menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!

zoeken in:
avatar van Arrie
7. DJ Shadow ft. Run the Jewels - Nobody Speak (65 punten, 9x genoemd) #1 van ArthurDZ en Poek




Verse 1 (KillarRie):
Het enige nummer in de finale dat niet door El-P is geproduceerd, maar wel door een andere opperbaas. DJ Shadow dropte in de nineties een überclassic en mijlpaal met de instrumentaal hiphopplaat Endtroducing…. Toen hij op zijn derde album commerciële dirty south-beats ging produceren, haakte men echter af. Maar zijn muzikaliteit was hij echt niet zomaar verloren, en een paar jaar geleden kwam hij ijzersterk terug met o.a. deze RTJ-collab. Nee, ook dit heeft niks met Stem / Long Stem enzo te maken, maar ook de dirty south heeft ie weer achter zich gelaten. Hij heeft wat meer live-instrumentatie (zo klinkt het althans) in zijn beat verwerkt, waardoor dit in sound ook afwijkt van de El-P-beat: iemand loopt lekker aan zijn bas te plukken en een zooi blazers geven het een soulvol geluid. Mike en P doen waar ze goed in zijn, ook deze beat killen ze, heerlijk hoe ze elkaar afwisselen.

Verse 2 (El-123P):
Theo Maassen gebruikte dat kenmerkende riff als opening voor zijn show Vankwaadtoterger. Topvent of niet dan? DJ Shadow maakte het nummer en wilde koste wat het kost dat Run The Jewels het in zou vullen omdat zij van een zelfde generatie zijn, op één level zitten qua het begrijpen van referenties en diepgang én het aandurven om vooruit te kijken. El-P kwam toen met de openingszin “Picture this I’m a bag of dicks” en wist toen al dat het geen serieuze soulplaat zou gaan worden maar gewoon een lekkere funtime tune. En zo geschiedde. Op Spotify is dit het populairste nummer van Run The Jewels en ergens is een zevende plek dus misschien een lichte tegenvaller. Echter, gezien het feit dat het niet door ze geproduceerd is was een hogere plek misschien ook wel teveel eer geweest.

Verse 3:
jordidj1 schreef:
Shadow is niet meer de koning dat hij voor de millenniumwisseling was, maar dat neemt niet weg dat hij nog steeds lekkere plaatjes maakt. Met Run the Jewels (over koningen gesproken) op de vocals is dit gewoon een fijn plaatje.

avatar van 123poetertjes
6. El-P - $4 Vic / Nothing But You+Me (FTL) (67 punten, 13x genoemd) #1 van aerobag en JAAA IKKEEEUUUHHHH




Intro (KillarRie):
Het solowerk van El-P deed het duidelijk minder dan het RTJ-werk maar het epische $4 Vic was hier toch een uitzondering op. Begon eveneens slecht maar kreeg uiteindelijk toch nog genoeg topnoteringen om dik in de top 10 te eindigen.

Verse 1 (El-123P):
Mijn El-P productie die een plekje in mijn top 100 verdiende en ik ben ook heel blij dat ie hier goed presteert. Stukje beter dan de rest van zijn solowerk ook. Net als A Report To The Shareholders eigenlijk een twoparter waarbij het eerste deel zich vooral onderscheidt door de vinnige beats die als geweerschoten inkicken. El-P rapt zelf over het om moeten gaan met darkness, een periode die hij doorging na het overlijden van goede vriend Camu Tao waar ik al eerder naar refereerde, en dus de zelfacceptatie. Boordevol metaforen en sneren naar de zogenaamde upperclass die alles maar beter schijnt te weten. Denken ze.

Verse 2 (El-123P):
123poetertjes schreef:
Zit je dan eenzaam op je kamertje, wachtend tot die RTJ-update eindelijk komt, om je daarna te realiseren dat het er eentje zonder Killer Mike is, hoe kut voel je je dan? Nou, valt vast wel mee want wat je in de plaats krijgt is nog wel een stukje toffer. Hoe geniaal die collab wel niet is, onder de streep dig ik Jaime Meline (JM voor de vrienden) toch het hardst en solo is ie helemaal niet meer te houden. Tis geen MC die vier lettergrepen per seconde kan spitten maar wel iemand die als een prediker een harde boodschap kan leveren vol met passie en furie. De snelheid heeft ie al genoeg in zijn producties zitten die hij met de tijdmachine uit 4524 is komen halen. Wat een venijn, als een noodklok hangt het boven je en zo af en toe explodeert het ook eventjes lekker. Acht minuten razernij verspreid over twee delen. Ontzettend spooky. Maar ook ontzettend vet.

