Overig / Apparatuur / Het Grote Audio-topic
zoeken in:
0
Kevin Kattouw
geplaatst: 17 september 2010, 20:26 uur
Oke bedankt, maar wat bedoel je met: maar je sluit hem aan tussen je speakers snoeren. De versterker gaat toch via een kabeltje de subwoofer in?
0
geplaatst: 17 september 2010, 22:37 uur
@Kevin
Er zijn subwoofers die je ook via je bestaande luidsprekers kan aansluiten en daaruit haalt hij het laag uit de speaker uitgangen om te versterken.
dus de subwoofer sluit je aan op de speaker snoeren en de speakers en de versterker, die pioneer die ik heb kan max 100Watt insturing hebben maar als je een Sub-out met een RCA kabeltje hebt kan je het beter zo doen aangezien een Sub-out al gefiltert is op de lagetonen en enkel dan ook de lage tonen aan je subwoofer ingang aanbied en die dan via de ingebouwde versterker de rest doet.
je kan geen passieve subwoofer aansluiten op Sub-out op je versterker maar wel een aktieve subwoofer met ingebouwde versterker
.
Er zijn subwoofers die je ook via je bestaande luidsprekers kan aansluiten en daaruit haalt hij het laag uit de speaker uitgangen om te versterken.
dus de subwoofer sluit je aan op de speaker snoeren en de speakers en de versterker, die pioneer die ik heb kan max 100Watt insturing hebben maar als je een Sub-out met een RCA kabeltje hebt kan je het beter zo doen aangezien een Sub-out al gefiltert is op de lagetonen en enkel dan ook de lage tonen aan je subwoofer ingang aanbied en die dan via de ingebouwde versterker de rest doet.
je kan geen passieve subwoofer aansluiten op Sub-out op je versterker maar wel een aktieve subwoofer met ingebouwde versterker
.
0
geplaatst: 28 september 2010, 12:41 uur
Ik ben een noob wat betreft audio, daarom de volgende noobvraag. Ik wil mijn laptop aansluiten op de aux uitgang (digitaal) van mijn stereo.
Welke kabel heb ik hier voor nodig? Bij het googelen kwam ik regelmatig uit op de RCA Jack kabels.
Om precies te zijn: JACK 3.5MM PLUG - 2X RCA PLUG. Is dit de juiste? Zo niet, welke wel?
Hopelijk kan iemand me helpen!
Welke kabel heb ik hier voor nodig? Bij het googelen kwam ik regelmatig uit op de RCA Jack kabels.
Om precies te zijn: JACK 3.5MM PLUG - 2X RCA PLUG. Is dit de juiste? Zo niet, welke wel?
Hopelijk kan iemand me helpen!
0
geplaatst: 28 september 2010, 17:34 uur
Dank! Kabeltje gekocht en inmiddels komt er een redelijk goed geluid uit m'n boxen 

0
geplaatst: 29 september 2010, 20:23 uur
Ik weet niet of ik hier in het goede foum ben, maar is er iemand die ervaring heeft met Brennan: http://www.brennan.co.uk/ Dat lijkt mij wel wat. Heb alleen gehoord dat het inladen van een cd ongeveer 5 minuten duurt. Klopt dat en is er iemand met zo'n apparaat of iets vergelijkbaars?
0
geplaatst: 30 september 2010, 00:32 uur
Dat is gewoon een music-server; zoek maar eens naar reviews van dat soort apparaten op hear.nl of hifi.nl
Hifidelio is bijv zo'n apparaat - kost ca 750 euro. Het principe is: een server vanwaaruit je wireless muziek kunt streamen - meerdere formaten worden ondersteund: PCM (gewoon cd-formaat en dat vergt meer ruimte) en MP3 (gecomprimeerd naar keuze); de ratio PCM : MP3 = ca 7 : 1
Ik heb ooit zo'n ding aangeschaft - een Yamaha MCX-1000 (toen top of the bill) + een losse client met speakers (die kan je dan in een andere ruimte dan de server zetten om daar ook muziek te kunnen luisteren). Vervolgens ben ik terug naar analoog gegaan en nou staat het ding stof te happen. Ik moet 'em nog eens te koop zetten (op Hifi of Hear).
