Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar #2
zoeken in:
0
geplaatst: 20 oktober 2017, 13:26 uur
Zowel het aantal stemmers als het gemiddelde is niet enorm hoog, dus had ik deze ook niet voorspeld. En ook niet in mijn eigen lijstje. De singles zijn stuk voor stuk wel leuk, maar hebben me nooit getriggerd eens een album te gaan luisteren.
Twee jaar geleden haalde 1 van de meest voorspelde albums de lijst overigens bij lange na niet, dus die 9 uit 10 zou ik niet te hard op rekenen Teun
Twee jaar geleden haalde 1 van de meest voorspelde albums de lijst overigens bij lange na niet, dus die 9 uit 10 zou ik niet te hard op rekenen Teun

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 oktober 2017, 13:36 uur
Emmylou en het titelnummer horen bij het mooiste wat dit jaar voortgebracht heeft. Het niveau blijft niet helemaal consistent, maar een 4e plek kon er toch wel af.
Was wat verbaasd om te lezen dat ik hem niet in de voorspelling had, maar nee, dat had ik dus niet. Nou, dan zal het de laatste afvaller geweest zijn.
Was wat verbaasd om te lezen dat ik hem niet in de voorspelling had, maar nee, dat had ik dus niet. Nou, dan zal het de laatste afvaller geweest zijn.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 oktober 2017, 13:36 uur
herman schreef:
Suggereer je nou dat Mumford & Sons het dit jaar wéér niet gehaald hebben? Twee jaar geleden haalde 1 van de meest voorspelde albums de lijst overigens bij lange na niet, dus die 9 uit 10 zou ik niet te hard op rekenen Teun

0
geplaatst: 20 oktober 2017, 13:51 uur
First Aid Kit - The Lion's Roar: wie? Oh, Zweedse folk. Maar leuk voor diegenen die deze op 1 hebben.
1
zaaf
geplaatst: 20 oktober 2017, 13:58 uur
west schreef:
First Aid Kit - The Lion's Roar: wie? Oh, Zweedse folk. Maar leuk voor diegenen die deze op 1 hebben.
Ja jammer dat de door jou voorspelde Duitse slager het niet gehaald heeft...First Aid Kit - The Lion's Roar: wie? Oh, Zweedse folk. Maar leuk voor diegenen die deze op 1 hebben.
0
zaaf
geplaatst: 20 oktober 2017, 15:33 uur
8. ‪Tame Impala - Lonerism‬
https://www.musicmeter.nl/album/259667
Punten : 217
Nom. : 10
Nr. 1 van : nico1616
En na de 13e plek van het debuut komt het gelijkwaardige tweede album hier de top 10 opleuken. Begon de rit sterk, zakte de top 10 vrij snel weer uit en bleef op een afstandje meekoersen. Een inspanning in het laatste deel gaf deze 8e plek.
Kevin Parker, geb Sydney '86, kreeg muziek met de paplepel ingegoten. Na de scheiding van zijn ouders bracht hij zijn jeugd door in Perth en maakte in zijn tienerjaren al, deel uit van de muziekscene aldaar.
Hij richtte op zijn 19e The Dee Dee Drums op dat geleidelijk aan, middels personeelswijzigingen, transformeerde in Tame Impala. In feite is de band een vehikel voor Parker zelf, die de muziek schrijft, opneemt en producet. Hij heeft wel een vaste drummer, Jay Watson, (terwijl hijzelf dus ook drumt) om de nummers vorm te geven en als demo op te nemen.
Op deze wijze zette hij in 2007 een stel nummers op MySpace, wat in Australië nogal een buzz gaf en hij werd al snel vastgelegd door Modular Recordings. Aanvankelijk trad hij landelijk veel op met een live band en schreef nummers voor zijn eerste product, de EP Tame Impala, vrij spoedig gevolgd door InnerSpeaker, de eerste langspeler.
Hij trad voor de opnames van InnerSpeaker als drummer toe tot stadgenoot Pond, waar Jay Watson als multi-instrumentalist al deel van uitmaakte. Na het succes van InnerSpeaker verliet hij de band als muzikant, maar bleef betrokken door hun albums te producen.