Verse 3:
Dance Lover schreef:
Voor zijn bejubelde samenwerking met Killer Mike maakte deze gast ook al geweldige muziek! Dit nummer valt op dankzij zijn futuristische sound; allemaal erg sterk geproduceerd. Er zijn tal van geluiden te horen die perfect mengen met de raps waarmee El - P ons omver beukt. Het slotakkoord geeft dit nummer zijn epische karakter, de volledige 8 minuten iedere seconde dubbel en dwars waard, wat een luistergenot.

Verse 4:
Teunnis schreef:
$4 Vic was het eerste nummer dat El-P schreef voor zijn laatste soloalbum Cancer 4 Cure. Het is geschreven na het overlijden van goede vriend Camu Tao, die aan longkanker leed. El-P had het hier hoorbaar heel moeilijk mee en op $4 Vic / Nothing But You + Me (FTL) neemt hij ons mee in dit proces. Weer een heel donker nummer, maar ik haal hier ook veel positieve energie uit. Als afsluiter van een zwaarmoedig, emotioneel, introvert en persoonlijk album funcioneert $4 Vic / Nothing But You + Me (FTL) perfect als finale.

avatar van Poek
Allemaal leuk en aardig dat Nobody Speak geproduceerd is en een beat heeft, maar die clip! Die clip!

avatar van Gretz
5. Run the Jewels – Blockbuster Night Pt. 1 (72 punten, 10x genoemd) #1 van nedbed en Shaky




Intro (El-G):
De eerste single van RTJ2. Met een monsterlijke beat die aankomt als een mokerslag. KIEZELHARD. OH YEAH MOTHERFUCKER

Verse 1 (KillarRie):
Leek lange tijd verzekerd te zijn van een podiumplaats maar zakte uiteindelijk toch wat weg, waardoor het het laagst genoteerde van de vier RTJ2-nummers is geworden. En daarmee alsnog gewoon een vijfde plek, hebben we een favoriet album jongens?

Verse 2:
SirPsychoSexy schreef:
Zonder adempauze gaan we door met Blockbuster Night, Part 1. Opnieuw vormt een snoeiharde beat het podium voor de agressieve, in-your-face lyrics die je in sneltempo om de oren vliegen. Bijzonder diepzinnig is het allemaal niet, maar dat hoeft ook niet, want wat een stilistisch visitekaartje leveren ze hiermee af.


Verse 3 (KillarRie):
Eigenlijk is dit m’n favoriete soort hip-hop. Een harde beat zonder al te veel poespas en gewoon gáán. Refreinen? Waar heb je die nou weer voor nodig? Refreinen zijn voor pussy’s, enige wat er nodig is is het kapottrappen van de beat. Vooruit, El-P luidt een kort rustpuntje in waar ie met wat vocal sampletjes speelt, maar verder is het gewoon beat en raps, niks meer en niks minder. El-P en Killer Mike wisselen elkaar fantastisch af. Dan mag Slowgaze het simplistisch noemen, sure, het heeft niet de complexiteit van El-P’s solowerk. Mij spreekt dat ‘simpele’ juist erg aan in de hip-hop, Blockbuster Night Pt. 1 komt altijd weer keihard aan.

Verse 4 (El-123P):
Mag ik stiekem zeggen dat ik Blockbuster Night, Pt. 2 nóg een stukje sterker vind? Gevaarlijk hè?

avatar van Arrie
4. Run the Jewels – Legend Has It (73 punten, 13x genoemd)




Intro (KillarRie)
And the crowd goes RTJ!
And the crowd goes RTJ!
And the crowd goes RTJ!

Verse 1 (KillarRie):
Waar de andere nummer van RTJ3 helemaal onderaan eindigden en weinig genoemd werden, was Legend Has It juist een allemansvriend. Heeft de eer van het derde album toch nog een beetje gered.
Samen met deze track dropten ze destijds ook het artwork en de tracklist van RTJ3 en kondigden ze dus aan weer back in business te zijn. En hoe doe je dat beter dan met een straight banger als Legend Has It. Niet de meest diepgaande shizzle die ze gemaakt hebben, maar oh zo lekker! En natuurlijk een briljante zet om hun eigen crowd te samplen en in hun track te verwerken.

Verse 2 (El-123P):
Hoe zetten jullie deze zo hoog? Er wordt gewoon een bunny kapotgeschoten, kan echt niet. Maar serieus, Legend Has It betekende de terugkeer van Run The Jewels en had iedereen meteen weer wild enthousiast. Het was ook meteen weer een introductie tot die twee personen met wie je weer een album te maken zou krijgen. Slim dus ook om dit nummer tegelijk te droppen met de albumcover en de releasedatum van de nieuwe plaat. Oké van die datum bleek geen Zack te kloppen maar alsnog, lekker bezig.

avatar van Arrie
3. Run the Jewels - Angel Duster (82 punten, 14x genoemd) #1 van Arrie en remcodulac




Intro (KillarRie):
Ondanks dat Angel Duster begon met een nummer 1-notering, begon de finale eigenlijk verrassend stroef. Bleef lange tijd ergens in de middenmoot hangen, maar helemaal naar het einde toe kwamen ineens de punten. In de laatste pak ‘m beet acht lijstjes stormde Angel Duster in één klap de top 3 in.

