De Site / Gebruikers / Essentiële Albums Voor je Eigen Muzikale Reis
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 4 oktober 2013, 13:09 uur
Zou je vaak niet zeggen, vooral niet bij de harde kern
. Overigens vind ik wel dat best een ander mag beginnen, want als we dit bij ieder topic doen moet ik aan de Fyra denken.
. Overigens vind ik wel dat best een ander mag beginnen, want als we dit bij ieder topic doen moet ik aan de Fyra denken.
0
geplaatst: 4 oktober 2013, 13:43 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dat zeg ik ook niet, maar mensen kunnen soms andere dingen aan hun hoofd hebben die belangrijker zijn dan MuMe.
Dat zeg ik ook niet, maar mensen kunnen soms andere dingen aan hun hoofd hebben die belangrijker zijn dan MuMe.
Jawel, maar dan ben je niet het ene moment laaiend enthousiast om iets te gaan publiceren, doe je daar ook nog eens veel werk voor, om dan vervolgens drie weken niets meer van je te laten horen.
Dus dan is een klein verzoek of alles nog wel goed gaat een terechte belangstelling.
Natuurlijk zit de één elke dag op musicmeter, een ander één keer per halfjaar en hoef je je daar niet mee te bemoeien. Maar hier is het wat uitzonderlijk.
0
geplaatst: 6 oktober 2013, 12:48 uur
Ik heb inmiddels bericht gehad van Oldfart. Korte samenvatting: het gaat minder goed met zijn computer en dat kan nog wel even duren. Ik denk dat het handig is als iemand anders even voorgaat.
0
geplaatst: 6 oktober 2013, 12:51 uur
herman schreef:
het gaat minder goed met zijn computer
het gaat minder goed met zijn computer
Dat is dan een hele opluchting want ik vond z'n afwezigheid ook wel zorgelijk

0
geplaatst: 6 oktober 2013, 13:07 uur
Goed nieuws dus! Kreeg er toch een beetje een naar gevoel bij...
0
geplaatst: 7 oktober 2013, 15:58 uur
Noch in Groningen, noch in Assen zit een Paradigit - wél een MyCom in beide plaatsen. Ooit meegemaakt dat mijn computer in een weekend de geest gaf (vermoedelijk door een virus) , 2 dgn later had ik weer een draaiende nieuwe.
Houd data en programmatuur gescheiden en sla ook je url's in de cloud op - daar zijn tools voor. Benieuwd hoe een mens dan zijn betalingen doet
Houd data en programmatuur gescheiden en sla ook je url's in de cloud op - daar zijn tools voor. Benieuwd hoe een mens dan zijn betalingen doet

0
geplaatst: 7 oktober 2013, 16:57 uur
herman schreef:
Ik heb inmiddels bericht gehad van Oldfart. Korte samenvatting: het gaat minder goed met zijn computer en dat kan nog wel even duren. Ik denk dat het handig is als iemand anders even voorgaat.
Ik ga vanavond naar Fleetwood Mac en stel dus even uit.
Maar eigenlijk had ik op zich wel een aardige opzet met Oldfart, dus ik wacht maar gewoon tot hij zich weer meldt.
Wat in het vat zit verzuurt niet. Of iets dergelijks

0
zaaf
geplaatst: 7 oktober 2013, 18:44 uur
he gelukkig doet oldfart zn computer het niet!
da's een opluchting
da's een opluchting
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 09:10 uur
Goed om te horen dat Oldfart zijn afwezigheid een puur technische reden heeft.
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 09:24 uur
Ouden van dagen en computers, het blijft een lastige combinatie.
0
Ponty Mython
geplaatst: 9 oktober 2013, 09:45 uur
Dit is een leuk topic, maar toch vooral bedoeld voor mensen die - naast de liefde voor muziek - ook van verhaaltjes schrijven houden. Als ik die ellenlange verhalen zie dan zakt de moed me al in de schoenen, daar ik helemaal niet zo'n schrijver ben. Ik heb vaak al moeite om enkele goedlopende zinnen uit mijn spreekwoordelijke strot te krijgen, laat staan zo'n hele novelle te schrijven bij mijn favoriete albums. Dat is nu ook een beetje de bottleneck denk ik, want zo'n muzikale reis in elkaar knutselen kost vaak veel tijd.
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 09:51 uur
Prachtig stuk, Monty! Je kunt zo aansluiten 
Maar goed, iedereen (inclusief ik) is opgelucht dat Oldfart niets ernstigs is overkomen. Maar hoe gaat het nu verder met... het topic? Wil musician vast beginnen?

