Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar #2
zoeken in:
0
geplaatst: 25 februari 2019, 19:31 uur
Sommige mensen vinden Shame's Songs of Praise schijnbaar bijzonder, anderen (waaronder ik) niet zo. Ik had er 3* voor over (voor de moeite). Gemiddelde op MM 3,69*
0
zaaf
geplaatst: 25 februari 2019, 20:00 uur
7. IDLES - Joy as an Act of Resistance
https://www.musicmeter.nl/album/724483
Punten : 153
Nom. : 8
Nr. 1 van : johan de witt
IDLES deed het redelijk, bleef net onder de radar tot medio vorige week er de nodige puntjes de kant van deze heren op stroomde en IDLES zich met weerhaakjes in het tweede deel van deze toptien nestelde.
In Bristol bestaat een club, de Bat-Cave Night Club, eigendom van Joe Talbot en Adam Devonshire. Nou kenden deze twee elkaar van school in Exeter en wilden naast (of voor) de club graag muziek maken - een bandje oprichten. Zo geschiedde en met wat gasten die ze kenden in die tijd (we schrijven 2009) werd IDLES opgericht. Talbot: "It took us a long time to get productive because we didn't know what the fuck we were doing at all, we were fucking terrible for a long time."
In 2012 werd een EP-tje uitgebracht, Welcome, in 2015 (!) pas gevolgd door een tweede, Meat.
Tegen die tijd had de band, qua personeel, zijn vaste vorm gekregen met Talbot, Devonshire, gitaristen Mark Bowen en Lee Kiernan, en drummer Jon Beavis.
Ze vonden zich inmiddels goed genoeg om te werken aan een debuutalbum, deze verscheen in 2017 en werd tamelijk positief ontvangen. In de lijst van 2018 is hun tweede album gestemd, die nog wat meer hulde kreeg van de scribenten. Noot van de band: "for the last time, we're not a fucking punk band!"
Ook verrassend. Deze vind ik ook wel oké. Maar top 10 vind ik wat teveel eer.
https://www.musicmeter.nl/album/724483
Punten : 153
Nom. : 8
Nr. 1 van : johan de witt
IDLES deed het redelijk, bleef net onder de radar tot medio vorige week er de nodige puntjes de kant van deze heren op stroomde en IDLES zich met weerhaakjes in het tweede deel van deze toptien nestelde.
In Bristol bestaat een club, de Bat-Cave Night Club, eigendom van Joe Talbot en Adam Devonshire. Nou kenden deze twee elkaar van school in Exeter en wilden naast (of voor) de club graag muziek maken - een bandje oprichten. Zo geschiedde en met wat gasten die ze kenden in die tijd (we schrijven 2009) werd IDLES opgericht. Talbot: "It took us a long time to get productive because we didn't know what the fuck we were doing at all, we were fucking terrible for a long time."
In 2012 werd een EP-tje uitgebracht, Welcome, in 2015 (!) pas gevolgd door een tweede, Meat.
Tegen die tijd had de band, qua personeel, zijn vaste vorm gekregen met Talbot, Devonshire, gitaristen Mark Bowen en Lee Kiernan, en drummer Jon Beavis.
Ze vonden zich inmiddels goed genoeg om te werken aan een debuutalbum, deze verscheen in 2017 en werd tamelijk positief ontvangen. In de lijst van 2018 is hun tweede album gestemd, die nog wat meer hulde kreeg van de scribenten. Noot van de band: "for the last time, we're not a fucking punk band!"
Ook verrassend. Deze vind ik ook wel oké. Maar top 10 vind ik wat teveel eer.
1
geplaatst: 25 februari 2019, 20:03 uur
Die van Sandy Musgraves from Texas?
http://religiaoespirita.com/wp-content/uploads/2018/08/sandy-spongebob-squarepants-3.jpg
0
geplaatst: 25 februari 2019, 20:17 uur
GrafGantz schreef:
Wie zegt u?
Wie zegt u?
Dat is dat bedrijf dat van de zomer Rotown heeft verbouwd. Je bent er al even niet meer geweest begrijp ik.
0
geplaatst: 25 februari 2019, 20:27 uur
Met IDLES op de hoogste trede is het geïmproviseerde postpunkpodium in de onderste helft van deze top 10 compleet. Tijdens het optreden afgelopen zomer deed de band Rotown op de grondvesten schudden en ook de stand in onze voorspelcompetitie ontkomt niet aan een flinke verschuiving:
Teunnis 17
herman 17
motel matches 15
dix 14
Johnny Marr 10
GrafGantz 9
Casartelli 5
EttaJamesBrown 0
jordidj1 0
nico 1616 0
Teunnis 17
herman 17
motel matches 15
dix 14
Johnny Marr 10
GrafGantz 9
Casartelli 5
EttaJamesBrown 0
jordidj1 0
nico 1616 0
0
geplaatst: 25 februari 2019, 21:00 uur
Hmmm het deelnemersveld is wel heel erg gericht op een bak herrie 
Wel leuk maar not my cup of tea.

Wel leuk maar not my cup of tea.
