Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
geplaatst: 9 september 2017, 19:09 uur
90. Swifty - Dakterras
Studenten bedachten dit nummer voor het songfestival van de vereniging, werkten het uit tijdens een dronken avond en zo ontstond dit onverwachte zomerhitje. Chill nummertje, ideaal voor op het balkon natuurlijk.
89. 2 Chainz - Good Drank
Trap en hip-hop is een lekkere combi en dit nummer is een goed voorbeeld. Good Drank is veruit de beste track van het nieuwste album van 2 Chainz, überrelaxede track.
Take your babies, no Harambe
88. Big L - Put It On
Alweer dik achttien jaar geleden dat deze man uit het leven is geknald, triest. Onnavolgbare flow.
87. Jim Jones - We Fly High
Vroeger brandde ik stiekem cd's en speelde ik ze af bij mijn ouders in de auto. Dit nummer stond ook op een schijfje en zette ik ook vaak op als ik naast mijn vader in de auto zat. Echt gewaardeerd werd het helaas niet, gelukkig vond ik het zelf wel leuk. En nu nog steeds. BALLINNN'
86. AWOL One - Rhythm
Wat een beat zeg. Absolute banger en niet kapot te krijgen.
85. De Jeugd van Tegenwoordig - De Formule
Ik ben een enorme fan van De Jeugd, dus ik had ook geen idee welke nummers ik moest gaan opnemen in mijn top-100. Concurrentie is moordend in deze lijst, en ik wil ook niet teveel nummers van één artiest. Drie nummers per artiest is het maximum, dus de Jeugd mag dus ook maar drie.
Het eerste nummer is dus De Formule. Vermakelijke raps, maar vooral de productie is knotsgek hier, met name de outro is hard.
84. Tyler, The Creator - Who Dat Boy
Als je aan mij vraagt wat de hardste beat van 2017 is, dan zeg ik Who Dat Boy. Wat een drop! Held A$AP Rocky komt hier ook nog even op langs trouwens, die gaan we ook nog hoog tegenkomen in deze lijst.
83. Zwart Licht - Bliksemschicht
Delic is mijn favoriete binnenlandse producer, maar Hayzee levert hier toch een productie, poe. Eén van de meeste duistere, mysterieuze beats in de Nederlandse hip-hopscène.
82. Busta Rhymes - Break Ya Neck
Busta is een entertainende MC en dit nummer is een classic. Geniale beat en Busta spit als een malle.
81. Eazy-E - Boyz-N-In-Da-Hood
Cruising down the street in my six-fo
Meest boeiende aan de film Straight Outta Compton was het levensverhaal van E. Triest hoe hij aan zijn einde kwam, grappig hoe hij zijn eerste lines spitte.
Studenten bedachten dit nummer voor het songfestival van de vereniging, werkten het uit tijdens een dronken avond en zo ontstond dit onverwachte zomerhitje. Chill nummertje, ideaal voor op het balkon natuurlijk.
89. 2 Chainz - Good Drank
Trap en hip-hop is een lekkere combi en dit nummer is een goed voorbeeld. Good Drank is veruit de beste track van het nieuwste album van 2 Chainz, überrelaxede track.
Take your babies, no Harambe
88. Big L - Put It On
Alweer dik achttien jaar geleden dat deze man uit het leven is geknald, triest. Onnavolgbare flow.
87. Jim Jones - We Fly High
Vroeger brandde ik stiekem cd's en speelde ik ze af bij mijn ouders in de auto. Dit nummer stond ook op een schijfje en zette ik ook vaak op als ik naast mijn vader in de auto zat. Echt gewaardeerd werd het helaas niet, gelukkig vond ik het zelf wel leuk. En nu nog steeds. BALLINNN'
86. AWOL One - Rhythm
Wat een beat zeg. Absolute banger en niet kapot te krijgen.
85. De Jeugd van Tegenwoordig - De Formule
Ik ben een enorme fan van De Jeugd, dus ik had ook geen idee welke nummers ik moest gaan opnemen in mijn top-100. Concurrentie is moordend in deze lijst, en ik wil ook niet teveel nummers van één artiest. Drie nummers per artiest is het maximum, dus de Jeugd mag dus ook maar drie.
Het eerste nummer is dus De Formule. Vermakelijke raps, maar vooral de productie is knotsgek hier, met name de outro is hard.
84. Tyler, The Creator - Who Dat Boy
Als je aan mij vraagt wat de hardste beat van 2017 is, dan zeg ik Who Dat Boy. Wat een drop! Held A$AP Rocky komt hier ook nog even op langs trouwens, die gaan we ook nog hoog tegenkomen in deze lijst.
83. Zwart Licht - Bliksemschicht
Delic is mijn favoriete binnenlandse producer, maar Hayzee levert hier toch een productie, poe. Eén van de meeste duistere, mysterieuze beats in de Nederlandse hip-hopscène.
82. Busta Rhymes - Break Ya Neck
Busta is een entertainende MC en dit nummer is een classic. Geniale beat en Busta spit als een malle.
81. Eazy-E - Boyz-N-In-Da-Hood
Cruising down the street in my six-fo
Meest boeiende aan de film Straight Outta Compton was het levensverhaal van E. Triest hoe hij aan zijn einde kwam, grappig hoe hij zijn eerste lines spitte.
1
geplaatst: 10 september 2017, 16:37 uur
Fijn dat je zo vlot van start kon gaan! Afgaande op je eerste twee lijstjes, gaat dit zo te zien weer een gevarieerde top 100 worden. Met NWA, Eazy-E, Big L staan er toch wat sterke classics tussen, maar ook veel nieuwer materiaal en meteen redelijk veel nederhop. Zitten voor mij zeker wel dingen tussen die ik wel kan waarderen (Drake, DuvelDuvel, T.I.), maar ook wel een hoop dingen waar ik minder mee heb. Ga de nummers die ik niet ken straks wel even beluisteren en ga je lijst sowieso volgen natuurlijk.
0
geplaatst: 11 september 2017, 00:32 uur
Allemachtig, ik heb nog meer inhoud en muzikaliteit in m'n oksel 
0
geplaatst: 12 september 2017, 16:09 uur
Voor liefhebbers die een Spotify linkje willen, klik.
80. Gym Class Heroes - Cupid's Chokehold
Het is weer tijd voor een update! En hoe leuk is het om af te trappen met dit nummer van Gym Class Heroes. Ik word altijd enorm vrolijk als ik dit nummer hoor! Daarnaast is Travie McCoy ook nog een erg leuke MC.
79. DJ Shadow - Nobody Speak (feat. Run the Jewels)
Shadow is niet meer de koning dat hij voor de millenniumwisseling was, maar dat neemt niet weg dat hij nog steeds lekkere plaatjes maakt. Met Run the Jewels (over koningen gesproken) op de vocals is dit gewoon een fijn plaatje.
78. Puff Daddy - Victory (feat. Notorious B.I.G & Busta Rhymes)
Pas laat kwam ik erachter dat Busta Rhymes de hook rapt, haha. De openingstrack van het album No Way Out is meteen een van beste tracks! Heerlijk dreigende beat, Diddy spit zelf goed, maar doet natuurlijk enorm onder voor Biggie. Geweldig!