Maar goed, iedereen (inclusief ik) is opgelucht dat Oldfart niets ernstigs is overkomen. Maar hoe gaat het nu verder met... het topic? Wil musician vast beginnen?
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 09:53 uur
Beetje beter lezen Niels, hij zegt een paar posts hierboven dat hij op oldfart wacht
.
.
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 09:56 uur
Ponty Mython verwoordt ook mijn gedachte hierover. Respect voor de stukken, maar terughoudend wat betreft eigen schrijfsels.
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 09:59 uur
En dat zeg je omdat wij je over moeten halen?
Grapskes. Het zou wel leuk zijn als jullie meedoen en we weten allemaal dat jullie dat gemakkelijk zouden kunnen.
Grapskes. Het zou wel leuk zijn als jullie meedoen en we weten allemaal dat jullie dat gemakkelijk zouden kunnen.
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 10:30 uur
Vind ik ook - wel consumeren, maar zelf niets produceren! Het moest verboden worden dergelijke droogneukerij 

0
Misterfool
geplaatst: 9 oktober 2013, 11:08 uur
Mjuman schreef:
Vind ik ook - wel consumeren, maar zelf niets produceren!
Vind ik ook - wel consumeren, maar zelf niets produceren!
Mag ik hiertegen iets inbrengen.
."by being more narrow in our production, we have become more diversified in our consumption".
Ponty en fathead kunnen geen uitgebreiden stukjes schrijven, prima. Ze voegen vast op een andere manier wat aan deze site toe

0
geplaatst: 9 oktober 2013, 11:33 uur
Misterfool schreef:
.
"by being more narrow in our production, we have become more diversified in our consumption".
Ponty en fathead kunnen geen uitgebreiden stukjes schrijven, prima. Ze voegen vast op een andere manier wat aan deze site toe
(quote)
."by being more narrow in our production, we have become more diversified in our consumption".
Dat mag je - maar ik hoef het niet ter harte te nemen

Besides, het equivalentieprincipe is niet overal toepasbaar: je hoeft geen muziek te maken om ernaar te luisteren. En die vraag van dat toevoegen laat ik lekker open, want stel je voor dat iemand, zeg Ponty die vraag zou moeten beantwoorden om "verantwoording af te leggen"

Mijn idee: als je toch leest/consumeert en geamuseerd wordt, kan je ook moeite doen om van je eigen verhaal kond te doen: no pain, no gain - no guts, no glory

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 oktober 2013, 22:02 uur
vleertje schreef:
Absoluut, Jan fijn om te zien dat het inderdaad technisch is.
0
Cured
geplaatst: 20 oktober 2013, 07:52 uur
Techniek laat wel eens te wensen over......Is er in Drenthe niet een computerzaak?
0
geplaatst: 14 november 2013, 15:05 uur
1, 2, 3, 4 komt er nog wat van 5, 6, 7, 8 we wachten al zo lang 

0
geplaatst: 14 november 2013, 18:09 uur
Tja, een van de leukste topics die er is. En nee, voor mij geen muzikale reis. Lees graag die van anderen. 

