MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar #2

zoeken in:
We zitten toch niet op moviemeter.nl? (smiley met 3D bril)

Na dit spel doen we soundtracks

luigifort schreef:
Na dit spel doen we soundtracks

Ha! Toevallig draai ik net de fraaie soundtrack van Game of Thrones season 7.

Mooie cliffhanger?

Ja, dat mag je wel zeggen! (heeft iets met draken te maken)

En overmand door een dromenkartel denk ik ineens 'Hoe ben ik in hemelsnaam hier beland?'

zaaf
7. Fleet Foxes - Crack-Up
https://www.musicmeter.nl/album/668340

Punten : 206
Nom. : 10
Nr. 1 van : niemand

Ja ik kan wel zoveel willen. Als jullie bepalen dat Fleet Foxes bij de beste 2017 releases hoort, dan staat ie erbij. Als een waar folk album niet te vinden in de toplijst in de eerste helft van de stroom, een flinke kluit aan nominaties volgde en ze stonden er ineens. Beetje nadruppelen hield de 7e plek in stand.

Na de laatste leg van Fleet Foxes, Helplessness Blues (2011) ging de groep even op stil. Drummer Josh Tillman verliet de band, had wegens psychische perikelen aandacht voor zichzelf nodig en startte later het Father John Misty project op, geholpen door - o wat heerlijk die bruggetjes - Jonathan Wilson.

Pas medio 2016 gaf Pecknold te kennen dat de groep weer met materiaal in de weer was en werd vergezeld door drummer Neal Morgan, die al met hen had gewerkt en verder bekend is van werk met Joanna Newsom en Bill Callahan.
Hoewel Morgan wat drumwerk heeft gepleegd op het nieuwe album, is het leeuwendeel ervan door Matt Barrick verricht, bekend van The Walkmen. Hij drumt ook met Fleet Foxes tijdens de promotionele optredens.

Niet beluisterd, ik kan er dus NIET OVER OORDELEN!

Vreemdste lijst tot nu toe.

Zowaar weer één die ik heb. Bij mij stond deze op 5. En ook door deze werd ik verrast. Helplessness Blues deed het voor mij een stuk minder, dus de verwachtingen waren niet heel hoog gespannen bij deze. Maar ik vind het een intense plaat geworden die me wel echt grijpt. Dus terechte notering. Ik heb hem wel beluisterd en kan er dus OOK OVER OORDELEN

Hm, niet beluisterd dus ik kan er ook niet over oordelen.

johan de witt schreef:
Vreemdste lijst tot nu toe.

Beetje wel
" Gelukkig" komen usual suspect als The National en TWoD vast ook nog wel voorbij om het jaar te redden

Fijn album, eerder dit jaar nog in m'n top 10 maar in m'n ingediende lijstje afgezakt naar plek 12.

Rudi S schreef:

" Gelukkig" komen usual suspect als The National en TWoD vast ook nog wel voorbij om het jaar te redden

Ik verwacht alleen nog maar usual suspects eerlijk gezegd

Hun vorige 2 albums haalden de top 10 ook, dus zo gek is het toch niet dat de Fleet Foxes er weer in staan?

motel matches schreef:
Hun vorige 2 albums haalden de top 10 ook

het moet niet nog gekker worden, misschien maar goed dat dit het laatste jaar is.

west schreef:
We zitten toch niet op moviemeter.nl? (smiley met 3D bril)

Ik zag dit bericht eerder dan de vorige pagina en dacht even dat Twin Peaks in de top-10 stond

johan de witt schreef:
(quote)

Ik verwacht alleen nog maar usual suspects eerlijk gezegd

Ik ook. Ik dacht aan zeven zekerheidjes en daarvan is alleen Roger Waters al langs gekomen. Grizzly Bear was een semi-zekerheidje, dus die zal er wel net buiten gevallen zijn.

Best een mooi album van Fleet Foxes, maar merk dat hun muziek me gewoon niet zoveel meer doet.

Huhh???

Nog nooit beoordeeld, dus ik ken het ook niet,

zaaf
Gretz schreef:
Huhh???
Goedemorgen! Alles goed?

Toch een vrij populair album, dat inderdaad gemiddeld niet heel hoog scoort. Leek me ook wel een zekerheidje eigenljk. Zelf heb ik hem niet beluisterd; wel Third of May / Ōdaigahara en Fool's Errand, maar daarbij merkte ik dat Fleet Foxes me ook niet zoveel meer doet.

Wel een album wat het bij de critici / media goed heeft gedaan.

Dat zijn wij ook eigenlijk

herman schreef:
Dat zijn wij ook eigenlijk

Klopt , voor mij vaak betrouwbaarder dan die beroepssites.
Hoewel die jaar top tienen hier mij wel weer regelmatig aan het twijfelen brengen.

De Oorlijst is voor de helft ook onzinnig, want daar staan ook albums in die maar 3 keer genoemd zijn op 55 deelnemers... Als je zin hebt om te lezen is dit wel een leuke analyse:
Peters portaal - peterbruyn.wordpress.com

Casartelli (moderator)
Heb hem eenmaal in zijn geheel gehoord (en een enkel nummertje vaker) en dat klonk naar vertrouwde Fleet Foxeskwaliteit. Dat leverde een 8e plaats op.

Niet in de voorspelling. Vermoedelijk vond ik het gemiddelde niet hoog genoeg.

Deze op 4 bij mij dus 4/4 tot nog toe.
Maar niet voorspeld wegens te moeilijk, op het laatste nippertje vervangen door Grizzly Bear...
Kwam ook in opvallend weinig jaarlijsten voor.

Fleet Foxes had bij mij de top 30 kunnen halen. Best een goede plaat, verrassende nummer 7 wat mij betreft.

Fleet Foxes blijken de andere grote verrassing te zijn aangezien hun plaat maar door 2 users juist werd voorspeld. Johnny Marr neemt hiermee een solide voorsprong van 21 punten en kan zich dus in het vervolg van het spel nog 1 misser veroorloven. motel matches stijgt met stip door naar 4.

56 Johnny Marr* +19
35 nico1616 +0
32 EttaJamesBrown +0
31 motel matches +18
30 dix +0
19 Teunnis +0
19 johan de witt +0
19 Gretz +0
18 wibro +0
18 stardust_be +0
17 jordidj1 +0
15 Casartelli +0

Gast
geplaatst: vandaag om 23:58 uur

geplaatst: vandaag om 23:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.