Real sick, raw nights, I perform like Mike
Anyone -- Tyson, Jordan, Jackson
77. Timbaland - Give It To Me (feat. Nelly Furtado & Justin Timberlake)
Ik heb een enorm zwak voor Nelly Furtado en ik kon het toch niet laten om haar niet onvermeld te laten in een lijst van mij. Superstrak geproduceerde track door Timbaland, het is niet echt een hip-hoptrack, of toch wel? Plek 77. Losgaan.
76. The Game & 50 Cent - Hate It Or Love It
The Game en 50 vind ik net zo'n duo die je wel in het rijtje Dre & Snoop of Jay en Kanye kan plaatsen. Alle nummers die ze samen hebben gemaakt zijn stuk voor stuk goede tracks, en dit nummer is de beste.
75. Madvillain - All Caps
Moet ik hier nog wat over melden? Dope track.
74. Fresku - Nooit Meer Terug
Fresku is één van mijn favoriete MC's en het afgelopen jaar heb ik het album Nooit Meer Terug constant op repeat. Genoeg goede tracks, momenteel gaat mijn voorkeur naar de titelsong als ik een favoriet moet noemen. Had ook Kreeft of Trots kunnen wezen. Maar als Teemong zo het album laat beginnen dan weet ik het ook niet meer hoor.
73. Joey Bada$$ - Paper Trail$
Van de Nederlandse badass gaan we naar de Amerikaanse bada$$. Chille hedendaagse "oldskool". Binnenkort treedt hij op in Antwerpen, moet toch proberen nog tickets te roggelen.
72. DJ Khaled - Out Here Grindin'
Khaled is natuurlijk de beste, maar dat weet hij gelukkig zelf ook. Ik heb dit nummer kapotgedraaid en nog steeds vind ik het een vette track. Rick Ross komt altijd hard op gastverses en zelfs Plies valt me niet tegen. Voor de fans: er komt nog een track van Khaled in de lijst. Muahahhahaha
71. Sticks & Delic - Water/Vuur (feat. Jawat)
Daar is dan de eerste Delic-beat! Dit is een van zijn beste, de beste komt pas heeeeel laat in de lijst. Maar goed, beste Jawat verse ooit en Sticks is ook niet onverdienstelijk.
Ik geef ze geen haat ze hebben liefde nodig
Rico geeft ze geen haat ze hebben liefde nodig
Jawat! geeft ze geen haat ze hebben liefde nodig
Gelukkig zijn we terug want de scene heeft klassiekers nodig
De zaak stinkt als een zweetvoet
Als 'n zogenaamde kameraad A zegt en B doet
Zo word ik wijzer
Per rondgang van de secondewijzer
Ik heb m'n glimmeriken op oneindig
Tot volgende ronde. Kerk.
80. Gym Class Heroes - Cupid's Chokehold
Het is weer tijd voor een update! En hoe leuk is het om af te trappen met dit nummer van Gym Class Heroes. Ik word altijd enorm vrolijk als ik dit nummer hoor! Daarnaast is Travie McCoy ook nog een erg leuke MC.
79. DJ Shadow - Nobody Speak (feat. Run the Jewels)
Shadow is niet meer de koning dat hij voor de millenniumwisseling was, maar dat neemt niet weg dat hij nog steeds lekkere plaatjes maakt. Met Run the Jewels (over koningen gesproken) op de vocals is dit gewoon een fijn plaatje.
78. Puff Daddy - Victory (feat. Notorious B.I.G & Busta Rhymes)
Pas laat kwam ik erachter dat Busta Rhymes de hook rapt, haha. De openingstrack van het album No Way Out is meteen een van beste tracks! Heerlijk dreigende beat, Diddy spit zelf goed, maar doet natuurlijk enorm onder voor Biggie. Geweldig!
Real sick, raw nights, I perform like Mike
Anyone -- Tyson, Jordan, Jackson
77. Timbaland - Give It To Me (feat. Nelly Furtado & Justin Timberlake)
Ik heb een enorm zwak voor Nelly Furtado en ik kon het toch niet laten om haar niet onvermeld te laten in een lijst van mij. Superstrak geproduceerde track door Timbaland, het is niet echt een hip-hoptrack, of toch wel? Plek 77. Losgaan.
76. The Game & 50 Cent - Hate It Or Love It
The Game en 50 vind ik net zo'n duo die je wel in het rijtje Dre & Snoop of Jay en Kanye kan plaatsen. Alle nummers die ze samen hebben gemaakt zijn stuk voor stuk goede tracks, en dit nummer is de beste.
75. Madvillain - All Caps
Moet ik hier nog wat over melden? Dope track.
74. Fresku - Nooit Meer Terug
Fresku is één van mijn favoriete MC's en het afgelopen jaar heb ik het album Nooit Meer Terug constant op repeat. Genoeg goede tracks, momenteel gaat mijn voorkeur naar de titelsong als ik een favoriet moet noemen. Had ook Kreeft of Trots kunnen wezen. Maar als Teemong zo het album laat beginnen dan weet ik het ook niet meer hoor.
73. Joey Bada$$ - Paper Trail$
Van de Nederlandse badass gaan we naar de Amerikaanse bada$$. Chille hedendaagse "oldskool". Binnenkort treedt hij op in Antwerpen, moet toch proberen nog tickets te roggelen.
72. DJ Khaled - Out Here Grindin'
Khaled is natuurlijk de beste, maar dat weet hij gelukkig zelf ook. Ik heb dit nummer kapotgedraaid en nog steeds vind ik het een vette track. Rick Ross komt altijd hard op gastverses en zelfs Plies valt me niet tegen. Voor de fans: er komt nog een track van Khaled in de lijst. Muahahhahaha
71. Sticks & Delic - Water/Vuur (feat. Jawat)
Daar is dan de eerste Delic-beat! Dit is een van zijn beste, de beste komt pas heeeeel laat in de lijst. Maar goed, beste Jawat verse ooit en Sticks is ook niet onverdienstelijk.
Ik geef ze geen haat ze hebben liefde nodig
Rico geeft ze geen haat ze hebben liefde nodig
Jawat! geeft ze geen haat ze hebben liefde nodig
Gelukkig zijn we terug want de scene heeft klassiekers nodig
De zaak stinkt als een zweetvoet
Als 'n zogenaamde kameraad A zegt en B doet
Zo word ik wijzer
Per rondgang van de secondewijzer
Ik heb m'n glimmeriken op oneindig
Tot volgende ronde. Kerk.
1
geplaatst: 12 september 2017, 17:28 uur
Nobody Speak, Hate It Or Love It, All Caps, Paper Trail$
en vooral: Water/Vuur
geniale beat inderdaad, zo mooi dat het bijna pijn doet.
en vooral: Water/Vuur
geniale beat inderdaad, zo mooi dat het bijna pijn doet.
0
geplaatst: 13 september 2017, 20:19 uur
70. Lil' Wayne - A Milli
A MILLI A MILLI A MILLI!!!
69. Jedi Mind Tricks - I Against I
Illedelph is like the sun cause we shine with rhymes
Underground is like the moon you only see us at times/I]
JMT is voor mij één van de beste ontdekkingen dankzij MuMe. Deze beat oogt zo simpel, maar niets is minder waar. Episch!
68. Winne - Crime Passionel
[i]Jimi is zijn naam
Hij is vernoemd naar de man Hendrix legendarisch met de gitaar maar
Dat was het idee van zijn pa
Begin maar niet over hem want dan raak je zijn gevoelige snaar
Begeleid door de passende beat vertelt Winne het aangrijpende verhaal van Jimmy en zijn vriendin Evelien, wat niet goed afloopt...
