MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / PC (centraal topic)

zoeken in:
of gewoon het officiële package gebruiken

Foobar leest ze enkel af.

Als je ze op mp3 of Ipod wil zetten, kun je best het programma "audacity" gebruiken. Je kunt het omzetten in MP3 of Ipod-formaat. En makkelijk in gebruik

Social_Mask
Hoe verander je het bestands type van een bestand?? Ik ben een nul als 't gaat om techniek..

Sietse
Lennonlover schreef:
Foobar leest ze enkel af.

Als je ze op mp3 of Ipod wil zetten, kun je best het programma "audacity" gebruiken. Je kunt het omzetten in MP3 of Ipod-formaat. En makkelijk in gebruik

Hoe zo omslachtig...Dus je wilt eerst alle losse FLAC's openen in Audacity en dan stuk voor stuk omzetten naar mp3?

U opent foobar, u laadt de bestanden die u wilt omzetten van FLAC naar mp3. U selecteerde de betreffende bestanden en klikt met de rechtermuisknop en kiest voor "Convert". U kiest de vorm van conversie (bijv. mp3). U kiest een locatie om het op te slaan. U drukt op OK en dan wacht u enkele minuten.

Huppa, klaar. Alle tracks omgezet naar mp3 zonder moeilijk doen.

Spelling_Bee
In Muziek > Algemeen > AllMusic.com:

Hey mensen

Ik zit met een klein probleempje. Sinds kort kan ik niet meer op AllMusic komen (ook niet op AllMovie, maar dat terzijde). Hij geeft nu altijd aan dat hij de pagina niet kan vinden, maar dat lijkt me raar omdat ik er eerder gewoon altijd op de site kon kijken. Zitten hier mensen die hier verstand van hebben of ook van dit probleem last ondervinden? Als iemand een oplossing heeft zou ik het graag willen weten. Alvast bedankt!

niet met allmusic.com maar ik heb dat wel eens met een andere site gehad. Dat had ik volgens mij opgelost door het ip adres in te typen dus je kunt eens proberen om naar http://166.90.203.245/ te gaan.

Spelling_Bee
Whaa het LUKT!!! Dank je wel FeNDeR en deze is voor jou:

Maar dan nog een vraagje hè. Stel dat ik weer zoiets heb bij een andere site, hoe moet ik dan achter het IP-adres van de desbetreffende site komen.

Hehe mooi moet je ff googlen op "website IP address" oid en dan zijn er een paar sites waar je het adres kunt invullen en dan krijg je het ip ervoor terug.

Is het niet gewoon een kwestie van even je cookies opschonen ofzo? Dat met die IP adressen is wel leuk natuurlijk, maar lost het probleem zelf natuurlijk niet op.

Als het goed is kun je daarna ook gewoon met het normale adres er weer op. Is iets met DNS dacht ik, maar ik snap t zelf ook niet helemaal :-p.

Sietse
Kan idd te maken hebben met de DNS, maar kan net zo goed iets met cookies ofzo zijn.

Altijd eerst cookies verwijderen in dit soort gevallen.

Ik krijg zowel hotmail als youtube niet open op internet, is dat alleen bij mij?

YouTube doet het hier wel, maar had er eerder deze week wel problemen mee.

Vreemd, alle andere sites pakt ie wel, maar bij youtube blijft het hangen bij verbinding maken. (En laat ik het nou net nodig hebben voor een spelletje )

Hotmail werkt ook niet bij. En ik heb al van andere mensen gehoord dat ze er ook problemen mee hebben.

Ik heb een soort van probleem. Sinds een tijdje lijkt het of soulseek het minder goed doet bij mij. Hij kan minder vinden en ook het downloaden gaat veel minder snel. Dit probleem heb ik op zowel de gewone PC als op m'n macbook.
Ik snap dat het een beetje een vaag probleem is, maar anders kan ik het ook niet omschrijven? Waar (welke instellingen bv.) zou het aan kunnen liggen?

Ik had dat ook en op een gegeven moment werkte het helemaal niet meer. Mensen kunnen nog wel bij mij downloaden, maar ik kan niemand meer browsen. In mijn geval is het een probleem met mijn poorten... ik heb die geprobeerd open te zetten aan de hand van de handleidingen op o.a. portforward.com, maar het werkt nog steeds niet.

