of inferieur de kwaliteit is.
Een lied op de gammele autoradio kan me even zeer in vervoering
brengen als een lied in dolby surround (waar ik nooit geld voor zou leggen).
Ik heb mijn lievelingsplaten steevast op mp3 (voor achter de pc),
op CD (om in de huiskamer te beluisteren) en op vinyl om uren en dagen
verliefd naar te zitten kijken en op mijn oude dag (als ik ooit weer eens
een deftigere platenspeler heb dan de huidige ... en die zal nog steeds
bestaan, wees daar maar zeker van ... zalig naar te luisteren.
Ik luister gek genoeg zelden of nooit door de hoofdtelefoon.
Dan kruipt de muziek mij te zeer in de oren, ik wil met mijn hele lijf,
mijn hele wezen proeven van de plaat ... muziek moet immers om me
heen dansen en zich niet aan mijn trommelvliezen opdringen.
Zo jammer van die "oortjes"generatie ... vindt de ouwe zak in mij.
0
geplaatst: 18 februari 2009, 23:06 uur
Ter zake of niet Dazzler, in ieder geval is het heel herkenbaar!
0
geplaatst: 4 maart 2009, 00:06 uur
Vandaag een nieuw element ingebouwd; het was ouderwetsch gedacht van mij om even een nieuwe naald te gaan halen voor mijn Ortofon element.
Heb dus een nieuw element gekocht (Grado) - was wel effe prutsen - en wonderwel bleek heel wat muziek anders te klinken dan ik verwachtte/herinnnerde. Bizar, hoe iedere keer weer een op zich klein lijkende vervanging voor verrassingen zorgt.
Psychocandy - Jesus and Mary Chain - klonk wel gruizig, maar niet zo erg als ik had gedacht. Vinyl draaien en herontdekken blijft leuk - heb ook nog Bon Iver Blood Bank meegenomen - klonk ook niet verkeerd.
En als ik dan kijk naar die Blue Note en Verve hoezen, denk ik waarom niet op vinyl kopen?
Heb dus een nieuw element gekocht (Grado) - was wel effe prutsen - en wonderwel bleek heel wat muziek anders te klinken dan ik verwachtte/herinnnerde. Bizar, hoe iedere keer weer een op zich klein lijkende vervanging voor verrassingen zorgt.
Psychocandy - Jesus and Mary Chain - klonk wel gruizig, maar niet zo erg als ik had gedacht. Vinyl draaien en herontdekken blijft leuk - heb ook nog Bon Iver Blood Bank meegenomen - klonk ook niet verkeerd.
En als ik dan kijk naar die Blue Note en Verve hoezen, denk ik waarom niet op vinyl kopen?
0
geplaatst: 4 maart 2009, 06:45 uur
Dat denk ik eigenlijk ook steeds vaker. Dit weekend onder andere deze nog gekocht:

Geen origineel exemplaar van '62 maar een heruitgave van '97, die nog als nieuw is.
Interessant is ook dat er heel wat op vinyl te vinden is dat op CD (nieuw) niet (meer) verkrijgbaar is. Zo vond ik enkele albums van Dusty Springfield waar ik al een hele tijd naar op zoek was.