67. DMX - Ruff Ryders' Anthem
Tijd voor weer een klassieker. Tijdlozer dan dit wordt het bijna niet meer.
66. Mobb Deep - Party Over
The Infamous is een dijk van een hip-hopalbum, Shook Ones, Pt. II en Survival of the Fittest zijn (terecht) populair in dit topic, maar de afsluiter van het album vind ik toch een van de vetste nummers die erop staan. De drums zijn het met name die de shows stelen. Perfecte afsluiter van een klassiek album.
65. Kendrick Lamar - These Walls
Natuurlijk staat Kendrick ook in mijn lijst. De eerste die langskomt is These Walls. Lekkere funky beat, over de tekst heb ik niet zoveel te melden, kijk zelf maar op genius.
64. De Jeugd van Tegenwoordig - Centje Centje
De tweede van De Jeugd is het over de Damsco. De flow van de beat die Bas Bron zo lang interessant weet te houden, geniaal. De teksten sporen van geen kant maar dat maakt het lekker interessant. De laatste verse van Faberyayo is de beste.
Hallo?
Sorry ik ben aan het werk
Kun je effe gewoon een klein stukje aan de kant gaan
Ja want ik zie je hele tijd en daar word ik een beetje para van
En als ik para wordt kan ik niet werken
Want ik moet 'm gewoon spacen
Dus of je effe...
Misschien kun je effe gewoon in de AKO gaan staan
Dat lijkt mij gewoon echt een.... dat lijkt me een heel goed idee
En misschien kun je ook meteen nog even een pak bellen voor Faberyayo
Je boy! Je kent 'm wel. Hij is bij je moeder thuis geweest
Bloemen mee, bonbons, alles
Maar vandaag doet hij een beetje raar
Hij heeft niet geslapen, hij heeft er zin an, hij staat achter een paar matrassen
Het lijkt bijna een soort van RTL4, een soort variété
Maar dat is het niet!
En of je ff op wil teffen
En, én de fles met Jenever effe aan wil geven aan je boy, Fa-ber-yayo
63. Flinke Namen - Wolken
Ikke kan je eventjes niet volgen
Ikke kom er eventjes niet uit
Ikke zit nu ff in de wolken
En ik kom er denk ik niet meer uit
Überrelaxede track, heerlijk geproduceerd door The Flexican. Ik kan dit ook prima draaien als bij de vriendengroep ben. Lekker chillen in de zon op het (dak)terras met dit nummer erbij.
62. DJ Shadow - Stem / Long Stem
...iets wat deze track totaal niet is. Over climaxen gesproken en het omtoveren van onbekende nummers tot epische tonen, kan alleen Shadow. Ik krijg hier nog steeds kippenvel van...
61. Eminem - Stan (feat. Dido)
De weg naar nog meer epische nummers is nu echt wel ingeslagen. Eén van Shady's beste nummers ooit, het verhaal is natuurlijk bekend maar het blijft een fantastisch nummer. Ik ga weer de Marshall Mathers LP beluisteren, tot de volgende update, doag.
A MILLI A MILLI A MILLI!!!
69. Jedi Mind Tricks - I Against I
Illedelph is like the sun cause we shine with rhymes
Underground is like the moon you only see us at times/I]
JMT is voor mij één van de beste ontdekkingen dankzij MuMe. Deze beat oogt zo simpel, maar niets is minder waar. Episch!
68. Winne - Crime Passionel
[i]Jimi is zijn naam
Hij is vernoemd naar de man Hendrix legendarisch met de gitaar maar
Dat was het idee van zijn pa
Begin maar niet over hem want dan raak je zijn gevoelige snaar
Begeleid door de passende beat vertelt Winne het aangrijpende verhaal van Jimmy en zijn vriendin Evelien, wat niet goed afloopt...
67. DMX - Ruff Ryders' Anthem
Tijd voor weer een klassieker. Tijdlozer dan dit wordt het bijna niet meer.
66. Mobb Deep - Party Over
The Infamous is een dijk van een hip-hopalbum, Shook Ones, Pt. II en Survival of the Fittest zijn (terecht) populair in dit topic, maar de afsluiter van het album vind ik toch een van de vetste nummers die erop staan. De drums zijn het met name die de shows stelen. Perfecte afsluiter van een klassiek album.
65. Kendrick Lamar - These Walls
Natuurlijk staat Kendrick ook in mijn lijst. De eerste die langskomt is These Walls. Lekkere funky beat, over de tekst heb ik niet zoveel te melden, kijk zelf maar op genius.
64. De Jeugd van Tegenwoordig - Centje Centje
De tweede van De Jeugd is het over de Damsco. De flow van de beat die Bas Bron zo lang interessant weet te houden, geniaal. De teksten sporen van geen kant maar dat maakt het lekker interessant. De laatste verse van Faberyayo is de beste.
Hallo?
Sorry ik ben aan het werk
Kun je effe gewoon een klein stukje aan de kant gaan
Ja want ik zie je hele tijd en daar word ik een beetje para van
En als ik para wordt kan ik niet werken
Want ik moet 'm gewoon spacen
Dus of je effe...
Misschien kun je effe gewoon in de AKO gaan staan
Dat lijkt mij gewoon echt een.... dat lijkt me een heel goed idee
En misschien kun je ook meteen nog even een pak bellen voor Faberyayo
Je boy! Je kent 'm wel. Hij is bij je moeder thuis geweest
Bloemen mee, bonbons, alles
Maar vandaag doet hij een beetje raar
Hij heeft niet geslapen, hij heeft er zin an, hij staat achter een paar matrassen
Het lijkt bijna een soort van RTL4, een soort variété
Maar dat is het niet!
En of je ff op wil teffen
En, én de fles met Jenever effe aan wil geven aan je boy, Fa-ber-yayo
63. Flinke Namen - Wolken
Ikke kan je eventjes niet volgen
Ikke kom er eventjes niet uit
Ikke zit nu ff in de wolken
En ik kom er denk ik niet meer uit
Überrelaxede track, heerlijk geproduceerd door The Flexican. Ik kan dit ook prima draaien als bij de vriendengroep ben. Lekker chillen in de zon op het (dak)terras met dit nummer erbij.
62. DJ Shadow - Stem / Long Stem
...iets wat deze track totaal niet is. Over climaxen gesproken en het omtoveren van onbekende nummers tot epische tonen, kan alleen Shadow. Ik krijg hier nog steeds kippenvel van...
61. Eminem - Stan (feat. Dido)
De weg naar nog meer epische nummers is nu echt wel ingeslagen. Eén van Shady's beste nummers ooit, het verhaal is natuurlijk bekend maar het blijft een fantastisch nummer. Ik ga weer de Marshall Mathers LP beluisteren, tot de volgende update, doag.
1
geplaatst: 13 september 2017, 23:40 uur
Weer een aantal absolute voltreffers (Lil' Wayne, Jedi Mind Tricks, De JVT en DJ Shadow). Zeker leuk om Centje Centje langs te zien komen. Mijn favo van De Jeugd, ik ben benieuwd wat de laatste van ze is in je lijstje.
