Overig / Apparatuur / iTunes
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 december 2010, 16:19 uur
Ik heb de synchronisatie geschiedenis gewist, en de map Itunes Media bijwerken uitgeschakeld.
En ja, ik kan weer rechtstreeks kopieren zonder zo'n pokken bibliotheek!
Schande eigenlijk dat Apple zo'n simpele oplossing niet eens online heeft staan.
En ja, ik kan weer rechtstreeks kopieren zonder zo'n pokken bibliotheek!
Schande eigenlijk dat Apple zo'n simpele oplossing niet eens online heeft staan.
0
Nicci
geplaatst: 18 december 2010, 16:22 uur
Je maakt het jezelf moeilijk. Die muziek staat op je PC. Waarom niet gewoon in iTunes slepen? Dan heb je dit soort problemen ook niet.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 december 2010, 16:54 uur
Omdat ik iTunes een vreselijk programma vind. Ik speel mijn muziek gewoon af in WMP en heb het netjes in mappen geordend.
Apple is een bedrijf dat alleen is opgericht om klanten te treiteren.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 december 2010, 17:29 uur
Het is ook meteen de laatste keer dat ik iets van Apple heb gekocht.
Hoewel het op zich een fijn apparaat is blijft 'ie om de zoveel tijd blijft weer haken, of er is weer iets met iTunes. Om gek van te worden.
Hoewel het op zich een fijn apparaat is blijft 'ie om de zoveel tijd blijft weer haken, of er is weer iets met iTunes. Om gek van te worden.
0
Nicci
geplaatst: 18 december 2010, 17:50 uur
Waarschijnlijk tegen beter weten in:
Je doet het ook niet goed. Je moet iTunes het werk laten doen. Dat jij persé zelf mapjes wilt maken is, hoe zeg ik dit vriendelijk, nogal, er is geen vriendelijke manier, dom. Mensen lijken de controle te willen houden over waar wat staat, maar het resultaat is vaak problemen (zoals we hier ook maar weer eens zien). En waarom? Ik heb geen idee. Ik importeer een CD in iTunes, pas eventueel nog wat info aan en klaar. In welke map die CD terecht komt interesseert mij helemaal niets. Ik open iTunes en die weet feilloos waar de muziek staat (overigens is het geen hogere wiskunde om de mappenstructuur van iTunes te doorgronden).
Je doet het ook niet goed. Je moet iTunes het werk laten doen. Dat jij persé zelf mapjes wilt maken is, hoe zeg ik dit vriendelijk, nogal, er is geen vriendelijke manier, dom. Mensen lijken de controle te willen houden over waar wat staat, maar het resultaat is vaak problemen (zoals we hier ook maar weer eens zien). En waarom? Ik heb geen idee. Ik importeer een CD in iTunes, pas eventueel nog wat info aan en klaar. In welke map die CD terecht komt interesseert mij helemaal niets. Ik open iTunes en die weet feilloos waar de muziek staat (overigens is het geen hogere wiskunde om de mappenstructuur van iTunes te doorgronden).
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 december 2010, 18:06 uur
Ik ga voor de snelste, en de overzichtelijke weg:
Harde schijf --> iPod is gewoon veel sneller dan harde schijf --> bibliotheek --> iPod.
Zeker als je een hele lading in één keer overzet, zoals ik meestal doe, duurt het een stuk langer als ik die extra stap naar de bibliotheek moet maken. En waarom? Die bibliotheek is juist alleen maar lastig. Hernoem je het originele bestand, of verplaats je deze, dan pakt de bibliotheek 'm niet meer. Dát is pas gezeik.
En ik ga ook geen 120 GB aan muziek nog eens extra in de doelmap van de bibliotheek zetten zodat ik geen problemen meer heb met verplaatsen en hernoemen. Zonde van de schijfruimte.
En als je iTunes alles laat doen, dus ook het synchroniseren, dan verwijderd 'ie elke keer alles wat je niet meer in de bibliotheek hebt staan. Hij zet ook alles over op je iPod. Stel, je gebruikt iTunes ook om muziek in af te spelen. Je wilt toch niet alles wat je draait op je iPod hebben?
