MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album Top 10 Per Jaar #2

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Ik wou me net aan de voorspelling zetten, maar dat kan ik dan voor dit jaar achterwege laten.

zaaf
Opschieten Casper, maar jij bent nogal wetenschappelijk aangelegd he?

zaaf zou je nog even kunnen wachten met de nummer 10 tot ik m’n voorspelling heb ingeleverd? Ben daar nu mee bezig, een momentje.

Groetjes uit Parijs. Je krijgt ook alvast de hartelijke groeten van Matt himzelf.

zaaf
Matt Elliott! Held! Ik wacht nog 10 minuten

Ik heb de voorspelling ook in 5 minuten in elkaar gedraaid. Appeltje eitje dit jaar.

Nummers 9 en 10 gaan het ongetwijfeld beslissen though

herman schreef:
Ik heb de voorspelling ook in 5 minuten in elkaar gedraaid. Appeltje eitje dit jaar.

Ik zou daar in jouw geval toch niet zo zeker van zijn hoor Herman

zaaf
En ook morgen wordt u verrast heer de Witt!

Dat klinkt positief

dix
zaaf schreef:

Of Matt Bianco ....

Gretz zijn lijstje is binnen

zaaf
10. Revere - My Mirror / Your Target
https://www.musicmeter.nl/album/383717

Punten : 192
Nom. : 8
Nr. 1 van : aERodynamIC, Casartelli, vigil

Tot zo'n beetje lijstje 30 bivakkeerde dit album netaan in de top 15. Met een paar welgemikte (hoge) stemmen werd de top 10 betreden en dat werd zeeeer nipt vastgehouden.

Revere, een band die op MuMe geen onbekende is (heeft op deze site op de albums zeer veel meer stemmen dan op bv RYM). Of dat aan 1 persoon te danken is, is natuurlijk niet zo te zeggen, de muziek spreekt veel meer mensen aan. Vandaar deze toptienplek.

Revere is opgericht door zanger/gitarist Stephen Ellis en na een onrustige start met veel verschillende bandleden verkaste Ellis in 2005 naar Londen en stabiliseerde de line-up. Revere is overigens vernoemd naar een comic in het blad 2000AD.

De groep bracht verscheidene singles en EP's uit, toerde veel in de laatste jaren van de zeros en werkte ondertussen aan het debuutalbum dat september 2010 het levenslicht zag (en bij ons over dat jaar keurig op een 26e plek eindigde)

In 2011 ging de band zowel aan de slag voor nieuw materiaal als wel werd het 'oude' materiaal gerestyled en kwam in 4 EP's op de markt met remixen van het al uitgebrachte materiaal (Reworked EP #1-4).

Eind 2011 toerde Revere met de Malinese kora-speler Toumani Diabaté. Ze namen nieuw werk op, o.a. een cover van Love Will Tear Us Apart en begin 2012 begeleidde Ellis Vieux Farka Touré op de track All The Same.

In mei 2012 startte de band een campagne op Pledgemusic.com, een platform voor artiesten om hun fanbase te benaderen, om te trachten geld te vergaren teneinde hun tweede album op te nemen. In september was hun doel bereikt en in november werd het album aangekondigd.

Ik moet eerlijk zijn. Ik ken de plaat niet. Nooit beluisterd. Bij deze de plechtige belofte dat ik daar verandering in breng.

Ha Ha, ik ken hem ook niet. Dus ik doe mee met de belofte.

dix
O ja die MuMe darling.... Mooi vergeten

Nooit van gehoord ook.

zaaf schreef:

Oooh ja die is ook prima, maar ik bedoel uiteraard Mr. November himself ???

Oeps even vergeten dat Eric ook is ingehaakt, dan had ik REVERE wel kunnen overwegen voor plek 10 in plaats van allerhande elektronica die waarschijnlijk net niet populair genoeg is.

Idem hier, heb deze geen moment overwogen.

Ook niet in mijn eigen lijst, maar scoort wel 4* hier. I Won't Blame You en A Road from a Flood zijn super.

Ook bij mij geen enkel moment overwogen, waren nochtans veel platen van dat jaar die volgens mij een grote kans maakten. Nooit gehoord ook deze plaat.

De eerste verrassing is een feit. Revere zag niemand aankomen,... niemand behalve ArthurDZ die de plaat zelfs nog iets hoger zag eindigen. Proficiat Arthur!