1
geplaatst: 14 september 2017, 00:12 uur
Zeker het beste nummer van DJVT! Staan zeker weer wat leuke nummers in deze laatste twee updates, maar ook dingen waar ik niks mee heb (Gym Class Heroes). Hate it or Love it blijft toch wel een heerlijk nummer trouwens!
0
geplaatst: 15 september 2017, 18:51 uur
60. Ice Cube - It Was A Good Day
Terecht al vaak voorbij gekomen in dit topic. Beste nummer van Cube.
59. Rick Ross - Hustlin'
Don't tote no twenty-twos, Magnum cost me twenty-two
Sat it on them 22's, birds go for 22
Lil' mama super thick, she say she 22
She seen them 22's, we in room 222
Simpeler kan niet
Waar Ross elke dag aan het hosselen is weet ik niet (wellicht bij de KFC?) maar dat neemt niet weg dat dit gewoon een dope track is.
58. Blakroc - Ain't Nothing Like You (feat. Mos Def and Jim Jones)
Jones komt zo hard op deze track! Hij past perfect op deze beat, en dan heb je Mos Def ook nog op de hook, dubbel zo hard!
57. Jay-Z & Linkin Park - Numb/Encore
En gaan nog héél even door Hip-Hop en Rock, ik moést deze erin plaatsen van mezelf. Een en al jeugdsentiment voor mij, de dood van Benningham is van de meest tragische gebeurtenissen van dit jaar. Er werd natuurlijk veel Linkin Park geluisterd in mijn vriendengroep. De EP van deze samenwerking van Jay en de band is niet zo heel bijzonder, maar deze combinatie werkt gelukkig wel. Classic!
56. Nicki Minaj - Moment 4 Life (feat. Drake)
Minaj stool de show met haar gastverse op het nummer Monster van 'Ye, maar heeft daarna ook niet stilgezeten. Dit nummer vind ik haar mooiste.
55. Extince - Zoete Inval
ECHT NIET!! Vermakelijke Nederlandse posse-cut, ik ben sowieso een groot van posse-cuts, dat verklaart ook waarom ik tracks van DJ Khaled kan waarderen.
54. Fresku - Twijfel
Beste track van Frisse. Aangrijpende tekst en de beat draagt het nummer perfect.
53. DJ Khaled - We Takin' Over
Oké oké, hierna houd ik op met Khaled. Maar de videoclip kan ik ondertussen dromen en de 130 miljoen views op YouTube heb ik een best wel grote bijdrage gedaan denk ik. Blijft een vet nummer met lekkere verses van Ross (huh?), Joe en Weezy.
52. Typhoon - Ochtend Weer (feat. Sticks)
De eerste van Typhoon! Kan natuurlijk niet ontbreken in mijn lijst, maar hij moet helaas genoeg nemen met twee noteringen. Ochtend Weer is een heerlijke track begeleid door de sax. Goede gastverse van Sticks, maar dat is geen nieuws.
51. The Notorious B.I.G - The What (feat. Method Man)
Voor de die-hard volgers van deze lijst (als ze er zijn
) en chronologisch meeluisteren, merkt op Spotify dat dit nummer naadloos aansluit op de voorgaande track. Desalniettemin, ook twee tracks van Biggie in deze lijst en de enige track op het album Ready To Die die een samenwerking heeft, haalt de lijst. Method komt hard!
We zijn alweer op de helft. Enige prognoses voor de volgende update(s)?
Terecht al vaak voorbij gekomen in dit topic. Beste nummer van Cube.
59. Rick Ross - Hustlin'
Don't tote no twenty-twos, Magnum cost me twenty-two
Sat it on them 22's, birds go for 22
Lil' mama super thick, she say she 22
She seen them 22's, we in room 222
Simpeler kan niet
Waar Ross elke dag aan het hosselen is weet ik niet (wellicht bij de KFC?) maar dat neemt niet weg dat dit gewoon een dope track is. 58. Blakroc - Ain't Nothing Like You (feat. Mos Def and Jim Jones)
Jones komt zo hard op deze track! Hij past perfect op deze beat, en dan heb je Mos Def ook nog op de hook, dubbel zo hard!
57. Jay-Z & Linkin Park - Numb/Encore
En gaan nog héél even door Hip-Hop en Rock, ik moést deze erin plaatsen van mezelf. Een en al jeugdsentiment voor mij, de dood van Benningham is van de meest tragische gebeurtenissen van dit jaar. Er werd natuurlijk veel Linkin Park geluisterd in mijn vriendengroep. De EP van deze samenwerking van Jay en de band is niet zo heel bijzonder, maar deze combinatie werkt gelukkig wel. Classic!
56. Nicki Minaj - Moment 4 Life (feat. Drake)
Minaj stool de show met haar gastverse op het nummer Monster van 'Ye, maar heeft daarna ook niet stilgezeten. Dit nummer vind ik haar mooiste.
55. Extince - Zoete Inval
ECHT NIET!! Vermakelijke Nederlandse posse-cut, ik ben sowieso een groot van posse-cuts, dat verklaart ook waarom ik tracks van DJ Khaled kan waarderen.
54. Fresku - Twijfel
Beste track van Frisse. Aangrijpende tekst en de beat draagt het nummer perfect.
53. DJ Khaled - We Takin' Over
Oké oké, hierna houd ik op met Khaled. Maar de videoclip kan ik ondertussen dromen en de 130 miljoen views op YouTube heb ik een best wel grote bijdrage gedaan denk ik. Blijft een vet nummer met lekkere verses van Ross (huh?), Joe en Weezy.
52. Typhoon - Ochtend Weer (feat. Sticks)
De eerste van Typhoon! Kan natuurlijk niet ontbreken in mijn lijst, maar hij moet helaas genoeg nemen met twee noteringen. Ochtend Weer is een heerlijke track begeleid door de sax. Goede gastverse van Sticks, maar dat is geen nieuws.
51. The Notorious B.I.G - The What (feat. Method Man)
Voor de die-hard volgers van deze lijst (als ze er zijn
) en chronologisch meeluisteren, merkt op Spotify dat dit nummer naadloos aansluit op de voorgaande track. Desalniettemin, ook twee tracks van Biggie in deze lijst en de enige track op het album Ready To Die die een samenwerking heeft, haalt de lijst. Method komt hard!We zijn alweer op de helft. Enige prognoses voor de volgende update(s)?
0
geplaatst: 16 september 2017, 18:15 uur
50. Raekwon - Ice Cream
Pareltje dit. Simpele sample eigenlijk, maar perfect gemixt. Ghostface Killah opent met de eerste keihard, Method op de hook is altijd goed en Raekwon en Cappadonna zijn ook geweldig
49. Busta Rhymes - Get You Some
Dre op buitenaards hoog niveau, die piano!! Busta maakt er goed gebruik van. Als je Q-Tip op de hook hebt is dat alleen nog maar bonus.
48. Nas - Hate Me Now (feat. Puff Daddy)
Doelman Brian Vandenbussche (ex-Heerenveen) draaide dit nummer altijd vlak voor de wedstrijd, om zichzelf op te peppen. Ik heb dit als keeper nooit gedaan, maar dat geeft wel aan hoe dit nummer je energie kan geven. Wat een power heeft deze track!