Al snel na het debuutalbum werkte Parker aan een opvolger. Deze werd voornamelijk opgenomen in Perth en in Parijs, waar hij in 2011 een pandje had betrokken, en hier en daar op de laptop terwijl hij op wereldtoernee was.
Het nieuwe album. Lonerism dus, bevat wat minder gitaren dan InnerSpeaker, meer keyboards en is wat poppier.
Ook zo'n 'wel oké'-plaat voor mij. Klinkt wel lekker maar een beetje te eenvormig.
https://www.musicmeter.nl/album/259667
Punten : 217
Nom. : 10
Nr. 1 van : nico1616
En na de 13e plek van het debuut komt het gelijkwaardige tweede album hier de top 10 opleuken. Begon de rit sterk, zakte de top 10 vrij snel weer uit en bleef op een afstandje meekoersen. Een inspanning in het laatste deel gaf deze 8e plek.
Kevin Parker, geb Sydney '86, kreeg muziek met de paplepel ingegoten. Na de scheiding van zijn ouders bracht hij zijn jeugd door in Perth en maakte in zijn tienerjaren al, deel uit van de muziekscene aldaar.
Hij richtte op zijn 19e The Dee Dee Drums op dat geleidelijk aan, middels personeelswijzigingen, transformeerde in Tame Impala. In feite is de band een vehikel voor Parker zelf, die de muziek schrijft, opneemt en producet. Hij heeft wel een vaste drummer, Jay Watson, (terwijl hijzelf dus ook drumt) om de nummers vorm te geven en als demo op te nemen.
Op deze wijze zette hij in 2007 een stel nummers op MySpace, wat in Australië nogal een buzz gaf en hij werd al snel vastgelegd door Modular Recordings. Aanvankelijk trad hij landelijk veel op met een live band en schreef nummers voor zijn eerste product, de EP Tame Impala, vrij spoedig gevolgd door InnerSpeaker, de eerste langspeler.
Hij trad voor de opnames van InnerSpeaker als drummer toe tot stadgenoot Pond, waar Jay Watson als multi-instrumentalist al deel van uitmaakte. Na het succes van InnerSpeaker verliet hij de band als muzikant, maar bleef betrokken door hun albums te producen.
Al snel na het debuutalbum werkte Parker aan een opvolger. Deze werd voornamelijk opgenomen in Perth en in Parijs, waar hij in 2011 een pandje had betrokken, en hier en daar op de laptop terwijl hij op wereldtoernee was.
Het nieuwe album. Lonerism dus, bevat wat minder gitaren dan InnerSpeaker, meer keyboards en is wat poppier.
Ook zo'n 'wel oké'-plaat voor mij. Klinkt wel lekker maar een beetje te eenvormig.
0
geplaatst: 20 oktober 2017, 15:42 uur
Oei, nu al
Voorspeld op 3. In mijn eigen lijst op 6. Geweldige plaat.
Voorspeld op 3. In mijn eigen lijst op 6. Geweldige plaat.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 oktober 2017, 15:49 uur
Bekend met de voorganger en vooral de opvolger, maar dus niet met deze.
Had hem ook op 3 voorspeld. Nouja, in elk geval van de 0 af...
Had hem ook op 3 voorspeld. Nouja, in elk geval van de 0 af...
2
geplaatst: 20 oktober 2017, 15:50 uur
Ja, deze had ik ook veel hoger verwacht. Op 2 voorspeld zelfs.
Fantastische plaat, mijn nummer 7. En Keep On Lying staat zelfs in mijn song top 100 aller tijden, zie Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De top 100 van...
daar schreef ik toen:
Als fan van garage-/psychrock ben ik wel blij met de recente trend waarbij wordt teruggegrepen op de nuggets uit de jaren '60 (zie ook Foxygen, Unknown Mortal Orchestra, etc.). Ik vind lang niet alles even boeiend, maar Lonerism was een plaat die me op de een of andere manier wel greep en waar ik een emotionele connectie bij voel.