Hifidelio is bijv zo'n apparaat - kost ca 750 euro. Het principe is: een server vanwaaruit je wireless muziek kunt streamen - meerdere formaten worden ondersteund: PCM (gewoon cd-formaat en dat vergt meer ruimte) en MP3 (gecomprimeerd naar keuze); de ratio PCM : MP3 = ca 7 : 1
Ik heb ooit zo'n ding aangeschaft - een Yamaha MCX-1000 (toen top of the bill) + een losse client met speakers (die kan je dan in een andere ruimte dan de server zetten om daar ook muziek te kunnen luisteren). Vervolgens ben ik terug naar analoog gegaan en nou staat het ding stof te happen. Ik moet 'em nog eens te koop zetten (op Hifi of Hear).
0
geplaatst: 9 oktober 2010, 11:19 uur
korenbloem schreef:
Misschien zijn er mensen die mij een beetje op weg kunnen helpen.
Ik wil op (onbepaalde) termijn een hifi set aanschaffen. Maar de set moet de volgende eigenschap hebben. Ik moet mijn pc/ htpc er op aan kunnen sluiten. inverband met mijn 'grote' collectie mp3's
Ik heb dus een set boxen nodig (ben nog niet uit of ik zal gaan voor een degelijke inverstering in een 2.0 set en een goedkope dvdspeler met surroundsetje ernaast of een goede inverstering in een 5.1 opstelling)
Een versterker (ook hierin geld dezelfde afweging, De dolbysurround reciever beschikken wel vaak over een pc-aansluiting en de 2.0 versterkers vaak niet of begrijp ik het gewoon verkeerd en is het wel mogelijk om je pc op een stereo versterker aan te sluiten)
Cd-speler
- platen speler.
Mijn budget zal ongeveer tussen de 1000 en 1500 euro zijn.
ALs ik op hifi.com kijk, dan zie ik een hoop versterkers en recievers. Alleen ben ik er nog niet echt overuit wat ik het beste kan doen. Ik verdwaal vaak een beetje in de prijs kwaliteit verhoudingen. Ik ben een pietlul in het kader van technische gegevens, hierdoor ben ik geneigd om heel erg af te gaan op technische gegevens alleen zegt het vaak helemaal niets. Met pc-onderdelen is het vaak wel duidelijk welke producten de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben. Dit is een vast onderdeel in de reviews en comentaren. In audio land lijkt het dat zowel de reviewers als de users allen vinden hoe duurder hoe beter.
Ik vraag mij verder af: waar moet je met meest in investeren: Versterker, boxen, speler? of moet het gelijk op gaan. Allemaal vragen waar ik vaak geen duidelijk antwoord op kan vinden
Wie kan mij een beetje verder helpen.
Misschien zijn er mensen die mij een beetje op weg kunnen helpen.
Ik wil op (onbepaalde) termijn een hifi set aanschaffen. Maar de set moet de volgende eigenschap hebben. Ik moet mijn pc/ htpc er op aan kunnen sluiten. inverband met mijn 'grote' collectie mp3's
Ik heb dus een set boxen nodig (ben nog niet uit of ik zal gaan voor een degelijke inverstering in een 2.0 set en een goedkope dvdspeler met surroundsetje ernaast of een goede inverstering in een 5.1 opstelling)
Een versterker (ook hierin geld dezelfde afweging, De dolbysurround reciever beschikken wel vaak over een pc-aansluiting en de 2.0 versterkers vaak niet of begrijp ik het gewoon verkeerd en is het wel mogelijk om je pc op een stereo versterker aan te sluiten)
Cd-speler
- platen speler.
Mijn budget zal ongeveer tussen de 1000 en 1500 euro zijn.
ALs ik op hifi.com kijk, dan zie ik een hoop versterkers en recievers. Alleen ben ik er nog niet echt overuit wat ik het beste kan doen. Ik verdwaal vaak een beetje in de prijs kwaliteit verhoudingen. Ik ben een pietlul in het kader van technische gegevens, hierdoor ben ik geneigd om heel erg af te gaan op technische gegevens alleen zegt het vaak helemaal niets. Met pc-onderdelen is het vaak wel duidelijk welke producten de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben. Dit is een vast onderdeel in de reviews en comentaren. In audio land lijkt het dat zowel de reviewers als de users allen vinden hoe duurder hoe beter.
Ik vraag mij verder af: waar moet je met meest in investeren: Versterker, boxen, speler? of moet het gelijk op gaan. Allemaal vragen waar ik vaak geen duidelijk antwoord op kan vinden
Wie kan mij een beetje verder helpen.