47. Kevin - In De Streets (feat. Sevn Alias, Lijpe, Kippie & Vic9)
Weer een Nederlandse posse-cut, maar veel vetter! Die beat
46. Chamillionaire - Won't Let You Down
Chamillionaire leerde ik natuurlijk kennen door Ridin', die had ook makkelijk de lijst kunnen halen maar ik geef toch de voorkeur aan deze track. Op deze productie kun je bouwen, luister ook maar eens naar deze.
45. Wyclef Jean - Sweetest Girl (feat. Akon & Lil' Wayne)
Van de stoere tracks gaan we naar dit lieve nummer van Wyclef Jean. Tenminste, dat lijkt zo op het eerste gehoor, maar niets blijkt minder waar. Het gaat over een mooie dame die naar Amerika immigreert om haar kinderen te voeden d.m.v. een goede baan. Ze dacht dat het wel ging lukken vanwege haar goede looks, maar helaas, ze verdween alsnog in de prostitutie.
44. Snoop Doggy Dogg - Gin & Juice
Laaaid back. Superchille track van Snoop, uit de tijd dat hij nog echt goed was.
43. Eminem - 'Till I Collapse
Het bekendste nummer van Shady dat nooit op single is uitgebracht. Men vraagt nog steeds af waarom niet, dat geeft de status van dit nummer wel aan. Ik wist niet waar ik moest parkeren toen ik dit nummer voor het eerst hoorde, nog steeds goosebumps!
42. Blackstar - Respiration (feat. Common)
look in the skies for God, what you see besides the smog
is broken dreams flying away on the wings of the obscene
Voor de eerste (en zeker niet laatste) komt Common tevoorschijn in mijn lijst. Hij werkt mee aan deze wonderschone hip-hopclassic, die eigenlijk niet in woorden te beschrijven hoe goed. Tijdloos.
41. 50 Cent - In Da Club
Je kan wel merken, deze lijst is een roetsjbaan door verschillende stijlen in de hip-hop. Toch kon deze ook niet ontbreken, een van de beste beats geproduceerd door Dre. Klabangs!
Pareltje dit. Simpele sample eigenlijk, maar perfect gemixt. Ghostface Killah opent met de eerste keihard, Method op de hook is altijd goed en Raekwon en Cappadonna zijn ook geweldig

49. Busta Rhymes - Get You Some
Dre op buitenaards hoog niveau, die piano!! Busta maakt er goed gebruik van. Als je Q-Tip op de hook hebt is dat alleen nog maar bonus.
48. Nas - Hate Me Now (feat. Puff Daddy)
Doelman Brian Vandenbussche (ex-Heerenveen) draaide dit nummer altijd vlak voor de wedstrijd, om zichzelf op te peppen. Ik heb dit als keeper nooit gedaan, maar dat geeft wel aan hoe dit nummer je energie kan geven. Wat een power heeft deze track!
47. Kevin - In De Streets (feat. Sevn Alias, Lijpe, Kippie & Vic9)
Weer een Nederlandse posse-cut, maar veel vetter! Die beat

46. Chamillionaire - Won't Let You Down
Chamillionaire leerde ik natuurlijk kennen door Ridin', die had ook makkelijk de lijst kunnen halen maar ik geef toch de voorkeur aan deze track. Op deze productie kun je bouwen, luister ook maar eens naar deze.
45. Wyclef Jean - Sweetest Girl (feat. Akon & Lil' Wayne)
Van de stoere tracks gaan we naar dit lieve nummer van Wyclef Jean. Tenminste, dat lijkt zo op het eerste gehoor, maar niets blijkt minder waar. Het gaat over een mooie dame die naar Amerika immigreert om haar kinderen te voeden d.m.v. een goede baan. Ze dacht dat het wel ging lukken vanwege haar goede looks, maar helaas, ze verdween alsnog in de prostitutie.
44. Snoop Doggy Dogg - Gin & Juice
Laaaid back. Superchille track van Snoop, uit de tijd dat hij nog echt goed was.
43. Eminem - 'Till I Collapse
Het bekendste nummer van Shady dat nooit op single is uitgebracht. Men vraagt nog steeds af waarom niet, dat geeft de status van dit nummer wel aan. Ik wist niet waar ik moest parkeren toen ik dit nummer voor het eerst hoorde, nog steeds goosebumps!
42. Blackstar - Respiration (feat. Common)
look in the skies for God, what you see besides the smog
is broken dreams flying away on the wings of the obscene
Voor de eerste (en zeker niet laatste) komt Common tevoorschijn in mijn lijst. Hij werkt mee aan deze wonderschone hip-hopclassic, die eigenlijk niet in woorden te beschrijven hoe goed. Tijdloos.
41. 50 Cent - In Da Club
Je kan wel merken, deze lijst is een roetsjbaan door verschillende stijlen in de hip-hop. Toch kon deze ook niet ontbreken, een van de beste beats geproduceerd door Dre. Klabangs!
0
geplaatst: 16 september 2017, 20:00 uur
Gevarieerd is je top 100 zeker. De classics als Respiration, The What, Ice Cream kan ik goed waarderen. Veel van de nederhop en recentere tracks zijn wat minder mijn smaak.
Grappig weetje over Vanderbussche trouwens!
Grappig weetje over Vanderbussche trouwens!
0
geplaatst: 16 september 2017, 20:45 uur
'Get You Some' kende ik nog niet. Heerlijk. Dank! En 'In de Streets' is inderdaad een knaller. Hoewel niet door Kevin. Erg nikszeggende rapper die gap.
0
geplaatst: 16 september 2017, 23:18 uur
Sjaakspeare schreef:
'Get You Some' kende ik nog niet. Heerlijk. Dank! En 'In de Streets' is inderdaad een knaller. Hoewel niet door Kevin. Erg nikszeggende rapper die gap.
Beter dan Dakterras? ;p
0
geplaatst: 17 september 2017, 01:02 uur
Kevin is alsnog zeker een factor 493 beter dan die 'rapper' van 'Dakterras' ja, haha
1
geplaatst: 17 september 2017, 10:09 uur
Sjaakspeare schreef:
Kevin is alsnog zeker een factor 493 beter dan die 'rapper' van 'Dakterras' ja, haha
(quote)
Kippie jwz!
0
geplaatst: 19 september 2017, 22:02 uur
40. De La Soul - My, Myself & I
En we gaan weer verder, en we trappen af met deze dope shizzle. Klassieker met een hoofdletter K, tijdloze beat.
39. Gorillaz - Clint Eastwood
Finally, someone let me out of my cage
Now, time for me is nothing, 'cause I'm countin' no age
Nah, I couldn't be there, now you shouldn't be scared
I'm good at repairs, and I'm under each snare
Intangible, bet you didn't think, so I command you to
Panoramic view, look, I'll make it all manageable
Pick and choose, sit and lose, all you different crews
Chicks and dudes, who you think is really kickin' tunes?
Eindelijk! Het is tijd om Del los te laten in deze toplijst. Dit mastodont van een hip-hoptrack, lees: weergaloze productie, Del's perfecte flow, 2D op de hook en de superchille outro moet genoegen nemen met een 39e plek. Ik leerde Gorillaz kennen door het nummer Feel Good Inc. en deze track. Voor de wandelingen met le dog speelde ik deze twee maandenlang af binnen mijn Spotify-playlist. Met Feel Good heb ik wat minder tegenwoordig, maar Clint is niet kapot te krijgen.