Bij de eerste luisterbeurt was het al raak, want die leverde me destijds meteen al het Kippenvelmoment van het Jaar op. Na een dik half uur fijne, lome rock werd ik namelijk vol in het hart getroffen door de laatste vier minuten van het kakafonische “Keep on Lying”. Het stuwende ritme, de melancholische melodieën, maffe solootjes en psychedelische effecten in combinatie met de onverstaanbare flarden conversatie wakkerden een soort eenzaamheidsgevoel aan en deden zo de titel van dit album eer aan. In die vier minuten is het alsof je wegzinkt in je eigen gedachtenwereld, terwijl je op een feestje bent en sociaal zou moeten doen. Hoe songsmid Kevin Parker het precies voor elkaar krijgt, weet ik niet, maar ik vind het geniaal dat hij dit weet op te roepen bij mij.
Keep on Lying vind ik op een bepaalde manier de ontbrekende schakel tussen de Beatles' Revolution #9 en de enige plaat van de Avalanches. De 60s vibe van de eerste, het melodieënwalhalla van de tweede en het experiment van beide. Dat inmiddels duidelijk is dat Kevin Parker ook niet vies is van disco (Daffodills, Let It Happen, The Less I Know the Better) maakt hem alleen maar een nog grotere held.
Fantastische plaat, mijn nummer 7. En Keep On Lying staat zelfs in mijn song top 100 aller tijden, zie Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De top 100 van...
daar schreef ik toen:
Als fan van garage-/psychrock ben ik wel blij met de recente trend waarbij wordt teruggegrepen op de nuggets uit de jaren '60 (zie ook Foxygen, Unknown Mortal Orchestra, etc.). Ik vind lang niet alles even boeiend, maar Lonerism was een plaat die me op de een of andere manier wel greep en waar ik een emotionele connectie bij voel.
Bij de eerste luisterbeurt was het al raak, want die leverde me destijds meteen al het Kippenvelmoment van het Jaar op. Na een dik half uur fijne, lome rock werd ik namelijk vol in het hart getroffen door de laatste vier minuten van het kakafonische “Keep on Lying”. Het stuwende ritme, de melancholische melodieën, maffe solootjes en psychedelische effecten in combinatie met de onverstaanbare flarden conversatie wakkerden een soort eenzaamheidsgevoel aan en deden zo de titel van dit album eer aan. In die vier minuten is het alsof je wegzinkt in je eigen gedachtenwereld, terwijl je op een feestje bent en sociaal zou moeten doen. Hoe songsmid Kevin Parker het precies voor elkaar krijgt, weet ik niet, maar ik vind het geniaal dat hij dit weet op te roepen bij mij.
Keep on Lying vind ik op een bepaalde manier de ontbrekende schakel tussen de Beatles' Revolution #9 en de enige plaat van de Avalanches. De 60s vibe van de eerste, het melodieënwalhalla van de tweede en het experiment van beide. Dat inmiddels duidelijk is dat Kevin Parker ook niet vies is van disco (Daffodills, Let It Happen, The Less I Know the Better) maakt hem alleen maar een nog grotere held.
0
zaaf
geplaatst: 20 oktober 2017, 15:59 uur
Mooi stukje Herman, ik zet m met aandacht nog een keer op
0
geplaatst: 20 oktober 2017, 16:09 uur
Ook hier hoger voorspeld, maar ben in elk geval van die hatelijke nul af.
0
geplaatst: 20 oktober 2017, 16:12 uur
Feels Like We Only Go Backwards vind ik fantastisch, Elephant middelmatig. De andere nummers ken ik niet, had deze plaat trouwens ook niet voorspeld (wel overwogen).
0
geplaatst: 20 oktober 2017, 16:16 uur
Dit is trouwens ook wel een interessant lijstje om erbij te houden:
https://www.musicmeter.nl/list/top2011
3
zaaf
geplaatst: 20 oktober 2017, 16:19 uur
herman schreef:
Dit is trouwens ook wel een interessant lijstje om erbij te houden:
Om te kijken hoe het volgende jaar zich verhoudt?Dit is trouwens ook wel een interessant lijstje om erbij te houden:
0
geplaatst: 20 oktober 2017, 16:43 uur
Toch niet echt een goede voorspeller (2012 lijst) met First Aid Kit op 41 en Swans pas op 50

0
geplaatst: 20 oktober 2017, 16:43 uur
Bijna iedereen is direct van de nul af! Geen voltreffers, want iedereen die hem noemde had hem hoger staan. GrafGantz dichtte deze plaat zelfs de grootste kansen voor jaarwinst toe. Het is in ieder geval vooruitgang vergeleken met de voorgaande jaren, waar hij dit soort overduidelijke albums vergat. Drie users zagen hem wel over het hoofd - waaronder JoaMuse - waardoor een kopgroep van drie nu een kleine voorsprong heeft op het peloton.