Verse 1 (El-123P):
In een finale met best een boel albumafsluiters (de drie RTJ’s en C4C) is dit de hoogst scorende, het is dan ook van het album dat driemaal op het podium te vinden is. Ook een nummer dat in de Witte Trui te vinden is, hoezee! Net als Kanye op Runaway willen de boys lekker een toast uitbrengen aan de losers, de no ones. Vinden ze zelf niet tho, maar dat is wel hoe het er in de maatschappij vaak aan toe gaat. De onderklasse ditchen om de hoge heren maar te kunnen pleasen. Het is een thema dat heel veel terugkomt in de nummers van El en K. Verder ook aandacht voor religie, drugs en zwaardere wereldproblemen. Het kan allemaal met ya boys Killer Mike en El-P.

Verse 2:
remcodulac schreef:
Hip-hop is niet iets waar ik me nou heel erg in verdiept heb. Als ik er al iets leuk in vind dan is het meestal de meer mellow variant, zeg maar De La Soul, A Tribe Called Quest en dat hitje van Luniz destijds. Nu had ik hier op de site wel af en toe berichten gelezen over Run The Jewels en hoe goed die wel niet waren, maar dat nam ik dan maar voor kennisgeving aan.

Nu wil het geval dat ik eind vorig jaar eens een keer aan een popquiz in Q Factory meedeed met het team van Arrie, Lukas, tomatosz en rock-rick. We wonnen en mochten concertkaartjes voor in de Q Factory uitkiezen. Door een slinkse misleidende aanprijzing gingen we voor Go Go Berlin. Nog nooit van gehoord, dus later nog eens op YouTube opgezocht. Niet heel bijzonder was het, maar bij gerelateerde video's stonden er een paar van Run The Jewels.

Dat bevreemdde me nogal, want dat leek me nu niet bepaald hetzelfde soort muziek. Toch maar eens luisteren. Nee, dit was bepaald niet de mainstream pop/rock van Go Go Berlin. Maar eigenlijk wel erg goed! Geen idee waarom dit mij nu opeens zo aansprak, maar toen ik een tijdje later in Londen in de Rough Trade stond rond te neuzen, zag ik RTJ2 in de bak liggen en besloot hem ter plekke te kopen.

Geen spijt van gehad. Prima album en laatst nog eens een punt mee gescoord tijdens een popquiz, al kon ik de titel even niet oplepelen. De enige titel die ik namelijk steeds herken is Angel Duster (en die was het niet). Op het toch al goede album steekt deze afsluiter er nog een tikkie bovenuit. Ik kan hier wel allerlei technische verhalen over beats en flow op gaan hangen, maar ik heb er dus geen verstand van. Ik vind dit gewoon goed.

Go Go Berlin heb ik uiteindelijk niet meer gezien.

Verse 3:
Teunnis schreef:
Dat RTJ zo'n succes zou worden, had ook ik niet verwacht. El-P als headliner op Best Kept Secret blijft een klein beetje surrealistisch. Het succes is vooral te danken aan de nummers met een meer uitbundig karakter. Zelf heb ik ook een duidelijke voorkeur: de afsluiters van hun albums. De albums als geheel zijn minder dan hun solowerken, maar de afsluitende nummers van Run the Jewels 1, 2 en 3 zijn stuk voor stuk geniaal en hadden hier alle drie kunnen staan. Conceptueel en muzikaal gaan daar alle registers open.


Verse 4:
SirPsychoSexy schreef:
Angel Duster is een ambitieus sluitstuk en absoluut hoogtepunt, ondersteund door een meesterlijke beat en teksten die integraal van de bovenste plank zijn. Het glas wordt (al dan niet op cynische wijze) geheven op alle actoren die reeds de revue gepasseerd zijn, en nog één laatste keer wordt de giftige invloed van autoriteiten allerhande op de korrel genomen. “Angel Dust” staat symbool voor de verslavende en dominerende impact die geld, macht en religie hebben op de mensheid.


