Genres / Jazz / Jazz
zoeken in:
0
geplaatst: 16 april 2010, 20:37 uur
Dit is meer Jazz-rock of Jazz-fusion, maar ik vind het een topper en dat uit 1973. Super virtuoos, geweldige instrumentalisten. Bij Sister Andrea wordt de mooiste gitaarsolo ooit gespeeld door John McLaughlin tussen 1.30 en 3.15 minuten
John McLaughlin - Guitar
Jan Hammer - Piano&Moog
Jerry Goodman - violin
Billy Cobham - drums
Mahavishnu Orchestra
Trilogy
Sister Andrea
Dreams(begin)
Dreams(eind)
John McLaughlin - Guitar
Jan Hammer - Piano&Moog
Jerry Goodman - violin
Billy Cobham - drums
Mahavishnu Orchestra
Trilogy
Sister Andrea
Dreams(begin)
Dreams(eind)
0
Benno
geplaatst: 9 mei 2010, 16:20 uur
Ik vond deze goede site:
European Free Improvisation
Ondanks het ouderwetse uiterlijk is de site goed bijgehouden. Minpuntje: niet alle artiesten staan aangegeven in de lijst. De platen van andere artiesten zijn wel te vinden maar dan via de lijst met platenmaatschappijen.
European Free Improvisation
Ondanks het ouderwetse uiterlijk is de site goed bijgehouden. Minpuntje: niet alle artiesten staan aangegeven in de lijst. De platen van andere artiesten zijn wel te vinden maar dan via de lijst met platenmaatschappijen.
0
Harco
geplaatst: 15 mei 2010, 22:27 uur
prototype schreef:
Een vergissing bij Sinatra : ik bedoelde " One For My Baby " van het album " Only the Lonely ".
Ik weet er nog wel een paar, maar ik begin te vrezen dat je niet meer onder ons bent.
In dat geval is het zonde van de moeite.
Een vergissing bij Sinatra : ik bedoelde " One For My Baby " van het album " Only the Lonely ".
Ik weet er nog wel een paar, maar ik begin te vrezen dat je niet meer onder ons bent.
In dat geval is het zonde van de moeite.
Ik ben nog wel onder jullie, maar was het topic uit het oog verloren.
Dankjewel, in ieder geval. Ik ga op onderzoek uit.
Ook nog mannelijke aanraders?
0
geplaatst: 22 mei 2010, 16:10 uur
Hallo aan alle,
Ik wil me meer verdiepen in Jazz. Ik ben dus op zoek naar must-have album klassiekers, maar wellicht ook wat nieuwer en recentelijk werk. Zolang het maar een beetje toegankelijke muziek is. Kan iemand me wat werk aanbevelen?
B.v.d.
Iets als dit spreekt mij erg aan:
YouTube - Herbie Hancock - Jazz Fusion Cantelope Island
Maar ook wat commerciëler werk, zoals:
YouTube - Norah Jones - Sunrise
En ook dit klinkt lekker in mijn (rock) oren:
YouTube - Dave Brubeck - Take Five
Ik wil me meer verdiepen in Jazz. Ik ben dus op zoek naar must-have album klassiekers, maar wellicht ook wat nieuwer en recentelijk werk. Zolang het maar een beetje toegankelijke muziek is. Kan iemand me wat werk aanbevelen?
B.v.d.
Iets als dit spreekt mij erg aan:
YouTube - Herbie Hancock - Jazz Fusion Cantelope Island
Maar ook wat commerciëler werk, zoals:
YouTube - Norah Jones - Sunrise
En ook dit klinkt lekker in mijn (rock) oren:
YouTube - Dave Brubeck - Take Five
0
pretfrit
geplaatst: 22 mei 2010, 16:37 uur
Lexcoaster schreef:
Hallo aan alle,
B.v.d.
Hallo aan alle,
B.v.d.
http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/jazz
spit deze lijst maar eens door, lees de recensie's en commentaren en je weet wat je kunt verwachten.
Ik kan je wel mijn smaak opdringen, maar daar ben je volgens mij niet mee geholpen.
0
Benno
geplaatst: 22 mei 2010, 19:17 uur
Ik ook, bedankt voor het melden. Ik heb meteen een kaartje gekocht!
0
geplaatst: 26 mei 2010, 00:31 uur
ik had willen komen, maar ik was ziek maandag 
ben ook benieuwd hoe het was... vorige keer (februari vorig jaar) was het het concert van het jaar voor mij.

