Overig / Apparatuur / PC (centraal topic)
zoeken in:
0
lambf
geplaatst: 2 februari 2009, 18:19 uur
XP no-nonsense ?
Geen gebruik van RAM?
Geen nadelen ?
Fanboy alert!
Geen gebruik van RAM?
Geen nadelen ?
Fanboy alert!
0
geplaatst: 2 februari 2009, 18:27 uur
Schakel de landmacht in, iemand heeft een mening! 
Anders kom je met argumenten of zo...
- Wat is er nonsense aan?
- Hoeveel RAM gebruikt het (oke, niet niks, maar zeker niet veel t.o.v. Vista)?
- Welke nadelen zijn er?

Anders kom je met argumenten of zo...
- Wat is er nonsense aan?
- Hoeveel RAM gebruikt het (oke, niet niks, maar zeker niet veel t.o.v. Vista)?
- Welke nadelen zijn er?
0
geplaatst: 2 februari 2009, 18:30 uur
In programmeurskringen circuleert als grap een soort checklist voor virussen (ik zal er een paar noemen: "zorgt het ervoor dat je computer instabiel wordt", "maakt het rotzooi die niet wordt opgeruimd (memory-beslag bijv.)", "wordt het iedere keer groter?"). Bij Windhoos (vanaf XP) kan je ze allemaal met ja beantwoorden; ergo conlusio: windhoos is een...
Helaas pindakaas is Unox of (Unox lite - Linux) geen optie: veel te veel werk bij installeren en geringe compatibiliteit bij bestandsuitwisseling.
Helaas pindakaas is Unox of (Unox lite - Linux) geen optie: veel te veel werk bij installeren en geringe compatibiliteit bij bestandsuitwisseling.
0
geplaatst: 2 februari 2009, 18:33 uur
Ik heb de meest low-budget virusscanner die er is (AVG, de gratis versie), ik download als een otter en ik heb nooit last van virussen.
0
geplaatst: 2 februari 2009, 18:43 uur
Tenzij dat er met AVG zelf problemen zijn zoals een tijd geleden 

0
geplaatst: 2 februari 2009, 18:46 uur
Ja, crashte je hele computer, deadly. Oja, er werd een fix geboden, downloadable - alleen hoe kon je eraan komen (als je computerd gecrasht was) - met een e-meeuw zeker?
0
geplaatst: 2 februari 2009, 20:10 uur
Vista heeft wel wat irritante dingen zoals dat ik wel eens een mapje of file wil verplaatsten en geen toestemming krijg terwijl het gvd toch mijn eigen computer is. Je zal daar vast wel iets aan kunnen doen, maar met wat gegoochel lukt het dan uiteindelijk toch wel. (ben niet zo'n expert) Verder valt het allemaal wel mee. Vroeg me gewoon af of het mogelijk was om in IE dat scriptvenstertje, dat standaard komt als ik op het boompje klik om een afbeelding te plaatsen op mume, ongedaan te maken. Misschien door mume als veilige site ergens in IE op te geven ofzo. Ach, die paar extra klikjes op de muis elke keer overleef ik wel. Ze houden me in goede vorm, zullen we maar zeggen. 