Verse 5 (KillarRie):
Voor mij de onbetwiste nummer 1 en ook meteen één van mijn favoriete tracks aller tijden. Er is hierboven al veel over gezegd, maar het is die fenomenale beat die voor een onheilspellende sfeer zorgt. Zoals wel vaker in het productiewerk van El-P maar nergens komt die sfeer zo hard aan als hier. Echt, wat een moddervette beat. Mooi ook dat El-P oog voor detail heeft, om zelfs twee glaasjes tegen elkaar te laten klinken op het moment dat hij in de tekst proost. Er zit continue spanning in deze track, ook dat maakt deze track voor mij zo goed. En dan het einde, hoe bedenk je het, om aan het einde van deze hiphop-epic nog even een pianosolo erin te gooien, maar dan wel half weggemoffeld onder de beat. Die solo is overigens van Ikey Owens, die lid was van The Mars Volta. El-P kende hem dus waarschijnlijk al sinds hij op Tasmanian Pain Coaster samenwerkte met The Mars Volta. Ikey deed sindsdien wel vaker dingen met El-P, en op RTJ2 verzorgde hij dus de piano die het gehele album afsluitte. Wellicht hebben ze hem expres op die plek gezet als eerbetoon, want Ikey Owens is kort erna, nog voor het verschijnen van het album, overleden. Nog geen veertig, overleden aan een hartaanval. Triest en daarom wilde ik hem bij deze nog wat extra shine geven. Hij is overigens ook te horen op Request Denied en Oh Hail No.

avatar van 123poetertjes
Oh my, wat een spanning. Doe je ogen dicht en je mist het, deze zinderende ontknoping. Niet huilen als het straks over is he?

avatar van 123poetertjes
Oh my

2. Run the Jewels ft. Zack de La Rocha – Close Your Eyes (and Count to Fuck) (94 punten, 17x genoemd)




Intro (KillarRie)
Er waren slechts twee mensen die hem niet in hun lijstje hadden, dat is een bijzonder knappe prestatie. Echter, hoewel breedgedragen was het van niemand dé favoriet waardoor het toch te kort kwam voor de overwinning.

Verse 1 (El-123P):
Eeeeeeeen terug is Zack. ditmaal met één van RTJ’s allerbekendste nummers. Close Your Eyes is een aanklacht tegen politiegeweld op etnische minderheden, best een dingetje in een groep (in dit geval dus even trio) uit drie verschillende etnische achtergronden. African American Mike, blanke Jaime en latino Zack. En hiernaast wordt uiteraard het establishment en alles weer lekker op de korrel genomen, dikke middelvingers naar iedereen en fuck yous zijn uiteraard ook van de partij. Net als de andere RTJ2-nummers is deze trouwens nog omgeturnd op Meow The Jewels, een remixalbum waarbij alle beats zijn vervangen door kattengeluiden. Vanaf nu meowen ze dus naar fluff. De lijst met mixers is echter zeker niet voor de poes met o.a. Zola Jesus, Dan The Automator, the Alchemist en ook de kats grote vijand Snoop Dogg. Leuke gimmick om een keertje tussendoor te luisteren als je stoned bent ofzo.El-P is dat vaak ook tijdens zijn productiewerk.

Verse 2:
SirPsychoSexy schreef:
Close Your Eyes (And Count to Fuck) gaat gewoon door op hetzelfde elan, maar ditmaal met een sterk politieke boodschap. Zack de la Rocha (Rage Against the Machine) verzorgt de snijdende hook en heeft een gastrol, dus je kunt al raden dat de gevestigde orde hier aan stukken wordt gereten. Van de bloeddorstige, racistische politie en cipiers tot de corrupte rechters, de pedofielen in de Katholieke Kerk, het leger en de leugenachtige, hebzuchtige politieke elite, niemand ontsnapt aan hun toorn. De ultieme middelvinger in het gezicht van het establishment, en mogelijks mijn favoriete track van de plaat (al bedeel ik die titel bij elke luisterbeurt haast toe aan een ander nummer). Vooral Mike is hier ongelooflijk goed op dreef.

Verse 3:
Koenr schreef:
Nog maar een banger dan. M'n favo RTJ-track.

Verse 4 (KillarRie): Toen RTJ2 uitkwam was ik een tijdje he-le-maal RTJ-verslaafd. En toen kwamen ze naar Utrecht terwijl ik zelf net naar Amersfoort was verhuisd. Voor het eerst dat ik een concert zo dicht bij huis kon bezoeken, tien minuten treinen en ik was er. De verhuizing naar Amersfoort was voor mij persoonlijk ook een omslag, ik zat op dat moment nog in een depressie en het op mezelf wonen wist mij daaruit te trekken. RTJ was het eerste concert dat ik sinds die omslag bezocht, samen met een goede internetvriend van me die ik toen voor het laatst zo’n acht jaar eerder had gezien. Het concert is een herinnering die me altijd erg is bijgebleven. Het begon eigenlijk heel stom, want El-P en Killer Mike kwamen op met We Are the Champions van Queen. Kom op zeg, daar ga ik verder geen woorden aan verspillen. Vervolgens komen de vocalen van Close Your Eyes en wordt iedereen al enthousiast (‘runthemjewelsfastrunthemjewelsfast’)... en dan klapt de beat erin, OHMY! Die beat klapt erin en de hele zaal is één grote chaos, het publiek explodeert van de energie, en binnen een paar seconden is mijn vriend al uit het zicht verdwenen omdat we allebei in een ander deel van de zaal terechtkomen. Het beat-erin-knal-moment van Close Your Eyes is één van de vetste live-ervaringen die ik heb meegemaakt.

