Overig / Apparatuur / Het hoofdtelefoon / koptelefoon topic
zoeken in:
0
geplaatst: 15 december 2008, 22:33 uur
Ik heb de Shure E300 gehad. Helaas 2 maanden geleden kwijtgeraakt
. Waren echt super relaxe dingen, op de fiets of tijdens het hardlopen erg handig. maar gewoon bij de computer/tv ook goed te gebruiken en een geweldig geluid. Waren wel duur toen, 250euro als ik me niet vergis. Heb er wel totaal geen klachten over gehad anderhalf jaar lang en helaas door een eigen stommiteit verloren.
. Waren echt super relaxe dingen, op de fiets of tijdens het hardlopen erg handig. maar gewoon bij de computer/tv ook goed te gebruiken en een geweldig geluid. Waren wel duur toen, 250euro als ik me niet vergis. Heb er wel totaal geen klachten over gehad anderhalf jaar lang en helaas door een eigen stommiteit verloren.
0
geplaatst: 20 februari 2009, 23:22 uur
Ik ben eigenlijk opzoek naar oordopjes die bijna niet kapot kunnen gaan. iemand tips?
0
geplaatst: 5 maart 2009, 21:31 uur
In Overigen > Algemeen > grote koptelefoons:
Ik zie ze steeds meer, ik gebruik ze ook
de grote koptelefoon, vooral als je een ipod hebt
of een andere mp3 speler
ik heb een grote sennheizer, geluiddichte koptelefoon
kostte wel wat , het is al een oudje, maar een jaar of 5 geleden
koste het rond de 300 euro
wel erg goed geluid, wat wel nodig is met die ipod dat
zo zacht is met die oude cd's
wie gebruikt ook zo'n grote koptelefoon met je ipod ?
Ik zie ze steeds meer, ik gebruik ze ook
de grote koptelefoon, vooral als je een ipod hebt
of een andere mp3 speler
ik heb een grote sennheizer, geluiddichte koptelefoon
kostte wel wat , het is al een oudje, maar een jaar of 5 geleden
koste het rond de 300 euro
wel erg goed geluid, wat wel nodig is met die ipod dat
zo zacht is met die oude cd's
wie gebruikt ook zo'n grote koptelefoon met je ipod ?
0
geplaatst: 16 maart 2009, 11:09 uur
Ik niet, ziet er niet uit...
Ik ben blij met mijn Sennheiser el cheapo MX 50
voor thuis: Sennheiser HD 570 en bij de gitaar (via Korg Pandora): Philips sbchp 400 (gortdroge weergave, daarom)
Ik ben blij met mijn Sennheiser el cheapo MX 50
voor thuis: Sennheiser HD 570 en bij de gitaar (via Korg Pandora): Philips sbchp 400 (gortdroge weergave, daarom)
0
geplaatst: 21 maart 2009, 20:42 uur
Hehe vandaag iets leuk ontdekt voor mensen die om één of andere reden geen cd-speler hebben en niet de hele dag een koptelefoon willen meesjouwen . 
Je neemt een gitaar, een mp3 met koptelefoon, en een versterker.
Je zet je versterker aan en je draait de distortionknop op maximum.
Daarna neem je je koptelefoon en deze zet je op de pick ups en de bridge van je gitaar. Je kiest een willekeurige song en als alles goed verloopt komt de muziek uit je versterker.
Het leuke is dat je er nog mee kunt spelen door bv. je pick-up switch te verzetten, de toon te verhogen of te verlagen..
Misschien vergezocht, maar ik vond het toch leuk genoeg om te melden

Je neemt een gitaar, een mp3 met koptelefoon, en een versterker.
Je zet je versterker aan en je draait de distortionknop op maximum.
Daarna neem je je koptelefoon en deze zet je op de pick ups en de bridge van je gitaar. Je kiest een willekeurige song en als alles goed verloopt komt de muziek uit je versterker.
Het leuke is dat je er nog mee kunt spelen door bv. je pick-up switch te verzetten, de toon te verhogen of te verlagen..
Misschien vergezocht, maar ik vond het toch leuk genoeg om te melden

0
geplaatst: 23 maart 2009, 17:05 uur
Kan er iemand mij zeggen waar ik ergens naar enkele goede koptelefoons kan gaan luisteren? Ik ben op zoek naar een model ergens rond de 100-150€.