ben ook benieuwd hoe het was... vorige keer (februari vorig jaar) was het het concert van het jaar voor mij.
0
geplaatst: 26 mei 2010, 02:11 uur
was muzikaal één van de beste concerten meegemaakt voor mij deze maandag 

0
Benno
geplaatst: 28 mei 2010, 15:26 uur
Het was zeker goed. Maar het is wel moeilijk om er een review van te schrijven... als ik zin en tijd heb dit weekend doe ik misschien wel een poging 

0
Benno
geplaatst: 29 mei 2010, 08:26 uur
Stukje is inmiddels getypt (of een poging tot een stukje). Te vinden in het livegedeelte op het forum.
0
geplaatst: 25 juli 2010, 23:19 uur
Ik weet niet of ik hier op de juiste plek op dit forum ben maarrrrrrr voor den (beginnende) jazzliefhebber heb ik in de aanbieding (voor nop af te halen) 10 jaar (2000 tot 2010) Jazzadelic CD's (bijna 50 CD's met zo'n 500 uiteenlopende jazzartiesten) zoals ze bij elk nummer van het blad JAZZ worden geleverd (vanaf 2003 in jewel-case daarvoor in een 'kartonnetje').
Ben je geintereseerd, doe mijn dan effe een persoonlijk mailtje.
N.b. Wie het eerst komt, die het eerst...
Ben je geintereseerd, doe mijn dan effe een persoonlijk mailtje.
N.b. Wie het eerst komt, die het eerst...
0
geplaatst: 14 oktober 2010, 19:41 uur
Totaal niet bekend op deze site, maar ik vind dit een heerlijke jazz plaat, en ik ben helemaal niet zo thuis in het genre.

0
geplaatst: 24 oktober 2010, 21:05 uur
Zo af en toe probeer ik wel iets Jazzy. Dan typ ik in youtube "Jazz" in en klik ik uiteraard op Miles Davis en dergelijke. Want als je de besten al niks vindt... Nou ja, slecht vind ik het niet. Maar ik kan er verder ook niets mee. Het is sfeermuziek, achtergrond muziek, leuke muziek voor als je je hotelkamer binnenkort en vervolgens aan het voorspel begint. Het probleem is dat ik die mening zelfs aan mezelf niet kan verkopen omdat ik een archetypisch (of niet? ik heb er ten slotte de ballen verstand van) nummer als Take Five van Dave Brubeck niet vaak genoeg kan horen. Werkelijk geniaal is dat. Dit alles maakt het mij allemaal nog onduidelijker. Ik weet zelf blijkbaar ook niet hoe ik over Jazz denk. Is Take Five dan toch een aparteling? Hoort het bij een bepaalde stroming of een bepaalde tijd? Andere muziek van Dave Brubeck trekt me alweer een stuk minder. Is Take Five gewoon de Hotel California van de Jazz?
0
pretfrit
geplaatst: 24 oktober 2010, 22:09 uur
Dn!S schreef:
Zo af en toe probeer ik wel iets Jazzy. Dan typ ik in youtube "Jazz" in en klik ik uiteraard op Miles Davis en dergelijke. Want als je de besten al niks vindt... Nou ja, slecht vind ik het niet. Maar ik kan er verder ook niets mee. Het is sfeermuziek, achtergrond muziek, leuke muziek voor als je je hotelkamer binnenkort en vervolgens aan het voorspel begint. Het probleem is dat ik die mening zelfs aan mezelf niet kan verkopen omdat ik een archetypisch (of niet? ik heb er ten slotte de ballen verstand van) nummer als Take Five van Dave Brubeck niet vaak genoeg kan horen. Werkelijk geniaal is dat. Dit alles maakt het mij allemaal nog onduidelijker. Ik weet zelf blijkbaar ook niet hoe ik over Jazz denk. Is Take Five dan toch een aparteling? Hoort het bij een bepaalde stroming of een bepaalde tijd? Andere muziek van Dave Brubeck trekt me alweer een stuk minder. Is Take Five gewoon de Hotel California van de Jazz?
Take Five is inderdaad de Hotel California van de jazz. Meest verkochte instrumentale jazz-single ooit.
Als ik jou verhaal zo lees is jazz voor jou iets onbegrijpelijks waar je niets mee kunt of voelt...lekker laten zitten dus, er zijn nog genoeg andere genre's
0
Soledad
geplaatst: 25 oktober 2010, 11:55 uur
Als je jazz als achtergrondmuziek beschrijft en je jazz ervaring Miles Davis op youtube is heb je volgens mij geen idee wat er aan jazz gemaakt is.