Het kán gewoon niet eenvoudiger dan één keer slepen. Het wordt pas gezeik als iTunes uit het niets met rare meldingen komt, terwijl er 20 sec. eerder nog niets aan de hand was.
Harde schijf --> iPod is gewoon veel sneller dan harde schijf --> bibliotheek --> iPod.
Zeker als je een hele lading in één keer overzet, zoals ik meestal doe, duurt het een stuk langer als ik die extra stap naar de bibliotheek moet maken. En waarom? Die bibliotheek is juist alleen maar lastig. Hernoem je het originele bestand, of verplaats je deze, dan pakt de bibliotheek 'm niet meer. Dát is pas gezeik.
En ik ga ook geen 120 GB aan muziek nog eens extra in de doelmap van de bibliotheek zetten zodat ik geen problemen meer heb met verplaatsen en hernoemen. Zonde van de schijfruimte.
En als je iTunes alles laat doen, dus ook het synchroniseren, dan verwijderd 'ie elke keer alles wat je niet meer in de bibliotheek hebt staan. Hij zet ook alles over op je iPod. Stel, je gebruikt iTunes ook om muziek in af te spelen. Je wilt toch niet alles wat je draait op je iPod hebben?
Het kán gewoon niet eenvoudiger dan één keer slepen. Het wordt pas gezeik als iTunes uit het niets met rare meldingen komt, terwijl er 20 sec. eerder nog niets aan de hand was.
0
geplaatst: 18 december 2010, 18:12 uur
Stijn_Slayer schreef:
Wat betreft iTunes/iPod ben ik dat met je eens ja! En als je dan nog ziet hoeveel geld ze voor hun producten vragen...
0
Nicci
geplaatst: 18 december 2010, 18:22 uur
Stijn_Slayer schreef:
En toch heb je problemen. Ik heb ze nooit met m'n iPod.
Stijn_Slayer schreef:
HD = Bibliotheek. Dat jij behoefte voelt om muziek 2 maal op de HD te zetten . . . . .
Stijn_Slayer schreef:
Er is geen extra stap. Je sleept je muziek éénmalig in iTunes en laat het daar fijn staan. Je synchroniseert vervolgens je iPod met iTunes en speelt je muziek er ook mee af.
Stijn_Slayer schreef:
Waarom wil je die bestanden er toch twee keer opzetten?
Stijn_Slayer schreef:
Ik zou ook niet weten waarom je muziek (nadat hij op de iPod staat) uit iTunes wilt gooien. Overigens kan je in iTunes exact bepalen wat hij wel en niet synchroniseert.
Stijn_Slayer schreef:
Misschien vervelend om te horen, maar ik me niet herinneren dat ik een foutmelding heb gehad in iTunes. Misschien komt het omdat ik al sinds een jaar of 15 werk op een computer van het door jou verfoeide merk.
0
geplaatst: 18 december 2010, 18:26 uur
Nou, je mag van geluk spreken dat je geen problemen met je iPod hebt gehad, want iedereen die ik ken heeft er moeite mee. Verder werk ik ook al zolang ik me kan herinneren met Apple computers en Mac OS X is een erg goed besturingssysteem, maar iTunes... vreselijk inderdaad. Dus je kan nu wel net gaan doen alsof het allemaal aan Stijn ligt, maar dat lijkt me nogal kort door de bocht.
0
Nicci
geplaatst: 18 december 2010, 18:31 uur
Met geluk heeft dat niet zoveel van doen. Ik denk dat mijn huidige iPod de zesde is die er in dit huishouden rondgaat. Nog nooit problemen gehad. Behalve dat iTunes enigszins uit de kluiten begint te groeien is er niet zoveel mis mee. Technisch gezien bedoel ik. Het doet gewoon wat het moet doen zonder problemen. Ik bezoek regelmatig diverse fora en kom eerlijk gezegd weinig problemen tegen rond iTunes of de iPod. Behalve als mensen zoals Stijn eigenwijs doen . . . 

