menu

De Site / Gebruikers / Rhythm & Poetry R.I.P.

zoeken in:
avatar van Paap_Floyd
Kos schreef:
De uitvaart was prachtig.

+1
Rob heeft een prachtig afscheid gekregen.

avatar van kingfisher
RIP Rob. Ik kende je niet, ben geen trouwe MuMe-bezoeker, maar iemand die zo in het leven stond als jij moet een inspiratiebron zijn voor ons allemaal. Ik zet je 5* plaat op.

avatar van keijzm73
Erg heftig! Sterkte aan iedereen die Rob hebben gekend. Staat me bij dat de meningen/ recensies van Rob van toegevoegde waarde zijn. Bij mijn verkenning van 'Atmosphere' en 'The Roots' (en waarschijnlijk veel andere acts/ artiesten) zijn er veel stukjes van Rob voorbij mijn ogen gekomen. Een mooie nalatenschap waar velen nog iets aan gaan hebben. Muziek is tijdloos, het leven niet. Een wrede waarheid. Hopelijk heeft Rob zijn pijn ingeruild voor rust.

'When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold' is een goed album en tegelijk een mooi eerbetoon... 5*

avatar van brooklyn
Jemig wat erg, lees het nu pas. Kom regelmatig bij de hiphop-albums en las zijn commentaren graag. Maakte ook nog wel eens uitstapjes naar muziek die meer in mijn straatje lag, wat ik wel open-minded vond. Dat album van Atmosphere gaat hier ook op. R.I.P.

avatar van René.
Erg triest nieuws.

Ik wens iedereen hier die hem goed kende heel veel sterkte toe.

avatar van IllumSphere
Ondanks dat ik hem niet persoonlijk kende en ik waarschijnlijk niet heel vaak met hem sprak op de site, was het toch wel even schrikken toen ik dit topic in de updates zag verschijnen. Ondanks dat ik niet zoveel contact met hem heb gezocht wist ik wel van zijn ziekte af en volgde ik zijn 'updates' af en toe op dit forum. Wat me vooral bijstaat is dat hij bij iedere tegenslag er sterker uit kwam en zijn optimisme, iets waar ik wel jaloers op ben. Hij heeft me tevens onbewust enkele hip-hop platen leren kennen zoals zijn favoriete plaat 'When Life Gives You Lemons...', een plaat met een titel die helemaal van toepassing is op Rob.

R.I.P Rob en mijn medeleven gaat uiteraard naar zijn familie en zijn vrienden in het echte leven als op dit forum.

DeKoning.
Ook namens mij wens ik iedereen die hem kende heel veel sterkte toe.

Ik zag hem weleens rondposten hier.

Triest.

(Atmosphere heeft natuurlijk nooit "prulwerkjes" gemaakt. Ik hoop dat je er volgens Lukas hartelijk om kon lachen. Eigenlijk heb ik er een beetje spijt van. Maar hé, ..dit zag niemand aankomen.)

avatar van Twinpeaks
ik kende Rob niet persoonlijk ,maar volgde toch wel al zijn berichten.Hij had een aparte benadering,waarbij hij zijn humor de boventoon liet voeren.

R.I.P Rob
Iemand die zo in het leven stond na zoveel tegenslagen is een voorbeeld voor iedereen.

Prachtig eerbetoon van Lukas , ik heb het met kippenvel gelezen.

Hoewel hip hop ver van mijn bed is ,heb ik net Atmosphere opgezocht en ga hem nu luisteren en wie weet dat Rob mij nog bekeert door zijn enthousiasme.

avatar van keijzm73
Het onderstaande bericht - ofwel de link ervan - kwam voorbij op mijn FaceBook tijdlijn. Liever een keer teveel gedeeld dan helemaal niet;

R.I.P. Rob: De M&M's van Rob van den Aker - FunX.nl

avatar van Elbow
IK wist niet waarom Atmosphere op 1 stond in de rotatielijst? Nu weet ik het uiteindelijk wel. Triest nieuws. Ben met R & P eens in discussie getreden bij het nieuwste album van Sun Kil Moon... Tja ik wist totaal niet dat hij zo ziek was. Mijn oprechte deelneming!