38. Deltron 3030 - Mastermind
Talking about Del... Het futuristische album van hem, Dan en Kid Koala is een van de vetste albums aller tijden, en natuurlijk kan ik niet alle tracks in deze lijst opnemen, maar Mastermind was een soort liefde op het eerste gezicht. Ik hoorde de eerste tonen van dit nummer ergens op de radio of MTV/TMF ofzo, maar ik kon er maar niet achter komen hoe het nummer heette. Stomtoevallig kwam ik op MuMe het album tegen, en een van mijn eerste hip-hopliefdes was geboren.
37. Atmosphere - Dreamer
Atmosphere heb ik leren op een, ja, ietwat aparte manier. Spitte wat topics door..... Dreamer! Lekker funky nummer zou je denken op het eerste gehoor, maar niets blijkt minder waar. Toch één van de beste van WLGYL.
36. Dr. Dre - What's the Difference
Gelukkig is mijn lijst lekker gevarieerd, dus we gaan van stijl naar stijl alsof we in De Goliath zitten.
So what's the difference between us?
We can start at the penis, or we can scream
"I just don't give a fuck!" and see who means it
35. Xzibit - Get Your Walk On
Paparazzi is natuurlijk al genoemd in dit topic, maar ik neem toch liever dit nummer als favoriete X-track, buiten het feit om dat ik het eerstgenoemde nummer gewoon niet herken als ik het hoor in een TV-programma.......los daarvan, Get Your Walk On een lekker uptempo, beetje funky zelf maar vooral cool. Koel.
34. Gang Starr - JFK 2 LAX
Moment of Truth heeft een vaste stek veroverd in mijn top-10, en dat is niet alleen te danken aan de nummers Above the Clouds, Moment of Truth of Next Time. Het hele album is een constant van hoog niveau, verveelt geen moment en vaste prooi voor mijn vaders witte Toyota. Om lyricaal maar te zwijgen over dit album.
They wanna lock us all up, and throw away the key
Don't wanna see us come up, don't wanna see us making G's
Long as we know this is the key to our destruction
Let's make moves no discussion
33. Eminem, 50 Cent, Ca$his & Lloyd Banks - You Don't Know
Ik ga een klein beetje valsspelen in deze top-100 (het is maar wat je cheaten noemt, het is tevens mijn persoonlijke lijst
) maar Eminem krijgt stiekem vier nummers, waar Kanye en K-Dot maar drie mogen. Nevermind, vanaf de eerste seconden krijg je een "Shit's gonna get real'-gevoel, tenminste, ik dan. Haha. Jeugdsentiment, de meest positieve tenminste van deze lijst!! huh?
32. Kanye West - Runaway (feat. Pusha T)
Dit is natuurlijk een moment dat niet uit kon blijven natuurlijk. 'Ye is mijn favoriete artiest aller tijden, dus de kans was aanwezig natuurlijk dat er een track van hem ging komen. Dus, in mijn persoonlijke top-3 Kanye tracks ooit is dit de track die met brons genoegen moet nemen. Maar dat neemt niets af met de schoonheid van dit nummer... MBDTF is het beste album wat er op deze aardkloot is gemaakt, het steekt productioneel zo goed in elkaar, elke track is raak en het verzwakt geen enkele seconde.
Het krankzinnige gebruik van autotune in de outro is zo bizar. Dat, alleen dat, kan mr. West bedenken. Pusha moest zijn stuk meerdere malen opnieuw schrijven, dat alleen geeft al aan wat voor perfectionist deze egoïst is. Maar wel mijn favoriete egoïst. Is het niet bewezen dat jezelf herkent in een artiest?
Sorry Johnny Marr en ArthurDZ dat ik alvast wat schrijf over een potentiële nummer 1 track in jullie lijst, maar dan hadden jullie maar eerder moeten wezen
grapje tog
31. J Dilla - Time: The Donut of the Heart
Van de schoonheid van autotune gaan we 180 Linkerbaan naar de samples. De sample maakt de beat, de vocalen maken de beat en zo creëer je goede hip-hoptracks. Maar wat als de sample te goed is voor een hip-hoptrack? The Roots hebben het geprobeerd, maar in mijn opinie doet, voor één keer dan, de groep het onder voor een beat. Deze sample is een kleinood die geen rap nodig heeft.
En we gaan weer verder, en we trappen af met deze dope shizzle. Klassieker met een hoofdletter K, tijdloze beat.
39. Gorillaz - Clint Eastwood
Finally, someone let me out of my cage
Now, time for me is nothing, 'cause I'm countin' no age
Nah, I couldn't be there, now you shouldn't be scared
I'm good at repairs, and I'm under each snare
Intangible, bet you didn't think, so I command you to
Panoramic view, look, I'll make it all manageable
Pick and choose, sit and lose, all you different crews
Chicks and dudes, who you think is really kickin' tunes?
Eindelijk! Het is tijd om Del los te laten in deze toplijst. Dit mastodont van een hip-hoptrack, lees: weergaloze productie, Del's perfecte flow, 2D op de hook en de superchille outro moet genoegen nemen met een 39e plek. Ik leerde Gorillaz kennen door het nummer Feel Good Inc. en deze track. Voor de wandelingen met le dog speelde ik deze twee maandenlang af binnen mijn Spotify-playlist. Met Feel Good heb ik wat minder tegenwoordig, maar Clint is niet kapot te krijgen.
38. Deltron 3030 - Mastermind
Talking about Del... Het futuristische album van hem, Dan en Kid Koala is een van de vetste albums aller tijden, en natuurlijk kan ik niet alle tracks in deze lijst opnemen, maar Mastermind was een soort liefde op het eerste gezicht. Ik hoorde de eerste tonen van dit nummer ergens op de radio of MTV/TMF ofzo, maar ik kon er maar niet achter komen hoe het nummer heette. Stomtoevallig kwam ik op MuMe het album tegen, en een van mijn eerste hip-hopliefdes was geboren.
37. Atmosphere - Dreamer
Atmosphere heb ik leren op een, ja, ietwat aparte manier. Spitte wat topics door..... Dreamer! Lekker funky nummer zou je denken op het eerste gehoor, maar niets blijkt minder waar. Toch één van de beste van WLGYL.
36. Dr. Dre - What's the Difference
Gelukkig is mijn lijst lekker gevarieerd, dus we gaan van stijl naar stijl alsof we in De Goliath zitten.
So what's the difference between us?
We can start at the penis, or we can scream
"I just don't give a fuck!" and see who means it
35. Xzibit - Get Your Walk On
Paparazzi is natuurlijk al genoemd in dit topic, maar ik neem toch liever dit nummer als favoriete X-track, buiten het feit om dat ik het eerstgenoemde nummer gewoon niet herken als ik het hoor in een TV-programma.......los daarvan, Get Your Walk On een lekker uptempo, beetje funky zelf maar vooral cool. Koel.
34. Gang Starr - JFK 2 LAX
Moment of Truth heeft een vaste stek veroverd in mijn top-10, en dat is niet alleen te danken aan de nummers Above the Clouds, Moment of Truth of Next Time. Het hele album is een constant van hoog niveau, verveelt geen moment en vaste prooi voor mijn vaders witte Toyota. Om lyricaal maar te zwijgen over dit album.