Sietse
het kan verschillende redenen hebben:

1) soulseek is hopeloos aan het verouderen en ontwikkeling staat nagenoeg stil. Een simpele update van windows, virusscanner, firewall of iets anders zou het zomaar op eens de das om kunnen doen.
2) je poorten staan niet open
3) je provider knijpt je af
4) problemen in het netwerk van je provider
5) modem defect
6) kabel defect
7) soulseek netwerk niet goed (meer)

De antwoorden:
1) De update lijkt me niet het probleem omdat het zowel op je pc als mac is
2) Grootste veroorzaker van dit soort problemen, dus zeer goed mogelijk.
3) Zeer onwaarschijnlijk, of je moet in België wonen en een datalimiet hebben.
4) Is een mogelijkheid maar onwaarschijnlijk
5) Zou me niets verbazen
6) Onwaarschijnlijk want het is op zowel je macbook als je pc (of je moet draadloos werken...niet doen dus)
7) Ik heb eigenlijk geen problemen dus lijkt me niet.

Dus wat te doen:
-Poorten forwarden in je modem.
-Geen succes: even wat snelheid tests doen via www.eweka.nl (en dan kiezen voor een beetje schappelijke snelheidstest).
-Als daar verontrustende dingen uitkomen modem resetten (afhankelijk van soort modem stroom er minuut afhalen, of harde reset geven met paperclip en dan 15 minuten wachten).
-Geen succes: provider bellen

Bedankt voor de tips, Sietse Ik zal ze eens proberen.

Nog iets is dat we sinds kort inderdaad draadloosinternet (via een router) hebben, maar ik heb het idee (maar ik kan me vergissen) dat soulseek het daarvoor ook al minder deed.

En als het niet lukt of het wordt erger zal ik een goed alternatief moeten vinden. Is dat jou al gelukt, herman?

Sietse
ik weet een goed alternatief...
bedraad internet

In Overigen > Apparatuur > Het iPod topic:

Bij het omzetten van CD naar computer loopt mijn CPU bijna na de 100 %! Met als gevolg dat ik geen programma naast het i-tune kan draaien. Heeft iemand een oplossing of suggestie. Overigens mijn computer is een paar maanden oud. Alvast bedankt.

Ik breng mijn vraag nog even onder de aandacht. Wie o wie heeft een oplossing.

Bij het omzetten van CD naar computer loopt mijn CPU bijna na de 100 %! Met als gevolg dat ik geen programma naast het i-tune kan draaien. Heeft iemand een oplossing of suggestie. Overigens mijn computer is een paar maanden oud. Alvast bedankt.

Na 5 jaar wordt het eens tijd voor een nieuwe pc, nu heb ik een vraag hierover. Ik heb een Norton Antivirus, hoe zet ik die over op de nieuwe pc? Heb geen idee namelijk.. En ben ik dan bij msn al mijn smileys kwijt?

En hebben jullie verder nog tips voor een nieuwe pc? Ik download veel muziek (geen films). Mijn pc van nu heeft 80 GB en is soms supertraag. Ook heb ik een externe harde schijf van 250 GB. Een beeldscherm hoef ik niet, heb een goeie van HP (19 inch) (alhoewel, ik zie pixels blijkbaar slecht )

Ik zie nu allemaal pc,s van 640 GB (!), 500 GB. Maar heb ik zoveel nodig? Ook snelheden van internet varieert nogal, heb nu 512 MB, maar zie ze soms oplopen tot 4096 MB. Heb er 500, 600 euro voor over.

Alvast bedankt voor tips

Snappy schreef:
In Overigen > Apparatuur > Het iPod topic:

Meer RAM-geheugen heb je nodig. Da's makkelijk op je moederbord te steken. Enkel het geheugen zelf kost je wat hoewel dat ook relatief is, natuurlijk.

musicfriek schreef:
Na 5 jaar wordt het eens tijd voor een nieuwe pc, nu heb ik een vraag hierover. Ik heb een Norton Antivirus, hoe zet ik die over op de nieuwe pc? Heb geen idee namelijk.. En ben ik dan bij msn al mijn smileys kwijt?

En hebben jullie verder nog tips voor een nieuwe pc? Ik download veel muziek (geen films). Mijn pc van nu heeft 80 GB en is soms supertraag. Ook heb ik een externe harde schijf van 250 GB. Een beeldscherm hoef ik niet, heb een goeie van HP (19 inch) (alhoewel, ik zie pixels blijkbaar slecht )

Ik zie nu allemaal pc,s van 640 GB (!), 500 GB. Maar heb ik zoveel nodig? Ook snelheden van internet varieert nogal, heb nu 512 MB, maar zie ze soms oplopen tot 4096 MB. Heb er 500, 600 euro voor over.