0
geplaatst: 14 november 2013, 18:11 uur
Naja aangezien alles zo dood ligt, ook het Zomergasten topic, zal ik beloven als er hier niet snel wat gebeurd, dat ik aan de slag ga met wat verhaen.
0
zaaf
geplaatst: 16 november 2013, 16:13 uur
ThirdEyedCitizen! ThirdEyedCitizen! ThirdEyedCitizen! ThirdEyedCitizen! ThirdEyedCitizen!
0
geplaatst: 25 november 2013, 14:49 uur
Ok ok.
Startpunt; periode 92-95
Leeftijd:ongeveer tussen 7 en 10 jaar oud
Black Or White, Hakkûh en ongepaste poppunk over masturbatie
De eerste woning die ik me als kind herinner was aan de de Prinses Irenelaan te Utrecht. Mijn ouders hadden daar een woning aan de onderkant van een galerijen flat, tig verdiepingen hoog. Je kent die dingen wel. Al snel kwamen we erachter dat we, samen met nog 1 ander gezin, de enige Nederlanders waren in die flat. Opzich geen probleem, ware het niet dat het ook gewoon asocialen waren. Jongeren pisten van de bovenste galerij onze tuin in, elke week werden er schapen geslacht, maar het ergste van dat alles was dat de ouders van die kinderen hen aanmoedigde om mij als een stuk vuil te behandelen, omdat ik door mijn fysieke beperking niet zo soepel liep en een slechtere motoriek heb als anderen en mij ook niet gedroeg als "normaal". Ik heb nog steeds niets tegen buitenlanders, maar het was een rare omgevingen om tot mijn 9e in op te groeien.
Gelukkig was er Piere (daar moet ergens een streepje, maar ik ben te lui)., de vriendelijke buurjongen van Surinaamse afkomst, als ik me goed herinner. Hij vond het in de buurt al net zo vreselijk als ik en we werden al snel vrienden. Zijn grote passie lag bij Atari console games, Samurai Pizza Cats en Michael Jackson. Ik ging hier graag in mee en zo zaten we middagen lang cartoons en MTV te kijken en Michael Jackson te luisteren. Echter, toen ik de video van 'Black Or White' zag kwam ik opeens tot een nieuwe ontdekking. Rock stond me ook wel aan, het had energie die ik in andere muziek niet zo snel terugvond.
Op school was ondertussen de (electronic) hardcore- en househype aan de gang. Al snel volgende dat rare fenomeen; gabber willen zijn en het daarbij behorende Hakkûh. Ik moet toegeven dat ik er nooit zo om gegeven heb, maar ook ik kreeg een tik mee van de rave en hardcore die er in die kringen rond ging. Via mijn oudere neven was op mijn verjaardag mijn eerste Thunderdome cassettebandje een feit. Meer zouden er volgen. Ook House Party 10 en Techno Trance 4 zaten vaak in mijn cassettedeck. Vooral HARD draaien die zooi, het maakt niet uit dat je veel te lichte boxen alles tot een pulp vervormen.
Tot slot had ik ook nog wat contacten op school die mij op weg hielpen met rock muziek. Zo was er een stagiair bij ons in de klas die helemaal gek was van 90's rock zoals Live, Skunk Anansie en Green Day. Die twee eerstgenoemde bands zou ik eventjes nog niet veel om geven, maar Green Day beviel me wel. Op een dag liet een jongen in de aula trots zien dat hij Dookie op cd gekocht had, helemaal hyper stond ik naast hem te stuiteren. Ik mocht hem wel lenen zei hij, als ik maar zeer voorzichtig deed, want hij had hem zelf nog paar 2x afgespeeld. Eenmaal thuis rende ik naar mijn stereo om Dookie over te zetten op tape. Ja dit was wel vrolijke en energieke muziek. Ook dacht ik al genoeg Engelse woordjes te kennen om te concluderen dat het tekstueel heel tof was.Wat ik echter niet kon weten, is dat ik op 9 jaar al een nummer over masturbatie aan het meezingen was. Bij het teruggeven van de cd was de jongen in tranen, blijkbaar zaten er allemaal krassen op. Aangezien ik de cd via via heb terug gegeven aan hem, denk ik tot op de dag van vandaag nog steeds dat het aan die tussenpersoon ligt, die mij er gewoon bij heeft willen naaien. Bewijzen kon ik het niet en van die jongen leende ik nooit meer, helaas maar begrijpelijk.
De volgende keer: meer MTV, Live, Skunk Anansie, meer Beavis and Butthead, Pinkpop, Limp Bizkit. Een iets langere tijdspanne, want dan hebben we die maar gehad. Ik heb er nu al geen zin meer in!
Tot binnenkort.
Startpunt; periode 92-95
Leeftijd:ongeveer tussen 7 en 10 jaar oud
Black Or White, Hakkûh en ongepaste poppunk over masturbatie
