MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar #2

zoeken in:
johan de witt schreef:
2017 geen goed jaar voor vrouwen wat mij betreft, hoewel ik net las dat muziek steeds meisjesachtiger wordt

Bolo

zaaf
Ik gourmet altijd met spek en bonen ja.

dix
Gretz schreef:
Graf deed dit jaar enkel voor spek en bonen mee.

Oh. Is er naast het spek en de bonen dan ook nog winstpremie te verdelen?

Hij heeft wel een punt

johan de witt schreef:
(quote)

Hij heeft wel een punt

Hoe dan? Is toch gewoon totale nonsens wat ie weer uitkraamt. Verbanden zoeken die er totaal niet zijn...

Ik doelde meer op de top 10 hier so far.
Die klinkt idd niet heel erg naar Eddie Vedder

dix schreef:
(quote)

Is Graf uit de competitie gehaald?
Voorkennis? Gourmetten bij zaaf?

Of wellicht helemaal geen voorspelling ingediend, dat zou ook nog kunnen natuurlijk.

johan de witt schreef:
Ik doelde meer op de top 10 hier so far.
Die klinkt idd niet heel erg naar Eddie Vedder

Oh zo ja ik ben zelf allang blij dat hier de mannelijke gitaren niet enorm domineren, en dat er redelijk wat genre- en genderdiversiteit is.

zaaf
Genderdiversiteit... las ik dat echt?

Zit ik opeens per ongeluk op de site van The Guardian of zo? ?

zaaf
8. Roger Waters - Is This the Life We Really Want?
https://www.musicmeter.nl/album/674199

Punten : 199
Nom. : 9
Nr. 1 van : dynamo d

Weleeeeeease Wogew! Vernieuwend is ie niet meer, masculien zeker nog steeds en in de smaak vallen kan de oude Roger nog prima. Zijn laatste denderde met zevenmijlslaarzen de top 10 in, stampte het podium op, maar toen was de strijd nog maar net begonnen. Op conditie legde hij de latere tweestrijdjes af en er resteerde hem deze toch fraaie 8e plek.

Een kleine tien jaar geleden was er al sprake van een opvolger voor Amused To Death, Waters' laatste album. Songs waren geschreven, een enkele al opgenomen, maar… de focus in die jaren kwam te liggen op de enorme The Wall Live toer. Die van 2010 tot eind 2012 duurde en reüniemomenten bevatte met zijn nog levende Pink Floyd-maten van weleer: David Gilmour en Nick Mason.
Ook werd er een nieuwe toer geconcipieerd, The Us + Them Tour, die in 2017 in Noord Amerika plaatsvond.

Toch werd in februari van dit jaar de langverwachte solo van Waters aangekondigd. Opgenomen over een lange periode dus, vanaf 2010 en de producer van dienst kwamen we net nog (niet genoemd) tegen bij mevrouw Gainsbourg, Nigel Godrich. Hij is ook muzikant op het album, zo ook de ons uiteraard bekende Jonathan Wilson, Jellyfish-oprichter Roger Joseph Manning Jr. en sessiedrummer Joey Waronker.

Persoonlijk zie ik liever actuele namen in een hedendaagse top, maar ik loop nu weer de kans de discussie aan te zwengelen wat actueel is. Laat ik het zo stellen: ik acht de Pink Floyd Waters' hoog, nu hoeft ie voor mij niet meer.

Oude helden moet je steunen.

Dan toch liever vrouwen.

Smell The Roses is wel mooi, maar daar heb ik ook genoeg aan.

Wanneer komen de grote vissen eens langs?

Bedankt voor de bloemen boi

Off-topic bericht verwijderd.

Dan maar weer on- topic:

Wisten jullie dat er 1user is die 4 solo-albums op rij van Roger Waters zonder enige gene in zijn top 20 had? Zo is het maar net.

zaaf
Vind ik ook best off topic hoor

Casartelli (moderator)
Roger Waters solo doet het voor mij meestal niet. Van dit gelauwerde album heb ik een paar nummers gehoord en dat was ook wel weer ruim voldoende.

Had deze in de voorspelling echter een 3e plek toegedicht. In elk geval van de nul af... maar hij komt toch wel opvallend snel.

Voor mij was dit een aangename verrassing dit jaar. Ik had er eigenlijk niet zo veel van verwacht en was bang voor een kwaliteit á la The Endless River, maar dat viel alles mee en hij wist zowaar een actueel (zaaf zijn schuld) en relevant album te maken. Bij mij op 6.

Lorde op 20, Charlotte op 1 en Waters bij mij op 19, dus al 3 op een rij.
Ik vond de teletijdsmachine naar het The Wall tijdperk best leuk maar er zijn dit jaar albums gemaakt die de tijdsgeest beter vertolken...

Mr. Pink Floyd mag dan allang wel de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt, zijn nieuwe plaat werd hier op MuMe bijzonder goed ontvangen en dat was waarschijnlijk ook de reden dat bijna iedereen hem als zekerheid had. Roger Waters houdt helaas wel alle (joden)sterren voor zichzelf.

37 Johnny Marr* +17
35 nico1616 +18
32 EttaJamesBrown +13
30 dix +15
19 Teunnis +19
19 johan de witt +19
19 Gretz +19
18 wibro +18
18 stardust_be +18
17 jordidj1 +17
15 Casartelli +15
13 motel matches +0

Kan me niet heugen het album Rest ook maar één keer onder ogen te hebben gekregen. Heb überhaupt nog nooit van haar gehoord, maar blijkbaar is zij de hoofdrolspeler in Antichrist en de andere (prachtige) Von Trier-film Melancholia. Blijkbaar zingt ze ook. En schijnbaar niet onverdienstelijk.

Waters hier op #7. Erg fijn album voor op de late avond.

dix
chevy93 schreef:
Kan me niet heugen het album Rest ook maar één keer onder ogen te hebben gekregen. Heb überhaupt nog nooit van haar gehoord.

Maar, ken je haar vader wel?

Antichrist is een mooi instapmoment

dix schreef:
(quote)

Maar, ken je haar vader wel?
Ja, de fluisterfransman wel.

luigifort schreef:
Antichrist is een mooi instapmoment

Die heb ik destijds in een Pathé bioscoop gezien. Halverwege was een derde van het publiek vertrokken.

Ja altijd vervelend die 10 seconden zonder geluid

Ik zag m in Haags Filmhuis...iedereen bleef...die zijn wel wat gewend

Gast
geplaatst: vandaag om 05:30 uur

geplaatst: vandaag om 05:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.