Alvast bedankt voor tips

Ik wil dit jaar ook een nieuwe PC kopen (heb deze ook alweer 5 jaar zowat). Heb er verder ook geen verstand van, maar als je PC traag is heb je vooral meer geheugen nodig.

Friek neem aub geen Norton. Maar bijvoorbeeld Eset (http://www.nod32.nl/).Norton vreet je geheugen op en is veel minder goed dan Eset. Norton zuigt! Verder is het aantal GB van je harde schijf niet van invloed op de snelheid van je pc, wel het type. Kijk met name naar het RAM-geheugen. Als die lekker hoog is werkt je pc snel (icm met het juiste moederbord). Voor het vergelijken van internetsnelheid zie: www.internetten.nl/ of www.breedbandwinkel.nl

Voor advies van de juiste pc zou ik naar een pcboer gaan bij je om de hoek, of neem een Dell. Als een Dell goed onderhoudt zoals ik ( ) gaat ie makkelijk minimaal vijf jaar mee.

Overigens weet je zelf het beste wat je nodig hebt aan opslaghoeveelheid. Standaard zit er op een pc wel een GB of 160 of meer. Als je dan ook nog een externe schijf hebt van 250GB dan denk ik dat je wel heel ziek moet zijn om dat allemaal vol te krijgen.

Is Norton echt zo slecht dan? Gebruik het al 3 jaar en nooit last gehad van virussen eigenlijk. Heb wel weer voor een jaar betaald, maar mijn vraag was meer: als je nieuwe pc koopt, dan moet dat toch over te zetten zijn? En dat Eset, is dat gratis? Of moet ik dan weer dokken?

Dell spreekt mij ook wel aan trouwens, die hebben toch ook een goede helpdesk? Verder idd beter om bij de pc-boer mijn overige vragen te stellen. Er is ook zoveel nieuws op pc-gebied...

HiLL schreef:
Voor advies van de juiste pc zou ik naar een pcboer gaan bij je om de hoek, of neem een Dell. Als een Dell goed onderhoudt zoals ik ( ) gaat ie makkelijk minimaal vijf jaar mee.

Ja, Dell is een goed merk maar ze hebben geen verkooppunten, geen winkels. Als dan iets aan is kun je je plan trekken. Ik ben met mijn Dell laptop eens 3 winkels langsgegaan en geen enkele verkoper die hem wou aannemen voor reparatie. Ik heb chance gehad dat ik iemand kende die er wel wat van afweet.

musicfriek schreef:
Is Norton echt zo slecht dan? Gebruik het al 3 jaar en nooit last gehad van virussen eigenlijk. Heb wel weer voor een jaar betaald, maar mijn vraag was meer: als je nieuwe pc koopt, dan moet dat toch over te zetten zijn? En dat Eset, is dat gratis? Of moet ik dan weer dokken?

Dell spreekt mij ook wel aan trouwens, die hebben toch ook een goede helpdesk? Verder idd beter om bij de pc-boer mijn overige vragen te stellen. Er is ook zoveel nieuws op pc-gebied...

Heb je geen installatiedisc van Norton dan Friek? Zo ja kun je hem toch gewoon installeren op je nieuwe PC? En anders kun je de installer gewoon op een schijfje branden.

Verder kan ik je adviseren om, als je veel download, een zo groot mogelijke harde schijf te nemen. Schijfruimte kun je niet genoeg hebben. Voor de snelheid is het geheugen belangrijk, zorg dat je tenminste 2 GB geheugen hebt, zeker al er Windows Vista op de nieuwe PC zit.

Wat betreft de virusscanner: Avira is ook een hele goede, hij is in april door PC magazine verkozen tot de beste. Je kunt gratis een probeerversie downloaden en die kun je elke drie maanden met steeds een ander emailadres verlengen.

Het beste is toch een externe harde schijf. Vertraagt de pc niet, is veilig voor je bestanden als het het ergens veilig opbergt en kost niet zo veel voor soms enorm bestandscapaciteit

Gast
geplaatst: vandaag om 14:02 uur

geplaatst: vandaag om 14:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.