MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Leeftijd verandert smaak muziek

zoeken in:
Ik heb het met je te doen.

Hij doet in ieder geval z'n naam eer aan, dat is al heel wat.

stuart
Leeftijd verandert muzieksmaak; hoeft niet, kán wel.

coldwarkids schreef:
Tja de mensen die alternatief zijn ingesteld, die zullen hier niet te vinden zijn, en die weten heus wel dat dit gewoon voor tieners is. En dus niet serieus genomen word. Bagger dus!!!

nou jij houd niet van dit soort muziek maar je hoeft dan ook niet gelijk 3x te zeggen dat je het bagger vind. En het is voor tieners... o niet serieus dus gelijk bagger??? vind ik nogal een rare uitspraak

Kos
Bij Lady GaGa - The Fame (2008):

coldwarkids schreef:
Tja de mensen die alternatief zijn ingesteld, die zullen hier niet te vinden zijn, en die weten heus wel dat dit gewoon voor tieners is. En dus niet serieus genomen word. Bagger dus!!!

Die System of a Down/ Blockparty crap van jou is voor mij net zoveel voor tieners als dit.

Kos schreef:
(quote)

Die System of a Down/ Blockparty crap van jou is voor mij net zoveel voor tieners als dit.

Blockparty ken ik niet...
Jij bent er eentje van dit genre, dus met jou zal ik niet veel mee te maken hebben.
Het is dat je (voor mij dan) geen smaak hebt, dat kan je wel merken aan je reactie... Bloc party is helemaal al niet voor de doelgroep tieners, en S.O.A.D zal je dan wel niet kennen, maar je zal gewoon de naam van de band al crap vinden zeker

Kos
coldwarkids schreef:

Blockparty ken ik niet...
Jij bent er eentje van dit genre, dus met jou zal ik niet veel mee te maken hebben.

Van welk genre ben ik?

Het is dat je (voor mij dan) geen smaak hebt, dat kan je wel merken aan je reactie... Bloc party is helemaal al niet voor de doelgroep tieners, en S.O.A.D zal je dan wel niet kennen, maar je zal gewoon de naam van de band al crap vinden zeker

Ik ken ze langer dan jij, en probeer niet de zoveelste snotaap uit te hangen die denkt dat ie een interessante smaak omdat ie Radiohead luistert. .

Ga asjeblieft tegen iemand anders bijdehand doen en hou gewoon je smoel over de smaak van anderen.
Je bent sowieso al niet al te snugger als je een heel album gaat luisteren van iemand die je helemaal niets vindt.

Ik geef kos gelijk. Als je iets niks vindt en je al een nummer kent stem dan niet en laat geen bericht achter. Of schreeuw je om aandacht? mah....wijsheid komt de jaren

Ik wil niet beweren dat SOAD voor tieners is, oudere mensen kunnen er wat mij betreft ook wel naar luisteren, maar... zo'n 8 jaar geleden was het wel erg populair bij tieners moet ik zeggen. (Oke geen top 40-muziek, maar je snapt wat ik bedoel )
En je moet overigens zeker niet denken dat je als je Bloc Party, Radiohead en SOAD luistert, dat je dan zo'n geweldige alternatieve smaak hebt, want dat valt best mee.

Is een 'alternatieve' smaak bijvoorbaat goed dan ?

Sommige mensen vinden van wel.

Kos schreef:
(quote)

Van welk genre ben ik?

(quote)

Ik ken ze langer dan jij, en probeer niet de zoveelste snotaap uit te hangen die denkt dat ie een interessante smaak omdat ie Radiohead luistert. .

Ga asjeblieft tegen iemand anders bijdehand doen en hou gewoon je smoel over de smaak van anderen.
Je bent sowieso al niet al te snugger als je een heel album gaat luisteren van iemand die je helemaal niets vindt.

Moet dat nou eens zien, hij neemt gelijk Radiohead erbij.
Tjonge jonge, je kent ze langer dan mij, en toch spel je de naam van de band fout, en je typt dat je SOAD pubermuziek vind, nou en dan nog langer kennen dan mij...
Radiohead e.d. maken tenminste nog muziek..

