MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50smeter

zoeken in:

Nou namens Elvis en mij dan maar: 9,2

6,2

7.8

Ik heb de stem van Costello maar niet meegerekend. Want anders had Charles Brown de top 100 gehaald. Nu eindigt hij op nr. 122 vlak achter Jackie.

121 Jackie Wilson - Reet Petite (1957) 7,138 (30 stemmen)
122 Charles Brown - Black night (1951) 7,133 (9 stemmen)
123 Doris Day - Que Sera, Sera (Whatever Will Be, Will Be) (1956) 7,105 (20 stemmen)
124 Georges Brassens - La Mauvaise Réputation (1952) 7,091 (11 stemmen)
125 Winnifred Attwell - Black and white rag (1951) 7,082 (11 stemmen)
126 Dorus - twee motten (1957) 7,076 (17 stemmen)
127 Charles Mingus - Better Git It On Your Soul (1959) 7,076 (21 stemmen)
128 The Platters - Smoke Gets In Your Eyes (1958) 7,071 (21 stemmen)
129 Pat Hare - I'm gonna murder my baby (1954) 7,053 (15 stemmen)
130 Little Willie John - Need Your Love So Bad (1955) 7,052 (21 stemmen)

Charlie Brown van The Coasters had nu de keuze kunnen zijn maar die hebben we al gehad en staat op nr. 39. Er komt een ander nummer uit 1959 aan.
Dat nummer heeft een relatie met een nummer uit 1925 van een andere Charlie.

Ooit werden onze smaakvoorkeuren in het prehistorische topic 2013-2017 naar kleuren ingedeeld.
Blauw heeft een voorkeur voor Jazz-muziek (Rock 'n Roll / Country zijn simpele deuntjes).
Rood heeft een voorkeur voor Rock 'n Roll / Country muziek (Jazz is ingewikkeld gepriegel).
En dan is er nog Geel wat van alle walletjes mee eet en geen duidelijke voorkeur heeft.

Toch denk ik dat het laatste niet helemaal waar is. Ze hadden wat mij betreft Geel ook Zwart of Bruin mogen verven want er zitten aardig wat liefhebbers van "zwarte muziek" in. Rhythm and Blues en Blues met name.
Black night van Charlie Brown is in het vijfjarig bestaan van het prehistorisch topic nooit voorbijgekomen maar is volgens mij behoorlijk geel. Het scoort in ieder geval goed bij mij (ik ben geel) en Edgar18.

Het beoogde nummer van Charlie Poole uit 1925 is daarentegen een rood nummer. Ik kan het de rode Kees-Jan van harte aanbevelen maar ik denk dat de blauwe wibro het niks vindt (alleen al vanwege de fiddle). Het nummer heet "Can I Sleep In Your Barn Tonight Mister".

Het is de oudste opgenomen versie van "Red River Valley" van Texas Jim Robertson uit 1940 dat ooit door de dieprode Justus18 genomineerd werd.
De bekende Rock-a-roll versie daarvan werd een grote hit in 1959 en kwam ook nog niet eerder voorbij. De kleur laat zich raden.

Red River Rock - Johnny and the Hurricanes (1959)

Marzipaintree schreef:
Toch denk ik dat het laatste niet helemaal waar is. Ze hadden wat mij betreft Geel ook Zwart of Bruin mogen verven want er zitten aardig wat liefhebbers van "zwarte muziek" in. Rhythm and Blues en Blues met name.
Black night van Charlie Brown is in het vijfjarig bestaan van het prehistorisch topic nooit voorbijgekomen maar is volgens mij behoorlijk geel. Het scoort in ieder geval goed bij mij (ik ben geel) en Edgar18.
Volgens mij heb ik het kamp de laatste twee edities zelfs aangevoerd.

7.2

Charlie Brown 5,8

Hier loop ik niet warm voor.

Johnny en de rest 8,0

Dit klinkt heel wat beter

Charles Brown nog een 7,5

Johnny een 6,5

6.7

Black Night een 9,0 (heerlijk nummer!)
(Can I Sleep... een 6,0)
Red River Rock 6,5

Marzipaintree schreef:
Het beoogde nummer van Charlie Poole uit 1925 is daarentegen een rood nummer. Ik kan het de rode Kees-Jan van harte aanbevelen maar ik denk dat de blauwe wibro het niks vindt (alleen al vanwege de fiddle). Het nummer heet "Can I Sleep In Your Barn Tonight Mister".

Heerlijke aanbeveling, Marzipaintree. Nummer scoort zeker een 8 bij mij.

Red River Rock is zelfs nog een flink tandje sterker en krijgt van mij maar liefst 9,5 punten.

Remco en Kees-Jan zijn het in ieder geval eens deze keer dat Red River Rock beter is dan de oudste opname.

Edgar18 schreef:
Volgens mij heb ik het kamp de laatste twee edities zelfs aangevoerd.
(klik)

7 voor J&TH

Johnny stormt de top 100 binnen op 97.
Maar die andere van hem wint het voorlopig nog op nr. 91.

91 Johnny and the Hurricanes - Crossfire (1959) 7,363 (19 stemmen)
92 The Barry Sisters - Tumbala-lika (1959) 7,363 (8 stemmen)
93 Ray Charles - Mess Around (1953) 7,355 (21 stemmen)
94 Bill Haley and His Comets - Rock Around The Clock (1954) 7,346 (26 stemmen)
95 Frankie Ford - Sea Cruise (1958) 7,329 (14 stemmen)
96 Ritchie Valens - La Bamba (1958) 7,321 (24 stemmen)
97 Johnny and The Hurricanes - Red River Rock (1959) 7,320 (10 stemmen)
98 Were You There (When They Crucified My Lord) - The Soul Stirrers feat. Sam Cooke (1957) 7,311 (9 stemmen)
99 Hank Thompson - The Wild Side Of Life (1952) 7,309 (11 stemmen)
100 Nat King Cole - Unforgettable (1951) 7,292 (18 stemmen)

Kees-Jan schreef:
Zoveel Jazz komt hier nou toch ook niet voorbij
Dat is waar. Maar als ze voorbij komen dan nemen ze ook de tijd.

Laat ik het daarom kort houden.
Voor alle blauwen onder ons meer dan 11 minuten speelplezier.

Miles Davis - All Blues (1959)

waarom nou, had ik net m'n gemiddelde weer lekker opgekrikt....

4

9.0

Ik wacht even met stemmen. Niet in de stemming voor jazz in de vroege ochtend. Luister nu naar vlotte jaren zestig muziek dit i.h.k. van Song van het jaar 1968

Een hoop jazz vandaag (NSJ) dus prima om er alvast mee te beginnen.

9,0

7,7

Gast
geplaatst: vandaag om 13:17 uur

geplaatst: vandaag om 13:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.