Ok. 1.5 jaar verder heb ik op dit moment (sinds gisteren) deze set staan.
versterker: bow wazoo xl (was een sfinx project 10)
cd speler: unico cd (was een primare c20)
luidsprekers: b & w silver signuture
logitech squeeze box touch.
ben er zeer te vrede mee. Maar heb telkens de neiging om te kijken naar upgrades. Kennen meer mensen dit gevoel?
0
Nicci
geplaatst: 9 oktober 2010, 15:14 uur
Nee. Als het om HiFi gaat, moet je niet naar specs kijken. Je moet luisteren hoe het klinkt! Ik doe eeuwen met apparatuur.
0
geplaatst: 9 oktober 2010, 18:48 uur
Ik bedoel geen specs. Maar je weet dat het altijd mooier kan klinken. een zoektoch naar het perfecte geluid. Om het maximale uit een opname te halen. Dat gevoel, doel ik op.
0
geplaatst: 9 oktober 2010, 19:12 uur
korenbloem schreef:
Ik bedoel geen specs. Maar je weet dat het altijd mooier kan klinken. een zoektoch naar het perfecte geluid. Om het maximale uit een opname te halen. Dat gevoel, doel ik op.
Dat is zonder meer herkenbaar, maar die zoektocht blijft; op een gegeven moment, leg je je ergens bij neer, omdat je weet dat die eindeloze zoektocht op een gegeven moment kan ontaarden in de aanschaf van interlinks van 2000 euro per stuk, voedingsstabilisatoren van 1500 euro en een cd-speler (ex-demo) van 15.000 euro. Ik heb een vriend die zo doorslagen is; ik heb er zelf voor gekozen ergens een grens te trekken (qua cd-spler ligt die bij de Primare CD31 en qua platenspeler de Clearaudio - Blue Motion), te stoppen en meer geld aan albums uit te geven.
Die vriend van me die moet nu nl ook zoeken naar albums die zodanig zijn opgenomen/geproduceerd dat zijn set daardoor ook tot zijn recht komt. En dat laatste doet me verzuchten dat het met de opname/productie van veel albums hedentendage maar beroerd is gesteld - veel gain, maar weinig dynamiek.
De laatste Interpol is bijv. wat dat betreft bar en boos - denk je het album op een k*setje van 500 euro te draaien. Gelukkig klinkt erna het album van het Kit Downes Trio (Golden) wel puik.
0
Nicci
geplaatst: 9 oktober 2010, 20:30 uur
korenbloem schreef:
Tip die ik kreeg van een vriend:
1. Sta 's morgens op.
2. Neem wat koffie en zet een mooi muziekje op.
3. Luister goed.
4. Ben je tevreden met het geluid?
5. Koop nooit weer wat anders.
0
geplaatst: 9 oktober 2010, 22:24 uur
Nicci schreef:
1. Sta 's morgens op.
3. Luister goed.
(quote)
1. Sta 's morgens op.
3. Luister goed.
Een bekend Nederlands zanger zong ooit: "vriendschap is een illusie".
En verder: zet jouw set even naast die van Korenbloem, dan is duidelijk dat je qua referentie - excusez les mots - gewoon uit je nek zit te lullen. Jouw setje (ik herinner het me van je lovende woorden over je DAC van 300 - 400 euro) steekt echt pover af bij die serieuze audiofiele set van Korenbloem - check alleen cd-speler en versterker eens; defny not in your league mate!
Normaal gesproken luister ik zelden met een kopje koffie 's ochtends naar muziek om muzikale kwaliteit te beoordelen, tenzij ik met een maat om 10:30 's ochtends bij Rhapsody (Hilversum) heb afgesproken - daar serveren ze prima koffie, met een uitstekend geluid. Heb daar ooit The Orb - Adventures ... op een set van een slordige drie ton gehoord en was completely blown out of my socks (en dat is dus wat ik mijn eerdere reactie bedoelde) - ja het is er, het ultieme geluid (al schuift het steeds op), maar het heeft zijn prijs.
0
Nicci
geplaatst: 9 oktober 2010, 22:58 uur
Dat herinner je je dan helemaal verkeerd. Die DAC kost maar €200,-.