avatar van Gretz
1. Run the Jewels - Oh My Darling Don’t Cry (116 punten, 17x genoemd) #1 van panjoe, Ploppesteksel, Gretz en jordidj1




Verse 1 (KillarRie):
Met het derde lijstje pakte Oh My Darling Don’t Cry al de koppositie en die liet het niet meer los. Ik denk dat we wel van een terechte winnaar kunnen spreken: samen met Close Your Eyes het meest genoemd maar Ohmy heeft ook nog vier nummer 1-posities!

Eigenlijk was Run the Jewels aanvankelijk een beetje langs me heengegaan. El-P kende ik überhaupt niet, Killer Mike leerde ik kennen met zijn R.A.P.-Music, of nee, eigenlijk leerde ik hem kennen in een aflevering van - volgens mij - Made waarin hij de coach was. Vervolgens hoorde ik Big Beast en was ik om. Album best wat gedraaid, maar toen RTJ1 verscheen was ik de man alweer uit het oog verloren, heel stom. Toen RTJ2 verscheen was ik in de MuMeAfrekening druk bezig met eigen hitlijsten maken en op zoek naar toffe, nieuwe singles. Ineens stuitte ik op Oh My Darling Don’t Cry en ik werd omver geblazen. Holy shit, wat was dat vet! Het nummer kwam op één binnen in mijn Afrekening. Blockbuster Night Pt. 1 en Close Your Eyes kwamen ook vrijwel meteen mijn lijst binnen en zo had ik destijds drie keer RTJ in mijn top 10 en een dikke RTJ-verslaving. Sindsdien zijn ze volgens mij de vaakst genoteerde artiest in mijn persoonlijke hitlijst.

Verse 2 (El-G):
Dit laat zich het beste omschrijven als een hiphopanthem van wereldklasse! Gruwelijker dan Oh My Darling Don't Cry wordt het niet meer. Elke keer als ik dit kolossale meesterwerk opzet blijft ie als een oorwurm in m'n hoofd rondzwerven en kun je me vrijwel direct afv(l)oeren. Oh. my. [/quote]

Verse 3 (El-123P):
Met mijn stomme kop ingestemd om met collega’s een halve marathon te gaan doen komende oktober. Allemaal leuk en aardig maar dan moet ik er toch wel een beetje werk van gaan maken. In dat opzicht kwam deze GH echt perfect op tijd want damn wat levert het een fijn hardlooplijstje op. Ik had sinds mijn val in september eigenlijk al niks meer aan sport gedaan dus het was wel fijn om er achter te komen dat het met de basisconditie nog niet eens zo slecht zat. Toch even dik vier kilometer in 18 minuten erdoor gejast, kan slechter. Maar vermoedelijk was dat vooral omdat nummers als deze me zo damn fijn voortstuwen. Heerlijk, fuck alles, iets met een field of dicks. Oh my.

Verse 4:
-SprayIt- schreef:
Ik ging al hard op het solowerk van zowel El-P als Killer Mike, maar sinds ze onder de naam Run the Jewels hun snoeiharde producties en messcherpe teksten ten gehore brengen ben ik echt fan geworden. Ik vind nagenoeg elke track op de drie verschenen albums goed, maar dit is misschien wel de hardste. Deze doet het vooral in de auto erg goed.


Verse 5:
SirPsychoSexy schreef:
De daaropvolgende fade-in kan ons niet voldoende voorbereiden op de mokerslag genaamd Oh My Darling Don’t Cry, met een beat die elke stereo-installatie doet kreunen en de ruiten doet trillen alsof er een aardbeving plaatsvindt. Het volume móet hier gewoonweg op 11 om het tot zijn recht te laten komen. Fun fact: de robotstem die aankondigt dat “You are now listening to Run the Jewels 2”, behoort toe aan niemand minder dan Michael Winslow (de “Man of 10,000 Noises” van Police Academy).