Arrie schreef:
Ik wil niet beweren dat SOAD voor tieners is, oudere mensen kunnen er wat mij betreft ook wel naar luisteren, maar... zo'n 8 jaar geleden was het wel erg populair bij tieners moet ik zeggen. (Oke geen top 40-muziek, maar je snapt wat ik bedoel )
En je moet overigens zeker niet denken dat je als je Bloc Party, Radiohead en SOAD luistert, dat je dan zo'n geweldige alternatieve smaak hebt, want dat valt best mee.

Ik heb een zeeer brede smaak, en luister niet alleen alternative (voor mij is alternative een soort verzameling van o.a. The National, Matthew Good Band, The Verve, Bloc Party, Radiohead etc etc) Metal is ook een smaak van mij, enzovoorts. dus vandaar SOAD in mijn lijst.
Tja en dan krijg je van ene Klos een felle reactie terug, dat hij er beter van afweet dan mij, (heb ook zijn profiel bekeken) dat zeg al genoeg vind ik....
Freekje zegt dan weer wat, wat ik niet getypt heb.
Ik vind alternatief helemaal niet bij voorbaat goed... maarja mensen mogen er alles van maken wat ze willen... mijn brede smaak veranderd niet zomaar... Einde vage discussie!!!

Sorry, maar jij begint als een idioot tot vervelens toe te roepen dat iets bagger is, terwijl een band als Bloc Party evengoed muziek voor jongeren is. Enkel voor een wat andere doelgroep...

Denk dat iemand van eind 20/begin 30 die al een tijdlang verschillende genres muziek luistert echt wel een breder perspectief heeft en beter weet hoe de muziekindustrie (inclusief doelgroepen en marktwerking) in elkaar steekt dan iemand van 17/18 die alle hippe bandjes afluistert. Je hebt geen brede smaak als je naar rock èn metal luistert hoor...

Kos
herman.
(afbeelding) .

Sietse
lol, wat een discussie weer zeg.

Gezellig hier.

herman schreef:

Denk dat iemand van eind 20/begin 30 die al een tijdlang verschillende genres muziek luistert echt wel een breder perspectief heeft en beter weet hoe de muziekindustrie (inclusief doelgroepen en marktwerking) in elkaar steekt dan iemand van 17/18 die alle hippe bandjes afluistert. Je hebt geen brede smaak als je naar rock èn metal luistert hoor...

Jij weet echt niet tegen wie jij dit allemaal hebt, ik weet veel van muziek dan dat je denkt, rock en metal is maar 2 van de tig genres waar ik van houd, noem maar eens wat op en ik ken er wat van, dus omdat ik 17 ben, hoef dat nog niet gelijk te zijn dat ik naar hippe bandjes luister, ik ben iemand die "volwassen" muziek waardeert en goed vind, ik heb folk,americana,indie enzovoorts ook in mijn collectie, dus ik ben heus geen "jongen" die hippe bands afluisterd.
Dus een jongen van 17 als ik kan net zo een brede perspectief hebben als een jongen van 20 a 30. en ze weten heus niet alles "beter" dan mij. want wat ik ken, ken andere soms niet, dus daar zal het allemaal niet aan liggen...einde discussie en ik ga hier niet meer doelloos op verder. Jullie mogen denken wat jullie willen. Ik ben vanalles op de hoogte wat muziek betreft, muziek is gewoon mijn leven, en ja als ik me er mee bezig houd, en alles blijf volgen...nou dan heb ik toch wel een brede perspectief.

Relax
coldwarkids schreef:
(quote)

Jij weet echt niet tegen wie jij dit allemaal hebt.

Sorry majesteit.

coldwarkids schreef:

Dus een jongen van 17 als ik kan net zo een brede perspectief hebben als een jongen van 20 a 30.