0
geplaatst: 18 december 2010, 18:35 uur
Tja, bij mij en vele anderen doet het niet wat het moet doen. En daarbij, hoe je het ook wendt of keert, het is gewoon omslachtig dat je per se via iTunes muziek op je iPod moet zetten.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 december 2010, 18:41 uur
HD is dus geen bibliotheek. Wat is dat voor rare stelling? Een cd kan iTunes ook voor je rippen, dan komt het direct in je bibliotheek, maar als ik een album download gebeurt dat dus niet. Ik moet het dan van mijn harde schijf naar de bibliotheek verplaatsen, terwijl ik het ook rechtstreeks naar de iPod kan doen. Dat kost gewoon extra tijd, snap je dat nou echt niet?
Sowieso ga je ook niet in op dit: ''hernoem je het originele bestand, of verplaats je deze, dan pakt de bibliotheek 'm niet meer.''
Dat los je alleen op door niets te hernoemen of te verplaatsen (wat soms gewoon voorkomt), en dan moet je het er dus twee keer opzetten, of ze in Itunes opnieuw inladen. Daar heb ik geen zin in.
Wees verder maar blij dat die van jou het gewoon doet, want alles waar zo'n irritante i voor staat doet het niet. Iedereen die ik spreek heeft z'n iPhone kapot, met een iMac kun je niet op netwerken van de universiteit inloggen, iPod's die blijven haken, etc. Er is altijd wat met die dingen.
iTunes is verder gewoon een stuk trager dan WMP.
Verder eens met Arrie.
Sowieso ga je ook niet in op dit: ''hernoem je het originele bestand, of verplaats je deze, dan pakt de bibliotheek 'm niet meer.''
Dat los je alleen op door niets te hernoemen of te verplaatsen (wat soms gewoon voorkomt), en dan moet je het er dus twee keer opzetten, of ze in Itunes opnieuw inladen. Daar heb ik geen zin in.
Wees verder maar blij dat die van jou het gewoon doet, want alles waar zo'n irritante i voor staat doet het niet. Iedereen die ik spreek heeft z'n iPhone kapot, met een iMac kun je niet op netwerken van de universiteit inloggen, iPod's die blijven haken, etc. Er is altijd wat met die dingen.
iTunes is verder gewoon een stuk trager dan WMP.
Verder eens met Arrie.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 december 2010, 18:43 uur
Arrie schreef:
Tja, bij mij en vele anderen doet het niet wat het moet doen. En daarbij, hoe je het ook wendt of keert, het is gewoon omslachtig dat je per se via iTunes muziek op je iPod moet zetten.
En daar krijg je dan per se Quicktime bij, wat ik ook helemaal niet wil hebben.
Ik verlang terug naar de tijd dat je een mp3 speler in de poort duwde, en gewoon kon kopieren en plakken. Apple doet graag moeilijk.
0
Nicci
geplaatst: 18 december 2010, 18:45 uur
Nogmaals: jij gebruikt iTunes niet goed. Als je een bestand wilt herbenoemen (waarom zou je het in vredesnaam willen verplaatsen?) doe je dat gewoon in iTunes. Dat jij het op allemaal op het niveau van het OS wilt doen moet je helemaal zelf weten, maar geef iTunes daar niet de schuld van.
Ik zei toch: waarschijnlijk tegen beter weten in.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 december 2010, 11:17 uur
Jij hebt echt niets beters te doen dan op Musicmeter te gaan zitten zeiken, hè?
Waar maak je je ook in hemelsnaam druk om? Ik wil zelf controle hebben over wat ik op m'n iPod zet, en ik wil iTunes niet gebruiken om mijn muziek in te ordenen en in af te spelen. iTunes biedt trouwens niet voor niets de mogelijkheid om rechtstreeks naar de iPod te kopieren. Als het de mogelijkheid biedt hoort het 't ook gewoon te doen, zo simpel is dat.
