De Site / Gebruikers / Essentiële Albums Voor je Eigen Muzikale Reis
zoeken in:
0
geplaatst: 3 december 2012, 14:49 uur
Mooie bijdragen Rob. Ik heb ze met plezier gelezen, ook vanwege je schrijfstijl.
0
geplaatst: 3 december 2012, 14:59 uur
Carlton 
Mooie stukken R&P. Sowieso meen ik te denken dat in deze topic het beste uit een ieders pen naar boven komt.
Het logo van Nonphixion viel me direct op. En wel hierom:

Is dat toeval of worshipness?

Mooie stukken R&P. Sowieso meen ik te denken dat in deze topic het beste uit een ieders pen naar boven komt.
Het logo van Nonphixion viel me direct op. En wel hierom:

Is dat toeval of worshipness?
0
geplaatst: 3 december 2012, 15:26 uur
Het was één en al tofheid. Mooie stukjes. Ga je mee naar Scott Kelly over een paar weken? Of een metalconcert? Of hardcore?
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 3 december 2012, 15:37 uur
Weer met veel plezier gelezen, interessant om te zien hoe jouw reis is verlopen 

0
k.grubs
geplaatst: 4 december 2012, 09:28 uur
Welke planeet komt die muziek vandaan? Leuk leesvoer.
0
geplaatst: 4 december 2012, 11:59 uur
Dank u allen voor de leuke, grappige, lieve reacties. Bedankt voor het lezen aan de Willem de Zwijgers onder ons. 
Ik hem vooral over hiphop geschreven, dat is nog niet bestaande muziek. Over twintig jaar is iedereen er dol op.

Ik hem vooral over hiphop geschreven, dat is nog niet bestaande muziek. Over twintig jaar is iedereen er dol op.

0
geplaatst: 4 december 2012, 13:47 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ah, mooi, dan heb ik een richtpunt. Ik hem vooral over hiphop geschreven, dat is nog niet bestaande muziek. Over twintig jaar is iedereen er dol op.

Maar je deed het leuk en daar ging het om!

Stiekem had ik nog gehoopt op Erased Tapes toen ik Paradiso zag.
0
geplaatst: 4 december 2012, 19:05 uur
Maar who's next? Dadelijk moet ik nog hidden verhaaltjes gaan verzinnen.
0
geplaatst: 4 december 2012, 20:15 uur
Ja maar het is niet echt een verhaal.
Untitled #9 (het verhaal dat geen verhaal is) [hidden bonus remix]
Ik was 10 jaar oud. Zat in groep 7 van een basisschool in Sint-Michielsgestel - voor de mensen die per se de naam willen weten: Roald Dahl. Daar kan ik weinig aan doen. Ik ben nou eenmaal in dit dorp geboren en mijn ouders willen niet verhuizen. En aangezien ik moederskindje ben blijf ik maar in dit pittoreske dorpje wonen. Nou, goed. Eens in de zoveel tijd gingen mijn moeder, mijn broer en ik naar Den Bosch, de stad in. Een lekker broodje eten bij de V&D en we mochten daar zelf ons drinken inschenken bij de automaat. Dat is eigenlijk wel een hele mooie herinnering bedenk ik me nu. Soms dronken we 7up. Andere keren cassis, ijsthee of cola. Verder gingen we de stad in om kleren te kopen. En heel soms mochten we iets voor onszelf uitzoeken. Van het zakgeld dat we kregen. Jeetje, wat waren wij eigenlijk nog schattig op die leeftijd. Tegenwoordig hebben ze op die leeftijd al een gangbang of iets dergelijks. Maar dat terzijde.

Dit was trouwens zo'n keer dat we naar de stad gingen, iets lekkers gingen eten en drinken, kleren gingen passen en kopen én iets voor onszelf mochten uitzoeken. Dus mijn broer en ik naar de Free Record Shop. Even bij de populaire muziek gekeken. En uiteindelijk zonder al te veel aarzelen de immens populaire Hitzone gekocht. Nummer 9. Een vriend van mij had nog maar nummer 8. De stakker. Ultiem de blits maken was toen al een ware passie van mij.

