MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / PC (centraal topic)

zoeken in:
Hmm Google Chrome, erg snel maar wel onderontwikkeld. Geen woordenboek nog, en ook geen ruimte voor andere plugins. Ook de slimme zoekbalk van FireFox stel ik meer op prijs.. Google zoekt gewoon in google.

Wanneer ik een cd in mijn pc plaats, begint deze automatisch te rippen. Waarschijnlijk heb ik dat eens per ongeluk zo ingesteld. Iemand die weet hoe ik dat weer terug zet?

Ligt er aan welk programma je gebruikt. als dat Windows Media Player is ga je naar mediabibliotheek --> Extra --> Opties --> Muziek Rippen. Daar zie (bij instellingen voor rippen) een aanvinkvakje staan met de tekst CD na plaatsen in station rippen. Waarschijnlijk staat dat aangevinkt, dus weghalen en dan zou ie het moeten doen (of liever in dit geval, niet meer moeten doen)

Dat had ik al gedaan, maar toen ik net een cd in stak, begon-ie toch weer te rippen

Gebruik je misschien nog andere players? Dan kan ik mij voorstellen dat je daar de instellingen ook moet veranderen?

Wat indana zegt. Volgens mij ript WMP überhaupt niet als hij niet aan staat. Maar daar kan ik me in vergissen.

Nee, ik gebruik enkel Windows Media Player.

Dus hij ript ook via WMP, terwijl je die functie hebt uitgezet?

Dan zou ik het verder niet weten eerlijk gezegd.

Misschien opnieuw installeren, bedenk ik net?

Bij Firefox heb je de handige functie om op een site naar een bepaald woord te zoeken door dat woord in te tikken. Het enige nadeel is dat je maar één resultaat krijgt te zien. Is het ook mogelijk om naar het volgende zoekresultaat te gaan?

Naast het zoekbalkje staat volgende / vorige. Niet zo moeilijk te vinden lijkt me.

Florsi Florsa schreef:
Bij Firefox heb je de handige functie om op een site naar een bepaald woord te zoeken door dat woord in te tikken. Het enige nadeel is dat je maar één resultaat krijgt te zien. Is het ook mogelijk om naar het volgende zoekresultaat te gaan?

Als je op 'enter' drukt gaat hij automatisch naar het volgende zoekresultaat

Yak
Florsi Florsa schreef:

Wat jij gebruikt heet 'Quick Find' (in NL waarschijnlijk 'snelzoeken'). Is ook handig, maar als je gewoon wil zoeken moet je Ctrl + F doen, dan krijg je onderin een zoekveld.

Bedankt Yak, ik gebruikte inderdaad dat Quick Find.

Arno schreef:
Wanneer ik een cd in mijn pc plaats, begint deze automatisch te rippen. Waarschijnlijk heb ik dat eens per ongeluk zo ingesteld. Iemand die weet hoe ik dat weer terug zet?

Ja: ga naar 'deze computer' en klik met de rechtermuisknop op je dvd- of cd-speler (DVD/CD Drive). Kies 'eigenschappen' en vervolgens het tabblad 'AutoPlay'. Daar kun je precies instellen welke actie er ondernomen moet worden bij een bepaalde inhoud van de cd/dvd.

Sir Spamalot (crew)
Een tijdje geleden nog gestoeft met Mozilla Firefox, maar ik ben al mijn bladwijzers kwijt. Anybody any ideas om dit te herstellen?
Met dank bij voorbaat.

Sietse
al je bookmarks weg. Is je FF een keer gecrashed?

Sir Spamalot (crew)
Ik denk van noppes, gewoon deze morgen alle bladwijzers weg, zowel in de bladwijzerbalk als in mijn mappen. Ghost in the Machine zeker?
Versie is: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl; rv:1.9.0.3) Gecko/2008092417 Firefox/3.0.3

Sietse
heel vreemd...ik vrees dat ik je hier verder geen tips kan geven.
Misschien iemand anders wat ideeën.

Kun je misschien je bladwijzers uit een andere browser (IE bijv.) importeren, of gebruik je alleen Firefox?

Verder zou je systeemherstel nog kunnen proberen (terug naar het moment waarop je nog geen problemen met Firefox had).

Sir Spamalot (crew)
@Sietse en Status Seeker: ik heb een gouden tip gevonden op help van Firefox en mijn bladwijzers teruggevonden: gewoon "bookmarks.html" zoeken op harde schijf en via "bladwijzers organiseren" en "bladwijzers importeren" heb ik het zootje kunnen herstellen. Mijn dank aan jullie voor jullie morele steun! Was effe bangelijk afwachten. Eind goed, al goed.
Ik heb mijn les geleerd en een reservekopie gemaakt.

Sietse
haha, ik dacht dus dat je bedoelde met het mappen bekijken dat je dat al had gedaan, want dat wist ik ook al wel

Hahaha.

In Overigen > Apparatuur > cd tracklist openen met nero:

hey allemaal

ik brand al een lange tijd cd's op nero maar er zijn een paar cd's waarvan de nummers zijn mislukt en je kunt met nero diezelfde cd-tracklist openen in nero en nog meer nummers bijvoegen en dan kan je de cd weer opnieuw branden ik heb dit lang geleden gedaan maar ik weet niet meer hoe dit moet

weet iemand dit ??
alvast bedankt

Dat ligt eraan of je je proces hebt opgeslagen. En trouwens, zet je albums nooit in een mapje? Dan is het gewoon kwestie van mapje open, ctrl+a en toevoegen.

En koop dus nooit bij ALTERNATE. Wat een takkezaak...
Je kunt beter wachten op de dag dat curling de nationale sport wordt, dan op een bestelling bij hen.

Pc is inmiddels al een tijdje binnen, maar nu zit ik met een klein probleempje. Als ik de pc opstart, krijg ik eerst zo'n klein scherm waarin je je wachtwoord in kan vullen, terwijl maar 1 gebruiker op mijn computer heb en die heeft geen wachtwoord. Met andere woorden, dat scherm is nutteloos, maar ik weet niet hoe ik hem weg moet krijgen.
Iemand?

Sietse
XP of Vista?

Sietse
laat ik nu net zelf vista hebben...en geen zin hebben om mijn laptop erbij te pakken...

maar het zit ergens onder configuratie scherm en dan bij gebruikers (ofzoiets)

Gast
geplaatst: vandaag om 18:44 uur

geplaatst: vandaag om 18:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.