Overig / Apparatuur / PC (centraal topic)
zoeken in:
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 16 augustus 2008, 14:49 uur
Zeker een externe harde schijf, als is het maar om een back-up van je belangrijke bestanden te hebben (heb dit een vijftal jaar geleden tot mijn scha en schande ondervonden). Externe harde schijven zijn zeker hun geld waard en in allerlei formaten te verkrijgen. Je zou er soms van versteld staan hoe rap die schijf vol raakt. Nu heb ik enen van 500 Gb, dus ik kan wel een tijdje weg...
0
geplaatst: 16 augustus 2008, 15:03 uur
Als je een nieuwe pc wilt kopen, zou ik 2 GB RAM nemen, met Windows XP. Dan werkt alles prima. Externe harde schijf erbij en je weet zeker dat je niets te kort komt.
0
geplaatst: 16 augustus 2008, 15:49 uur
Shangri-la schreef:
Heb je geen installatiedisc van Norton dan Friek? Zo ja kun je hem toch gewoon installeren op je nieuwe PC? En anders kun je de installer gewoon op een schijfje branden.
Heb je geen installatiedisc van Norton dan Friek? Zo ja kun je hem toch gewoon installeren op je nieuwe PC? En anders kun je de installer gewoon op een schijfje branden.
Nee, heb geen disc, heb het de laatste 2 jaar via internet verlengd. En branden wordt ook lastig, want die werkt dus niet meer. En waar vind ik die installer? Onder configuratiescherm?
0
geplaatst: 16 augustus 2008, 15:56 uur
Als je hem vanaf de cd hebt geïnstalleerd, staat die installer op de cd. Als je hem hebt gedownload zou hij ergens op je pc moeten staan.
0
geplaatst: 16 augustus 2008, 18:40 uur
Wat Florsi Florsa zegt, of je hebt de cd of de installer staat op je harde schijf. 

0
Sheplays
geplaatst: 17 augustus 2008, 00:24 uur
Norton is echt erg! Ik heb Nod32, op advies van Hill, en ben daar zeer gelukkig mee. Mijn PC is van HP en die heeft Norton evaluatie versie standaard geinstalleerd. Op de site van Norton staat hoe dit te verwijderen. Weg ermee!
0
geplaatst: 17 augustus 2008, 00:36 uur
Nod32 is ook al weer een beetje achterhaald. Ik heb hem er laatst afgegooid om Avira te proberen die vond maar liefst 12 files die niet in de haak waren dus dat betekend dat Nod zijn werk toch niet helemaal goed gedaan heeft. Maar ja, alles beter dan Norton.
0
geplaatst: 17 augustus 2008, 08:46 uur
Ik had eerst McAfee, en nu heb ik AVG, een gratis geval. Ik heb met beide nog nooit een virus gehad. Nu ja, een keer. Maar toen kon ik dan ook alleen mijn computer niet meer aankrijgen.
0
geplaatst: 17 augustus 2008, 08:53 uur
Shangri-la schreef:
Nod32 is ook al weer een beetje achterhaald. Ik heb hem er laatst afgegooid om Avira te proberen die vond maar liefst 12 files die niet in de haak waren dus dat betekend dat Nod zijn werk toch niet helemaal goed gedaan heeft. Maar ja, alles beter dan Norton.
Achterhaald? Ze hebben een geheel nieuwe internet security. ESET Smart Security 3.0. Betere interface, meer inhoud en nog steeds vele malen lichter in gebruik dan Norton en McAfee.. Maar ik ga Avira eens bekijken. Overigens de beste scan ben je nog steeds zelf

0
geplaatst: 17 augustus 2008, 15:19 uur
Juist die Smart Security is het probleem, in tegenstelling tot de vroegere Nod32 scanner gebruikt deze veel meer geheugen en hij mist ook een hoop virussen die Avira dus wel ziet. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring.
0
geplaatst: 18 augustus 2008, 10:44 uur
Ik heb Avira gebruikt, erg fijne scanner. Pakte idd twee bestanden die NOD niet zag. Toch overwegen om die te kopen voor een jaartje. Is maar €20.. en NOD loopt af..