Liefst ergens in het Antwerpse...
Liefst ergens in het Antwerpse...
0
geplaatst: 9 juni 2009, 23:21 uur
Na me een maand of wat geergerd te hebben aan matig geluid en te lage volumes van met name oudere cd's bij het afspelen van plaatjes op mij Ipod heb ik, op verzoek van Ace
, de Shure SE530 gekocht.
Ik ben dus klaar met mijn koptelefoon zoektocht voor Ipod...waarschijnljk voor de rest van mijn leven. Zelfs bij de zachtst opgenomen platen kan het volume op halve kracht en wat een fenomenaal geluid zeg. De Grado wordt natuurlijk niet getopt, zou ook wat zijn met een in-ear setje, maar de HD600 Sennheiser die ik heb liggen klinkt op mijn best dure installatie minder dan de Shures op mn Ipod. Topgeluid in het vliegtuig is eindelijk een feit en de omgeving hoort helemaal niets van mijn muziek.....en ik niks van de omgeving, tenzij ik dat wil en op t PTH knopje druk. Dit kan niet anders dan het beste setje voor Ipod available in the world zijn. Ik ben blij
, de Shure SE530 gekocht. Ik ben dus klaar met mijn koptelefoon zoektocht voor Ipod...waarschijnljk voor de rest van mijn leven. Zelfs bij de zachtst opgenomen platen kan het volume op halve kracht en wat een fenomenaal geluid zeg. De Grado wordt natuurlijk niet getopt, zou ook wat zijn met een in-ear setje, maar de HD600 Sennheiser die ik heb liggen klinkt op mijn best dure installatie minder dan de Shures op mn Ipod. Topgeluid in het vliegtuig is eindelijk een feit en de omgeving hoort helemaal niets van mijn muziek.....en ik niks van de omgeving, tenzij ik dat wil en op t PTH knopje druk. Dit kan niet anders dan het beste setje voor Ipod available in the world zijn. Ik ben blij

0
Ssscht...
geplaatst: 12 juni 2009, 19:09 uur
Ik ben op zoek naar een degelijke hoofdtelefoon (met grote cups) voor een lage prijs. Dat wil zeggen niet boven de 60EUR.
Iemand tips?
Zelf dacht ik aan de Sennheiser hd201 en de hd212pro.
Ik heb bij de Sennheiser hd205 vaak de klacht gelezen dat de cups iets te hard zouden spannen, is dat ook bij de hd212 het geval? Weet iemand dit uit ervaring? (Is toch wel belangrijk voor brildragers als mezelf)
Alvast bedankt!
Iemand tips?
Zelf dacht ik aan de Sennheiser hd201 en de hd212pro.
Ik heb bij de Sennheiser hd205 vaak de klacht gelezen dat de cups iets te hard zouden spannen, is dat ook bij de hd212 het geval? Weet iemand dit uit ervaring? (Is toch wel belangrijk voor brildragers als mezelf)
Alvast bedankt!
0
geplaatst: 14 juni 2009, 01:09 uur
Ik ben tevreden over mijn hd205 al moet je wel voorzichtig omspringen met de plug want de plaats waar de draad aan de plug hangt is erg teer. Niet te veel plooien dus!
0
Ssscht...
geplaatst: 14 juni 2009, 10:02 uur
Mja, die spant mij iets te veel... Als je een bril draagt is dat al na een kwartiertje een behoorlijk pijnlijke zaak!!
M'n broer heeft de hd205 en inderdaad goed geluid voor z'n prijs.
M'n broer heeft de hd205 en inderdaad goed geluid voor z'n prijs.
0
Ssscht...
geplaatst: 22 juni 2009, 16:07 uur
Het is de sennheiser hd 212 geworden.
Een echte aanrader! Volgens toch net iets beter dan de hd205 en vooral een veel beter comfort.
Een echte aanrader! Volgens toch net iets beter dan de hd205 en vooral een veel beter comfort.
0
geplaatst: 24 juni 2009, 21:59 uur
Zijn hier toevallig mensen die ervaring hebben met de AKG K 530 of een ander model van AKG? Ik zie 'm vandaag in de folder van de Media Markt staan voor 44 euro. Ik ben toe aan een nieuwe koptelefoon en dit lijkt me wel een strak model (niet te letterlijk) die binnen mijn budget past.
