MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50smeter

zoeken in:

Misterfool
8.5
Awesome!

Martial
7

The Scarlets - Stampede:
7

Een 20e plek voor The Scarlets. Daarnaast stijgt Louis Prima door de 9 van Heicro nog door van 19 naar 13. Liefst 6 plaatsen, maar de verschillen achter de komma zijn ook niet zo groot.

11 Elvis Presley - Mystery Train 7,684 (28)
12 Sam Cooke - You Send Me 7,683 (21)
13 Louis Prima - Medley: Just a Gigolo / I Ain't Got Nobody 7,665 (20)
14 Big Mama Thornton - Hound Dog 7,655 (21)
15 Bo Diddley - Bo Diddley 7,648 (21)
16 Link Wray - Rumble 7,632 (22)
17 Jackie Brenston ft. Ike Turner - Rocket "88" 7,606 (17)
18 Screamin' Jay Hawkins - I Put A Spell On You 7,596 (24)
19 Frankie Laine - Rawhide 7,596 (23)
20 The Scarlets - Stampede 7,504 (23)

Dan schakelen we nu over naar een van de grande dames van de jazz. Dit nummer zong zij al in 1939, maar dit is de versie van het album Lady Sings The Blues uit 1956.

Billie Holiday - Strange Fruit

Erg heftige tekst over racisme en het lynchen van voornamelijk zwarte Amerikanen (blijkbaar zijn er zo bijna 2000 mensen vermoord). Dat hoor je er niet aan als dit voor de zoveelste keer als muziekbehang wordt gebruikt in een koffietentje.

Ik kan er wel goed naar luisteren, maar ben er nooit echt door geraakt geweest.

7

Misterfool
10

Los van het feit dat Billie Holiday een geweldige zangeres was, heb ik heel weinig met dit soort jazz. De geweldige trompettist sleept er nog een voldoende uit.

6

Het is ook niet echt mijn kopje thee, maar wel beter aanhoorbaar dan veel andere jazznummers die we hier voorbij hebben zien komen:

5,5

Heel directe en pure opname. Ik kan hier wel van genieten. Billy Holiday was wel een gigant.

8.2

Geef mij maar de versie van Nina Simone. Die zou een 9,5 hebben gekregen.

6

Gast
geplaatst: vandaag om 18:07 uur

geplaatst: vandaag om 18:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.