R I P

avatar van niels94
Wat natuurlijk niet betekent dat je geen felle discussie met hem mocht voeren

avatar van Gloeilamp
Typhoon droeg gisteren in de Heineken Music Hall zijn nummer Hemel Valt aan Rob op. Prachtig moment.


avatar van bonothecat
Prachitg gebaar. Ik hoop dat daar nog een filmpje van opduikt.

bennerd
Prachtig

avatar van Bartjeking
Wat verschrikkelijk zeg, ik krijg het nu pas mee. Sterkte voor iedereen die hem heeft gekend! Als ik de verhalen lees heb ik veel gemist door hem niet te kennen; bijzonder hartverwarmend allemaal.

avatar van BeatHoven
Dan ga je naar de Rotatielijst voor de plaatjes van 2015, en zie je dat Atmosphere bovenaan staat. Het alarmbelletje rinkelt.
Zeer droevig om te lezen dat zo'n jonge, gedreven persoonlijkheid al moest overlijden na een ongelijke strijd.
"When Life Gives You Lemons..." wou ik altijd al deftig beluisteren, maar het is er nooit van gekomen. Daar heb ik wel een beetje spijt van. Ik geef het meteen een kans.
Rust zacht, Rob. Veel sterkte aan de nabestaanden.

sigurros88
Jaren niet meer actief geweest. Ik keek alleen zo nu en dan even naar de rotatielijst. Toen stond Atmosphere (met een heerlijk album) ineens op weer nummer 1. Hoe kon dit?

R&P overleden? Deze naam zag ik regelmatig langkomen. Ik heb volgens mij regelmatig naar zijn top-10 gekeken. Wat een triest bericht. Ik begrijp dat hij veel te jong is vertrokken...

Sterkte aan alle familie en vrienden van deze muziekliefhebber!

avatar van WeztSide
Gisteren droeg Typhoon bij de laatste show van zijn Lobi da Basi-reeks Hemel Valt op aan Rob. Rillingen... Prachtig eerbetoon.


avatar van niels94


En het is helemaal geen slechte track ook nog.

avatar van Johnny Marr
Harde beat zeg, echt gruwelijk vet...
RIP Rob!!

Eerlijk is eerlijk, ik ben op dit eigenste moment bijna twee weken aan het twijfelen of ik Rob zou aanschrijven. Het is een heftige periode voor mij. De afgelopen 6 weken ben ik 3 goeie vrienden kwijtgeraakt. Dit zeg ik niet om medelijden te wekken. Wel omdat ik het confronterend vind dat ik iemand ben die zwaarte niet uit z’n gedachten bant en toch ondersteboven is wanneer iemand uit mijn directe omgeving het tijdelijke voor het eeuwige verruilt - al slaat dit ook weer op mezelf (of misschien is dit net goed. Fuck it, wat maakt het uit? Ze komen niet terug, wat ik ook schrijf). Heidegger’s Sein-Zum-Tode krijgt een nieuwe invulling.



Dag Rob

Het is een tijdje geleden sinds we elkaar voor het laatst spraken. Augustus 2015 meer bepaald, verbeter me indien ik het fout heb. Nu, van dat verbeteren zal nu niet veel meer in huis komen. Je kon er nochtans wat van, met jouw rake opmerkingen en spitsvondige steken onder water. Het ging tijdens onze laatste videochat al niet goed met jou jongen, laten we eerlijk zijn. Niemand had echter kunnen voorspellen dat het einde zich zo snel zou aandienen.

We hebben elkaar slechts 2 keer in levende lijve ontmoet. Dat ik deze 2 ontmoetingen perfect voor de geest kan halen spreekt boekdelen. Men noemde jou wel eens ‘Golden Boy’. Alludeerden ze toen op jouw huidskleur? Of op wat je te bieden had? Waarschijnlijk allebei. Ik verkies de laatste optie. Rob jongen, je wist me telkenmale te ontroeren. Jouw bravoure deed me telkens ineenschrompelen. Je bezat immers een eigenschap die ik benijd: de tomeloze drang om iedere seconde maximaal te benutten.

Je wordt gemist.

Ik haat het feit dat ieder woord tekort schiet.

Rob; when life gives you lemons you paint that shit gold. Geen mens heeft die albumtitel ooit meer eer aangedaan dan jij.

Dikke knuffel

buizen
Dat heb je mooi geschreven, Franck Maudit.