El-P provoceert zonder gêne met zijn eerste woorden: ”Fuck the law, they can eat my dick, that’s word to Pimp” (hommage aan Pimp C, een overleden collega). Vervolgens vuren Mike en El als een perfect geoliede machine afwisselend een barrage aan heerlijke oneliners op je af. Net wanneer je denkt dat het plafond bereikt is en je oren beginnen wennen aan het geweld, gaan ze in de laatste minuut gewoon nog een versnelling hoger en harder. Repeat? Yes, please.


Verse 6:
Kos schreef:
Van Oh My Darling Don't Cry krijg ik letterlijk koppijn.
Het hele album heeft wel iets van een epileptische aanvalopwekker in audio.

Dat is niet geheel onverdienstelijk uiteraard.


Verse 7:
Genius schreef:
Shortly after the release of Run the Jewels 2, both Killer Mike and El-P were arrested for the brutal murder of this instrumental.

avatar van 123poetertjes
HO HO
OH MY
https://www.coolaccidents.com/sites/g/files/g2000006916/files/external_images/imgextractor/images/tumblr_inline_nm4ay7D4es1qiyrzr_540.gif
Dat was hem dan, een hard weekje. De storm is over, alles naar de tering. Bedankjes van mij naar Arrie, Geert en Jordi voor de fijne samenwerking en uiteraard bedankjes van ons vieren naar jullie stemmers.

Dit is wat jullie ervan hebben gebakken:
1. Run the Jewels - Oh My Darling Don’t Cry (116 punten, 17x genoemd) #1 van panjoe, Ploppesteksel, Gretz en jordidj1
2. Run the Jewels ft. Zack de La Rocha – Close Your Eyes (and Count to Fuck) (94 punten, 17x genoemd)
3. Run the Jewels – Angel Duster ( 82 punten, 14x genoemd) #1 van Arrie en remcodulac
4. Run the Jewels – Legend Has It (73 punten, 13x genoemd)
5. Run the Jewels – Blockbuster Night Pt. 1 (72 punten, 10x genoemd) #1 van nedbed en Shaky
6. El-P - $4 Vic / Nothing But Me and You (67 punten, 13x genoemd) #1 van aerobag en 123poetertjes
7. DJ Shadow ft. Run the Jewels – Nobody Speak (65 punten, 9x genoemd) #1 van ArthurDZ en Poek
8. Lorde ft. Run the Jewels – Supercut [El-P Remix] (54 punten, 9x genoemd) #1 van EttaJamesBrown
9. Run the Jewels – A Christmas Fucking Miracle (54 punten, 9x genoemd) #1 van dumb_helicopter
10. El-P ft. The Mars Volta – Tasmanian Pain Coaster (48 punten, 7x genoemd) #1 van zaaf en Slowgaze
11. Killer Mike – Reagan (45 punten, 11x genoemd)
12. El-P – The Full Retard (45 punten, 9x genoemd)
13. El-P – Request Denied (38 punten, 7x genoemd)
14. El-P ft. Mr. Muthafuckin’ eXquire & Danny Brown – Oh Hail No (38 punten, 7x genoemd) #1 van Arbeidsdeskundige
15. El-P ft. Cage & Camu Tao – Accidents Don’t Happen (37 punten, 8x genoemd) #1 van Koenr
16. Run the Jewels ft. Zack de La Rocha – A Report to the Shareholders / Kill Your Masters (35 punten, 8x genoemd)
17. Run the Jewels ft. Joi – Down (29 punten, 7x genoemd)
18. Run the Jewels ft. Kamasi Washington – Thursday in the Danger Room (27 punten, 9x genoemd)
19. Run the Jewels ft. Trina – Panther Like a Panther [Miracle Mix] (26 punten, 6x genoemd) #1 van Johnny Marr

En op Spotify (waar niet geen ongelukken gebeuren):



En alsof RTJ al niet snel genoeg gaat, komende week zijn we pas echt in een Rush. Maar wees niet bang hoor, Rudi S zal jullie er veilig doorheen loodsen x

Oh my

avatar van Gretz
Intekenlijst. Informatie over het spel en over voorgaande edities: Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