0
geplaatst: 25 februari 2019, 21:06 uur
Mijn nummer 19. Kan hoger worden als ik nog livetickzz kan scoren voor De Helling.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 februari 2019, 21:07 uur
GrafGantz schreef:
Die Poolse proggers heb ik de laatste plek gegund, dus die gaan het niet halen vrees ik, sorry Casper.
Al was het maar omdat ik ze zelf niet eens opgenomen heb...Die Poolse proggers heb ik de laatste plek gegund, dus die gaan het niet halen vrees ik, sorry Casper.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 februari 2019, 21:46 uur
En ik ben weer bijgelezen. Die eerste twee albums ken ik niet, maar de Witte Trui is je vriend, dus heb ik inmiddels wel een gemengde indruk van Marlon Williams en een negatieve van Daughters (doe het enkelvoud maar). Bij het album van shame staat een zuur commentaar mijnerzijds te lezen, maar misschien komt dat nog wel een keer goed. IDLES zit daar nog wat verder vanaf.
shame had ik kennelijk wat te hoog voorspeld ('t was in mijn herinnering wel een heel forse hype hier), maar ik had hem in elk geval. Ik dacht dat dat voor IDLES ook wel gold, maar kennelijk niet.
shame had ik kennelijk wat te hoog voorspeld ('t was in mijn herinnering wel een heel forse hype hier), maar ik had hem in elk geval. Ik dacht dat dat voor IDLES ook wel gold, maar kennelijk niet.
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:02 uur
Daughters had ik hoge verwachtingen van, maar viel bar tegen. shame is wel leuk, IDLES nog net iets leuker. Het is wachten op de eerste echt goede plaat. Helaas lijkt het geen top-10 te zijn geworden voor Pusha en/of Deafheaven, want
deze albums moeten allemaal nog langskomen.
Teunnis schreef:
ik ben toch vrij zeker van zes albums in de top-10.
ik ben toch vrij zeker van zes albums in de top-10.
deze albums moeten allemaal nog langskomen.
0
zaaf
geplaatst: 25 februari 2019, 22:10 uur
6. Anna von Hausswolff - Dead Magic
https://www.musicmeter.nl/album/704367
Punten : 184
Nom. : 10
Nr. 1 van : Lying Mouth
Anna heen-en-weerde nog wilder dan shame; pas later dik de top 10 in, zakte er ruimschoots weer uit, naderde en naderde, o het was zo spannend, en toen de ultieme penetratie.
Anna's introductie schreef ik al bij de nummer 6 (jaja) van 2012, Album Top 10 Per Jaar #2
Haar muziek is misschien iets schizofrener geworden, iets contrastrijker. Na Ceremony werd haar 'personele staf' iets aangepast, deze is op Dead Magic gelijk gebleven. Wel is de plaat opgenomen met de producer van Sunn O))), Randall Dunn. En daar is wel wat van te merken
Dit is voor mij een groeiplaat bij uitstek. Na een aanvankelijk afknapperig gevoel merk ik duidelijk dat de aanhouder wint.
https://www.musicmeter.nl/album/704367
Punten : 184
Nom. : 10
Nr. 1 van : Lying Mouth
Anna heen-en-weerde nog wilder dan shame; pas later dik de top 10 in, zakte er ruimschoots weer uit, naderde en naderde, o het was zo spannend, en toen de ultieme penetratie.
Anna's introductie schreef ik al bij de nummer 6 (jaja) van 2012, Album Top 10 Per Jaar #2
Haar muziek is misschien iets schizofrener geworden, iets contrastrijker. Na Ceremony werd haar 'personele staf' iets aangepast, deze is op Dead Magic gelijk gebleven. Wel is de plaat opgenomen met de producer van Sunn O))), Randall Dunn. En daar is wel wat van te merken
Dit is voor mij een groeiplaat bij uitstek. Na een aanvankelijk afknapperig gevoel merk ik duidelijk dat de aanhouder wint.
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:12 uur
Iemand Anna? Nee?
Dan blijft het:
Teunnis 17
herman 17
motel matches 15
dix 14
Johnny Marr 10
GrafGantz 9
Casartelli 5
EttaJamesBrown 0
jordidj1 0
nico 1616 0
Dan blijft het:Teunnis 17
herman 17
motel matches 15
dix 14
Johnny Marr 10
GrafGantz 9
Casartelli 5
EttaJamesBrown 0
jordidj1 0
nico 1616 0
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:14 uur
De hoogste (#12) uit mijn eigen lijstje tot nu toe, maar helemaal vergeten aan te denken bij het voorspellen. Volgende keer toch maar meer dan 3 minuten de tijd voor nemen...
Ik was zelf nog van 5 platen zeker, die zullen nu dan nog wel komen denk ik.
Ik was zelf nog van 5 platen zeker, die zullen nu dan nog wel komen denk ik.
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:14 uur
Liefst nummer 41 in de MuMe-eindlijst...
Logisch dat niemand hem had.
Logisch dat niemand hem had.
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:16 uur
De MuMe-eindlijst lijkt me toch niet zo'n goede raadgever.
Het aantal albums met meer stemmen èn een hoger gemiddelde is op 1 hand te tellen.