Ik ben nú al benieuwd naar je mening over een jaar of 10

...Dan kijk ik terug op deze jaren

edris.
coldwarkids schreef:
Jij weet echt niet tegen wie jij dit allemaal hebt et cetera.

handsome_devil
coldwarkids

coldwarkids schreef:
Dus een jongen van 17 als ik kan net zo een brede perspectief hebben als een jongen van 20 a 30.

Laten we het eens omdraaien: iemand van 30 die een popplaatje leuk vindt is per definitie iemand die geen verstand van muziek heeft? Want zo kwam je wel over...

Geloof me, hoe ouder je wordt, hoe minder je denkt te weten.

als ik me er mee bezig houd, en alles blijf volgen...nou dan heb ik toch wel een brede perspectief.

Er is zo'n gezegde over het zo erg de horizon afspeuren met je verrekijker dat je niet meer door hebt wat er onder je raam gebeurt. Dit is net zoiets. Ik geloof best dat je gigantisch veel muziek kent en er full time mee bezig bent, die indruk maak je ook wel, maar het hebben van een breed perspectief heeft ook te maken met relativeren en afstand kunnen nemen van wat je al kent, zelfs al luister je er graag naar. Kijk, ik luister zelf ook naar allemaal soorten muziek en geniet daarvan, maar dat betekent niet dat ik niet inzie dat het gros daarvan ook 'doelgroep'-muziek is.

tangmaster
Leuke vraag. Voor mij is het een rechte lijn die steeds wat vertakkingen heeft. De vraag is of al die zijtakjes stand houden. En dat heeft met een zeer brede muzieksmaak te maken. Blijft iets hangen of verdwijnt het.
Bij mij zou je kunnen zeggen dat na de storm de meeste takken foetsie zijn.

Mijn muzieksmaak veranderd niet, maar word steeds breeder....... ongeveer vergelijkbaar met tangmaster alleen als er bij mij een flinke storm is geweest resulteerd dat meestal in nog meer muziek die ik nog wil checken....... en er waait maar heeeeeeeel zelden een tak van de Sequoia, maar er komen er dus steeds bij.......

Sequoia?

Arrie schreef:
Sequoia?

Grootste boomsoort ter wereld.......

herman schreef:
(quote)

Laten we het eens omdraaien: iemand van 30 die een popplaatje leuk vindt is per definitie iemand die geen verstand van muziek heeft? Want zo kwam je wel over...

Geloof me, hoe ouder je wordt, hoe minder je denkt te weten.

(quote)

Er is zo'n gezegde over het zo erg de horizon afspeuren met je verrekijker dat je niet meer door hebt wat er onder je raam gebeurt. Dit is net zoiets. Ik geloof best dat je gigantisch veel muziek kent en er full time mee bezig bent, die indruk maak je ook wel, maar het hebben van een breed perspectief heeft ook te maken met relativeren en afstand kunnen nemen van wat je al kent, zelfs al luister je er graag naar. Kijk, ik luister zelf ook naar allemaal soorten muziek en geniet daarvan, maar dat betekent niet dat ik niet inzie dat het gros daarvan ook 'doelgroep'-muziek is.

Ok ik kan me hier in vinden, en geef je er gelijk in.
Misschien ga ik wel te ver in soort discussies maar ik zeg (typ) gewoon graag, wat ik vind van bepaalde muziek, en daar kan ik dan soms dubbel op in gaan.

tangmaster
thelion schreef:
Mijn muzieksmaak veranderd niet, maar word steeds breeder....... ongeveer vergelijkbaar met tangmaster alleen als er bij mij een flinke storm is geweest resulteerd dat meestal in nog meer muziek die ik nog wil checken....... en er waait maar heeeeeeeel zelden een tak van de Sequoia, maar er komen er dus steeds bij.......

Ah leuk maar bij mij komt alles er in de lente aan zonder storm het groeit aan en groeit aan en in de herfst blijft daar maar een gedeelte van over zeker na een zware storm.

Sir Spamalot (crew)
Bedoelen jullie hiermee: wij staan open voor vele andere genres (lelijk woord) maar als het er op aan komt, blijven wij bij onze favorieten?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:20 uur

geplaatst: vandaag om 14:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.