21 februari - Shaky ('The Day the Music Died': Buddy Holly / Ritchie Valens / The Big Bopper)
28 februari - Motel Matches (Supergrass)
6 maart - TornadoEF5 (Grimes)
13 maart - vigil (Sting)
20 maart - dynamo d (Kayak)
27 maart - esteban (Samson & Gert)
3 april - Johnny Marr (Def Leppard)
10 april - Choconas (Sade)
17 april - Teunnis (The Second Summer of Love)
24 april - Poek (60's Girl Groups)
1 mei - ArthurDZ (Japan/David Sylvian)
8 mei - Shaky (Shakin' Stevens)
15 mei - dynamo d (Roger Waters)
22 mei - herman (Africa)
29 mei - hoi123 (Perfume Genius)
5 juni - jordidj1 & 123poetertjes (Danny Brown)
12 juni - cosmic kid (The Beatles)
19 juni - Choconas (Led Zeppelin)
26 juni - Casartelli (IQ)
3 juli - Arno (XTC)
10 juli - Arrie (Roberta Flack)
17 juli - Plastic Beach House (Jack Antonoff)
24 juli - Les de Groot (CCR)
31 juli - Johnny Marr (The Strokes)
7 aug - Superbitch (Laura Marling)
14 aug - Poek (My Bloody Valentine)
21 aug - zaaf (Coil)
28 aug - Shaky (Meat Loaf)
4 sep - ranja (kristin hersh/tanya donelly)
11 sep - Motel Matches (Warren Zevon)
18 sep - panjoe (MF DOOM)
25 sep - Dance Lover (FOALS)
2 okt - catdog (Lady Gaga)
9 okt - laxus11 (U2)
16 okt - ArthurDZ (1980s hardcore punk)
23 okt - wendyvortex (Grand 12 Inches)
30 okt - arcade monkeys (Dinosaur Jr.)
6 nov - dynamo d (Alicia Keys)
13 nov - E-Clect-Eddy (Ike & Tina Turner)
20 nov - Shaky (10cc)
27 nov - laxus11 (Dire Straits)
4 dec - Superbitch (Frank Sinatra)
11 dec - Hedser (Elbow)
18 dec - Arno (StuBru's Tijdloze 100)
25 dec - wendyvortex (Greatest Hits Finale 2020)
1 jan - dazzler (80's europop)
8 jan - zaaf (Stereolab)
15 jan - jordidj1 (NTB)
22 jan - luigifort (Richard Hawley)
29 jan - Gretz (Green Day)
5 feb - TornadoEF5 (Cocteau Twins)
12 feb - dynamo d (UNKLE)
19 feb - motel matches (Villagers)
26 feb - catdog (Britney Spears)
5 maart - Poeha (BABYMETAL)
12 maart - VladTheImpaler (King Gizzard & The Lizard Wizard)
19 maart - ArthurDZ (Carpenters)
26 maart - Bonk(The Scene / Tröckener Kecks)
2 april - Shaky (Neil Diamond)
9 april - Aerobag (Yo La Tengo)
16 april - herman (Kylie Minogue)

avatar van Flipm0de
Prachtig RTJ lijstje geworden! Jammer dat ik nu pas ontdek dat deze gaande was, maar jullie heb er iets moois van gemaakt

Al had “God In The Building” ook wel wat shine verdiend.

avatar van Rudi S
https://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/rush_2604.jpg

Welkom bij de greatest hits van Rush.
In de 2013 is de laatste Rush editie gespeeld dus het kan wel weer, echter het overlijden van drummer Neil Peart is de aanleiding dat ik deze ipv een andere kandidaat ga spelen.
Die zelfde Neal Peart kwam na het debuut John Rutsey vervangen en dat bracht de band meteen in een ander vaarwater, de muziekwerd complexer maar vooral ook de songteksten werden anders door toevoeging van science fiction, mythologie en het gedachte goed van de schrijfster Ayn Rand.
Rush is vanaf het 2e albumals trio altijd in dezelfde samensteling gebleven ; Alex Lifeson, Geddy Lee en Neil Peart.
Het spel, er is een startlijst van 20 nummers en met 19 albums het ik van ieder album een nummer gekozen het 20e nummer is de winnaar van de 2013 editie (Xanadu).
Dit spel is ooit eens ontstaan om de hitjes eens te meten aan de geliefde album tracks maar ik heb geen voorkeur aan singles gegeven , bij Rush zijn toch vaak de " grote songs" de echte hits.

Startlijst
2112
Animate
Bastille Day
By-Tor and the Snow Dog
Cygnus X-1
Dreamline
Far Cry
Ghost Rider
Headlong Flight
La Villa Strangiato
Manhattan Project
Natural Science
Red Sector 'A
Subdivisions
Test for Echo
The Pass
Time Stand Still
Tom Sawyer
Working Man
Xanadu

Omdat wij vast allemaal vinden dat het beter kan mogen er door de deelnemers 10 andere nummers genomineerd worden , de 10 meest genoemde nummers gaan dan met de startlijst naar ronde 2 ( de weg ermee ronde waarover later meer).
De nominatieronde sluit a.s. maandag om 20:00 uur.

avatar van Rudi S
Jelle78 Torch AstroRocker
Neal Peart vigil Casartelli deric raven Sir Spamalot gigage uffing BoyOnHeavenHill
vielip namsaap Zagato Leptop Edwynn Marcmtp en de maratonmannen RuudC en lennert.
Henri S
Oh ja en natuurlijk eva.

