MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962

zoeken in:

Shaky schreef:
Verrassende keuze! Leuk deze plaat. Mel Tormé vind ik eigenlijk altijd wel goed. Met The Cookies als achtergrondzangeressen hier.

Als we ooit nog een 1964-editie gaan spelen van dit spel dan wil ik alvast The Cookies' I'm Into Something Good nomineren. Zo'n mooi liedje.

Deze plaat kende ik ook nog niet, maar zeker een leuke ontdekking. Helaas te laat voor een stem, zou ook een 7,5 zijn geweest.

Over Connie ben ik iets minder enthousiast.

6,5

Die afschuwelijke intro zal ik niet meenemen in mijn waardering voor de plaat:

6,2

Batje vier 4,5 (hun minste)
Coming Home Baby 7,5
Everybody's Somebody's Fool 6,5

herman schreef:
Als we ooit nog een 1964-editie gaan spelen van dit spel dan wil ik alvast The Cookies' I'm Into Something Good nomineren. Zo'n mooi liedje.
Ja, "I'm Into Something Good" vind ik ook heel goed.
Eigenlijk is die van Earl-Jean, de zangeres uit de Cookies maar ik moet nog eens uitzoeken of die andere koekjes ook meezingen.

Mel Tormé - Comin' Home Baby
7,5
herman schreef:
Deze plaat kende ik ook nog niet, maar zeker een leuke ontdekking. Helaas te laat voor een stem, zou ook een 7,5 zijn geweest.
Voor the Cookies is het nog te vroeg maar het is toch nooit te laat voor een stem?

Ik ben bijvoorbeeld wel benieuwd wat herman geeft aan:
Johnny Tillotson - Poetry in Motion
Mijn cijfer: 6,5

Carla Thomas - Gee Whiz
7

Fats Domino - My Girl Josephine
7

Cocktail Trio - Batje Vier

Het is ook altijd hetzelfde oude liedje.
We zitten weer af te geven op de Chinezen en Griekenland en ondertussen vallen de Duitsers ons land binnen.

En dat terwijl ze het bier (mede) in China hebben uitgevonden en de Oude Grieken (die dol waren op bier) het drankje juist doorgaven via Egypte naar het noorden.
En als Batje Vier al met bier aan kwam dan was het voor eigen consumptie.
Daarbij moeten we onze Nederlandse uitvinding "het haringkaken" ook relativeren. Als Biervliet niet zo strategisch lag t.o.v. Antwerpen dan hadden we het allang aan België weggegeven.

En dan noemen de heren zich ook nog het Cocktail Trio. Dat zie ik een echte bierliefhebber nooit drinken, cocktails. Ze hadden zich beter Hoptail of Bocktail trio kunnen noemen.

Martial schreef:
Aha de Heidezangers
Eigenlijk reageert Martial hier op "I get so lonely" van the Four knights. Maar die vormen een bandje van vier.
Het Cocktail Trio zijn uiteraard de echte Heidezangers met piano en gitaar.
Ze waren voor Andre van Duin dé inspiratiebron. De man met de bas roept voortdurend in Batje Vier: "leve de man die het bier uitvond". Hij wordt gecorrigeerd door zijn medemuzikanten net als bij de heidezangers.

Uiteindelijk kregen die Cocktail jongens overeenkomstig de Heidezangers op het eind ook flinke ruzie en probeerden ze elkaar uit de band te jagen.

Kees-Jan schreef:
Mij jaag je niet zomaar weg door een paar jazznummertjes achter elkaar. Dan geef ik gewoon wat lagere cijfers achter elkaar :
Orbilin schreef:
Duke Ellington - Caravan.
Het betovert en swingt de pan uit, maar is volgens Kees-Jan vreselijk vanwege de vele dissonanten.

Ik hoop niet dat we Orbilin definitief hebben weggejaagd met al die haat t.o.v. zijn meest favoriete nummer: Caravan.
Ik moest vorig jaar toegeven dat ik hem te laag genoteerd had.
En Kees-Jan zet de caravan steevast helemaal achteraan zijn lijstje. Ergere jazz lijkt nauwelijks te bestaan.

Daarom ben ik benieuwd welk cijfer Kees-Jan hiervoor geeft.
Ik vind dit misschien wel hun beste nummer.
Kortom (let op Poek hier volgt de tl;dr):
Eigenlijk verdient Batje vier een vier
Maar vanwege hun liefde voor de jazz
Cijfer: 6

Connie Francis - Everybody's Somebody's Fool
5,8

6,2

Marzipaintree schreef:

Maar vanwege hun liefde voor de jazz
Cijfer: 6

In Amsterdam rijmt het!

En een gemiddelde van 6,721 voor Connie Francis en dat betekent een teleurstellende 62e plek voor deze dame. Een 8e plek in de jaarlijst 1961 van de US en eveneens een hoge notering hier in Nederland destijds is dus geen garantie voor een hoge plek op MusicMeter.

We gaan door met het volgende nummer dat de meesten hier wel zullen kennen in de uitvoering van Amy Winehouse.
Dit is het origineel dat werd opgenomen in december 1962 door.....

Ruby and the Romantics - Our Day Will Come

Ik kende deze originele versie niet en besef nu dat Amy Winehouse er een compleet eigen draai aan heeft gegeven. En die stijgt ver uit boven deze middelmatige uitvoering.

5,5

Marzipaintree schreef:
Ik hoop niet dat we Orbilin definitief hebben weggejaagd met al die haat t.o.v. zijn meest favoriete nummer: Caravan.
Ik moest vorig jaar toegeven dat ik hem te laag genoteerd had.
En Kees-Jan zet de caravan steevast helemaal achteraan zijn lijstje. Ergere jazz lijkt nauwelijks te bestaan.
Het is geen haat hoor, het is gewoon een duidelijke mening.
Met Orbilin heb ik over Caravan altijd heerlijk in de clinch kunnen liggen, maar altijd met veel plezier van beide kanten.
Wat dat betreft mis ik de prehistorische ladder wel.

Als ze er nou zo'n heerlijke cocktail trio tekst bij bedacht zouden hebben, zou dit nummer direct hoog bij mij scoren. Nu haak ik toch ook hier af, ondanks dat ik erg van de parodieën ben.

Connie Francis - Everybody's Somebody's Fool:

Shaky schreef:
Die afschuwelijke intro zal ik niet meenemen in mijn waardering voor de plaat
Ik neem de intro (brrrr, ) wel mee in mijn waardering (evenals de iets te overheersende drumpartij).
Kost een punt: 7

Ruby and the Romantics - Our Day Will Come is niet mijn kopje thee en scoort een 5

Ruby and the Romantics - Our Day Will Come 5,5

Gast
geplaatst: vandaag om 16:05 uur

geplaatst: vandaag om 16:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.