Dan ga ik dus geen extra moeite doen.
Maar ik heb geen zin om nog verder met jou te praten.
Waar maak je je ook in hemelsnaam druk om? Ik wil zelf controle hebben over wat ik op m'n iPod zet, en ik wil iTunes niet gebruiken om mijn muziek in te ordenen en in af te spelen. iTunes biedt trouwens niet voor niets de mogelijkheid om rechtstreeks naar de iPod te kopieren. Als het de mogelijkheid biedt hoort het 't ook gewoon te doen, zo simpel is dat.
Dan ga ik dus geen extra moeite doen.
Maar ik heb geen zin om nog verder met jou te praten.
0
Nicci
geplaatst: 19 december 2010, 11:35 uur
iTunes biedt die mogelijkheid voor zover ik weet niet. Ik zou niet weten hoe iTunes de mogelijkheid kan bieden om zonder tussenkomst van iTunes muziek op je iPod te zetten.
Start iTunes.
Sluit iTunes.
Sleep uw muziek naar de iPod.
Zoiets?
En waar ik me druk over maak? Nergens over. Jij meldt je in een draadje over iTunes met een probleem. Ik probeer je enkel te helpen. Aangezien ik weet hoe gevoelig het kan liggen begon ik al met de opmerking "waarschijnlijk tegen beter weten in".
En waarom je nu ineens zo vervelend doet ontgaat me in het geheel. Volgens mij neem je het allemaal wat te persoonlijk.
Start iTunes.
Sluit iTunes.
Sleep uw muziek naar de iPod.
Zoiets?
En waar ik me druk over maak? Nergens over. Jij meldt je in een draadje over iTunes met een probleem. Ik probeer je enkel te helpen. Aangezien ik weet hoe gevoelig het kan liggen begon ik al met de opmerking "waarschijnlijk tegen beter weten in".
En waarom je nu ineens zo vervelend doet ontgaat me in het geheel. Volgens mij neem je het allemaal wat te persoonlijk.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 december 2010, 13:03 uur
Lezen is dus ook al te moeilijk:
''iTunes biedt trouwens niet voor niets de mogelijkheid om rechtstreeks naar de iPod te kopieren''
Dat gaat dus zo:
iPod aansluiten --> start iTunes --> muziekmap van de iPod aanklikken --> liedjes van de harde schijf naar die map slepen.
Het probleem is allang opgelost, maar jij wilt mij er nog steeds van overtuigen dat ik iTunes verkeerd gebruik, terwijl het twee jaar lang zonder problemen op deze manier heeft gewerkt. Als het dan één keer uit het niets niet werkt krijg ik een heel pleidooi. Het komt bij welk programma of apparaat dan ook toch wel eens voor dat het niet werkt, ook al heb je er zelf niets aan gedaan...
''iTunes biedt trouwens niet voor niets de mogelijkheid om rechtstreeks naar de iPod te kopieren''
Dat gaat dus zo:
iPod aansluiten --> start iTunes --> muziekmap van de iPod aanklikken --> liedjes van de harde schijf naar die map slepen.
Het probleem is allang opgelost, maar jij wilt mij er nog steeds van overtuigen dat ik iTunes verkeerd gebruik, terwijl het twee jaar lang zonder problemen op deze manier heeft gewerkt. Als het dan één keer uit het niets niet werkt krijg ik een heel pleidooi. Het komt bij welk programma of apparaat dan ook toch wel eens voor dat het niet werkt, ook al heb je er zelf niets aan gedaan...
0
Nicci
geplaatst: 19 december 2010, 13:27 uur
Ik wil je helemaal nergens van overtuigen. Doe wat je wilt. Jij schiet alleen zo in de stress.
0
geplaatst: 19 december 2010, 16:17 uur
Nicci schreef:
Nogmaals: jij gebruikt iTunes niet goed. Als je een bestand wilt herbenoemen (waarom zou je het in vredesnaam willen verplaatsen?) doe je dat gewoon in iTunes. Dat jij het op allemaal op het niveau van het OS wilt doen moet je helemaal zelf weten, maar geef iTunes daar niet de schuld van.