0
geplaatst: 25 oktober 2010, 18:45 uur
Soledad schreef:
Als je jazz als achtergrondmuziek beschrijft en je jazz ervaring Miles Davis op youtube is heb je volgens mij geen idee wat er aan jazz gemaakt is.
Uiteraard niet. Dat zeg ik toch zelf ook? Alleen je moet ergens beginnen en waar beter dan bij de best gewaardeerde artiesten.
0
geplaatst: 6 december 2010, 20:21 uur
De laatste tijd ben ik meer en meer into jazz aan het komen. Daarvoor bestudeer ik ook soms de geschiedenis van het genre, en daarbij vraag ik me af: wie was eigenlijk de eerste jazzmuzikant buiten de VS?
Iemand die daar antwoord op weet?
0
geplaatst: 6 december 2010, 21:10 uur
RockAround schreef:
De laatste tijd ben ik meer en meer into jazz aan het komen. Daarvoor bestudeer ik ook soms de geschiedenis van het genre, en daarbij vraag ik me af: wie was eigenlijk de eerste jazzmuzikant buiten de VS?
Tja...
Stephane Grapelli en Django Reinhardt waren met hun Hot Club de France de eerste beroemde jazz-solisten. Er zullen vast wel musici en orkesten zijn geweest die de bladmuziek van Jerry Roll Morton of Scott Joplin onder handen hadden genomen. De vraag is altijd: waar eindigt 'dansmuziek' en begint 'jazz''?
0
geplaatst: 8 december 2010, 19:12 uur
Onder jazz versta ik zeker de muziek van Joplin en zijn opvolgers, en dan is Django Reinhardt (in België geboren!) inderdaad de eerste die deze muziek verderzette buiten de VS. OK, bedankt!
0
pretfrit
geplaatst: 25 december 2010, 12:25 uur
Voor wie het nog niet gelezen had.
Het toonaangevende free jazz blog zoekt partners..
Free Jazz - freejazz-stef.blogspot.com
Het toonaangevende free jazz blog zoekt partners..
Free Jazz - freejazz-stef.blogspot.com
0
Misterfool
geplaatst: 20 juli 2011, 20:29 uur
Prachtige muziek van Davis en band en een leuk excuus om het topique nieuw leven in te blazen.
0
geplaatst: 22 september 2011, 21:21 uur
Weet iemand van welke dvd dit komt, of dat deze samenwerking misschien ook op cd is verschenen?
Song to John ( Coltrane) : Ponty, Clarke , Di Meola
Song to John ( Coltrane) : Ponty, Clarke , Di Meola
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 september 2011, 21:40 uur
Dat is Rite of Strings (Live at Montreux 1994). Is ook op cd verschenen.
0
geplaatst: 31 december 2011, 17:11 uur
In diverse webwinkels ben ik spotgoedkope boxjes tegen gekomen van diverse jazz grootheden onder de titels four classic albums en 8 classic albums.
Kan iemand mij iets vertellen over de geluidskwaliteit en de verpakking (bijvoorbeeld booklets met liner notes, afbeeldingen van originele hoesjes e.d.) van deze boxjes.
Alvast bedankt.
Kan iemand mij iets vertellen over de geluidskwaliteit en de verpakking (bijvoorbeeld booklets met liner notes, afbeeldingen van originele hoesjes e.d.) van deze boxjes.
Alvast bedankt.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 december 2011, 17:28 uur
Ik heb die eight classic albums van Ray Charles. De geluidskwaliteit is prima, maar je hebt natuurlijk wel te maken met vrij oude opnames. Verder geen gekraak ofzo. De kwaliteit uit die tijd wordt prima weergegeven.
Er zit verder enkel een boekje bij met daarin meer titels uit de serie. Geen liner notes, afbeeldingen, credits, e.d. Het is een brede jewelcase waar 4 cd's inzitten.
Er zit verder enkel een boekje bij met daarin meer titels uit de serie. Geen liner notes, afbeeldingen, credits, e.d. Het is een brede jewelcase waar 4 cd's inzitten.
0
geplaatst: 31 december 2011, 17:40 uur
Dank je Stijn voor de info. Ik denk dat ik toch maar eens een gokje waag. Voor € 9,99 (bij Bol.com) kun je je bijna geen buil vallen.
* denotes required fields.