Ik gebruik mijn headphones voornamelijk om muziek te luisteren via mijn stereo-installatie en niet voor een MP3-speler. Ik hoop dus dat het een model is die niet zo'achterlijk zware bas heeft als de Sennheiser HD 202 en en ander recent model dat ik na korte tijd heb teruggebracht naar de winkel.
Ik gebruik mijn headphones voornamelijk om muziek te luisteren via mijn stereo-installatie en niet voor een MP3-speler. Ik hoop dus dat het een model is die niet zo'achterlijk zware bas heeft als de Sennheiser HD 202 en en ander recent model dat ik na korte tijd heb teruggebracht naar de winkel.
0
geplaatst: 25 juni 2009, 14:13 uur
VanDeGriend schreef:
Na me een maand of wat geergerd te hebben aan matig geluid en te lage volumes van met name oudere cd's bij het afspelen van plaatjes op mij Ipod heb ik, op verzoek van Ace
, de Shure SE530 gekocht.
Ik ben dus klaar met mijn koptelefoon zoektocht voor Ipod...
, de Shure SE530 gekocht. Ik ben dus klaar met mijn koptelefoon zoektocht voor Ipod...
Rob een vraagje hierover, wat geeft op je Ipod een beter geluid
de Shure SE530 of de Grado GS1000.
0
geplaatst: 25 juni 2009, 14:53 uur
Voor de Ipod zou ik gaan voor de Shure. Even los van het feit dat de Grado op de fiets er wat potsierlijk uitziet, is het voordeel van de Shure dat deze zelfs het zachtere geluidsnivo van de oude cd's enorm ophaalt. Met de Grado moet je het volume van de Ipod nog steeds voluit zetten. Los van het volume is de kwaliteit van het geluid op de Ipod vergelijkbaar. Op mijn stereo installatie wint de Grado het wel duidelijk.
0
geplaatst: 25 juni 2009, 15:23 uur
Dank je Rob, voor je snelle antwoord.
He is meer voor thuisgebruik, ik vind het lastig om met earplugs te luisteren. Blijven niet zitten.
He is meer voor thuisgebruik, ik vind het lastig om met earplugs te luisteren. Blijven niet zitten.
0
Ace
geplaatst: 25 juni 2009, 15:23 uur
Een Grado GS1000 op een iPod, dat ziet er wel stoer uit
Zo'n GS1000 verdient een goede koptelefoonversterker, dan weet je helemaal niet wat je hoort.
Zo'n GS1000 verdient een goede koptelefoonversterker, dan weet je helemaal niet wat je hoort.
0
geplaatst: 25 juni 2009, 15:30 uur
Ja dat begrijp ik..
Ik heb al mijn LP's en CD's op mijn Ipod gezet (1200 stuks), daarna heb ik alle nummers verwijderd die ik niet meer goed vind.
Het voordeel is dat ik niet elke keer een nummer wil overslaan.
Na deze aktie hield ik ongeveer 6500 nrs over die ik in afspeellijsten heb verdeeld. Deze kan ik gewoon in de huiskamer luisteren.
Daarom wil ik graag een zo'n goed mogelijk geluid hebben van mijn IPod.
Ik heb al mijn LP's en CD's op mijn Ipod gezet (1200 stuks), daarna heb ik alle nummers verwijderd die ik niet meer goed vind.
Het voordeel is dat ik niet elke keer een nummer wil overslaan.
Na deze aktie hield ik ongeveer 6500 nrs over die ik in afspeellijsten heb verdeeld. Deze kan ik gewoon in de huiskamer luisteren.
Daarom wil ik graag een zo'n goed mogelijk geluid hebben van mijn IPod.
0
geplaatst: 25 juni 2009, 22:57 uur
Rufus schreef:
Blijven niet zitten.
De Shure blijven gegarandeerd zitten.En comfortabel. Zit ook een uitgebreid setje bij om ze, indien nodig, passend te maken. Als er een versterker tussen zit, dan prefereer ik uiteraard de Grado. Rechtstreeks aansluiten op de Ipod..dan de Shure.Blijven niet zitten.
0
geplaatst: 26 juni 2009, 07:01 uur
Nogmaals dank Rob, het is zeer duidelijk.
Ik moet er nog wel over denken, maar ik denk dat ik voor mijn vakantie een Shure SE530 aanschaf.