Ach, als ik in Rhythmbox een bestand hernoem, dan detecteert ie dat automatisch. Het 'oude' bestand komt dan in een lijst met 'ontbrekende bestanden' en het nieuwe staat gewoon keurig waar het hoort. Ik heb een Creative Zen Touch, en die kan wel gewoon knippen en plakken aan. Ik heb 1 keer voor iemand een album op haar iPod moeten zetten en MAN wat een gedoe was dat. Knippen+plakken is veel simpeler, maar breng dat de iPod fanboys maar eens aan het verstand. Sowieso, zou de software zich niet moeten aanpassen aan de wensen van de gebruiker in plaats van andersom?
0
Nicci
geplaatst: 19 december 2010, 16:28 uur
Dan zou ik als ik jou was geen iPod aanschaffen. En zeker geen iTunes gaan gebruiken.
0
geplaatst: 5 januari 2011, 09:35 uur
Bij James Holden - At the Controls (2006):
Hoe zet ik dit nu in iTunes?
1) Artiest ''James Holden'' en titel nummer ''Apparat - Wooden''
of
2) Artiest ''Apparat'' en titel ''Wooden''?
Hoe zet ik dit nu in iTunes?
1) Artiest ''James Holden'' en titel nummer ''Apparat - Wooden''
of
2) Artiest ''Apparat'' en titel ''Wooden''?
0
geplaatst: 5 januari 2011, 21:06 uur
Hangt er een beetje van af hoe je je iTuneslijst gesorteerd hebt. Op Artiest of op Album. Ikzelf heb 'm gesorteerd op Artiest en dus optie 1 gedaan.
0
Nicci
geplaatst: 5 januari 2011, 21:20 uur
Ik zou J. Holden als albumartiest opnemen en als artiest Apparat.
0
geplaatst: 6 januari 2011, 20:43 uur
Nicci schreef:
Met geluk heeft dat niet zoveel van doen. Ik denk dat mijn huidige iPod de zesde is die er in dit huishouden rondgaat. Nog nooit problemen gehad. Behalve dat iTunes enigszins uit de kluiten begint te groeien is er niet zoveel mis mee. Technisch gezien bedoel ik. Het doet gewoon wat het moet doen zonder problemen. Ik bezoek regelmatig diverse fora en kom eerlijk gezegd weinig problemen tegen rond iTunes of de iPod. Behalve als mensen zoals Stijn eigenwijs doen . . .
Eensgelijks. Ik zou zelfs niet meer zonder iTunes willen...
0
geplaatst: 6 januari 2011, 23:29 uur
Stijn_Slayer schreef:
Gelukkig allemaal geen last van. Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen overtuigd fan van Apple en ik vind iTunes ook niet het meest ideale programma ter wereld, maar dit potje Apple-bashen gaat wat ver. Als je op jullie universiteitsnetwerk met een Apple niet kan inloggen, ligt dat dan aan die Apple of aan dat netwerk?
0
geplaatst: 6 januari 2011, 23:35 uur
Ik vind Mac OS X eigenlijk wel een ideaal besturingssysteem maar iTunes (ook in combinatie met iPods) vind ik echt drie keer niks dus ik kan het gedeeltelijk wel begrijpen. Maar niet op netwerken van universiteiten kunnen inloggen, lijkt me inderdaad aan het netwerk te liggen, ik heb daar geen last van.
0
geplaatst: 7 januari 2011, 12:29 uur
Nicci schreef:
Ik zet in dit soort gevallen bij albumartiest en artiest James Holden, want anders staat het op je iPod bij allemaal verschillende artiesten. In de titel vermeld ik dan (in dit voorbeeld) Apparat. Best vervelend dat je iPod niet op albumartiest kan sorteren. Eigenlijk zo ongeveer het enige minpuntje aan iPod/iTunes (voor zover ik ben tegengekomen).
* denotes required fields.