ArthurDZ 17
Gretz 0
Johnny Marr 0
Johan de witt 0
Herman 0
Motel matches 0
Dix 0
Chevy93 0
Wibro 0
EttaJamesBrown 0
GrafGantz 0
Stardust_be 0

Gretz schreef:
Oeps even vergeten dat Eric ook is ingehaakt, dan had ik REVERE wel kunnen overwegen voor plek 10

Van vigil ook geen verrassende nummer 1 natuurlijk en dat Casper liefhebber is mag ook niet geheel onbekend zijn (alhoewel ik een nummer 1 niet zag aankomen).

Tja, REVERE.... het is me de geschiedenis wel en nauw verbonden met deze site. Mooie vriendschappen aan over gehouden en een erevermelding in het cd boekje van dit album. Mooie tijd om nooit te vergeten. Veel nieuwe en leuke mensen door ontmoet ook.

Ik waan mij in gezelschap van vele dwalers.

zaaf
9. ‪Arctic Monkeys - AM‬
https://www.musicmeter.nl/album/375322

Punten : 203
Nom. : 10
Nr. 1 van : niemand

Een trage start, maar al voor de helft van de strijd werd een rappe spurt ingezet. Iets te vroeg, want van netaan op het podium kukelde men nog bijna uit de top 10.

Februari 2012 publiceerde de band een nieuwe song, R U Mine, op haar YouTubekanaal. De song kent andere elementen dan hun eerdere werk zoals het gebruik van de falsetto en de introductie van hip-hop beats.

Op die basis ging de groep verder met het uitwerken van nieuw materiaal, anders dan de vorige platen: AM werd meer een 'studio-album'. De basis van de nummers werd neergezet met bas en drum, het geluid werd direct gemanipuleerd en de andere instrumenten werden ingedubd.
Over de titel zei Alex Turner: "I actually stole it from the Velvet Underground, I'll just confess that now and get it out of the way. The 'VU' record, obviously"

Turner over het album: It sounds like a Dr. Dre beat, but we've given it an Ike Turner bowl-cut and sent it galloping across the desert on a Stratocaster. It sound less like four lads playing in a room this time. Essentially, that's what it is, but if you can find a way to manipulate the instruments or the sounds to the point where it sounds a bit like a hip-hop beat that'd be boss in your car, then I think there's something quite cool about that."

Op het album staan bijdragen van Costello-drummer Pete Thomas, The Coral's Bill Ryder-Jones en van Josh Homme. De laatste zei ook iets over het resultaat: "I sang on the new Arctic Monkeys record. It's a really cool, sexy after-midnight record. It's called AM, so I guess that's really obvious. And it's really good. It's really good. It's not disco as such, but it's like a modern, dancefloor sexy record. It's really good."

Dit vind ik een lekkere plaat hoor. Niet in mijn lijst, maar komt in de buurt.

dix
Werk ze, zaaf!
Of welterusten dat kan natuurlijk ook.

AM, mijn nummer 3, die had ik later verwacht

Rudi S schreef:
AM, mijn nummer 3, die had ik later verwacht

Jap.

Paar leuke singles, het hele album nooit beluisterd.

Had deze ook wel een paar plekjes hoger verwacht.

Casartelli (moderator)
aERodynamIC schreef:
Van vigil ook geen verrassende nummer 1 natuurlijk en dat Casper liefhebber is mag ook niet geheel onbekend zijn (alhoewel ik een nummer 1 niet zag aankomen).
Ik memoreerde eerder al de voor mij niet heel overvloedige concurrentie dit jaar. Niettemin ben ik hoopvol gestemd nog wel een of enkele matches te hebben.

Revere is voor mij op zijn best in de uptempo nummers en aan de volledig versterkte optredens heb ik dan ook het meeste plezier beleefd. Het openingstrio I Won't Blame You / Keep This Channel Open / We Won't Be Here Tomorrow knalt er meteen heerlijk in, waarna het toch een tijdje wat inzakt. Onder de streep houd ik dus toch een nummer 1-positie over, al staat er op mijn nummer 2 een nog beter nummer.

Arctic Monkeys had ik niet (daar ik niet voorspeld heb, ga ik dit verder ook niet bij elk volgend album mededelen).

johan de witt schreef:
Nooit van gehoord ook.

Staan toch al een paar jaar met een aantal nummers in de MuMe-ladder

Gast
geplaatst: vandaag om 21:55 uur

geplaatst: vandaag om 21:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.