De herinnering van het aanschaffen is eigenlijk heel wat mooier dan de muziek op de Hitzone zelf. Natuurlijk was het leuk dat je op fuiven de nummers van Scoop, Alice Deejay en Def Rhymz kon aanvragen. Dat je dan ook mee kon zingen met de teksten, of een bijpassend dansje op de muziek kon doen. Want ik kan me niet herinneren dat mijn broer en ik daadwerkelijk die cd veel thuis hebben gedraaid. Dat hebben we overigens vast gedaan. Met onze hippe discmans. We hadden dezelfde. Van Sony.
De nummers die op Hitzone 9 staan ken ik allemaal nog. Ik heb er niks meer mee. Maar dat hoort zo. Op sommige Hitzones staan leuke tracks. Op deze eigenlijk niet. Ik durf zelfs te beweren dat dit voor mijn generatie één van de meest kleurloze verzamelaars is. Deze specifieke uitgave. Oké, laat ik complimenteus zijn: er staat een aardige R. Kelly-track op. Ach ja, met dank aan dit verhaal haal ik in ieder geval een fijne herinnering op. Ik proef de belegde broodjes en de zelf ingeschonken 7up zelfs nog een beetje als ik aan die tijd terugdenk.
Ik was 10 jaar oud. Zat in groep 7 van een basisschool in Sint-Michielsgestel - voor de mensen die per se de naam willen weten: Roald Dahl. Daar kan ik weinig aan doen. Ik ben nou eenmaal in dit dorp geboren en mijn ouders willen niet verhuizen. En aangezien ik moederskindje ben blijf ik maar in dit pittoreske dorpje wonen. Nou, goed. Eens in de zoveel tijd gingen mijn moeder, mijn broer en ik naar Den Bosch, de stad in. Een lekker broodje eten bij de V&D en we mochten daar zelf ons drinken inschenken bij de automaat. Dat is eigenlijk wel een hele mooie herinnering bedenk ik me nu. Soms dronken we 7up. Andere keren cassis, ijsthee of cola. Verder gingen we de stad in om kleren te kopen. En heel soms mochten we iets voor onszelf uitzoeken. Van het zakgeld dat we kregen. Jeetje, wat waren wij eigenlijk nog schattig op die leeftijd. Tegenwoordig hebben ze op die leeftijd al een gangbang of iets dergelijks. Maar dat terzijde.

Dit was trouwens zo'n keer dat we naar de stad gingen, iets lekkers gingen eten en drinken, kleren gingen passen en kopen én iets voor onszelf mochten uitzoeken. Dus mijn broer en ik naar de Free Record Shop. Even bij de populaire muziek gekeken. En uiteindelijk zonder al te veel aarzelen de immens populaire Hitzone gekocht. Nummer 9. Een vriend van mij had nog maar nummer 8. De stakker. Ultiem de blits maken was toen al een ware passie van mij.

De herinnering van het aanschaffen is eigenlijk heel wat mooier dan de muziek op de Hitzone zelf. Natuurlijk was het leuk dat je op fuiven de nummers van Scoop, Alice Deejay en Def Rhymz kon aanvragen. Dat je dan ook mee kon zingen met de teksten, of een bijpassend dansje op de muziek kon doen. Want ik kan me niet herinneren dat mijn broer en ik daadwerkelijk die cd veel thuis hebben gedraaid. Dat hebben we overigens vast gedaan. Met onze hippe discmans. We hadden dezelfde. Van Sony.
De nummers die op Hitzone 9 staan ken ik allemaal nog. Ik heb er niks meer mee. Maar dat hoort zo. Op sommige Hitzones staan leuke tracks. Op deze eigenlijk niet. Ik durf zelfs te beweren dat dit voor mijn generatie één van de meest kleurloze verzamelaars is. Deze specifieke uitgave. Oké, laat ik complimenteus zijn: er staat een aardige R. Kelly-track op. Ach ja, met dank aan dit verhaal haal ik in ieder geval een fijne herinnering op. Ik proef de belegde broodjes en de zelf ingeschonken 7up zelfs nog een beetje als ik aan die tijd terugdenk.
0
geplaatst: 4 december 2012, 20:26 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Op sommige Hitzones staan leuke tracks. Op deze eigenlijk niet. Ik durf zelfs te beweren dat dit voor mijn generatie één van de meest kleurloze verzamelaars is. Deze specifieke uitgave.
Op sommige Hitzones staan leuke tracks. Op deze eigenlijk niet. Ik durf zelfs te beweren dat dit voor mijn generatie één van de meest kleurloze verzamelaars is. Deze specifieke uitgave.
Even de tracklist opgezocht, omdat ik dacht dat dit weer zo'n overdreven 'popmuziek is allemaal slecht' statement was, maar wat een afgrijselijke B-compilatie

Drop it en Onderweg vind ik nog wel goed, en Genie in a Bottle een popklassieker, maar de rest is iedereen volgens mij al lang vergeten - of heeft tenminste verwoede pogingen in die richting gedaan.
0
geplaatst: 4 december 2012, 20:49 uur
Genie in a Bottle is veruit het tofste nummer. Alice Deejay is stiekem ook leuk. EDIT: Oh ja, Scoop 

0
geplaatst: 4 december 2012, 20:50 uur
ik zou oneindig willen schreeuwen,
maar het gaat niet
Heerlijk, met dat accent.
maar het gaat niet
Heerlijk, met dat accent.