De eerste woning die ik me als kind herinner was aan de de Prinses Irenelaan te Utrecht. Mijn ouders hadden daar een woning aan de onderkant van een galerijen flat, tig verdiepingen hoog. Je kent die dingen wel. Al snel kwamen we erachter dat we, samen met nog 1 ander gezin, de enige Nederlanders waren in die flat. Opzich geen probleem, ware het niet dat het ook gewoon asocialen waren. Jongeren pisten van de bovenste galerij onze tuin in, elke week werden er schapen geslacht, maar het ergste van dat alles was dat de ouders van die kinderen hen aanmoedigde om mij als een stuk vuil te behandelen, omdat ik door mijn fysieke beperking niet zo soepel liep en een slechtere motoriek heb als anderen en mij ook niet gedroeg als "normaal". Ik heb nog steeds niets tegen buitenlanders, maar het was een rare omgevingen om tot mijn 9e in op te groeien.
Gelukkig was er Piere (daar moet ergens een streepje, maar ik ben te lui)., de vriendelijke buurjongen van Surinaamse afkomst, als ik me goed herinner. Hij vond het in de buurt al net zo vreselijk als ik en we werden al snel vrienden. Zijn grote passie lag bij Atari console games, Samurai Pizza Cats en Michael Jackson. Ik ging hier graag in mee en zo zaten we middagen lang cartoons en MTV te kijken en Michael Jackson te luisteren. Echter, toen ik de video van 'Black Or White' zag kwam ik opeens tot een nieuwe ontdekking. Rock stond me ook wel aan, het had energie die ik in andere muziek niet zo snel terugvond.
Op school was ondertussen de (electronic) hardcore- en househype aan de gang. Al snel volgende dat rare fenomeen; gabber willen zijn en het daarbij behorende Hakkûh. Ik moet toegeven dat ik er nooit zo om gegeven heb, maar ook ik kreeg een tik mee van de rave en hardcore die er in die kringen rond ging. Via mijn oudere neven was op mijn verjaardag mijn eerste Thunderdome cassettebandje een feit. Meer zouden er volgen. Ook House Party 10 en Techno Trance 4 zaten vaak in mijn cassettedeck. Vooral HARD draaien die zooi, het maakt niet uit dat je veel te lichte boxen alles tot een pulp vervormen.
Tot slot had ik ook nog wat contacten op school die mij op weg hielpen met rock muziek. Zo was er een stagiair bij ons in de klas die helemaal gek was van 90's rock zoals Live, Skunk Anansie en Green Day. Die twee eerstgenoemde bands zou ik eventjes nog niet veel om geven, maar Green Day beviel me wel. Op een dag liet een jongen in de aula trots zien dat hij Dookie op cd gekocht had, helemaal hyper stond ik naast hem te stuiteren. Ik mocht hem wel lenen zei hij, als ik maar zeer voorzichtig deed, want hij had hem zelf nog paar 2x afgespeeld. Eenmaal thuis rende ik naar mijn stereo om Dookie over te zetten op tape. Ja dit was wel vrolijke en energieke muziek. Ook dacht ik al genoeg Engelse woordjes te kennen om te concluderen dat het tekstueel heel tof was.Wat ik echter niet kon weten, is dat ik op 9 jaar al een nummer over masturbatie aan het meezingen was. Bij het teruggeven van de cd was de jongen in tranen, blijkbaar zaten er allemaal krassen op. Aangezien ik de cd via via heb terug gegeven aan hem, denk ik tot op de dag van vandaag nog steeds dat het aan die tussenpersoon ligt, die mij er gewoon bij heeft willen naaien. Bewijzen kon ik het niet en van die jongen leende ik nooit meer, helaas maar begrijpelijk.
De volgende keer: meer MTV, Live, Skunk Anansie, meer Beavis and Butthead, Pinkpop, Limp Bizkit. Een iets langere tijdspanne, want dan hebben we die maar gehad. Ik heb er nu al geen zin meer in!

Tot binnenkort.
0
geplaatst: 25 november 2013, 16:20 uur
Beavis and Butthead ja
This brings back memories. Ik zie mezelf weer als recalcitrante stinkende puber tot laat in de avond op de bank hangen met een zak chips! Ow, en de Zig & Zag show niet te vergeten! 
This brings back memories. Ik zie mezelf weer als recalcitrante stinkende puber tot laat in de avond op de bank hangen met een zak chips! Ow, en de Zig & Zag show niet te vergeten! 
0
geplaatst: 25 november 2013, 16:47 uur
Hihi, Thunderdome op cassette. Dat ken ik. Tof dit kijkje, ik vermoed dat ik veel leuke dingen tegen ga komen
Succes!
Succes!
* denotes required fields.