0
geplaatst: 18 augustus 2008, 11:13 uur
Overigens, al die tijd dat ik McAfee had, heb ik 2 of 3 keer een melding gehad, maar nooit een probleem. Met AVG heb ik elke dag wel een melding, houdt dat dan in dat ik al die tijd virussen heb lopen verzamelen? Lijkt mij namelijk sterk.
0
geplaatst: 18 augustus 2008, 12:19 uur
Dat kan wel ja. Het is echter niet zo dat elk virus/trojanpaardje/malware/spyware etc. zo schadelijk is dat je er iets van merkt. Kans is echter wel groot dat NOD32 of Avira iets vindt wat McAfee niet vindt... (spreek uit eigen ervaring).
0
geplaatst: 18 augustus 2008, 12:20 uur
Ach, ik blijf bij mijn standpunt; virussen zijn - net als regenjassen - voor mietjes.
0
Sietse
geplaatst: 18 augustus 2008, 13:52 uur
ik draai al tijden avast.
Weinig resources, gratis en goed.
Daarnaast is er natuurlijk ook nog zoiets al "bewust internetten":
1. Goede browser (Opera of Firefox 3)
2. Pop-up blocker installeren of die van browser gebruiken
3. Add-blocker in je browser knallen (kan bij FF en Opera, erg goed is Add Block Plus)
4. Niet zomaar willekeurig van iedere site alle shit downloaden
5. Niet alle willekeurige pop-up schermen beklikken.
Met deze 5 tips kom je al heel erg ver en kun je nagenoeg al de rotzooi vermijden.
Weinig resources, gratis en goed.
Daarnaast is er natuurlijk ook nog zoiets al "bewust internetten":
1. Goede browser (Opera of Firefox 3)
2. Pop-up blocker installeren of die van browser gebruiken
3. Add-blocker in je browser knallen (kan bij FF en Opera, erg goed is Add Block Plus)
4. Niet zomaar willekeurig van iedere site alle shit downloaden
5. Niet alle willekeurige pop-up schermen beklikken.
Met deze 5 tips kom je al heel erg ver en kun je nagenoeg al de rotzooi vermijden.
0
geplaatst: 18 augustus 2008, 15:00 uur
Is idd het belangrijkste. Met name 4 en 5 zijn belangrijk. En uiteraard Vuurvox gebruiken.
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 02:42 uur
Shangri-la schreef:
Voor de snelheid is het geheugen belangrijk, zorg dat je tenminste 2 GB geheugen hebt, zeker al er Windows Vista op de nieuwe PC zit.
Voor de snelheid is het geheugen belangrijk, zorg dat je tenminste 2 GB geheugen hebt, zeker al er Windows Vista op de nieuwe PC zit.
Heb besloten om toch maar geen nieuwe pc aan te schaffen. Het probleem zat 'm in het werkgeheugen kwam ik achter. Ik had slechts 256 MB, dat was dus ook de reden dat mijn PC soms zo ontzettend traag was. Samen met collega 1 GB gehaald en draait nu hier weer als een tierelier! Drie tientjes was ik maar kwijt, toch altijd beter dan gelijk een helemaal een nieuwe aan te schaffen.
En bedankt allemaal voor de tips van virusscanners, Norton zal zeker verleden tijd zijn komend jaar.
Ander vraagje: waarom is Firefox zo goed volgens jullie? Ik gebruik nog steeds gewoon IE7 en heb daar eigenlijk geen problemen mee.
0
Sietse
geplaatst: 25 augustus 2008, 11:31 uur
FF heeft een betere beveiliging (opera nog beter, trouwens), tabs werken veel handiger in FF. Het laadt pagina's sneller. Je kunt er "extentions" bij installeren waarmee je het programma precies naar je eigen wensen kan aanpassen. Spellingscontrole ingebouwd (en je kunt extra talen installeren, zo heb ik Nederlands en Engels).
Ga maar eens een paar dagen met Firefox werken en ik weet zeker dat je niet meer terug wil.
Ga maar eens een paar dagen met Firefox werken en ik weet zeker dat je niet meer terug wil.
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 12:57 uur
Sietse schreef:
FF heeft een betere beveiliging (opera nog beter, trouwens), tabs werken veel handiger in FF. Het laadt pagina's sneller. Je kunt er "extentions" bij installeren waarmee je het programma precies naar je eigen wensen kan aanpassen. Spellingscontrole ingebouwd (en je kunt extra talen installeren, zo heb ik Nederlands en Engels).
