MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50smeter

zoeken in:
Big Mama eindigt uiteindelijk net achter de man die er met haar nummer vandoor zou gaan:

11 Elvis Presley - Mystery Train 7,684 (28)
12 Big Mama Thornton - Hound Dog 7,65 (20)
13 Bo Diddley - Bo Diddley 7,648 (21)
14 Link Wray - Rumble 7,632 (22)
15 Jackie Brenston ft. Ike Turner - Rocket "88" 7,606 (17)
16 Ruth Brown - 5-10-15 Hours 7,424 (21)
17 The Teenagers ft. Frankie Lymon - Why Do Fools Fall In Love 7,355 (21)
18 Bill Haley and His Comets - Rock Around The Clock 7,346 (26)
19 Perez "Prez" Prado & His Orchestra - Guaglione 7,332 (19)
20 Frank Sinatra - In The Wee Small Hours Of The Morning 7,265 (23)

Dan nu een verzoekje, dat ik wel leuk vind. In het ouderlijk huis staan nog diverse platen en cd's van deze voormalige wereldkampioen accordeon (1954 en 1955). En ook een accordeon trouwens, want bij ons werd er vroeger wat afgemusiciceerd in de familie.

Johnny Meijer - Limehouse Blues

Dit kwam natuurlijk uit de collectie van opa en oma, naast EP's van Draaiorgel De Arabier en Robert Stolz.

5

Martial
5

Tja, sympathiek is het wel maar dan houdt het ook op.

5,0

Ik hoor de Blues er niet in eerder Jazz, wel vrolijk en aardig

6

Veel erger ken ik niet: 1

Jammer dat de begeleiding zo tergend is. Accordeonspel an sich is wel leuk. Doet mij denken aan mijn opa die op de zondag als er hoog bezoek was het niet kon laten om zo trots als een pauw zijn accordeonkunsten tentoon te spreiden. Om het vervolgens met een Toots Thielemans mondharmonica cover af te maken natuurlijk.

4

Schijnt een draak van een man geweest te zijn, maar Johnny Meijer was absoluut een virtuoos op zijn instrument.

6.7

teus schreef:
Ik hoor de Blues er niet in eerder Jazz, wel vrolijk en aardig
Het is meer swing of dixieland inderdaad. Het originele nummer is al veel ouder, uit de jaren '20. Die vind ik eigenlijk ook wel leuker. Misschien heb ik in mijn jeugd teveel accordeon gehoord.

6

Ik hou zeker van de accordeon als muziekinstrument, maar dit is mij te jazzy en meer muzak dan muziek:

4

Johnny Meijer heb ik eind jaren '80 live gezien in het BIM-huis. Dat was een mooi optreden.

8

Yma Sumac zal JM wel dankbaar zijn, want hij neemt van haar de laatste plaats over.

31. Yma Sumac - Taki Rari 5,783 (20)
32. Johnny Meijer - Limehouse Blues 5,005 (20)

Eén van de vele western-hits uit die jaren (1959 in dit geval).

Frankie Laine - Rawhide

Frankie Laine haalde in de pre-historische ladder in 2013 en 1017 de finale. Beide keren plaatste ik het nummer op 1.

10 !!!

Ik vind dit zeker niet zijn beste nummer. Hoe dan ook een prima plaat:

8

De hoge cijfers verbazen mij. Misschien vind ik dit nummer nog wel slechter dan de vorige.

1

Ik beoordeel de nummers hier meer vanuit het oogpunt van de jaren 50. Elke vergelijking met de popmuziek van nu probeer ik achterwege te laten. Dit soort nummers zijn nu eenmaal sterk gedateerd.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:04 uur

geplaatst: vandaag om 10:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.