Wat klets je toch Mjuman? Ik ben tevreden met m'n setje. Heel erg praktisch allemaal. En ook niet zo opvallend groot. Natuurlijk is er beter, maar daar heb ik helemaal geen zin in.
[modknipje]
Wat klets je toch Mjuman? Ik ben tevreden met m'n setje. Heel erg praktisch allemaal. En ook niet zo opvallend groot. Natuurlijk is er beter, maar daar heb ik helemaal geen zin in.
[modknipje]
0
Nicci
geplaatst: 10 oktober 2010, 07:16 uur
[modknipje]
@korenbloem
Probeer het maar eens. Vaak zijn mensen prefect tevreden met hun geluid, totdat ze een hifi-winkel binnenlopen. Wat is er mis met jouw geluid? En als je dat niet kan beschrijven, wat maakt dan dat je denkt dat het altijd beter kan? Het enige probleem dat ik heb met mijn setje zijn de magere bassen. Niet het gebrek er aan, maar ze 'boomen' bij sommige opnames. Daar is wat aan te doen. M'n kamer verbouwen en/of andere speakers kopen, maar dat heb ik er domweg niet voor over.
@korenbloem
Probeer het maar eens. Vaak zijn mensen prefect tevreden met hun geluid, totdat ze een hifi-winkel binnenlopen. Wat is er mis met jouw geluid? En als je dat niet kan beschrijven, wat maakt dan dat je denkt dat het altijd beter kan? Het enige probleem dat ik heb met mijn setje zijn de magere bassen. Niet het gebrek er aan, maar ze 'boomen' bij sommige opnames. Daar is wat aan te doen. M'n kamer verbouwen en/of andere speakers kopen, maar dat heb ik er domweg niet voor over.
0
geplaatst: 10 oktober 2010, 15:57 uur
Wat berichten verwijderd. PM's van anderen publiceren is echt not done. De één herkent het gevoel van Korenbloem wel, de ander blijkbaar niet. Moet kunnen toch? Laten we het wel een beetje gezellig houden.
0
Nicci
geplaatst: 10 oktober 2010, 17:22 uur
Knip dan alles weg. Het start tenslotte met een reactie van Mjuman op een bericht dat ik niet aan Mjuman schrijf, maar aan Korenbloem.
0
geplaatst: 11 oktober 2010, 15:59 uur
Mjuman schreef:
Ik draai nu idd met een Pro-Ject Debut (met het lullige matje) en een Grado Blue element met een Pro-ject pre-amp en een speedbox (voor het wisselen van 33 naar 45 toeren).
De Grado-elementen beginnen met de Prestige-serie van ca 50 euro (black) tot 130 (gold), daarboven de Reference-serie (houten element!!) en Statement. De Blue zit midden in de Prestige serie - en geeft een warmer en dynamischer geluid. Dit is hun website: http://www.gradolabs.com/frameset_main.htm
Ze maken ook uitstekende koptelefoons. Eerst ga ik dit jaar mijn cd-speler vervangen door een Primare CD 31 (of wellicht 21, kwestie van budget) en daarna een mooiere draaitafel Pro-Ject, uit de hogere serie (met ingebouwde toerenwisseling en evt. autom. afslag) of anders een Clearaudio BlueMotion.
(quote)
Ik draai nu idd met een Pro-Ject Debut (met het lullige matje) en een Grado Blue element met een Pro-ject pre-amp en een speedbox (voor het wisselen van 33 naar 45 toeren).
De Grado-elementen beginnen met de Prestige-serie van ca 50 euro (black) tot 130 (gold), daarboven de Reference-serie (houten element!!) en Statement. De Blue zit midden in de Prestige serie - en geeft een warmer en dynamischer geluid. Dit is hun website: http://www.gradolabs.com/frameset_main.htm
Ze maken ook uitstekende koptelefoons. Eerst ga ik dit jaar mijn cd-speler vervangen door een Primare CD 31 (of wellicht 21, kwestie van budget) en daarna een mooiere draaitafel Pro-Ject, uit de hogere serie (met ingebouwde toerenwisseling en evt. autom. afslag) of anders een Clearaudio BlueMotion.