They wanna lock us all up, and throw away the key
Don't wanna see us come up, don't wanna see us making G's
Long as we know this is the key to our destruction
Let's make moves no discussion
33. Eminem, 50 Cent, Ca$his & Lloyd Banks - You Don't Know
Ik ga een klein beetje valsspelen in deze top-100 (het is maar wat je cheaten noemt, het is tevens mijn persoonlijke lijst
) maar Eminem krijgt stiekem vier nummers, waar Kanye en K-Dot maar drie mogen. Nevermind, vanaf de eerste seconden krijg je een "Shit's gonna get real'-gevoel, tenminste, ik dan. Haha. Jeugdsentiment, de meest positieve tenminste van deze lijst!! huh?32. Kanye West - Runaway (feat. Pusha T)
Dit is natuurlijk een moment dat niet uit kon blijven natuurlijk. 'Ye is mijn favoriete artiest aller tijden, dus de kans was aanwezig natuurlijk dat er een track van hem ging komen. Dus, in mijn persoonlijke top-3 Kanye tracks ooit is dit de track die met brons genoegen moet nemen. Maar dat neemt niets af met de schoonheid van dit nummer... MBDTF is het beste album wat er op deze aardkloot is gemaakt, het steekt productioneel zo goed in elkaar, elke track is raak en het verzwakt geen enkele seconde.
Het krankzinnige gebruik van autotune in de outro is zo bizar. Dat, alleen dat, kan mr. West bedenken. Pusha moest zijn stuk meerdere malen opnieuw schrijven, dat alleen geeft al aan wat voor perfectionist deze egoïst is. Maar wel mijn favoriete egoïst. Is het niet bewezen dat jezelf herkent in een artiest?
Sorry Johnny Marr en ArthurDZ dat ik alvast wat schrijf over een potentiële nummer 1 track in jullie lijst, maar dan hadden jullie maar eerder moeten wezen
grapje tog31. J Dilla - Time: The Donut of the Heart
Van de schoonheid van autotune gaan we 180 Linkerbaan naar de samples. De sample maakt de beat, de vocalen maken de beat en zo creëer je goede hip-hoptracks. Maar wat als de sample te goed is voor een hip-hoptrack? The Roots hebben het geprobeerd, maar in mijn opinie doet, voor één keer dan, de groep het onder voor een beat. Deze sample is een kleinood die geen rap nodig heeft.
0
geplaatst: 20 september 2017, 14:47 uur
Het is je vergeven, jordidj1, met al die pareltjes in je lijst 

1
geplaatst: 21 september 2017, 12:43 uur
Wat minder verassingen, maar wel een hoop sterke nummers. Mijn favoriete 10 uit je lijst tot nu toe!
2
geplaatst: 22 september 2017, 20:40 uur
Ik vrees voor jullie wat minder "verassingen" Ward, maar ik hoop natuurlijk wel dat ze sterk blijven...
30. Common - Love Is...
I knew this girl with a son who dreamt of acting in plays
Demonstration with her man had her trapped in a maze
Trying to find herself again, much of that she'd have gave
Love can free us, to it some of us react as a slave
Funny, we love 'em more when they're relaxed in a grave
Wonder if a thug is raw, is he actin' afraid?
Met dit schitterende nummer over liefde gaan we door met de volgende tien. Marvin Gaye's "God Is Love" wordt op een heerlijke manier gesampled door Dilla en Common's rustige flow past hier perfect op.
29. Opgezwolle - Park (feat. Bert Vrielink)
Het laatste nummer van Eigen Wereld is gelijk de beste van het album, maar de rest is ook van akelig hoog niveau, denk dat het titelnummer momenteel is afgespeeld in mijn Spotify-nummers, maar dat heb je met masterpieces, die draai je niet dagelijks. Dit nummer stond vrij recentelijk nog op nummer 1 in het Greatest Hits topic, maar hij is toch een plekje gedaald. Oei..
In het park zie ik Kyle, Stan, Cartman en Kenny
En die fles whisky malt bepaalt hier de stemming
Ik neem een slok en groet de mannen en loop door naar m'n stekkie
Waar ik neem kwak op de bank en geef Sticks de hand
28. Kendrick Lamar - The Art Of Peer Pressure
Me and my niggas four deep in a white Toyota
A quarter tank of gas, one pistol, and orange soda
Janky stash box when the federales'll roll up
Basketball shorts with the Gonzales Park odor
We on the mission for bad bitches and trouble
Grootste probleem bij het samenstellen van deze lijst, was het kiezen van nummers van mijn favoriete artiesten. Bij Kendrick vond ik dat nog het lastigste, want nummer 2 t/m 10 van het album good kid hadden op deze plek kunnen staan. Toch kies ik voor het nummer over groepsdruk, heftig onderwerp, ook in Compton..
Het nummer bestaat uit twee delen, waarvan het tweede deel de productie gewoon compleet gejat is van dit nummer. Het maakt mij niet uit, heerlijk nummer!
27. Jedi Mind Tricks - Uncommon Valor: A Vietnam Story
Geweldige productie van Stoupe, Vinnie opent hard, maar R.A. the Rugged Man zijn verse is een die hij nooit, maar dan ook nooit gaat evenaren. Hoe zijn vader Vietnam heeft ervaren, vat hij even samen in één verse. Diepe sh**
I must've died, then I woke up, surprised I'm alive
I'm in a hospital bed, they rescued me, I survived
I escaped the war, came back
But ain't escape Agent Orange: two of my kids born handicapped
Spastic, quadriplegia, micro cephalic
Cerebral palsy, cortical blindness — name it, they had it
My son died, he ain't live
But I still try to think positive, ‘cause in life, God take, God give
26. Cunninlynguists - Love Ain't (feat. Tonedeff)
Kno
Alweer een nummer over liefde, blijkbaar toch wel een populair onderwerp in de muziekwereld. Nevermind, Vanaf het moment dat de beat erin komt, man, onbeschrijfelijk.
Zo, zijn jullie weer even zoet. Morgen nog 5. Hihi
30. Common - Love Is...
I knew this girl with a son who dreamt of acting in plays
Demonstration with her man had her trapped in a maze
Trying to find herself again, much of that she'd have gave
Love can free us, to it some of us react as a slave
Funny, we love 'em more when they're relaxed in a grave
Wonder if a thug is raw, is he actin' afraid?
Met dit schitterende nummer over liefde gaan we door met de volgende tien. Marvin Gaye's "God Is Love" wordt op een heerlijke manier gesampled door Dilla en Common's rustige flow past hier perfect op.
29. Opgezwolle - Park (feat. Bert Vrielink)
Het laatste nummer van Eigen Wereld is gelijk de beste van het album, maar de rest is ook van akelig hoog niveau, denk dat het titelnummer momenteel is afgespeeld in mijn Spotify-nummers, maar dat heb je met masterpieces, die draai je niet dagelijks. Dit nummer stond vrij recentelijk nog op nummer 1 in het Greatest Hits topic, maar hij is toch een plekje gedaald. Oei..
In het park zie ik Kyle, Stan, Cartman en Kenny
En die fles whisky malt bepaalt hier de stemming
Ik neem een slok en groet de mannen en loop door naar m'n stekkie
Waar ik neem kwak op de bank en geef Sticks de hand
28. Kendrick Lamar - The Art Of Peer Pressure
Me and my niggas four deep in a white Toyota
A quarter tank of gas, one pistol, and orange soda
Janky stash box when the federales'll roll up
Basketball shorts with the Gonzales Park odor
We on the mission for bad bitches and trouble
Grootste probleem bij het samenstellen van deze lijst, was het kiezen van nummers van mijn favoriete artiesten. Bij Kendrick vond ik dat nog het lastigste, want nummer 2 t/m 10 van het album good kid hadden op deze plek kunnen staan. Toch kies ik voor het nummer over groepsdruk, heftig onderwerp, ook in Compton..