0
Sheplays
geplaatst: 2 februari 2009, 20:58 uur
Waarom klik je nog op het boompje dan? De enige tag die je nodig hebt is [ IMG] [ /IMG]
dan type je die toch even?
0
Sietse
geplaatst: 3 februari 2009, 11:10 uur
Reptile, Firefox installeren lost niet alleen je probleem op, het doet ook andere wonderen.
IE 7 is behoorlijk crap en maakt het leven op internet er niet makkelijker op.
Ik draai Vista met Office 2007 (en open office als ik NL. spellingscontrole nodig heb). Ik heb alleen tijdelijk problemen gehad met mijn geluidskaart (professioneel ding, vraagt wat meer eisen van een computer dan de gemiddelde Creative Labs) maar dat lag aan de driver van mijn grafische kaart en niet aan Vista.
Mensen die klagen over Vista zijn gewoon noobs die niet blijkbaar moeite hebben met een pc correct installeren en eventueel een boekje lezen als ze er niet uitkomen.
IE 7 is behoorlijk crap en maakt het leven op internet er niet makkelijker op.
Ik draai Vista met Office 2007 (en open office als ik NL. spellingscontrole nodig heb). Ik heb alleen tijdelijk problemen gehad met mijn geluidskaart (professioneel ding, vraagt wat meer eisen van een computer dan de gemiddelde Creative Labs) maar dat lag aan de driver van mijn grafische kaart en niet aan Vista.
Mensen die klagen over Vista zijn gewoon noobs die niet blijkbaar moeite hebben met een pc correct installeren en eventueel een boekje lezen als ze er niet uitkomen.
0
geplaatst: 3 februari 2009, 11:20 uur
Waar ik de laatste tijd last van heb is dat mijn pc in 1 klap helemaal uitvalt en uit zichzelf weer opnieuw opstart. Zwaar irritant. Soms weken geen last, soms 5x op een dag. Heb Norton inmiddels verwijderd en Avira Antivir erop gezet. Maar nog steeds last.. Heb ik nu een virus ofzo?
0
Sietse
geplaatst: 3 februari 2009, 11:26 uur
dat zou kunnen, maar ik denk eerder dat het een hardware probleem is.
Haal je wel eens je pc open om de stofzuiger er door te halen?
Zo nee, dit kan wonderen doen (maar wees wel voorzichtig en niets aanraken met de stofzuiger).
Zo nee, dit kan wonderen doen (maar wees wel voorzichtig en niets aanraken met de stofzuiger).
0
geplaatst: 3 februari 2009, 11:55 uur
Bij mij hielp dat wel, mijn stofzuiger erover doorheen halen...
Ik zit er trouwens aan te denken om een nieuwe computer te kopen. Wil geen laptop/notebook/oid want daar houd ik niet van. Mijn huidige is al 5/6 jaar oud en wel 's aan vervanging toe (de harde schijf is al een keer vervangen).
Wat raden jullie aan qua specs als geheugen enz? Ik gebruik hem vooral voor tekstverwerken, muzieksoftware (een goede geluidskaart is dus wel nodig), om films op te kijken, ed.
Ik zit er trouwens aan te denken om een nieuwe computer te kopen. Wil geen laptop/notebook/oid want daar houd ik niet van. Mijn huidige is al 5/6 jaar oud en wel 's aan vervanging toe (de harde schijf is al een keer vervangen).
Wat raden jullie aan qua specs als geheugen enz? Ik gebruik hem vooral voor tekstverwerken, muzieksoftware (een goede geluidskaart is dus wel nodig), om films op te kijken, ed.
0
geplaatst: 3 februari 2009, 12:01 uur
Ik raad je dit aan:
[BBG] Best Buy Guide topicoverzicht - Complete Systemen & Laptops - GoT
[BBG] Basissysteem januari 2009
0
geplaatst: 3 februari 2009, 12:36 uur
Florsi Florsa schreef:
Ik vind Vista (zo erg heeft het conservatisme me op mijn jonge leeftijd al te pakken) gewoon nodeloos uitgebreid / mooi. XP is gewoon no-nonsense, snel en duidelijk. Het neemt geen RAM in beslag en heeft eigenlijk geen nadelen - het ontbreken van ondersteuning van DirectX 10 buiten beschouwing gelaten.
Ik vind Vista (zo erg heeft het conservatisme me op mijn jonge leeftijd al te pakken) gewoon nodeloos uitgebreid / mooi. XP is gewoon no-nonsense, snel en duidelijk. Het neemt geen RAM in beslag en heeft eigenlijk geen nadelen - het ontbreken van ondersteuning van DirectX 10 buiten beschouwing gelaten.
Eens!
overigens: Windows 98 ftw!
0
Sietse
geplaatst: 3 februari 2009, 12:37 uur
Geluidskaart: ik ben zeer tevreden met mijn Alesis iO26 FireWire.
Heeft 8 analoge ingangen, 8 uit, 1 phono ingang en heel veel digitale ingangen (die ik zelf niet gebruik)
Heeft 8 analoge ingangen, 8 uit, 1 phono ingang en heel veel digitale ingangen (die ik zelf niet gebruik)
0
geplaatst: 3 februari 2009, 12:38 uur
KampF schreef:
Ik raad je dit aan:
Ik raad je dit aan:
Zo, daar ben ik wel even zoet mee. Dank u!
0
geplaatst: 3 februari 2009, 14:32 uur
Aub. En die randapparatuur zal je misschien niet allemaal nodig hebben, maar de essentiële dingen zijn daar toch wel in goede prijs kwaliteit verhouding (geheugen / processor / moederbord etc)
0
geplaatst: 3 februari 2009, 16:41 uur
Sietse schreef:
Okee, dan ga ik even zuigen.
0
geplaatst: 4 februari 2009, 02:32 uur
Sheplays schreef:
Waarom klik je nog op het boompje dan? De enige tag die je nodig hebt is [ IMG] [ /IMG]
Kun je na gaan hoe lui ik ben.

0
Sheplays
geplaatst: 4 februari 2009, 09:08 uur
reptile71 schreef:
(quote)

Juist niet, wat jij doet kost je meer energie

0
fastpulseboy
geplaatst: 4 februari 2009, 17:36 uur
superirritant.....
je hebt gewoon verbinding, je soulseek loopt vrolijk door, maar sites doen het niet meer. ff rebooten en alles doet het weer. Maar wel irritant. Normaal haal ik dit soort dingen er wel uit, maar nu weet ik het ff niet.
je hebt gewoon verbinding, je soulseek loopt vrolijk door, maar sites doen het niet meer. ff rebooten en alles doet het weer. Maar wel irritant. Normaal haal ik dit soort dingen er wel uit, maar nu weet ik het ff niet.
0
boomkat
geplaatst: 20 april 2009, 13:38 uur
Weet iemand hoe ik van een album een .zip of .rar file maak?
* denotes required fields.