Als iemand je inspireert, als je gelukkig wordt van het alleen maar in iemands nabijheid zijn, als je van iemand houdt: zeg het. Bij leven. In daden en ook in woorden. Tegen je vrouw, je vriend, je beste kameraad, je ouders, je kind of tegen die ene persoon die je niet vaak ziet maar er altijd is op het juiste moment.
Iedere dag het (Ik houd van je, Ik heb je lief, Je betekent veel voor me, Je inspireert me, Ik ben zo blij dat ik jou ken) tegen iemand zeggen is niet teveel.
Een 10sterrenwaardering naar iemand uitspreken mag.

avatar van popstranger
Heb Rob niet gekend maar wou hier toch even mijn deelneming betuigen aan familie en vrienden van hem. Hij was wel iemand van wie ik eens een muziektip kreeg en die ik bij vele albums tegenkwam die me ook aanspreken.
Het ligt aan mij dat ik hier en nu geëmotioneerd ben, gewoon omdat op dit moment mijn vader op de palliatieve afdeling ligt van het ziekenhuis en mijn moeder sinds gisteren 6 jaar is overleden. En ik weet dat dit soort gebeurtenissen erin hakken bij de naaste omgeving, hoe dan ook. Ik wil het hier niet over mezelf hebben want het is er niet de plaats voor maar toch raakt het me diep. Rust in vrede, Rob...

avatar van dylanfeyenoord
Bij Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold:

Wow heftig, ik kwam er wat laat achter omdat ik Musicmeter niet dagelijks bezoek laat staan de rotatielijst. Veel sterkte voor degene die naast hem staan, gezien zijn nuttige comments, groot hoeveelheid votes en naar mijn mening goede smaak op rap albums bezocht ik vaak zijn profiel als ik zin had in iets nieuws, dat was toevallig een maand of 2 geleden dit album. RIP

Robertus
popstranger schreef:
Heb Rob niet gekend maar wou hier toch even mijn deelneming betuigen aan familie en vrienden van hem. Hij was wel iemand van wie ik eens een muziektip kreeg en die ik bij vele albums tegenkwam die me ook aanspreken.
Het ligt aan mij dat ik hier en nu geëmotioneerd ben, gewoon omdat op dit moment mijn vader op de palliatieve afdeling ligt van het ziekenhuis en mijn moeder sinds gisteren 6 jaar is overleden. En ik weet dat dit soort gebeurtenissen erin hakken bij de naaste omgeving, hoe dan ook. Ik wil het hier niet over mezelf hebben want het is er niet de plaats voor maar toch raakt het me diep. Rust in vrede, Rob...


Ik heb hetzelfde, popstranger. Persoonlijk heb ik Rob nooit gekend, maar alleen van zijn scherpe observaties en bijdragen hier. Dat was hetgeen waarvoor hij voor mij waardevol was. Wel heb ik persoonlijk ook geen lekker jaar gehad en ook iemand anders in mijn nabijheid verloren (goede kennis, maar ook zo iemand met zo'n uitgesproken karakter), zodat het beluisteren van Rob's favoriete plaat van Atmoshpere ook andere emoties in me losmaakte die wat had laten liggen..... En wellicht is het ook de tijd van het jaar, die naderende Kerst en zo. Dan word ik emotioneel ook wat kwetsbaarder.

Jij maakt ook niet bepaald de leukste dingen mee nu, dus ik kan je alleen maar een hart onder je riem steken!

avatar van starbright boy
Ik lees dit allemaal nu pas. Ben hier ook niet zo vaak (meer). Ben even heel stil nu. Ik kende hem alleen van de site en had grote waardering voor zijn eigenzinnigheid en oprechtheid en open, grenzeloze muziekliefde. Wat is het leven soms toch ontzagwekkend oneerlijk.

En Lukas, heel erg bedankt voor je prachtige, ontroerende stukje.

FRIPI
Wat een trieste nieuws.

Rob dit is wat ik nog ff kwijt wil.

Ik stuurde laatst nog een bericht maar je reageerde niet dus ik dacht het zou toch niet slechter gaan maar helaas dus wel. Ik had je dit al veel eerder willen vertellen maar nooit de moed gehad om je dit te zeggen.

JE BENT EEN TOP GOZER

Ondanks de hevige discussies die we hadden in het verleden heb ik altijd uiters bewondering voor je gehad. Vooral je levenslust die ik ook zag bij mijn moeder (rip 26-05-15) zag ik ook in jou. Een levensgenieter puur sang. Ik heb je één keer mogen ontmoeten bij een PE concert en ben daar dankbaar voor.

Ik wens familie veel sterkte toe met het verlies van Rob.

Tot kijk gozer

Raffael77

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Vandaag een artikel in Trouw over het leven van Rob. O.a te lezen via Blendle

Gast
geplaatst: vandaag om 14:11 uur

geplaatst: vandaag om 14:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.