Geen origineel exemplaar van '62 maar een heruitgave van '97, die nog als nieuw is.
Interessant is ook dat er heel wat op vinyl te vinden is dat op CD (nieuw) niet (meer) verkrijgbaar is. Zo vond ik enkele albums van Dusty Springfield waar ik al een hele tijd naar op zoek was.
0
geplaatst: 4 maart 2009, 09:19 uur
Ja!!!!!!! Heb na lang sparen eindelijk mijn SL1200 's binnen!!!
Wel 2e hands maar dat maakt niet uit , gaan eeuwig mee met af en toe een klein onderhouds beurtje en wat house mixen betreft toch wel erg prettig!
Ik heb voor beide 600 betaald, dus dat wil zeggen , ja vynil is het zeker waard om te kopen en te draaien , zowel house als ander muziek genres , helaas kan ik niet alles in vynil krijgen maar wel veel.
Wel 2e hands maar dat maakt niet uit , gaan eeuwig mee met af en toe een klein onderhouds beurtje en wat house mixen betreft toch wel erg prettig!
Ik heb voor beide 600 betaald, dus dat wil zeggen , ja vynil is het zeker waard om te kopen en te draaien , zowel house als ander muziek genres , helaas kan ik niet alles in vynil krijgen maar wel veel.
0
pretfrit
geplaatst: 4 maart 2009, 09:32 uur
voor meer info over platenspelers (of foto's), elementen etc dit forum
Muziek >> Algemeen >> VINYL VINYL VINYL (o.a. over platenspelers)
Muziek >> Algemeen >> VINYL VINYL VINYL (o.a. over platenspelers)
0
geplaatst: 7 maart 2009, 14:03 uur
Vandaag in ruil voor 13 euro en 50 cent een 13-tal vinyl schijfjes aan m'n verzameling toegevoegd:
Amazing Stroopwafels - Mooi Weer (1981)
Bon Jovi - Slippery When Wet (1986)
Dire Straits - Making Movies (1980)
Joe Jackson - Night and day (1982)
Frankie Miller - Full House (1977)
Graham Parker - Howlin' wind (1976)
Graham Parker - the Up Escalator (1980)
Graham Parker and the Rumour - Stick to me (1977)
Graham Parker and the Rumour - Squeezing out Sparks (1979)
The Shirts - the Shirts (1978)
Southside Johnny and the Ashbury Jukes - Heart of Stone (1978)
Steeleye Span - All around my Hat (1978)
Tom Petty and the Heartbreakers - Tom Petty and the Heartbreakers (1977)
Amazing Stroopwafels - Mooi Weer (1981)
Bon Jovi - Slippery When Wet (1986)
Dire Straits - Making Movies (1980)
Joe Jackson - Night and day (1982)
Frankie Miller - Full House (1977)
Graham Parker - Howlin' wind (1976)
Graham Parker - the Up Escalator (1980)
Graham Parker and the Rumour - Stick to me (1977)
Graham Parker and the Rumour - Squeezing out Sparks (1979)
The Shirts - the Shirts (1978)
Southside Johnny and the Ashbury Jukes - Heart of Stone (1978)
Steeleye Span - All around my Hat (1978)
Tom Petty and the Heartbreakers - Tom Petty and the Heartbreakers (1977)
0
geplaatst: 10 maart 2009, 18:31 uur
Ga eens naar Demonfuzz in R'dam - neem alleen cash mee, eat your heart out (heel mooie oude 12"s, oa Tommy Boy- vanaf zo''n 5 euro/stuk)
0
geplaatst: 10 maart 2009, 18:54 uur
Bah 12"s
daar moet ik niets van hebben.
Dat zijn toch singles?
daar moet ik niets van hebben.Dat zijn toch singles?

0
jeko
geplaatst: 10 maart 2009, 19:03 uur
3" mini cd, 5" normale cd, 7" vinyl single, 12" vinyl lp. Dus 12" is niet 

0
sxesven
geplaatst: 10 maart 2009, 19:15 uur
Singles zijn er ook in 12" formaat. Maar in geen hoedanigheid zijn ze 
Om het lijstje te completteren zijn er overigens nog legio tussenformaten (uit he blote hoofdje wat voorbeelden), zoals 5" vinyl (bijgevoegd bij Prurient - And Still, Wanting), 6" vinyl (Melt Banana - 666), 8" vinyl, 9" vinyl (Shikari/Louise Cyphre split), 10" vinyl (Yage, Ampere) en 11" vinyl (Das Oath - Das Oath).

Om het lijstje te completteren zijn er overigens nog legio tussenformaten (uit he blote hoofdje wat voorbeelden), zoals 5" vinyl (bijgevoegd bij Prurient - And Still, Wanting), 6" vinyl (Melt Banana - 666), 8" vinyl, 9" vinyl (Shikari/Louise Cyphre split), 10" vinyl (Yage, Ampere) en 11" vinyl (Das Oath - Das Oath).
* denotes required fields.