Het nummer bestaat uit twee delen, waarvan het tweede deel de productie gewoon compleet gejat is van dit nummer. Het maakt mij niet uit, heerlijk nummer!
27. Jedi Mind Tricks - Uncommon Valor: A Vietnam Story
Geweldige productie van Stoupe, Vinnie opent hard, maar R.A. the Rugged Man zijn verse is een die hij nooit, maar dan ook nooit gaat evenaren. Hoe zijn vader Vietnam heeft ervaren, vat hij even samen in één verse. Diepe sh**
I must've died, then I woke up, surprised I'm alive
I'm in a hospital bed, they rescued me, I survived
I escaped the war, came back
But ain't escape Agent Orange: two of my kids born handicapped
Spastic, quadriplegia, micro cephalic
Cerebral palsy, cortical blindness — name it, they had it
My son died, he ain't live
But I still try to think positive, ‘cause in life, God take, God give
26. Cunninlynguists - Love Ain't (feat. Tonedeff)
Kno

Alweer een nummer over liefde, blijkbaar toch wel een populair onderwerp in de muziekwereld. Nevermind, Vanaf het moment dat de beat erin komt, man, onbeschrijfelijk.
Zo, zijn jullie weer even zoet. Morgen nog 5. Hihi
1
geplaatst: 22 september 2017, 21:31 uur
jordidj1 schreef:
Ik vrees voor jullie wat minder "verassingen" Ward, maar ik hoop natuurlijk wel dat ze sterk blijven...
Missie geslaagd. Alle vijf ijzersterk!Ik vrees voor jullie wat minder "verassingen" Ward, maar ik hoop natuurlijk wel dat ze sterk blijven...
1
geplaatst: 23 september 2017, 23:02 uur
Zo hé, wat een vijftal
Allemaal kandidaten voor mijn top-100!
Allemaal kandidaten voor mijn top-100!
1
catchup
geplaatst: 24 september 2017, 23:18 uur
Mooie lijst zeg. Beetje ontluisterend om dat (Noorse?) origineel van The Art Of Peer Pressure te horen, ik wist dat niet. Of 'beter goed gepikt dan slecht bedacht'...
0
geplaatst: 25 september 2017, 08:23 uur
catchup schreef:
Mooie lijst zeg. Beetje ontluisterend om dat (Noorse?) origineel van The Art Of Peer Pressure te horen, ik wist dat niet. Of 'beter goed gepikt dan slecht bedacht'...
Was echt vreemd om het voor de eerste keer zonder "Me and the homies" te horen ?
0
geplaatst: 25 september 2017, 16:04 uur
catchup schreef:
Deens, blijkbaar. Erg ontluisterend inderdaad. Die beat is voor 98% hetzelfde of zo. 0.0
1
geplaatst: 26 september 2017, 13:34 uur
25. Wu-Tang Clan - It's Yourz
RZA killt het met de productie én zijn eigen verse, en U-God ook, wow. De beat is snoeihard, ik heb altijd de neiging om er zelf op te rappen. Fakkelbrigadiers kennen ze allemaal.
24. DJ Shadow - Building Steam with a Grain of Salt
Deze piano. Zo dreigend, het zet echt direct de toon voor de rest van het nummer. Fantastisch.
And I would like to able to continue
To let what is inside of me
Which is, which comes from all the music that I hear
I would like for that to come out
And it's like, it's not really me that's coming
The music's coming through me
23. The Notorious B.I.G. - Mo Money Mo Problems
Who’s hot, who not?
Tell me who rock, who sell out in stores?
You tell me who flop
Who copped the new drop
Whose jewels got rocks
Who else making rap albums, doing numbers like it’s pop?
Same old pimp, Drake
You know ain’t nothing changed
With these funny style niggas, we done put on in the game
Vier maanden na zijn overlijden werd dit nummer uitgebracht, het funky "Mo Money Mo Problems". Wereldwijde hit, en meer dan terecht natuurlijk. Aanstekelijke shizzle! De eerste verse van Ma$e werd trouwens flink gejat door Drake op zijn nummer Worst Behavior. Niggas still playing my old shit?
22. Nas - Represent
Classic. Heerlijke Primo productie, Nas, ja, op Illmatic was hij onnavolgbaar.
Somehow the rap game reminds me of the crack game
Used to sport Bally's and Cazals with black frames
Now I'm into fat chains, sex and TEC's
Fly new chicks and new kicks, Heine's and Beck's
21. De Jeugd van Tegenwoordig - Hollereer
Jaaaa, Natúúrlijk is dit mijn favoriete Jeugd track. De beat heeft zoveel swag, de teksten slaan natuurlijk nergens op maar zijn wel ******dope. Maar vooral de hook is zo verslavend, zowel nuchter als dronken kan ik het nooit nalaten om het keihard mee te schreeuwen. De outro lig ik ook altijd weer stuk om, gekke beppes, gevolgd door het coole haute couture.
Holler at ya boy!
RZA killt het met de productie én zijn eigen verse, en U-God ook, wow. De beat is snoeihard, ik heb altijd de neiging om er zelf op te rappen. Fakkelbrigadiers kennen ze allemaal.
24. DJ Shadow - Building Steam with a Grain of Salt
Deze piano. Zo dreigend, het zet echt direct de toon voor de rest van het nummer. Fantastisch.
And I would like to able to continue
To let what is inside of me
Which is, which comes from all the music that I hear
I would like for that to come out
And it's like, it's not really me that's coming
23. The Notorious B.I.G. - Mo Money Mo Problems
Who’s hot, who not?
Tell me who rock, who sell out in stores?
You tell me who flop
Who copped the new drop
Whose jewels got rocks
Who else making rap albums, doing numbers like it’s pop?
Same old pimp, Drake
You know ain’t nothing changed
With these funny style niggas, we done put on in the game
Vier maanden na zijn overlijden werd dit nummer uitgebracht, het funky "Mo Money Mo Problems". Wereldwijde hit, en meer dan terecht natuurlijk. Aanstekelijke shizzle! De eerste verse van Ma$e werd trouwens flink gejat door Drake op zijn nummer Worst Behavior. Niggas still playing my old shit?
22. Nas - Represent
Classic. Heerlijke Primo productie, Nas, ja, op Illmatic was hij onnavolgbaar.
Somehow the rap game reminds me of the crack game
Used to sport Bally's and Cazals with black frames
Now I'm into fat chains, sex and TEC's
Fly new chicks and new kicks, Heine's and Beck's
21. De Jeugd van Tegenwoordig - Hollereer
Jaaaa, Natúúrlijk is dit mijn favoriete Jeugd track. De beat heeft zoveel swag, de teksten slaan natuurlijk nergens op maar zijn wel ******dope. Maar vooral de hook is zo verslavend, zowel nuchter als dronken kan ik het nooit nalaten om het keihard mee te schreeuwen. De outro lig ik ook altijd weer stuk om, gekke beppes, gevolgd door het coole haute couture.
Holler at ya boy!
* denotes required fields.