Als dit spel nieuw is kijk dan even in de openingspost van 11:27 uur hier.

avatar van Jelle78
Ik had het topic al gezien. Hoe werkt het nomineren van extra nummers, mag ik er gewoon tien noemen?

avatar van Rudi S
Jelle78 schreef:
Ik had het topic al gezien. Hoe werkt het nomineren van extra nummers, mag ik er gewoon tien noemen?


10 die niet in de startlijst staan.

avatar van -SprayIt-
Had graag meegedaan met RTJ, man wat waren ze hard op BKS. Mooi lijstje! Kijk uit naar RTJ4, hyped!

avatar van Rudi S
de mods zijn snel .
Na de nominatieronde zal ik bij iedere ronde een spotifylijst maken.

avatar van Rudi S
Mijn nominaties

Cygnus X-1 Book II Hemispheres,
Digital Man
Distant Early Warning
In the End
Jacob's Ladder,
Marathon
The Camera Eye
The Fountain of Lamneth
The Garden
The Weapon

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ik wil er wel 80 nomineren...
Rudi S schreef:
met 19 albums het ik van ieder album een nummer gekozen het 20e nummer is de winnaar van de 2013 editie (Xanadu).
Dat is wel een aardig handvat. Ik nomineer sowieso ook maximaal 1 nummer per album erbij.

Daarmee vallen topstukken als Red Barchetta, The Analog Kid, Losing It, Mystic Rhythms, Force Ten, BU2B en nog heel veel meer buiten de boot, maar wellicht lost het collectief dat nog op.

Afterimage
Available Light
Jacob's Ladder
Leave That Thing Alone
Marathon
Open Secrets
The Main Monkey Business
The Weapon
The Wreckers
Witch Hunt

avatar van Edwynn
Analog Kid
Vital Signs
Limelight
The Trees
Something For Nothing
Anthem
Show Don't Tell
Leave That Thing Alone
The Enemy Within
The Spirit Of Radio

avatar van Jelle78
The Garden
Marathon
Big Money
Limelight
The Trees
Grand Designs
Distant Early Warning
Red Barchetta
The Spirit of Radio
Jacob’s Ladder

avatar van dynamo d
Afterimage
Between Sun & Moon
Caravan
Clockwork Angels
Cut to the Chase
Distant Early Warning
Mystic Rhythms
Neurotica
Stick It Out
Territories

avatar van Marcmtp
Afterimage
Cygnus X-1 Book II Hemispheres
Ghost of a Chance
Jacob's Ladder
Mission
Nobody's Hero
One Little Victory
The Main Monkey Business
The Garden
YYZ

avatar van Poek
Heb je bewust het bekendste nummer van Rush niet in de startlijst gezet Rudi S? Staat al wat jaren in de top 2000.

avatar van Brunniepoo
Distant Early Warning
Jacob's Ladder
Marathon
Mystic Rhythms
The Analog Kid
The Camera Eye
The Enemy Within
The Trees
The Weapon
Witch Hunt

avatar van Rudi S
Poek schreef:
Heb je bewust het bekendste nummer van Rush niet in de startlijst gezet Rudi S? Staat al wat jaren in de top 2000.


Klopt
Als het hier ook populair is komt hij er via de nominatieronde er toch wel bij, maar ik vraag mij af of hier wel zoveel radio liefhebbers zitten

avatar van zaaf
The Spirit Of Radio
Freewill
Jacob's Ladder
Different Strings
Red Barchetta
YYZ
Limelight
The Camera Eye
Witch Hunt
Vital Signs

avatar van vigil
Between the Wheels
Distant Early Warning
Force Ten
Limelight
Marathon
Mission
Mystic Rhythms
The Analog Kid
The Trees
The Weapon

Ergens een begrijpelijke keuze om van elk album er eentje te nemen maar ook jammer. Nu wordt er (denk ik) redelijk veilig voor de grote klappers gekozen die het niet allemaal gaan redden en bij het elimineren gaat iedereen voor het debuut plus de albumtracks van Presto en later waarbij het Counterparts album wellicht nog gespaard wordt.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Ergens een begrijpelijke keuze om van elk album er eentje te nemen maar ook jammer. Nu wordt er (denk ik) redelijk veilig voor de grote klappers gekozen die het niet allemaal gaan redden en bij het elimineren gaat iedereen voor het debuut plus de albumtracks van Presto en later waarbij het Counterparts album wellicht nog gespaard wordt.
Wel staat Natural Science al in de startlijst, dus daar kun je nog een klapper van later inzetten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:18 uur

geplaatst: vandaag om 22:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.