0
geplaatst: 4 december 2012, 21:36 uur
Nog aan het grasduinen in dit forum. Zit al paar jaar op Mume maar nog nooit het forum bezocht voordat ik spam kreeg binnen een ander forum over de MuMe-ladder. Nu dagelijks toch even verschillende topics hier aan het doorsnuffelen en vandaag hier voor het eerst beland.
Ik moet zeggen dat ik dit een bijzonder leuk topic vind. Een muzikale reis door je eigen ontwikkeling het lijkt me een hel om samen te stellen maar ook ontzettend mooi en bijzonder om zo langs de muzikale pieken en dalen te gaan. Daarom wil ik me aan de lijst toevoegen om dit ook eens te gaan doen!!!!
- niels94 X
- Slowgaze X
- MDV X
- tsjong X
- Lukas X
- Cygnus X
- kobe bryant fan X
- Sandokan-Veld X
- Bennerd X
- Bakema NL X
- Misterfool X
- Herman X
- korenbloem X
- Harderwiek (voorlopig niet)
- Chevy93 X
- Teunnis X
- Deric Raven X
- dazzler X
- wizard X
- shadowboxer
- muziek-fan
- Gloeilamp (voorlopig niet)
- R&P
- Ponty Mython
- UmindC
- Arcade Monkeys
- jasper1991
- sxesven
- Edwynn
- iemand74
- Scientist
- Coys
- panjoe
- Fathead
- AOVV
- Vleertje
Ik moet zeggen dat ik dit een bijzonder leuk topic vind. Een muzikale reis door je eigen ontwikkeling het lijkt me een hel om samen te stellen maar ook ontzettend mooi en bijzonder om zo langs de muzikale pieken en dalen te gaan. Daarom wil ik me aan de lijst toevoegen om dit ook eens te gaan doen!!!!
- niels94 X
- Slowgaze X
- MDV X
- tsjong X
- Lukas X
- Cygnus X
- kobe bryant fan X
- Sandokan-Veld X
- Bennerd X
- Bakema NL X
- Misterfool X
- Herman X
- korenbloem X
- Chevy93 X
- Teunnis X
- Deric Raven X
- dazzler X
- wizard X
- shadowboxer
- muziek-fan
- R&P
- Ponty Mython
- UmindC
- Arcade Monkeys
- jasper1991
- sxesven
- Edwynn
- iemand74
- Scientist
- Coys
- panjoe
- Fathead
- AOVV
- Vleertje
0
geplaatst: 4 december 2012, 23:20 uur
Rhythm & Poetry schreef:
R&P, je mag nog wel even doorgaan met je bonus tracks

Geweldig herkenbaar dat je je als kind de aanschaf van de plaat beter herinnert dan de muziek zelf. Ik weet nog hoe ik als ik 12-jarige voor een goed rapport een plaat mocht kiezen. Met mijn pa in de auto op weg, en die hele spanning rond die tractatie

0
geplaatst: 4 december 2012, 23:25 uur
- niels94 X
- Slowgaze X
- MDV X
- tsjong X
- Lukas X
- Cygnus X
- kobe bryant fan X
- Sandokan-Veld X
- Bennerd X
- Bakema NL X
- Misterfool X
- Herman X
- korenbloem X
- Chevy93 X
- Teunnis X
- Deric Raven X
- dazzler X
- wizard X
- shadowboxer
- muziek-fan
- R&P
- Ponty Mython
- UmindC
- Arcade Monkeys
- sxesven
- Edwynn
- iemand74
- Scientist
- Coys
- panjoe
- Fathead
- AOVV
- Vleertje
Ik schrap mezelf van de lijst. Ik kan op zich wel aan plusminus tien essentiële albums komen, maar de begeleidende tekst zal niet gaan lukken.
- Slowgaze X
- MDV X
- tsjong X
- Lukas X
- Cygnus X
- kobe bryant fan X
- Sandokan-Veld X
- Bennerd X
- Bakema NL X
- Misterfool X
- Herman X
- korenbloem X
- Chevy93 X
- Teunnis X
- Deric Raven X
- dazzler X
- wizard X
- shadowboxer
- muziek-fan
- R&P
- Ponty Mython
- UmindC
- Arcade Monkeys
- sxesven
- Edwynn
- iemand74
- Scientist
- Coys
- panjoe
- Fathead
- AOVV
- Vleertje
Ik schrap mezelf van de lijst. Ik kan op zich wel aan plusminus tien essentiële albums komen, maar de begeleidende tekst zal niet gaan lukken.
0
geplaatst: 5 december 2012, 01:56 uur
Zal me maar niet wagen aan het beschrijven van mijn muzikale reis, want daar worden een aantal jonge usertjes zenuwachtig van.
Dus laat ik volstaan met de voertuigen die mij mee op reis namen:
het begon met:

en vanaf mijn veertiende met dit apparaat:

De Thorens die daarna kwam draait nog steeds:

Dus laat ik volstaan met de voertuigen die mij mee op reis namen:
het begon met:

en vanaf mijn veertiende met dit apparaat:

De Thorens die daarna kwam draait nog steeds:
0
geplaatst: 5 december 2012, 09:49 uur
Oldfart schreef:
Zal me maar niet wagen aan het beschrijven van mijn muzikale reis, want daar worden een aantal jonge usertjes zenuwachtig van.
Ik ben nu wel benieuwd hoe dat zo.
0
geplaatst: 5 december 2012, 10:18 uur
itchy schreef:
(quote)
Weet niet of ik nog onder de categorie 'jonge usertjes' val, maar ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd in de muzikale reis van Oldfart...
0
geplaatst: 5 december 2012, 12:08 uur
Die stomme kobe bryant fan ook hè. Altijd maar nare PM's sturen naar Oldfart over zijn "ouwelullensmaak".
* denotes required fields.