Misschien eens een Pro-ject RPM6 proberen. Ze zijn al een tijdje op de markt en dus ook tweedehands te vinden. Misschien de meest onderschatte platenspeler van Pro-Ject. Als je kan leven met het rare model, heb je een dijk van een apparaat. In combinatie met een Grado Prestige silver (of Gold) echt een winnaar. Wel zien dat je de speedbox van €75 er bij hebt (bij een recente RPM6 sowieso ingebouwd) . Hiermee kan je inderdaad wisselen van 33 naar 45 tpm maar vooral : de platenspeler draait op een veel constanter toerental, wat de klankkwaliteit een echte boost geeft. die automatische afslag laat je best zo : er bestaat geen enkele audiofiele platenspeler met automatische afslag.
0
geplaatst: 11 oktober 2010, 19:31 uur
Ik ben nieuw op dit forum.
Dus hier even mijn opstelling
tuner : Denon TU1500RD
Cd-speler = Ah! NjoeTjoeb 4000 met Upsampler en siemens ECC288 buizen.
Versterker : Primare A20 mk3
Speakers : Dynaudio Focus140 op Atacama Nexus 6 stands
Platenspeler : Michell Tecnodec met Rega RB300 arm en BenzMicro MC Gold element
Phono Pre-amp : Trichord Dino MK2
Mijn kabels zijn van Wireworld.
Ik ben er tevreden over, al zeg ik het zelf
Het kan natuurlijk nog altijd beter maar een mens moet ook nog eten, nietwaar.
Dus hier even mijn opstelling
tuner : Denon TU1500RD
Cd-speler = Ah! NjoeTjoeb 4000 met Upsampler en siemens ECC288 buizen.
Versterker : Primare A20 mk3
Speakers : Dynaudio Focus140 op Atacama Nexus 6 stands
Platenspeler : Michell Tecnodec met Rega RB300 arm en BenzMicro MC Gold element
Phono Pre-amp : Trichord Dino MK2
Mijn kabels zijn van Wireworld.
Ik ben er tevreden over, al zeg ik het zelf

Het kan natuurlijk nog altijd beter maar een mens moet ook nog eten, nietwaar.

0
geplaatst: 13 oktober 2010, 15:02 uur
Ik ben sinds kort in het bezit van 2 Dali Ikon 6 luidspeakers.
Mijn versterker is een 20 jaar oude Denon PMA 860. Ik ben op zich tevreden met het geluid.
Wat ik mij wel afvraag is of het de investering (zo'n 800 euro) waard is om een nieuwe versterker (bijvoorbeeld een Denon PMA1500AE) aan te schaffen?
Mijn versterker is een 20 jaar oude Denon PMA 860. Ik ben op zich tevreden met het geluid.
Wat ik mij wel afvraag is of het de investering (zo'n 800 euro) waard is om een nieuwe versterker (bijvoorbeeld een Denon PMA1500AE) aan te schaffen?
0
geplaatst: 13 oktober 2010, 16:34 uur
Een Cliché is het om te zeggen: "Ga zelf luisteren". Maar zo werkt het echt. Nu weet ik niet of de pma1500ae een nieuw type is van Denon. Maar ik hoor en lees dat een klank wel erg veranderd is de afgelopen jaren.
0
Nicci
geplaatst: 13 oktober 2010, 17:30 uur
Luisteren is inderdaad de enige remedie. Het maakt mijns inziens overigens niet zo heel veel uit welke versterker je gebruikt. Een goede versterker is een goede versterker. Nu is 20 jaar wel behoorlijk oud. Dat alleen kan al een reden zijn om te vervangen.
0
geplaatst: 14 oktober 2010, 11:47 uur
Denon heeft die typebenaming "1500" al jaren in gebruik. Zo is er tegenwoordig een tuner TU1500AE , naar 't schijnt de referentie onder budget-tuners. Maar vroeger had je de TU1500RD , die een heel ander model was, en in zijn tijd een referentie was in de eerder middenklasse tuners. Het toenmalige budget model was de TU260 als ik me niet vergis,en ook weer de referentie. Denon kan echt zeer goede tuners maken. Maar als je dan toch iets nieuws zou nemen : DALI en NAD matchen zeer goed .Beide merken worden dikwijls in dezelfde zaak aangeboden. Luisteren moett dus kunnen zonder dat je je IKON6 moet mee zeulen .
0
geplaatst: 17 oktober 2010, 20:31 uur
TecnoDec schreef:
Denon kan echt zeer goede tuners maken. Maar als je dan toch iets nieuws zou nemen : DALI en NAD matchen zeer goed .Beide merken worden dikwijls in dezelfde zaak aangeboden. Luisteren moett dus kunnen zonder dat je je IKON6 moet mee zeulen .