1. Teunnis - 36
2. stardust_be - 34
3. dix - 33
4. ArthurDZ - 19
4. Gretz - 19
4. vigil - 19
7. EttaJamesBrown - 17
8. wibro - 16
9. JoaMuse - 15
9. Casartelli - 15
9. Johnny Marr - 15
9. nico1616 - 15
13. herman - 14
14. GrafGantz - 13
15. chevy93 - 0
16. motel matches - 0
1. Teunnis - 36
2. stardust_be - 34
3. dix - 33
4. ArthurDZ - 19
4. Gretz - 19
4. vigil - 19
7. EttaJamesBrown - 17
8. wibro - 16
9. JoaMuse - 15
9. Casartelli - 15
9. Johnny Marr - 15
9. nico1616 - 15
13. herman - 14
14. GrafGantz - 13
15. chevy93 - 0
16. motel matches - 0
0
geplaatst: 20 oktober 2017, 16:46 uur
stardust_be schreef:
Toch niet echt een goede voorspeller (2012 lijst) met First Aid Kit op 41 en Swans pas op 50
(quote)
En er gaat er ook nog eentje van buiten de top-60 komen. Hoop ik.
0
geplaatst: 20 oktober 2017, 16:48 uur
Dat hoop ik ook ja. En als de proggers massaal gestemd hebben kan ik zeker de eindwinst vergeten.
0
geplaatst: 20 oktober 2017, 16:50 uur
Als de proggers massaal hebben gestemd en dit ten koste gaat van Burial / Frank Ocean / Het Zesde Metaal ga ik huilen en winnen.
0
geplaatst: 20 oktober 2017, 17:22 uur
Tame Impala maar op 8 ?
Ik sluit me aan bij Herman in zijn liefde voor Keep On Lying, ook het feit dat het refrein pas herneemt in de fadeout is geweldig. En wat te denken van Be Above It, wat begint als een kudde buffels die komt aangestormd. De creativiteit van Kevin Parker kent geen grenzen ?
Ik sluit me aan bij Herman in zijn liefde voor Keep On Lying, ook het feit dat het refrein pas herneemt in de fadeout is geweldig. En wat te denken van Be Above It, wat begint als een kudde buffels die komt aangestormd. De creativiteit van Kevin Parker kent geen grenzen ?
0
geplaatst: 20 oktober 2017, 17:24 uur
Deze Tame Impala had ik niet in mijn top 20. Vind de voorganger en opvolger persoonlijk beter.
2
geplaatst: 20 oktober 2017, 17:33 uur
stardust_be schreef:
Dat hoop ik ook ja. En als de proggers massaal gestemd hebben kan ik zeker de eindwinst vergeten.
Ten eerste stemmen proggers niet massaal dat had je wel kunnen weten na de vorige tig edities en ten tweede doen ze dat sowieso nooit op dezelfde plaat.
0
geplaatst: 20 oktober 2017, 17:35 uur
Welke progplaat zou dan Frank Ocean uit de top 10 kunnen houden?
0
geplaatst: 20 oktober 2017, 17:37 uur
Teunnis schreef:
Als de proggers massaal hebben gestemd en dit ten koste gaat van Burial / Frank Ocean / Het Zesde Metaal ga ik huilen en winnen.
Die van Burial is een EP, dus die zal het sowieso wel niet gehaald hebben. En die anderen verwacht ik eigenlijk ook niet per se.
0
geplaatst: 20 oktober 2017, 17:39 uur
Juist, daarom heb ik 'm ook niet gekozen.
Hoewel 30 minuten wel even lang is als een boel Beatles albums.
0
geplaatst: 20 oktober 2017, 17:39 uur
nico1616 schreef:
Is Alcest ook wat prog op deze Les Voyages de l'Âme?
* denotes required fields.