Ik moet er nog wel over denken, maar ik denk dat ik voor mijn vakantie een Shure SE530 aanschaf.
0
geplaatst: 2 juli 2009, 19:36 uur
Ik ben aan het rondkijken voor nieuwe oortjes en twijfel tussen de Creative EP 830 (50€) of de Philips SHE 9850 (100€).
Duidelijk verschil in prijs en kwaliteit dus. Wat ik me bijgevolg afvraag is of die philips zijn meerprijs echt waard is vermits ik ze voornamelijk ga gebruiken voor ipod-nano en voor uit-het-huis-gebruik (fiets, te voet, auto)
Ik heb me eens laten wijsmaken dat je voor ipod-gebruik geen oortjes van meer dan 50€ moet aanschaffen omdat je uit een ipod sowieso geen super-geluid kan halen, maar geen idee of dit echt het geval is of een fabeltje.
Iemand die een en ander kan bevestigen/ontkennen of mee wil helpen de knoop door te hakken?
Duidelijk verschil in prijs en kwaliteit dus. Wat ik me bijgevolg afvraag is of die philips zijn meerprijs echt waard is vermits ik ze voornamelijk ga gebruiken voor ipod-nano en voor uit-het-huis-gebruik (fiets, te voet, auto)
Ik heb me eens laten wijsmaken dat je voor ipod-gebruik geen oortjes van meer dan 50€ moet aanschaffen omdat je uit een ipod sowieso geen super-geluid kan halen, maar geen idee of dit echt het geval is of een fabeltje.
Iemand die een en ander kan bevestigen/ontkennen of mee wil helpen de knoop door te hakken?
0
Ace
geplaatst: 2 juli 2009, 23:10 uur
Als je het mij vraagt is dit de beste onder de 100 euro: MDR-EX90LP (MDREX90LP) : Accessoires : Sony
Heb er veel geprobeerd en uiteindelijk deze aangeschaft. Kost iets van 80-90 euro. Er is wel degelijk verschil tussen oortelefoons en alle waar naar zijn geld, al houdt het natuurlijk ergens op. Met een goede oortelefoon kan je best aardig geluid uit een iPod krijgen. Kortom, het is de investering waard. Je zou eens een Shure in je oren moeten doen, zoals Vandegriend bv heet. Dan hoor je pas of het verschil maakt, ja of nee. Maar daar hangt dus ook een prijskaartje aan.
Heb er veel geprobeerd en uiteindelijk deze aangeschaft. Kost iets van 80-90 euro. Er is wel degelijk verschil tussen oortelefoons en alle waar naar zijn geld, al houdt het natuurlijk ergens op. Met een goede oortelefoon kan je best aardig geluid uit een iPod krijgen. Kortom, het is de investering waard. Je zou eens een Shure in je oren moeten doen, zoals Vandegriend bv heet. Dan hoor je pas of het verschil maakt, ja of nee. Maar daar hangt dus ook een prijskaartje aan.
0
geplaatst: 14 juli 2009, 10:10 uur
VanDeGriend schreef:
(quote)
De Shure blijven gegarandeerd zitten.En comfortabel. Zit ook een uitgebreid setje bij om ze, indien nodig, passend te maken. Als er een versterker tussen zit, dan prefereer ik uiteraard de Grado. Rechtstreeks aansluiten op de Ipod..dan de Shure. Zelfs deze Shure vind ik niet comfortabel zitten, ik hoor dus ook niet echt het prachtige geluid die deze ongetwijfeld kan weergeven.
Helaas, maar niet getreurd.
Misschien krijg ik er nog op marktplaats wat voor terug.
0
geplaatst: 15 juli 2009, 01:27 uur
Rufus schreef:
Zelfs deze Shure vind ik niet comfortabel zitten, ik hoor dus ook niet echt het prachtige geluid die deze ongetwijfeld kan weergeven.
Ik zou het niet direct op marktplaats zetten. Toen ik mijn shures (weliswaar niet de se530 maar de s300 ofzoiets) voor het eerst gebruikte vond ik ze ook een beetje tegenvallen. Als het goed is wen je er snel aan en het geluid vond ik in ieder geval zo goed als perfect.(quote)
Zelfs deze Shure vind ik niet comfortabel zitten, ik hoor dus ook niet echt het prachtige geluid die deze ongetwijfeld kan weergeven.
* denotes required fields.