Denon kan echt zeer goede tuners maken. Maar als je dan toch iets nieuws zou nemen : DALI en NAD matchen zeer goed .Beide merken worden dikwijls in dezelfde zaak aangeboden. Luisteren moett dus kunnen zonder dat je je IKON6 moet mee zeulen .
Klopt. Ik heb al jaren een Denon tuner TU 460 en ben daar zeer tevreden over.
Dank voor de tip, ik zal mij eens gaan verdiepen in het merk NAD.
0
geplaatst: 17 oktober 2010, 20:47 uur
Bulldozer schreef:
Ik las gisteren bij een vriend de laatste HiFi Videotest; daarin werden de 1520 getest, versterker en cd-speler en beide kwamen heel goed uit de bus, ook in vergelijking met hun hogere broers.
Twintig jaar geleden werden echt andere versterkers gebouwd dan nu; het geluid was echt heel anders. Het feit dat je het - zonder grote problemen - zo lang met één versterker hebt uitgehouden zegt heel wat over de bouwkwaliteit van destijds. Prijs jezelf gelukkig dat je versterker het zo lang heeft volgehouden. Hoe meer bewegende delen, hoe meer zaken kapot kunnen gaan (dat is zo'n beetje een vuistregel) en dat verklaar meteen waarom waarom cassette-decks een vrij beperkte levensduur hebben; en cd-spelers een iets langere. Wat kan er allemaal kapot gaan/of versleten rakenbij een versterker:
* potentiemeters (volumeknoppen e.d.)
* condensatoren
* transistoren (m.n. eindtrappen - die waren toen nog niet beveiligd)
* voeding(en)
Ook de nwste Cambridge Audio CD-speler (goedkoopste serie) werd getest en die kwam in zijn prijsklasse (< 300 euro) als heel goed uit de bus.
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 20:30 uur
Mjuman schreef:
[Twintig jaar geleden werden echt andere versterkers gebouwd dan nu; het geluid was echt heel anders. Het feit dat je het - zonder grote problemen - zo lang met één versterker hebt uitgehouden zegt heel wat over de bouwkwaliteit van destijds. Prijs jezelf gelukkig dat je versterker het zo lang heeft volgehouden.
[Twintig jaar geleden werden echt andere versterkers gebouwd dan nu; het geluid was echt heel anders. Het feit dat je het - zonder grote problemen - zo lang met één versterker hebt uitgehouden zegt heel wat over de bouwkwaliteit van destijds. Prijs jezelf gelukkig dat je versterker het zo lang heeft volgehouden.
Tja, en het "oude beestje" doet het nog steeds, zonder problemen.
Ik vraag mij wel af of en in welke mate de huidige versterkers een ander geluid voortbrengen dan de "oude" generatie versterkers.
0
Nicci
geplaatst: 18 oktober 2010, 20:51 uur
Dat valt ook wel mee. Ik ken de versterker in kwestie niet, maar ze konden 20 jaar geleden fantastische versterkers maken en dat kunnen ze nog steeds. Misschien klinken ze nu wat anders, maar anders is niet perse beter.
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 20:55 uur
Bulldozer schreef:
Ik vraag mij wel af of en in welke mate de huidige versterkers een ander geluid voortbrengen dan de "oude" generatie versterkers.
Om nou niet appels (versterker van 20 jaar oud) met peren-discussie in te gaan, zou ik je willen verwijzen naar (vergelijkings)reviews op bijv. http://www.audioreview.com, hifi choice of what hifi. Daar is voldoende te vinden. En verder: luisteren, met de speakers van je keuze.
Ik wil volstaan met één voorbeeld: eind jaren 70/begin jaren 80 gold de Quad 33/303 voor/eind-combinatie als de referentie voor hifi; je kunt die combinatie nog steeds (laten reviseren)/kopen. Je hebt dan een vintage hifi-versterker; de combi krijgt op audioreview één ster van 5 mogelijke; De Denon 1500 krijgt 5 *, de 1520 nog geen (want te nieuw), de Musical Fidelity A 3.2 en A 3,5 krijgen beide 5*, de NAD C 320 ... C370, alle 4,5.
* denotes required fields.