Dit kan ik alleen maar bevestigen, Firefox rules.

0
geplaatst: 25 augustus 2008, 13:05 uur
Een hele simpele vraag, maar kom er toch niet uit. Hoe stel je in dat je browserbalk de door jouw gekozen URL's onthoudt?
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 13:12 uur
Extra > opties > Privacy > informatie die ik invoer in webformulieren en de zoekbalk onthouden.
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 13:16 uur
musicfriek schreef:
Heb besloten om toch maar geen nieuwe pc aan te schaffen. Het probleem zat 'm in het werkgeheugen kwam ik achter. Ik had slechts 256 MB, dat was dus ook de reden dat mijn PC soms zo ontzettend traag was. Samen met collega 1 GB gehaald en draait nu hier weer als een tierelier! Drie tientjes was ik maar kwijt, toch altijd beter dan gelijk een helemaal een nieuwe aan te schaffen.
En bedankt allemaal voor de tips van virusscanners, Norton zal zeker verleden tijd zijn komend jaar.
Ander vraagje: waarom is Firefox zo goed volgens jullie? Ik gebruik nog steeds gewoon IE7 en heb daar eigenlijk geen problemen mee.
(quote)

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 29 augustus 2008, 17:26 uur
Een paar jaar geleden overgeschakeld van IE naar Firefox: nog nooit problemen gehad met Firefox. Firefox is een rots in de branding.
0
geplaatst: 29 augustus 2008, 18:11 uur
IE houd zich minder aan de voorgeschreven regels wat betreft webstandaarden dan FF. Hierdoor is het voor webprogrammeur een hekel omdat het merendeel van de mensen IE gebruikt als browser, zij moeten bijvoorbeeld proberen om door een omweg hetzelfde resultaat te boeken als met FF.
Hopelijk gaat dit probleem verdwijnen met IE8, in ieder geval Microsoft geeft aan dat ze daar op gaan focussen in de nieuwe versie.
Hopelijk gaat dit probleem verdwijnen met IE8, in ieder geval Microsoft geeft aan dat ze daar op gaan focussen in de nieuwe versie.
0
Sietse
geplaatst: 31 augustus 2008, 20:17 uur
MrDoubleL schreef:
IE houd zich minder aan de voorgeschreven regels wat betreft webstandaarden dan FF. Hierdoor is het voor webprogrammeur een hekel omdat het merendeel van de mensen IE gebruikt als browser, zij moeten bijvoorbeeld proberen om door een omweg hetzelfde resultaat te boeken als met FF.
Helaas, microsoft heeft al aangegeven dat IE8 verschillende standaarden niet zal ondersteunen...dus weer een reden om over te stappen...
0
geplaatst: 3 september 2008, 16:21 uur
Sir Spamalot schreef:
Een paar jaar geleden overgeschakeld van IE naar Firefox: nog nooit problemen gehad met Firefox. Firefox is een rots in de branding.
Ik heb anders al genoeg problemen gehad met firefox (en dan vooral de extensies). Het is dat Opera zo lelijk is, anders had ik firefox al lang vaarwel gezegd.
0
geplaatst: 3 september 2008, 16:26 uur
Gajarigon schreef:
Ik heb anders al genoeg problemen gehad met firefox (en dan vooral de extensies). Het is dat Opera zo lelijk is, anders had ik firefox al lang vaarwel gezegd.
(quote)
De laatste nieuwe versie van Opera was alvast een hele verbetering. Firefox heb ik nog geprobeerd maar die liep ook regelmatig vast.
0
geplaatst: 3 september 2008, 16:29 uur
JP1230 schreef:
De laatste nieuwe versie van Opera was alvast een hele verbetering. Firefox heb ik nog geprobeerd maar die liep ook regelmatig vast.
(quote)
Ik ben nu toch ook aan het uitproberen met Google Chrome, helaas is het importeren van de paswoorden niet gelukt en moet ik me dus bij ettelijk sites opnieuw aanmelden (wat toch een heel karwei is voor een patente luierik zoals ondergetekende).
* denotes required fields.