Het aantal albums met meer stemmen èn een hoger gemiddelde is op 1 hand te tellen.
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:20 uur
Ik denk toch wel dat alles wat we nog krijgen daar ook in de top-10 te vinden is.
Sowieso weinig stemmen ook voor Anna, met minder dan 100 haal je het niet gauw.
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:28 uur
Anna is de eerste uit mijn eigen top 20. Pas onlangs ben ik deze beginnen appreciëren, ontoegankelijk maar bestand tegen vele vele luisterbeurten.
0
geplaatst: 25 februari 2019, 22:32 uur
johan de witt schreef:
Ik denk toch wel dat alles wat we nog krijgen daar ook in de top-10 te vinden is.
Die op #51 met 68 stemmen zou heel goed nog langs kunnen komen.
1
geplaatst: 25 februari 2019, 22:36 uur
Nul eigen titels, nul goed voorspeld. Een lesje nederigheid vandaag.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 februari 2019, 22:45 uur
Van Dead Magic had ik, met Ceremony (4*) als referentie meer verwacht. Maar misschien moet ik net als de spelleider nog even aanhouden en dan winnen.
Ik vermoed dat deze ook wel op mijn longlist stond voor de voorspelling (de lat qua aantal stemmen lag sowieso een stuk lager dan in oudere jaren), maar kennelijk is ze toch ergens onterecht gesneuveld.
Ik vermoed dat deze ook wel op mijn longlist stond voor de voorspelling (de lat qua aantal stemmen lag sowieso een stuk lager dan in oudere jaren), maar kennelijk is ze toch ergens onterecht gesneuveld.
1
geplaatst: 26 februari 2019, 11:04 uur
Bah die Anna Von Heksengejank moest echt niet meer langskomen van mij hoor...wat een grafplaat / kattengejank zeg. En ik ben nochtans fan van Kate Bush.
0
geplaatst: 26 februari 2019, 11:12 uur
Johnny Marr schreef:
...wat een grafplaat / kattengejank zeg...
...wat een grafplaat / kattengejank zeg...
Even aanhouden? En dan winnen?
0
geplaatst: 26 februari 2019, 11:15 uur
Zeg waarom krijg ik geen sterretje? Bij de voorspellingscompetitie? Shame had ik op 8 voorspeld!
0
zaaf
geplaatst: 26 februari 2019, 11:59 uur
5. Suede - The Blue Hour
https://www.musicmeter.nl/album/720431
Punten : 186
Nom. : 8 x
Nr. 1 van : niemand
Deze is gezien het deelnemersveld niet helmaal onverwacht. Startte zeer sterk, kwam zelfs even op het podium, zakte iets terug maar hield makkelijk stand (door de grote verdeeldheid).
Toch is de positie bijzonder. Kijk, Suede is ook in dit spel zeer succesvol met in de nineties een 7e en twee 11e plekken. Dit decennium kwamen er een 17e en een 15e plaats bij.
En zoveel beter is deze plaat niet. Als ik althans de leden mag geloven die iets bij het album hebben neergekalkt. En minder stemmen en een iets lagere waardering ondersteunen dat.
Is 2018 daarom een minder goed jaar? Voor sommigen misschien, ik denk zelf dat er een hoge mate van onbekend maakt onbemind meespeelt.
Suede is bekend en wordt door velen goed gevonden en dan heb je in een jaar als 2018 een paar streepjes voor.
Over de plaat is niet veel meer bijzonders te schrijven dan dat het Suedes achtste is, niet geproduceerd door hun 'vaste' maar door nieuwkomer Alan Moulder - die we onder andere kennen van zijn nauwe samenwerking met Trent Reznor.
En dat Suede om vele redenen niets voor mij is, is eerder benoemd.
https://www.musicmeter.nl/album/720431
Punten : 186
Nom. : 8 x
Nr. 1 van : niemand
Deze is gezien het deelnemersveld niet helmaal onverwacht. Startte zeer sterk, kwam zelfs even op het podium, zakte iets terug maar hield makkelijk stand (door de grote verdeeldheid).
Toch is de positie bijzonder. Kijk, Suede is ook in dit spel zeer succesvol met in de nineties een 7e en twee 11e plekken. Dit decennium kwamen er een 17e en een 15e plaats bij.
En zoveel beter is deze plaat niet. Als ik althans de leden mag geloven die iets bij het album hebben neergekalkt. En minder stemmen en een iets lagere waardering ondersteunen dat.
Is 2018 daarom een minder goed jaar? Voor sommigen misschien, ik denk zelf dat er een hoge mate van onbekend maakt onbemind meespeelt.
Suede is bekend en wordt door velen goed gevonden en dan heb je in een jaar als 2018 een paar streepjes voor.
Over de plaat is niet veel meer bijzonders te schrijven dan dat het Suedes achtste is, niet geproduceerd door hun 'vaste' maar door nieuwkomer Alan Moulder - die we onder andere kennen van zijn nauwe samenwerking met Trent Reznor.
En dat Suede om vele redenen niets voor mij is, is eerder benoemd.
* denotes required fields.